Ja jvov60jvov60 schreef: "nooit geen Continental winterbanden"? Dus voortaan altijd winterbanden van Continental.
Dat snap je niet he. Als die banden niet bevallen dan kun je je toch niet voorstellen dat iemand nooit meer zonder die Conti's wil.
Ja jvov60jvov60 schreef: "nooit geen Continental winterbanden"? Dus voortaan altijd winterbanden van Continental.
Michelin is het woord..s60magic schreef: Heb vandaag mijn zomerwielen er maar weer onder gezet, en moet zeggen wat een verademing.
De winterwielen met 18 inch Continental winterbanden zijn vreselijke banden in vergelijk met de Continental zomerbanden.
Bij redelijk optrekken trekt de auto als een gek, en bij hoge snelheden zwabbert hij als een dweil.
Met de zomerbanden rijdt de auto als op rails. Weet gewoon niet wat me overkomt. Weet niet of alle winterbanden deze eigenschap hebben, maar voor mij nooit geen Continental winterbanden meer als deze versleten zijn.
Mwah, ik heb de 810P 245/35/19 eronder liggen, maar is snarstrak hoor. Geen klachten over.s60magic schreef: Heb vandaag mijn zomerwielen er maar weer onder gezet, en moet zeggen wat een verademing.
De winterwielen met 18 inch Continental winterbanden zijn vreselijke banden in vergelijk met de Continental zomerbanden.
Bij redelijk optrekken trekt de auto als een gek, en bij hoge snelheden zwabbert hij als een dweil.
Met de zomerbanden rijdt de auto als op rails. Weet gewoon niet wat me overkomt. Weet niet of alle winterbanden deze eigenschap hebben, maar voor mij nooit geen Continental winterbanden meer als deze versleten zijn.
Daar heb ik ook last van. Zeker als de banden wat kouder zijn, naarmate ik langer rij, dan wordt het minder.PIHans schreef: Vandaag mijn Conti winterbanden gewisseld voor Michelin zomerbanden. Vanaf circa 90 km/h voelt het alsof ik over een soort geribbelde weg rijd; alsof het profiel heel grof is, wat het juist niet lijkt. Iemand ervaring mee? Bandenspanning?
Volgens mij kan de dealer jouw bellen en zeggen komt u even langs ? Tenminste zo werk dat met een BMWRichieB schreef: Is dat de optie dat als je je dealer belt om een probleem te melden, dat ze dan zeggen "Oh ja, ik zie het al!" ?
Compound van een zomerband is harder dan van een winterband , kan dat ermee te maken hebben ?IV39 schreef:Daar heb ik ook last van. Zeker als de banden wat kouder zijn, naarmate ik langer rij, dan wordt het minder.PIHans schreef: Vandaag mijn Conti winterbanden gewisseld voor Michelin zomerbanden. Vanaf circa 90 km/h voelt het alsof ik over een soort geribbelde weg rijd; alsof het profiel heel grof is, wat het juist niet lijkt. Iemand ervaring mee? Bandenspanning?
Ik zal eens kijken hoe en wanneer precies en wat er precies onder ligt.
Geen idee? Ook niets over gehoord!RichieB schreef: Is dat de optie dat als je je dealer belt om een probleem te melden, dat ze dan zeggen "Oh ja, ik zie het al!" ?
Vandaag gereden in een V60 D4 R-Design (181 pk) en die auto rijdt inderdaad strakker dan de standaard PIH zeker op zeer hoge snelheid en ik begrijp je opmerking nu enigszinds. Wagen is wel iets stuiteriger dan mijn PIH. Op de weg terug overige een Duitse politie PIH gezien bij de grensovergangDanielV schreef: Heb je het standaard onderstel Niels?
Ik kom uit een S60 R-Design, maar die lag toch echt een stuk beter op de weg op hogere snelheden.
Weliswaar niet zo comfortabel als de V60 PIH, maar die gaf geen krimp bij 180+ in (flauwe snelweg) bochten (A15 knp. Deil bijvoorbeeld).
Daar hoef je met de V60 PIH niet met 180+ km/u door heen te gaan, of je moet een reserve onderbroek bij je hebben
Ik ben er nog niet achter of deze bewegingen voortkomen vanuit het chassis of de vering....
Ik heb als voorloop auto op de PIH ongeveer 7 maanden in een R-Design mogen rijden. Veel kilometers. Voor mij was dat een slechte ervaring: ik had bijna gekneusde ribben en verschoven ingewanden van het gestuiter. Snap daarom niet dat mensen graag een hard afgestelde auto willen.NielsPHEV schreef: Vandaag gereden in een V60 D4 R-Design (181 pk) en die auto rijdt inderdaad strakker dan de standaard PIH zeker op zeer hoge snelheid en ik begrijp je opmerking nu enigszinds. Wagen is wel iets stuiteriger dan mijn PIH. Op de weg terug overige een Duitse politie PIH gezien bij de grensovergang
Zekers, interesse genoeg hier om te zien hoe snel dat dieselbatterij ootootje nu daadwerkelijk is. Maar hieruit kan je het niet geheel herleiden. Het lijkt er zelfs op dat de auto langzamer is dan door de dealer opgegeven. Als je met een obd-2 meettool werkt, dan heb je een vrij zuivere meting omdat deze realtime met de autodata meekijkt.rsnhakan schreef: Ach, er zijn mensen die (net zoals ik) benieuwd zijn hoe snel zo'n PIH eigenlijk wel niet is. Maar nu je het zegt, hij doet er ruim 7 seconden over. Het kan vast nog wel sneller als je het rempedaal met je linkervoet gebruikt, maar dat terzijde![]()
Ik heb dat met de voorwielen. Die cuppen wat aan de buitenkant. achterkant is perfect.HeinvdW schreef: Als het nieuwe banden zijn geen idee.
Als het oudere banden zijn, dan gok ik op cupping.
Dan verdwijnt het weer als je maar hard genoeg rijdt.![]()
Je kan het controleren door over de rand van de band (overgang loopvlak - zijkant) te vegen met je hand.
Veeg je aan de bovenkant van de band in de rijrichting en hij voelt glad en tegen de rijrichting in blijf je haken over de blokjes,
dan is er sprake van cupping.