Pagina 14 van 26

Geplaatst: 07.10.2013 - 12:56
door RichieB
Ik had begrepen dat het proces maar 10 minuten duurt, vandaar. Inderdaad bizar dat hier geen melding voor verschijnt. Moet toch op te lossen zijn in een software update.

Geplaatst: 07.10.2013 - 16:38
door RoaldH
RichieB schreef:Ik had begrepen dat het proces maar 10 minuten duurt, vandaar. Inderdaad bizar dat hier geen melding voor verschijnt. Moet toch op te lossen zijn in een software update.
Het maffe is dat ondanks de accu weer deels vol is na die tijd, het net lijkt of je met een lege accu rijdt

Maar net als een Windows PC, lost een herstart alles op...

Geplaatst: 07.10.2013 - 17:01
door Ben
Erg, een V60PIH is gewoon een Windowscomputer op wielen

Geplaatst: 07.10.2013 - 17:04
door RoaldH
Ben schreef:Erg, een V60PIH is gewoon een Windowscomputer op wielen
Je zou haast denken...

Geplaatst: 07.10.2013 - 17:17
door RichieB
Wat nog het treurigst is van dit fenomeen is dat de dealers bij navraag geen idee hebben waar het over gaat. Dat tijdens het schonen van het roetfilter de accu gaat laden in Hybrid stand zou bekende informatie moeten zijn. Wat mij betreft had dit in de PIH handleiding moeten staan, maar toch zeker bekend moeten zijn bij de dealers en VCNL.

Geplaatst: 07.10.2013 - 17:20
door RoaldH
@RichieB: we zijn onbezoldigd test rijders van de PIH voor Volvo. ;)

Geplaatst: 07.10.2013 - 17:28
door RichieB
Ja, vandaar die hoge korting. :roll:

Geplaatst: 07.10.2013 - 17:42
door RoaldH
Ben je ook al zo "gematst" met een hoge inruil van je oude Volvo, zoals velen hier?

Geplaatst: 07.10.2013 - 18:03
door RichieB
Inruil, inruil?? Ik moest potverdorie die MY13 PIH helemaal in Belgiƫ gaan bestellen, want in Nederland was hij "niet te koop". Tenminste in mei 2012 niet. Begin 2013 werden ze wel gewoon verkocht, want ja, MY14 kwam eraan dus wat moet je dan met die MY13 showmodellen? Maar ik ben er heel blij mee, dat wel. :D

Geplaatst: 07.10.2013 - 20:31
door RoaldH
RichieB schreef:Inruil, inruil?? Ik moest potverdorie die MY13 PIH helemaal in Belgiƫ gaan bestellen, want in Nederland was hij "niet te koop". Tenminste in mei 2012 niet. Begin 2013 werden ze wel gewoon verkocht, want ja, MY14 kwam eraan dus wat moet je dan met die MY13 showmodellen? Maar ik ben er heel blij mee, dat wel. :D
Dan lijkt ons verhaal op elkaar. Bij VCNL en Broekhuis "bijna gesmeekt" om een MY2013 (dat was Sept/Okt 2012). Maar er was geen info en de modellen waren al vergeven. Zoeken in het buitenland had geen zin, want alles was al verkocht, werd me verzekerd. Ik kon met heel veel mazzel een productie plaats krijgen (november 2013). Pas later bleek dat de MY2014 afweek van de MY2013. Toen ik ze (net als jij) tegenkwam op het internet heb ik mijn slag geslagen...

Geplaatst: 17.10.2013 - 17:11
door drowel

Geplaatst: 17.10.2013 - 17:42
door jp-v60
Wel knap deze tuning op een D6 uit 2011 :oops:

Geplaatst: 17.10.2013 - 18:15
door RoaldH
@jp-v60: Viel me ook al op. Blijkbaar hadden ze een lijntje met Volvo & Vattenfall, om een prototype te mogen tunen. Ff zonder gekheid: waarschijnlijk zijn dit theoretische cijfers, waarbij de 70pk/200nm bij de getunde waarden van een reguliere D5 zijn geteld.

Geplaatst: 19.10.2013 - 09:20
door jp-v60
Dat denk ik ook, ik heb de vraag voorgelegd bij Ziptuning en deze vertelde mij dat ze bezig zijn met de D6, zodat ze hier een op maat gemaakte tuning voor kunnen leveren.

Geplaatst: 19.10.2013 - 12:15
door RoaldH
Laat me ff weten wanneer het beschikbaar is...

Geplaatst: 19.10.2013 - 15:56
door Max
NielsPHEV schreef:Mijn mening is dat wanneer je enige tijd in de PIH hebt gereden en nog steeds de PIH wilt tunen je de verkeerde auto hebt gekocht en je bevestigd dat de fiscale stimulering zijn doel voorbij schiet
Perfect geformuleerd!
NielsPHEV schreef:....en (slik) het oordeel van BS op je van toepassing is.
Inderdaad.

Geplaatst: 19.10.2013 - 16:48
door jp-v60
Max schreef:
NielsPHEV schreef:Mijn mening is dat wanneer je enige tijd in de PIH hebt gereden en nog steeds de PIH wilt tunen je de verkeerde auto hebt gekocht en je bevestigd dat de fiscale stimulering zijn doel voorbij schiet
Perfect geformuleerd!
NielsPHEV schreef:....en (slik) het oordeel van BS op je van toepassing is.
Inderdaad.
Ben ik helemaal met je eens, ga idd ook eerst normaal rijden en zal plechtig beloven dat ik zoveel mogelijk elektrisch zal rijden, maar voor de keren dat ik toch de diesel moet aanspreken en dan doel ik voornamelijk op de snelweg boven de 130 en op de duitse autobahn en daar vind ik dat de diesel tekort komt, dan zal ik tuning overwegen.

Geplaatst: 19.10.2013 - 23:49
door diesel01
jp-v60 schreef:
Max schreef:
NielsPHEV schreef:Mijn mening is dat wanneer je enige tijd in de PIH hebt gereden en nog steeds de PIH wilt tunen je de verkeerde auto hebt gekocht en je bevestigd dat de fiscale stimulering zijn doel voorbij schiet
Perfect geformuleerd!
NielsPHEV schreef:....en (slik) het oordeel van BS op je van toepassing is.
Inderdaad.
Ben ik helemaal met je eens, ga idd ook eerst normaal rijden en zal plechtig beloven dat ik zoveel mogelijk elektrisch zal rijden, maar voor de keren dat ik toch de diesel moet aanspreken en dan doel ik voornamelijk op de snelweg boven de 130 en op de duitse autobahn en daar vind ik dat de diesel tekort komt, dan zal ik tuning overwegen.
Mijn ervaring is dat je nooit tegen het geweld van de 250+pk diesel op kunt met de Volvo.
De 535, 550 van BMW evenals de 313pk van de tri turbo van de A6 zijn zulke koppel bazen dat je gewoon een dergelijke auto moet kopen om mee te kunnen komen.
Ik schuif gewoon een baantje op als ze mijn 205pk diesel achterop komen en er langs willen.
In een land als Dld waar ze geen BPM en een hele rits magnietgenieten belasting hebben wist ik het overigens wel..

Geplaatst: 20.10.2013 - 12:28
door jp-v60
Koppel is het toverwoord, en daar gaat het me om. Ik heb nu een ml 280 cdi die na tuning bijna 600 nm heeft. Het voordeel is dat je tot ca 210 km/h nog vlot accelereert. Als de v60 dit hetzelfde doet dan verander ik niks, kan niet wachten tot ik de sleutels krijg.

Geplaatst: 20.10.2013 - 13:08
door NielsPHEV
Ik er vaar de PIH in power modus tot 160 kmh als echt snel en het zou me verbazen wanneer een getunede ml vlotter is gezien de enorme luchtweerstand van de benz