Pagina 14 van 15
Geplaatst: 07.01.2009 - 22:01
door Gast
Wordt aangegeven dat ik deze al heb ingevuld. Ik weet van niets. :?
Dus je zal een andere link moeten hebben.
Geplaatst: 07.01.2009 - 22:04
door jeroen.ijmuiden
AlexV70 schreef:Wordt aangegeven dat ik deze al heb ingevuld. Ik weet van niets. :?
Dus je zal een andere link moeten hebben.
Misschien komt het doordat je geen deelnemer van het testpanel bent? Die van mij doet het wel namelijk
Geplaatst: 07.01.2009 - 22:14
door Gast
Aha, tja, ik ben idd geen deelnemer van het testpanel.
Geplaatst: 08.01.2009 - 11:42
door josas
Alex, je hebt toch niet 3x de ETM verwisseld op je 2005 V70?!
Eigenlijk abnormaal, die ETM!
Bij VAG zijn er de LMM problemen. Worden deze erkend en vergoed?
Geplaatst: 08.01.2009 - 12:05
door piotrV70
josas schreef:Alex, je hebt toch niet 3x de ETM verwisseld op je 2005 V70?!
Eigenlijk abnormaal, die ETM!
Bij VAG zijn er de LMM problemen. Worden deze erkend en vergoed?
VAG had een coulance regeling voor de LMM's en trouwens ook voor de "naar beneden vallende voorste zijruiten".
De LMM was een apart verhaal, de originele Bosch kostten destijds 200+ euro terwijl een Pierburg van Mercedes het ook prima deed en slechts 50 euro kostte. Beide problemen overigens gehad met m'n vorige auto, beide keren net buiten de coulance regeling gevallen.
Ik dat m'n 2001 V70 ook buiten de coulance gaat vallen mocht de ETM het gaan begeven (hoewel slechts 76000km). Kan ik trouwens zien of de ETM al een keer vervangen is ?
Geplaatst: 08.01.2009 - 12:20
door josas
piotrV70 schreef:josas schreef:Alex, je hebt toch niet 3x de ETM verwisseld op je 2005 V70?!
Eigenlijk abnormaal, die ETM!
Bij VAG zijn er de LMM problemen. Worden deze erkend en vergoed?
VAG had een coulance regeling voor de LMM's en trouwens ook voor de "naar beneden vallende voorste zijruiten".
De LMM was een apart verhaal, de originele Bosch kostten destijds 200+ euro terwijl een Pierburg van Mercedes het ook prima deed en slechts 50 euro kostte. Beide problemen overigens gehad met m'n vorige auto, beide keren net buiten de coulance regeling gevallen.
Ik dat m'n 2001 V70 ook buiten de coulance gaat vallen mocht de ETM het gaan begeven (hoewel slechts 76000km). Kan ik trouwens zien of de ETM al een keer vervangen is ?
Ja. Heeft met de kleur van de stickers te maken. Geel of wit.
Moet je ff opzoeken wat wat is.
Geplaatst: 08.01.2009 - 23:57
door Gast
josas schreef:Alex, je hebt toch niet 3x de ETM verwisseld op je 2005 V70?!
Nee , want ik heb nu een diesel, maar op mijn BiFuel, van 2002 zat er wel één.
Stond in onderschrift:
V70 Bi-Fuel 2002
V70 edition II 2.4D 163 PK geartronic 2005
Geplaatst: 09.01.2009 - 11:38
door josas
Oh ja, nou zie ik het... :oops:
Gasklephuis
Geplaatst: 10.01.2009 - 18:30
door denkweb
volgt nog
Geplaatst: 10.01.2009 - 23:21
door Gast
Dat is leuk, ik ga zeker kijken.
Geplaatst: 11.01.2009 - 13:25
door Bouwe
Maandag de onderwerpen even bekijken op trosradar.nl, zetten ze vaak alle onderwerpen erop die aan bod komen.
Geplaatst: 12.01.2009 - 18:07
door Bouwe
Vanavond geen ETM-problemen in Radar helaas. Iets met papegaaien ofzo vanavond.
Geplaatst: 12.01.2009 - 23:02
door denkweb
wordt weekje later als gepland... 02-02-2009
Geplaatst: 15.01.2009 - 22:33
door bekhof
Bij mijn V70 2.4T wordt komende dinsdag gasklephuis vervangen. Kosten komen boven de 900 euro uit. Vervangen is denk ik wel de beste oplossing.
@jeroen.ijmuiden: ik heb je een PM gestuurd
Geplaatst: 15.01.2009 - 22:41
door Rob2u
bekhof schreef:Bij mijn V70 2.4T wordt komende dinsdag gasklephuis vervangen. Kosten komen boven de 900 euro uit.
Allemachtig, is dit een "gouden" ETM? :?
Bedragen die ik hier wel eens langs heb zien komen zitten toch rond de 700 euro (bij de dealer)
Geplaatst: 15.01.2009 - 22:48
door Gast
Hij heeft een turbo, vervangen duurt iets langer, maar boven de € 900,- is van de zotte.
Ik zou toch maar even gaan shoppen, kan goedkoper! Daar kun je leuk van uit eten met de vrouw.

Geplaatst: 15.01.2009 - 22:52
door Rob2u
De ETM zelf is van een Turbo of non-Turbo toch min of meer hetzelfde onderdeel en inderdaad kun je er bij een non-Turbo heel makkelijk bij, maar bij een Turbo moet er alleen iets meer uitgebouwd worden. Maar dat kan m.i. nooit een verschil van 200 euro geven (zelfs bij Volvo tarieven van 90 euro/uur niet....)
Geplaatst: 15.01.2009 - 23:07
door Gast
Bij de dealer, even vragen, doen ze het ook voor ± € 600,- ongeblazen motor.
Stel: geblazen motor € 100,- extra.
Dan een gat van € 200,- en daar kan ik leuk van uit eten.

Geplaatst: 15.01.2009 - 23:27
door dik999
ligt er aan hoe makkelijk er bij gekomen kan worden.
die van mij turbo en lpg ingebouwd, dus meer werk. 894 euro zie eerdere mails
Rob2u schreef:bekhof schreef:Bij mijn V70 2.4T wordt komende dinsdag gasklephuis vervangen. Kosten komen boven de 900 euro uit.
Allemachtig, is dit een "gouden" ETM? :?
Bedragen die ik hier wel eens langs heb zien komen zitten toch rond de 700 euro (bij de dealer)
Geplaatst: 17.01.2009 - 14:51
door bekhof
Heb even geinformeerd bij andere dealers, onderdeel + software kost 550 euro ex. BTW en dan komt daar nog ongeveer 3 uur arbeid bij a 80 euro per uur ex.