Pagina 14 van 18

Geplaatst: 16.09.2013 - 15:45
door Get!em
In praatje met dealer gaf hij aan dat V40 D2 in eerste helft 2014 uit 14% valt, maar dat tweede helft 2014 nog mogelijk was, maar niet zeker.

Geplaatst: 16.09.2013 - 16:12
door casper
Afbeelding

Wouter K. test de nieuwe motoren D4 en T6.

Video : http://www.abhd.nl/video/volvo-s60-d4-en-v60-t6-update/

Geplaatst: 16.09.2013 - 16:25
door arnoud
Dat is wel verdacht optimistisch :-)

Maar de offerte is bij de leasemaatschappij, ik ben benieuwd...

Geplaatst: 16.09.2013 - 17:05
door Basher
Anders ik wel, kan ws wel ff duren voordat de lease mij-en het weer in hun systeem hebben staan...

Geplaatst: 16.09.2013 - 17:08
door arnoud
Inderdaad, ik kreeg bericht van de leasemaatschappij dat ze op hun data company moeten wachten, en kan een paar dagen tot een week duren...

Geplaatst: 16.09.2013 - 20:02
door Discovery
En de autoweek tekst review: http://www.autoweek.nl/nieuws/24806/gereden-volvo-v60. Verbruik met automaat zit bij autoweek op 5.4L/100km, toch wel een heel goed resultaat.

Geplaatst: 16.09.2013 - 21:57
door tvc15
Mooi artikel in de MTZ van september over de nieuwe motorenfamilie, geschreven door Derek Crabb, Michael Fleiss, Jan-Erik Larsson en Joop Somhorst. Deze heren stonden aan de basis van de ontwikkeling van de VEA-motorenfamilie. Aangehecht een tabel uit dit artikel met specificaties, onder voorbehoud voor de versies die nog niet op de markt zijn.

Geplaatst: 17.09.2013 - 09:00
door NielsPHEV
230 pk en 480 Nm uit een 2 liter diesel poeh dat zijn cijfers ben benieuwd naar het koppelverloop hoop dat het koppel binnen een breder toerengebied vrijkomt dan de 2.0 5 cil D3/D4

Geplaatst: 17.09.2013 - 09:23
door Walter
Volvolof schreef:Als ik kijk naar de specificaties zie ik dat de boring en slag exact hetzelfde zijn als van de 5 jaar "oude" 6 cilinder T6. Ik vermoed dus dat het blok in de basis een oude T6 is met 2 cilinders eraf. Dat is goed nieuws voor de betrouwbaarheid, want veel onderdelen zullen zijn overgenomen. Ook moet het voor Volvo eenvoudig zijn om alsnog een 5- cilinder T7 of een 6-cilinder T-9 uit te brengen als de markt daarom vraagt. En ik vraag alvast om een fijne 5-cilinder om over een paar jaar 2e hands te kopen...
ik heb daar nog eens over nagedacht en jouw stelling lijkt me erg onrealistisch. Die serie aluminium motoren zit wel aan het eind van zijn ontwikkelingsmogelijkheden. De nieuwe motoren hebben naar verluidt veel minder bewegende delen en zijn stukken lichter. Daarbij kom je als je een 2.0 viercilinder, een 2.5 vijfcilinder en een 3.0 zescilinder wilt uit op 500cc per cilinder (deuh...). Ik denk dat Volvo uit de motorenserie waar jij aan refereert, geleerd heeft dat deze boring en slag verhouding het beste past bij het gewenste motorkarakter

Geplaatst: 17.09.2013 - 10:00
door Reader
Get!em schreef:In praatje met dealer gaf hij aan dat V40 D2 in eerste helft 2014 uit 14% valt, maar dat tweede helft 2014 nog mogelijk was, maar niet zeker.
Heeft ie nog wat over motoren geroepen? komt die D4 ook in de V40 te liggen?

Geplaatst: 17.09.2013 - 10:57
door Walter
Reader schreef:
Get!em schreef:In praatje met dealer gaf hij aan dat V40 D2 in eerste helft 2014 uit 14% valt, maar dat tweede helft 2014 nog mogelijk was, maar niet zeker.
Heeft ie nog wat over motoren geroepen? komt die D4 ook in de V40 te liggen?
is niets over gecommuniceerd aan de dealers

Geplaatst: 17.09.2013 - 13:12
door OGA244
Ik reken daar ook niet op, de 5 pits T5 die in de V40 zit komt tenslotte ook niet in de andere modellen

Geplaatst: 17.09.2013 - 15:11
door edraket
Ik ben echt de weg kwijt kwa motoren series. Denk dat Volvo duidelijk in een overgangsperiode zit, maar de logica is wat mij bereft volledig zoek.

De minder gemotoriseerde varianten in een groter blok met nagenoeg dezelfde uitstoot maar ook vice versa. Soms ontgaat me het nut van downsizing een beetje als ik zie dat ze uit de 5 pitters een gelijke uitstoot halen als de 4 cilinders. Maargoed, er zit ongetwijfeld een goed verhaal achter.

Maar een andere vraag: als ik de technische gegevens bekijk op volvocars.nl van de V70 met bijv D4 dieselmotor wordt aangegeven dat deze 1854 kg weegt. Dat kan toch niet waar zijn, of is dit een fout?

Geplaatst: 17.09.2013 - 17:59
door Discovery
edraket schreef:Maar een andere vraag: als ik de technische gegevens bekijk op volvocars.nl van de V70 met bijv D4 dieselmotor wordt aangegeven dat deze 1854 kg weegt. Dat kan toch niet waar zijn, of is dit een fout?
Juiste gewicht is 1580kg. Best wel een zware motor.

Geplaatst: 17.09.2013 - 19:14
door V480-S60
Vind ik wel meevallen. Hij is lichter dan mijn 2005 V70 AWD.

Geplaatst: 17.09.2013 - 20:10
door Soepkop
Walter schreef:
Reader schreef:
Get!em schreef:In praatje met dealer gaf hij aan dat V40 D2 in eerste helft 2014 uit 14% valt, maar dat tweede helft 2014 nog mogelijk was, maar niet zeker.
Heeft ie nog wat over motoren geroepen? komt die D4 ook in de V40 te liggen?
is niets over gecommuniceerd aan de dealers
Mijn dealer heeft enkele weken geleden op mijn verzoek bij VCN geïnformeerd, aangezien ik op het punt stond een D2 te bestellen (en die inmiddels besteld is 8) ) Nieuwe motorenreeks is volgens VCN niet zondermeer op het platform van de V40 te monteren. Daarvoor zouden aanpassingen nodig zijn. Wellicht dat die in de toekomst plaatsvinden, maar naar verwachting niet op korte termijn. Het is inmiddels wel een publiek geheim dat Volvo werkt aan een driecilinder diesel voor de V40.

Geplaatst: 17.09.2013 - 21:20
door arnoud
Als ze in een V40 een D3 / D4 (oude) kunnen lepelen, dan zou als ze echt willen de nieuwe er ook er in passen zou ik denken.

Maar voor nu is de V40 minder interessant voor deze nieuwe motoren. De slag die Volvo nu kan maken is met de grotere modellen. Dat is vast commercieel interessanter.

Ik gok op een nieuwe D2 / D3 / D4 voor MY15 in de V40.

Geplaatst: 17.09.2013 - 21:37
door OGA244
@ arnoud, dat zou je wel eens geld kunnen gaan kosten

Geplaatst: 17.09.2013 - 23:49
door dutch-v
Ik gok op een nieuwe D2 / D3 / D4 voor MY15 in de V40.
In het lijstje uit MTZ (hierboven gepubliceerd) blijkt in elk geval dat de specs van een D3 wel bekend zijn. 110 KW (150pk) en 320 Nm. Dat lijkt meer dan prima voor de V40 , en zal ook zijn weg wel vinden in 60/70/80 serie. En dat dan hopelijk al later dit jaar.

dutch-v

Geplaatst: 18.09.2013 - 09:15
door OGA244
wil de vreugde niet verpesten maar de D3 is vandaag in de V40 al 150pk en een 5 pitter (dit waar de D4 177pk is en een 5 pitter)