Geplaatst: 02.10.2013 - 19:26
Fiscaal gezien heeft de overheid wellicht meer voor de pih rijder in petto, zie:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... t=#1220152
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... t=#1220152
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ik denk dat Weekers een fan van mijn posts is, als ik het zo lees!Markdj schreef:Fiscaal gezien heeft de overheid wellicht meer voor de pih rijder in petto, zie:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... t=#1220152
Ziet er naar uit dat we MRB moeten gaan betalen over de pih komend jaar.Nivelleren afgezwakt
Voor de zuinigste auto's moet wegenbelasting betaald gaan worden en ook gaat de belasting op leidingwater omhoog. De extra belastingmaatregelen worden ingevoerd omdat de partijen hebben afgesproken dat de nivelleringsmaatregelen van het kabinet worden afgezwakt.
Mooi, nou nog dat idiote bijtellingscadeau terugdraaien en dan is de zaak weer wat meer in verhouding! Lees je mee Jeroen??Autozoeker schreef:Ziet er naar uit dat we MRB moeten gaan betalen over de pih komend jaar.Nivelleren afgezwakt
Voor de zuinigste auto's moet wegenbelasting betaald gaan worden en ook gaat de belasting op leidingwater omhoog. De extra belastingmaatregelen worden ingevoerd omdat de partijen hebben afgesproken dat de nivelleringsmaatregelen van het kabinet worden afgezwakt.
http://nos.nl/artikel/560965-bezuinigin ... ch-af.html
maw, de < 50 gr co2 gaan vanaf volgend jaar dus ook betalen ipv vanaf 2016Voor de zuinigste auto's moet wegenbelasting betaald gaan worden ...
De overheid heeft schone en zuinige auto's willen stimuleren. De overheid doet dat om fijnstof en stikstofdioxide terug te dringen en om het verbruik van fossiele brandstoffen omlaag te brengen.Superfunky schreef: Mooi, nou nog dat idiote bijtellingscadeau terugdraaien en dan is de zaak weer wat meer in verhouding! Lees je mee Jeroen??
Het zou opnieuw een belofte zijn die overheid niet nakomt.Autozoeker schreef:eh... Die maatregelen wel. Van oorsprong zou voor autos < 50gr co2 vrijstelling t/m 2015 gelden. maarmaw, de < 50 gr co2 gaan vanaf volgend jaar dus ook betalen ipv vanaf 2016Voor de zuinigste auto's moet wegenbelasting betaald gaan worden ...
Zeker doe ik dat en terecht! Het is toch absurd dat mijn ene medewerker met een 1:22 lopende BMW 3, 20% als arbeidsbeloning bijtelt en de andere die 1:22 rijdt met z'n PiH 0%! Ik vind dat volkomen uit verhouding en belachelijk, stimuleren is prima, maar je kunt het ook overdrijven. In de huidige tijd kan dat niet wat mij betreft.jvov60 schreef:De overheid heeft schone en zuinige auto's willen stimuleren. De overheid doet dat om fijnstof en stikstofdioxide terug te dringen en om het verbruik van fossiele brandstoffen omlaag te brengen.Superfunky schreef: Mooi, nou nog dat idiote bijtellingscadeau terugdraaien en dan is de zaak weer wat meer in verhouding! Lees je mee Jeroen??
Zonder steun van de overheid zijn de investeringen die fabrikanten moeten doen en moeten doorberekenen aan de consument, door die consument niet te betalen.
De stimuleringsregelingen van de overheid werken prima en hebben voor ons allen een goed doel.
Wat jij hierboven doet in één zin is provoceren.
ALS ze dat al gaan invoeren dan geldt dat alléén voor alles wat vanaf 1 jan 2014 op kenteken wordt gezet!!=maw, de < 50 gr co2 gaan vanaf volgend jaar dus ook betalen ipv vanaf 2016
Skibs schreef:precies de mensen die nu een auto hebben zullen niet met een vervroegde invoering van een verhoging hoeven te rekenen.maw, de < 50 gr co2 gaan vanaf volgend jaar dus ook betalen ipv vanaf 2016[/quote schreef:
ALS ze dat al gaan invoeren dan geldt dat alléén voor alles wat vanaf 1 jan 2014 op kenteken wordt gezet!!
Daarbij zouden dit soort aanpassingen, de logica van de tegenstanders edoch vaak gebruikers van de fiscale voordelen volgende, moeten leiden tot een onmiddellijke en drastische prijsverlaging van de PIH.
Onzin weer. Je generaliseert het rijgedrag en verbruik van jouw medewerkers. Het kan ook heel anders. En dan blijkt dat Hybrides en volledig EV's zeer weinig tot niets uitstoten. En ja: dat kan volledig zonder uitstoot met groene energie of eventueel zelfs kerncentrales.Superfunky schreef: Zeker doe ik dat en terecht! Het is toch absurd dat mijn ene medewerker met een 1:22 lopende BMW 3, 20% als arbeidsbeloning bijtelt en de andere die 1:22 rijdt met z'n PiH 0%! Ik vind dat volkomen uit verhouding en belachelijk, stimuleren is prima, maar je kunt het ook overdrijven. In de huidige tijd kan dat niet wat mij betreft.
En wat die fijnstof en CO2 reductie betreft: is een hele hoge prijs voor een minimaal effect. Kost een miljard he, dit hele grapje, als dat geld nou in een Thoriumreactor werd gestopt, dan had je al een halve centrale en een oneindig veelvoud van de milieueffecten!
Precies! Jij hebt 't door! Of dacht je dat het toeval is dat Opel de Ampera vanaf 1/1 in prijs verlaagt??NielsPHEV schreef: Daarbij zouden dit soort aanpassingen, de logica van de tegenstanders edoch vaak gebruikers van de fiscale voordelen volgende, moeten leiden tot een onmiddellijke en drastische prijsverlaging van de PIH.
Bijtelling: gaat het niet om, ik vind dat er een onredelijk groot verschil is tussen de behandeling van berijders van hele zuinig auto's en nog een beetje zuiniger auto's. Hierbij kijk ik vooral naar feitelijk gebruik en niet naar theoretische waarden of de waarden die een enkele fanatiekeling realiseert.jvov60 schreef:
Je verhaal over een investering in een "Thoriumreactor" klinkt als een kind die iets spannends heeft gehoord, maar eigenlijk niet goed weet waar het over gaat.
Als je graag bijtelling en wegenbelasting wil betalen: koop dan een hele dikke dure en zware Audi Q7 of zo. Past ook beter bij je waarschijnlijk....
Helemaal niet, ik ga ruimte maken in de kelder!! En niet van die goedkope bagger s.v.p., ik drink niet, maar mevrouw SF is van de betere wijnen!OGA244 schreef:@ Superfunky, zou alvast wat wijn in gaan slaan
http://nos.nl/artikel/561369-belangrijk ... koord.html- Wegenbelasting ook voor zuinige auto's
- Minder subsidies bedrijfsleven (110 miljoen)