Wat je ook zou kunnen proberen:
als de app het zelfde is, moet je sniffen naar welke server hij connect, die moet je re-routen naar de parrot app store waar je tomtom etc heb.
Oh ik lees niet goed, SCT store is dus substore van parrot. Vraag me af wat er gebeurt als je een gewone parrot asteroid smart account used.
Sensus Connected Touch
-
- 5th Gear member
Het gesprek ging iets anders:RichieB schreef:Het is toch te gek voor woorden dat ze een open systeem kiezen, en het vervolgens dichtgooien. Een waarom? Om € 300 te kunnen vragen voor een routeplanner? Alsof de aanschaf van de hardware al niet hoog genoeg is. Het aloude "u betaalt meer, maar krijgt minder" principe.
V: We wllen alles locked down
P: daar moeten wij engineers een tijd op zetten, en kost x.000.000
V: Geeft niet, wij vragen 5x wat jullie ervoor vragen
P: Hoe krijgen jullie dat dan voor elkaar?
V: Als je ze een goed product koopt, kopen ze geen nieuwe dingen (kijk maar naar RTI) daarnaast als je de prijs opblaast denken mensen dat je een beter product krijgt!
- RichieB
- 6th Gear member
Mocht je dat lastig vinden en in de regio Den Haag wonen, dan kan ik daar wel bij helpen.Autozoeker schreef:Wat je ook zou kunnen proberen:
als de app het zelfde is, moet je sniffen naar welke server hij connect, die moet je re-routen naar de parrot app store waar je tomtom etc heb.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- RichieB
- 6th Gear member
V: Heel simpel: vendor lock in! We leveren geen enkele mogelijkheid of keuze op audio/multimedia gebied. Het is Volvo, Volvo of Volvo. En aangezien ze nu dat gare RTI gewend zijn, is dit een enorme verbetering waar we weer de hoofdprijs voor kunnen vragen. Dat we daarmee de technisch onderlegde Volvo rijders schofferen nemen we voor lief. Die kopen maar een Mazda, dan krijgen ze een ingebouwde TomTom.Autozoeker schreef:Het gesprek ging iets anders:
V: We wllen alles locked down
P: daar moeten wij engineers een tijd op zetten, en kost x.000.000
V: Geeft niet, wij vragen 5x wat jullie ervoor vragen
P: Hoe krijgen jullie dat dan voor elkaar?
- twcoolen
- 3rd Gear member
Het is een en dezelfde store. Geen onderscheid. Uitsluitend je profiel bepaald welke apps je mag zien voor jouw device.Autozoeker schreef:Wat je ook zou kunnen proberen:
Oh ik lees niet goed, SCT store is dus substore van parrot. Vraag me af wat er gebeurt als je een gewone parrot asteroid smart account used.
Parrot doet dat ook al voor hun eigen product range.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- twcoolen
- 3rd Gear member
Update gaat via SD kaart. Je moet inloggen op de Parrot Asteroid store om de juiste update file te downloaden. Vervolgens moet je deze in de root van je SD kaart plaatsen.gebla schreef:Volvo kan dit systeem toch updaten? Dat betekend dat er wel toegang naar het device is. Hoe gaat die update, via SD kaart of via een USB poort?
In de SCT is er een menu optie waarme je de upgrade via SD kaart kunt updaten.
Er is ook een online upgrade functie in de SCT, echter krijg ik daarbij een <internal>
De versie die op mijn SCT zit is de nieuwste versie volgens Parrot.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 3rd Gear member
Maar kan je bijv. ook met een ander profiel/account inloggen, dat je dan op die manier wel meer apps ziet in de store?twcoolen schreef:Het is een en dezelfde store. Geen onderscheid. Uitsluitend je profiel bepaald welke apps je mag zien voor jouw device.Autozoeker schreef:Wat je ook zou kunnen proberen:
- RichieB
- 6th Gear member
Het moet mogelijk zijn om via onderschept webverkeer van/naar de store een andere URL voor een APK te injecteren. Als het heel erg dicht is getimmerd worden alleen APKs gesigned door Parrot toegestaan, en hebben ze een andere key voor Asteroid en SCT. Ik zag dat je zelf certificaten kan importeren, maar die zullen dan ook wel niet voor APKs gelden. Maar allemaal wel het proberen waard.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Zie hier de Ateroid Market:Tankiej schreef:Maar kan je bijv. ook met een ander profiel/account inloggen, dat je dan op die manier wel meer apps ziet in de store?twcoolen schreef:Het is een en dezelfde store. Geen onderscheid. Uitsluitend je profiel bepaald welke apps je mag zien voor jouw device.Autozoeker schreef:Wat je ook zou kunnen proberen:
https://www.parrotasteroid.com/asteroidmarket/nl/home
Je kunt zonder inloggen alle apps bekijken.
Wanneer je inlogged met je SCT account, dan neemt her aantal pagina's met apps in de store van 5 af naar 1.
-
- 3rd Gear member
Ja, dat snap ik. Maar ik bedoel, kan je bij de SCT niet inloggen met een ander account?twcoolen schreef:Zie hier de Ateroid Market:Tankiej schreef:Maar kan je bijv. ook met een ander profiel/account inloggen, dat je dan op die manier wel meer apps ziet in de store?twcoolen schreef: Het is een en dezelfde store. Geen onderscheid. Uitsluitend je profiel bepaald welke apps je mag zien voor jouw device.
Wanneer je inlogged met je SCT account, dan neemt her aantal pagina's met apps in de store van 5 af naar 1.

- twcoolen
- 3rd Gear member
Pff geweldig, in de Asteroid Store is nu deze app beschikbaar gekomen:
Starter
Met de toepassing Starter kunt u kiezen welke toepassingen automatisch worden gestart wanneer u uw product inschakelt. Daarna kunt u zonder verdere instellingen te verrichten steeds gebruikmaken van uw favoriete toepassingen en de bijbehorende content.
Dit is de app die ik nodig heb. iGo en iCoyote automatsich starten zodra de auto start.
Ik word met de dag gefrustreerder....
Starter
Met de toepassing Starter kunt u kiezen welke toepassingen automatisch worden gestart wanneer u uw product inschakelt. Daarna kunt u zonder verdere instellingen te verrichten steeds gebruikmaken van uw favoriete toepassingen en de bijbehorende content.
Dit is de app die ik nodig heb. iGo en iCoyote automatsich starten zodra de auto start.
Ik word met de dag gefrustreerder....
-
- 1st Gear member
Dit is inderdaad waar ik zelf aan dacht. Als ze zelfs de APKs signen met een andere key zijn ze wel erg paranoia...RichieB schreef:Het moet mogelijk zijn om via onderschept webverkeer van/naar de store een andere URL voor een APK te injecteren. Als het heel erg dicht is getimmerd worden alleen APKs gesigned door Parrot toegestaan, en hebben ze een andere key voor Asteroid en SCT. Ik zag dat je zelf certificaten kan importeren, maar die zullen dan ook wel niet voor APKs gelden. Maar allemaal wel het proberen waard.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Je Parrot account profiel wordt geupdate zodra je inlogged met een nieuw apparaat. Dus indien je een ander account zou hebben van een Parrot Smart en deze gebruikt op de SCT, dan wijzigt je profiel naar de SCT variant.Tankiej schreef:Ja, dat snap ik. Maar ik bedoel, kan je bij de SCT niet inloggen met een ander account?twcoolen schreef:Zie hier de Ateroid Market:Tankiej schreef: Maar kan je bijv. ook met een ander profiel/account inloggen, dat je dan op die manier wel meer apps ziet in de store?
- RichieB
- 6th Gear member
Die beoordeling van TomTom Europe zegt alles:
super Navi! da kann man jetzt sehr gut auf das wesentlich schlechtere Igo verzichten.
-
- 3rd Gear member
Ah oke, op die manier.. Nouja, ik heb het ook besteld. Ik ga er ook wel even mee spelen zodra m'n V40 afgeleverd istwcoolen schreef:Je Parrot account profiel wordt geupdate zodra je inlogged met een nieuw apparaat. Dus indien je een ander account zou hebben van een Parrot Smart en deze gebruikt op de SCT, dan wijzigt je profiel naar de SCT variant.Tankiej schreef:Ja, dat snap ik. Maar ik bedoel, kan je bij de SCT niet inloggen met een ander account?

-
- 4th Gear member
Nou ben ik maar een leek op dit gebied, maar kunnen we geen GroupBuy starten voor zo'n echt Parrot ding en die laten inbouwen, ben je van dat gezeik van Volvo af.... of zou Volvo ook dat hebben dichtgetimmerd?
Het zal mij een biet zijn of in de appjes een Volvo-logo zit......
Het zal mij een biet zijn of in de appjes een Volvo-logo zit......
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
-
- 5th Gear member
het "mooie" is de integratie met sensus.
als je parrot koopt, vervangt ie je 7" scherm. Waar ga je dan je sensus info tonen...
als je parrot koopt, vervangt ie je 7" scherm. Waar ga je dan je sensus info tonen...
-
- 5th Gear member
Nog even verder gekeken. Ik denk dat modden van plf goede kans heeft. Er zijn wat libs die misschien werken. Verder zit er een soort recovery op, zodat je altijd terug kan naar je oude firmware. zelfs als je het "stuk gemaakt" heb. dit is wel voor de "oude" asteroid. maar nieuwe zal wel zoiets vergelijkbaars hebben.
zie: http://www.gforums.de/asteroid/forum/vi ... p?f=3&t=97
De orginele asteroid (niet smart) had blijkbaar ook geen in-usb poort
Ik heb verder nog een paar methodes die je kan proberen om toch adb werkend te krijgen. Adb werkt namelijk ook over ip (bluetooth of ethernet).Be careful when modding your radio!
It is easy to brick the radio when modifiying system files!
Rooting the radio therefore is dangerous if you don't know what to do.
However there is a way to recover the radio, as long as the bootloader is still working.
Parrot's support gave me that nice hint, so I'll share it with you:
In case your car stereo is no longer booting normally, so that you can't access the "update" menu, you can reflash a firmware file with this method:
1. Turn your car stereo off.
2. Plug in an usb key containing the *.plf Update file
3. While powering the radio on, press and hold both the voice recognition button and the big parrot button.
4. The update utility will start and flash the plf-Update from your usb key.
5. After a reboot, you have a factory fresh car stereo.
All data will be deleted.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Als je de SCT firmware wilt hebben moet je een seintje geven. Dan stuur ik hem wel door (~350MB)Autozoeker schreef:Nog even verder gekeken. Ik denk dat modden van plf goede kans heeft. Er zijn wat libs die misschien werken. Verder zit er een soort recovery op, zodat je altijd terug kan naar je oude firmware. zelfs als je het "stuk gemaakt" heb. dit is wel voor de "oude" asteroid. maar nieuwe zal wel zoiets vergelijkbaars hebben.
Ik heb verder nog een paar methodes die je kan proberen om toch adb werkend te krijgen. Adb werkt namelijk ook over ip (bluetooth of ethernet).Be careful when modding your radio!
It is easy to brick the radio when modifiying system files!
Rooting the radio therefore is dangerous if you don't know what to do.
However there is a way to recover the radio, as long as the bootloader is still working.
Parrot's support gave me that nice hint, so I'll share it with you:
In case your car stereo is no longer booting normally, so that you can't access the "update" menu, you can reflash a firmware file with this method:
1. Turn your car stereo off.
2. Plug in an usb key containing the *.plf Update file
3. While powering the radio on, press and hold both the voice recognition button and the big parrot button.
4. The update utility will start and flash the plf-Update from your usb key.
5. After a reboot, you have a factory fresh car stereo.
All data will be deleted.
-
- 5th Gear member
Ja sgoed. Probeer maar eerst om via adb binnen te komen. Dat is veel handiger en veiliger.