Pagina 14 van 25

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 05.08.2014 - 13:30
door V50 R
@HJT, welkom op het forum, je kan je voorstellen in het betreffende topic.
Leuk dat je Rica zo probeert te promoten, maar Rica geeft geen garantie en polestar wel doordat polestar tuning aanbiedt middels VOLVOCARS. Rica is geen officiele leverancier, dus geen ondersteuning bij garantieproblemen, en derhalve is polestar de meest veilige en verstandige optie in het geval van de PiH. Dat jij Zip tuning vergelijkt met Rica, tjah daar zit ook nog al wat verschil tussen natuurlijk. Maar het ging hier om de vergelijking tussen polestar en rica, en daar kan rica niet dezelfde ondersteuning bieden in het geval van problemen als een product dat door volvo is geleverd als accesoire. Kortom, zoals je in het stuk zelf al aangeeft kan een externe tuner nooit goede garanties geven.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 05.08.2014 - 20:24
door RoaldH
Ben schreef: Dat schreef je gisteravond ook al.

Een dealer zal je zeker niet wegjagen.
Maar Volvocars zou wel eens lastig kunnen doen als garantieclaims ter sprake komen.
Klopt. Als je de GT in de soep draait, kunnen ze aantonen dat er in het verleden bepaalde parameters zijn veranderd. Dit duidt volgens hen op tuning en dan wijzen ze de claim af... Of je moet het op een akkoordje kunnen gooien?

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 11:10
door Arnold
Wat betekent de Polestar tuning voor de acceleratie van 0 - 100 km/u? Zonder is 6,1 sec., met tuning?

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 12:11
door V60Majolee
DriverV60 schreef: Wat betekent de Polestar tuning voor de acceleratie van 0 - 100 km/u? Zonder is 6,1 sec., met tuning?
volgens mij is dit al eerder aangegeven: inschatting -0.3 sec.
Maar dit kan toch niet de drijfveer zijn?
Af en toe krijg ik het idee dat het alleen maar om harder en harder gaat terwijl je dat in ons kleine land wel kunt vergeten. Bovendien is de auto daar helemaal niet voor bedoeld in zijn concept en ontwikkeling!

Het is eerder de soepelheid in lage toeren en op het onderdeel 100-200 (vooral boven de 150 km/h) dat je verschil moet merken. Dat laatste dan wsch alleen in Zuid-Duitsland...

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 13:31
door rsnhakan
Dus je wilt zeggen dat de auto wel ontwikkelt is om vol gas op de Duitse autobahn te rijden? Voor jou is misschien soepelheid en de acceleratie belangrijk. Maar voor een ander kan dat de sprint van 0-100 zijn.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 15:57
door Volvov60polestar
Hier toevallig iemand ervaring met Volvo De Beemd in Eersel?
Zij kunnen Polestar installeren voor 970 euro ongeveer. Dit terwijl bij bijvoorbeeld Rutten in Weert het 795 moet kosten.
Ik heb de indruk dat sommigen gewoon wat nattevingerwerk doen wat deze tuning betreft. En ze profiteren er flink van.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 16:03
door Pil
Volgens mij is het een officiele aanbieding vanuit Volvo Nederland voor alle officiele Volvo dealers t/m eind augustus; 795 euro.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 16:11
door Arnold
Vanmiddag de Polestar tuning besteld. Binnenkort de aanpassing. Ik ben benieuwd, laat mijn ervaring nog horen.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 16:34
door Autozoeker
V502.0d schreef: Hier toevallig iemand ervaring met Volvo De Beemd in Eersel?
Zij kunnen Polestar installeren voor 970 euro ongeveer. Dit terwijl bij bijvoorbeeld Rutten in Weert het 795 moet kosten.
Ik heb de indruk dat sommigen gewoon wat nattevingerwerk doen wat deze tuning betreft. En ze profiteren er flink van.
Lijk me dat je weg moet blijven van die dealer. zoals eerder vermeldt, is de aanbieding 795,- vanuit vcnl, dit heb ik er ook voor betaald.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 16:40
door Ben
De normale prijs is € 995 en tot 31 augustus is de introductieaanbieding € 795.
Ik denk dat ze in Eersel gewoon die 795 berekenen als je ze er even op wijst.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 17:47
door Volvov60polestar
Hey Ben, ik wees hen erop dat dit bij andere dealers dan weer 795 kostte. Hij ging "even kijken", maar zei daarna dat dat maar een tijdelijke aanbieding was.
Bij Kallen in Geleen is het ondertussen ook terug 995 ("actie liep t.e.m 30 juni") en in Weert is het nog steeds 795.
In elk geval ik wacht nog even de gebruikservaringen af, hoezeer het ook jeukt om die blauwe badge op de kont van mijn V60 te kleven (of ergens in het interieur, lijkt me ook mooi).

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 18:20
door Ben
Dan heeft die dealer z'n huiswerk niet goed gedaan:
Het is echt een actie die tot 31/8 loopt
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... uning.aspx

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 19:53
door V60Majolee
V502.0d schreef: Hey Ben, ik wees hen erop dat dit bij andere dealers dan weer 795 kostte. Hij ging "even kijken", maar zei daarna dat dat maar een tijdelijke aanbieding was.
Bij Kallen in Geleen is het ondertussen ook terug 995 ("actie liep t.e.m 30 juni") en in Weert is het nog steeds 795.
In elk geval ik wacht nog even de gebruikservaringen af, hoezeer het ook jeukt om die blauwe badge op de kont van mijn V60 te kleven (of ergens in het interieur, lijkt me ook mooi).
Voor zover ik weet is er sprake van een landelijke actie die tot eind augustus geldt. Ik ben er zelfs door mijn dealer per mail opgewezen waar dit specifiek vermeld wordt. Dealer Broekhuis.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 20:14
door V60Majolee
beste allen. Ik volg deze topic omdat ik ook geinteresseerd ben in tuning. Bij eerdere Volvo's (2 x V50 2.0d) leverde de 30 pk extra (op een totaal van 143 pk) behalve een iets hogere topsnelheid vooral een soepeler motorgedrag en meer kracht in de 5e en 6e versnelling op. De tuning via Rica kostte mij toen E 595,=.

Wat mij nu opvalt is dat Polestar met een een hele beperkte vermogenswinst komt. Niet meer dan 15 pk op een totaal van 215 pk.
Begrijpelijk wel omdat de 215 pk al een doorontwikkeling en maximalisatie is van een motor die via 163 pk naar 185 pk en nu 215 pk is gebracht. En die met de 215 pk al beresterk en snel is.

Nu heb ik eigenlijk nog geen ervaring gelezen die werkelijk kan aantonen en bewijzen dat de tuning een veel sneller acceleratie of sprint oplevert.
Wel is er een grafiek die de theorie aangeeft. 50 nM extra bij lagere toerentallen.
Maar wat levert dit in de praktijk? Is dit niet te weinig om echt verschil te maken gelet op het hoge gewicht van de PIH?

Vandaag heb ik 3 dealers gesproken die zelf aangeven dat zij niet vinden dat het voor het geld (origineel E 995,=) veel meetbaar effect oplevert.
Dan vraag ik mij af waarom iedereen nu deze polestar tuning wil? Omdat het tijdelijk E 200,= goedkoper is?

Is er iemand die helder en specifiek kan aangeven of en ja wat het positieve effect en resultaat is?
Ervaringen die aangeven dat ze eigenlijk niet of nauwelijks verschil merken hoor ik ook graag.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 20:26
door V60Majolee
Superfunky schreef:
IV39 schreef:
Precies waar we het over hadden....helemaal mee eens... nog ff afwachten tot dat ze wat meer bugs uit die rijdende computer hebben gehaald en dan eens kijken wat er mogelijk is. Er was al sprake over een groupbuy maar die is volgens mij (nog) niet doorgegaan.
Nee, die is nog niet geweest. Ik zou willen voorstellen even af te wachten of die Polestar berichten kloppen en zo niet, dan gaan we maar eens actie ondernemen om te komen tot een definitieve aanbieding voor forumleden. Iemand meer info over Polestar?
Superfunky, de Polestartuning is er nu. Heb jij die aangeschaft? Zo ja. Wat merk je ervan? Ben je tevreden?
Of ben je voor RICA gegaan? Zo ja, de gematigde of maximale?

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 20:37
door V60Majolee
Donker schreef: Ga denk ik ook de Polestar tuning nemen. Op internet lees ik bij de D5 tuning van Polestar zowel bij eigenaren als professionals alleen maar lovende verhalen. Ik heb 2x eerder een auto laten chippen (en hier 200.000 km mee gereden), de winst in getallen is misschien beperkt, maar het voelde beide keren alsof je daarvoor met de handrem erop aan het rondrijden was. Aan de afgeplatte koppelkromme van Nutcaze te zien is de motor dus gewoon kunstmatig geknepen, anders krijg je niet zo een kaarsrechte kromme over zo een toerengebied.
Dit geloof ik nu ook.
Nu ik dit topic wat teruglees merk ik vooral dat men het gevoel heeft dat er wel degelijk verschil is en dat de praktijkervaring de getallen overtreft. Of zijn er mensen die het beter met cijfers en feiten kunnen staven (of weerleggen?)

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 06.08.2014 - 20:55
door Autozoeker
op http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... uning.aspx
staat toch echt:

Ook voor V60 Plug-in Hybrid

Polestar Tuning us nu ook beschikbaar voor de Volvo V60
Plug-in Hybrid, tot 31 augustus a.s. zelfs voor een aantrekkelijke introductieprijs van € 795.
Over het wel of niet nemen van de tuning. Ik heb het er een week op zitten. Het is voor mij geen wereld van verschil, maar ik merk dat hij wel soepeler rijdt. Voor mijn gevoel minder hoog in de toeren gaat zitten, minder vaak terug schakelen. Ik rij verder elke dag een bepaalde bocht (scherp en omhoog), waar ik altijd denk van " dat zou ik zelf anders geschakeld hebben". Met de tuning doet ie het idd anders. Niet meer terug schakelen maar mooi op koppel erdoorheen.
Ik rij verder vrijwel altijd in hybrid. Ik heb verder de power ook getest, maar ik gebruik die te weinig om verschil te merken.

Er zijn trouwens genoeg mensen met tuning op de strand meet in aug. Misschien kan je het uitproberen.

Ik heb er verder een tank mee leeg gereden, en ik kon meer kms mee maken dan gebruikelijk. Voor mijn gevoel dus ook iets zuiniger (!?). Maar dit moet ik even bekijken na een paar volle tanks.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 07.08.2014 - 00:16
door Vonkenvolvo
Heb de vermogensplaatjes in mijn eigen topic geplaatst: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... #last_post
Bij JD waren ze aangenaam verrast over deze standaardwaardes. Trouwens ook over de wegligging van de wagen met de Heico set.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 07.08.2014 - 01:26
door HJT
Zo, de Rica tuning zit erin. Wat aangaat meerdere auto's tunen met de softloader, dat gaat dus niet op. De computer moet wel degelijk 1x aangepast worden, waarna je dan met de softloader de verschillende mappings erop kan laden. Ik was op hte verkeerde been gezet omdat ze zeggen dat je meerdere auto's kunt tunen met de softloader. Dat klopt dan wel, maar toch moet elke auto aangepast worden, en betaal je dan ook elke keer de tuning-prijs. Wel logisch ook eigenlijk.

Wat aangaat het resultaat, dit is wel degelijk een groot verschil. Nog geen meting gedaan, maar met de softloader kan ik wisselen tussen normaal, stage 1 en stage 2, dus meten kan altijd nog.
Vanuit stilstand gaat de auto er als een raket vandoor. Zozeer zelfs, dat je voelt dat de pk's aan het stuur gaan trekken. Dat krijg je nu eenmaal met veel pk's op de voorwielen, maar was me bij de volvo voorheen nooit opgevallen. Nu wel duidelijk aanwezig dus.

Wat wel blijft is het gevoel van wegvallend vermogen bij 150km/h. Ook al is de diesel dan sneller, het wegvallen van de pk's van de electromotor maakt dat het nog steeds een beetje voelt alsof de auto stilvalt. Ok, 200-nog-wat pk boven de 150 is niet weinig, maar het is gewoon een raar gevoel.

Weet iemand nog een rollenbank waar je 4wd kan testen in de buurt van Rdam? Kan bij Rica natuurlijk, maar aangezien die de tuning hebben verricht zoek ik liever een onafhankelijke rollenbank...

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 07.08.2014 - 08:25
door Paul
Fantastisch om te zien dat 3 dealers je zo negatief adviseren over Polestar, dat er zoveel dealers hun mail niet lezen dat er acties zijn.... Goh in elke branche is het toch hetzelfde... Maar goed je dealer wil duidelijk geen geld verdienen en zal daar vast een reden voor hebben.

Zoals je hier kan lezen zijn er echt heel wat mensen enthousiast over, ook al is het een lullige 15PK, de auto rijdt nog beter en is nog sneller en zuiniger!

Dus laat die 3 winkels waar je geweest bent eens in zo'n auto rijden, want het klinkt niet alsof ze uit ervaring praten, maar goed, dat is een aanname van mij