V60 PIH - Fiscaal

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Markdj
2nd Gear member

Fiscaal gezien heeft de overheid wellicht meer voor de pih rijder in petto, zie:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... t=#1220152
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid powerblue.
Superfunky
5th Gear member

Markdj schreef:Fiscaal gezien heeft de overheid wellicht meer voor de pih rijder in petto, zie:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... t=#1220152
Ik denk dat Weekers een fan van mijn posts is, als ik het zo lees!
Verhoging van de BPM lijkt me een slecht plan, maar opheffen van het bpm cadeautje dat gewoon in de zak van de fabrikanten belandt, prima! Morgen doen! Die PiH wordt er echt geen euro duurder van.
Autozoeker
5th Gear member

Nivelleren afgezwakt
Voor de zuinigste auto's moet wegenbelasting betaald gaan worden en ook gaat de belasting op leidingwater omhoog. De extra belastingmaatregelen worden ingevoerd omdat de partijen hebben afgesproken dat de nivelleringsmaatregelen van het kabinet worden afgezwakt.
Ziet er naar uit dat we MRB moeten gaan betalen over de pih komend jaar.

http://nos.nl/artikel/560965-bezuinigin ... ch-af.html
Superfunky
5th Gear member

Autozoeker schreef:
Nivelleren afgezwakt
Voor de zuinigste auto's moet wegenbelasting betaald gaan worden en ook gaat de belasting op leidingwater omhoog. De extra belastingmaatregelen worden ingevoerd omdat de partijen hebben afgesproken dat de nivelleringsmaatregelen van het kabinet worden afgezwakt.
Ziet er naar uit dat we MRB moeten gaan betalen over de pih komend jaar.

http://nos.nl/artikel/560965-bezuinigin ... ch-af.html
Mooi, nou nog dat idiote bijtellingscadeau terugdraaien en dan is de zaak weer wat meer in verhouding! Lees je mee Jeroen??
OGA244
8th Gear member

dat die zuinigste auto's mrb zouden gaan betalen was al een jaar of 5 bekend, dat zijn o.a. de blue motion polo's enzo
Autozoeker
5th Gear member

eh... Die maatregelen wel. Van oorsprong zou voor autos < 50gr co2 vrijstelling t/m 2015 gelden. maar
Voor de zuinigste auto's moet wegenbelasting betaald gaan worden ...
maw, de < 50 gr co2 gaan vanaf volgend jaar dus ook betalen ipv vanaf 2016
jvov60
4th Gear member

Superfunky schreef: Mooi, nou nog dat idiote bijtellingscadeau terugdraaien en dan is de zaak weer wat meer in verhouding! Lees je mee Jeroen??
De overheid heeft schone en zuinige auto's willen stimuleren. De overheid doet dat om fijnstof en stikstofdioxide terug te dringen en om het verbruik van fossiele brandstoffen omlaag te brengen.
Zonder steun van de overheid zijn de investeringen die fabrikanten moeten doen en moeten doorberekenen aan de consument, door die consument niet te betalen.

De stimuleringsregelingen van de overheid werken prima en hebben voor ons allen een goed doel.

Wat jij hierboven doet in één zin is provoceren.
jvov60
4th Gear member

Autozoeker schreef:eh... Die maatregelen wel. Van oorsprong zou voor autos < 50gr co2 vrijstelling t/m 2015 gelden. maar
Voor de zuinigste auto's moet wegenbelasting betaald gaan worden ...
maw, de < 50 gr co2 gaan vanaf volgend jaar dus ook betalen ipv vanaf 2016
Het zou opnieuw een belofte zijn die overheid niet nakomt.
Autorijdend Nederland die aanschaft wat de overheid stimuleert wordt weer een loer gedraaid.

Hopen dat dit kabinet heel snel gaat vallen. Nederland is beter af (in perioden) zonder kabinet dan met de kabinetten van de laatste 10 jaar...
Superfunky
5th Gear member

jvov60 schreef:
Superfunky schreef: Mooi, nou nog dat idiote bijtellingscadeau terugdraaien en dan is de zaak weer wat meer in verhouding! Lees je mee Jeroen??
De overheid heeft schone en zuinige auto's willen stimuleren. De overheid doet dat om fijnstof en stikstofdioxide terug te dringen en om het verbruik van fossiele brandstoffen omlaag te brengen.
Zonder steun van de overheid zijn de investeringen die fabrikanten moeten doen en moeten doorberekenen aan de consument, door die consument niet te betalen.

De stimuleringsregelingen van de overheid werken prima en hebben voor ons allen een goed doel.

Wat jij hierboven doet in één zin is provoceren.
Zeker doe ik dat en terecht! Het is toch absurd dat mijn ene medewerker met een 1:22 lopende BMW 3, 20% als arbeidsbeloning bijtelt en de andere die 1:22 rijdt met z'n PiH 0%! Ik vind dat volkomen uit verhouding en belachelijk, stimuleren is prima, maar je kunt het ook overdrijven. In de huidige tijd kan dat niet wat mij betreft.

En wat die fijnstof en CO2 reductie betreft: is een hele hoge prijs voor een minimaal effect. Kost een miljard he, dit hele grapje, als dat geld nou in een Thoriumreactor werd gestopt, dan had je al een halve centrale en een oneindig veelvoud van de milieueffecten!
Skibs
2nd Gear member

=maw, de < 50 gr co2 gaan vanaf volgend jaar dus ook betalen ipv vanaf 2016
ALS ze dat al gaan invoeren dan geldt dat alléén voor alles wat vanaf 1 jan 2014 op kenteken wordt gezet!!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

nee, dat gaat op voor alles wat dan rijdt
Volvo for life
NielsPHEV
7th Gear member

Skibs schreef:
maw, de < 50 gr co2 gaan vanaf volgend jaar dus ook betalen ipv vanaf 2016[/quote schreef:
ALS ze dat al gaan invoeren dan geldt dat alléén voor alles wat vanaf 1 jan 2014 op kenteken wordt gezet!!
precies de mensen die nu een auto hebben zullen niet met een vervroegde invoering van een verhoging hoeven te rekenen.

Daarbij zouden dit soort aanpassingen, de logica van de tegenstanders edoch vaak gebruikers van de fiscale voordelen volgende, moeten leiden tot een onmiddellijke en drastische prijsverlaging van de PIH.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

de restwaarde van de al rijdende pih's halveert dan idd spontaan
Volvo for life
jvov60
4th Gear member

Superfunky schreef: Zeker doe ik dat en terecht! Het is toch absurd dat mijn ene medewerker met een 1:22 lopende BMW 3, 20% als arbeidsbeloning bijtelt en de andere die 1:22 rijdt met z'n PiH 0%! Ik vind dat volkomen uit verhouding en belachelijk, stimuleren is prima, maar je kunt het ook overdrijven. In de huidige tijd kan dat niet wat mij betreft.

En wat die fijnstof en CO2 reductie betreft: is een hele hoge prijs voor een minimaal effect. Kost een miljard he, dit hele grapje, als dat geld nou in een Thoriumreactor werd gestopt, dan had je al een halve centrale en een oneindig veelvoud van de milieueffecten!
Onzin weer. Je generaliseert het rijgedrag en verbruik van jouw medewerkers. Het kan ook heel anders. En dan blijkt dat Hybrides en volledig EV's zeer weinig tot niets uitstoten. En ja: dat kan volledig zonder uitstoot met groene energie of eventueel zelfs kerncentrales.

Je verhaal over een investering in een "Thoriumreactor" klinkt als een kind die iets spannends heeft gehoord, maar eigenlijk niet goed weet waar het over gaat.

Als je graag bijtelling en wegenbelasting wil betalen: koop dan een hele dikke dure en zware Audi Q7 of zo. Past ook beter bij je waarschijnlijk...

Maar goed, off-topic, dus wat mij betreft de laatste reactie over dit onderwerp naar SF.
Superfunky
5th Gear member

NielsPHEV schreef: Daarbij zouden dit soort aanpassingen, de logica van de tegenstanders edoch vaak gebruikers van de fiscale voordelen volgende, moeten leiden tot een onmiddellijke en drastische prijsverlaging van de PIH.
Precies! Jij hebt 't door! Of dacht je dat het toeval is dat Opel de Ampera vanaf 1/1 in prijs verlaagt??
Flesje om verwedden dat in MY15 de PiH er in de goedkope variant komt en de prijs vd auto significant verlaagd wordt?
Magliaveli
3rd Gear member

Ook dat is niet waar, want i.v.m. de regelingen moest je hem effectief toch 5 jaar blijven rijden. En dan zijn de PIH toch al de L*L voor de houderschapsbelastingen enz. Dus in restwaarde zal het niet eens zoveel uitmaken.
OGA244
8th Gear member

@ Superfunky, zou alvast wat wijn in gaan slaan :lol:
Superfunky
5th Gear member

jvov60 schreef:
Je verhaal over een investering in een "Thoriumreactor" klinkt als een kind die iets spannends heeft gehoord, maar eigenlijk niet goed weet waar het over gaat.

Als je graag bijtelling en wegenbelasting wil betalen: koop dan een hele dikke dure en zware Audi Q7 of zo. Past ook beter bij je waarschijnlijk....
Bijtelling: gaat het niet om, ik vind dat er een onredelijk groot verschil is tussen de behandeling van berijders van hele zuinig auto's en nog een beetje zuiniger auto's. Hierbij kijk ik vooral naar feitelijk gebruik en niet naar theoretische waarden of de waarden die een enkele fanatiekeling realiseert.

Thorium: daar weet ik toevallig heel veel van en wat ik vooral weet is dat dit land (als vrijwel ieder ander land) t.a.v. milieu volkomen op de verkeerde weg is en in verkeerde technologieën investeert. Over 10 jaar zullen we dezelfde afschuw weer uitspreken die we nu aanhalen t.a.v. Betuwelijn, HSL en ga zo maar door. Allemaal miljarden projecten van onze overheid die achteraf dom, slecht doordacht en vooral veel te duur blijken.
Superfunky
5th Gear member

OGA244 schreef:@ Superfunky, zou alvast wat wijn in gaan slaan :lol:
Helemaal niet, ik ga ruimte maken in de kelder!! En niet van die goedkope bagger s.v.p., ik drink niet, maar mevrouw SF is van de betere wijnen!
Autozoeker
5th Gear member

Zucht maak je borst maar nat :(
Gaat de pih rijder z'n 4k kosten over 2 jaar. Had ik leukere dingen voor kunnen doen.
- Wegenbelasting ook voor zuinige auto's
- Minder subsidies bedrijfsleven (110 miljoen)
http://nos.nl/artikel/561369-belangrijk ... koord.html
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”