jvov60 schreef:
"nooit geen Continental winterbanden"? Dus voortaan altijd winterbanden van Continental.
Ja jvov60
Dat snap je niet he. Als die banden niet bevallen dan kun je je toch niet voorstellen dat iemand nooit meer zonder die Conti's wil.
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 12.03.2014 - 22:44
door Tukker999
Als het nieuwe banden zijn geen idee.
Als het oudere banden zijn, dan gok ik op cupping.
Dan verdwijnt het weer als je maar hard genoeg rijdt.
Je kan het controleren door over de rand van de band (overgang loopvlak - zijkant) te vegen met je hand.
Veeg je aan de bovenkant van de band in de rijrichting en hij voelt glad en tegen de rijrichting in blijf je haken over de blokjes,
dan is er sprake van cupping.
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 13.03.2014 - 08:48
door diesel01
s60magic schreef:
Heb vandaag mijn zomerwielen er maar weer onder gezet, en moet zeggen wat een verademing.
De winterwielen met 18 inch Continental winterbanden zijn vreselijke banden in vergelijk met de Continental zomerbanden.
Bij redelijk optrekken trekt de auto als een gek, en bij hoge snelheden zwabbert hij als een dweil.
Met de zomerbanden rijdt de auto als op rails. Weet gewoon niet wat me overkomt. Weet niet of alle winterbanden deze eigenschap hebben, maar voor mij nooit geen Continental winterbanden meer als deze versleten zijn.
Michelin is het woord..
@Hein gecupte banden krijg je niet meer goed door hard te rijden, wellicht kunnen ze getrimt worden.
Volvo is er gevoelig voor alhoewel jullie met de pih en 3ton op de achteras probleemloos zouden moeten zijn.
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 13.03.2014 - 09:24
door Superfunky
s60magic schreef:
Heb vandaag mijn zomerwielen er maar weer onder gezet, en moet zeggen wat een verademing.
De winterwielen met 18 inch Continental winterbanden zijn vreselijke banden in vergelijk met de Continental zomerbanden.
Bij redelijk optrekken trekt de auto als een gek, en bij hoge snelheden zwabbert hij als een dweil.
Met de zomerbanden rijdt de auto als op rails. Weet gewoon niet wat me overkomt. Weet niet of alle winterbanden deze eigenschap hebben, maar voor mij nooit geen Continental winterbanden meer als deze versleten zijn.
Mwah, ik heb de 810P 245/35/19 eronder liggen, maar is snarstrak hoor. Geen klachten over.
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 13.03.2014 - 11:03
door IV39
PIHans schreef:
Vandaag mijn Conti winterbanden gewisseld voor Michelin zomerbanden. Vanaf circa 90 km/h voelt het alsof ik over een soort geribbelde weg rijd; alsof het profiel heel grof is, wat het juist niet lijkt. Iemand ervaring mee? Bandenspanning?
Daar heb ik ook last van. Zeker als de banden wat kouder zijn, naarmate ik langer rij, dan wordt het minder.
Ik zal eens kijken hoe en wanneer precies en wat er precies onder ligt .
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 15.03.2014 - 09:18
door rsnhakan
Wat houdt dit in?
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 15.03.2014 - 09:50
door RichieB
Is dat de optie dat als je je dealer belt om een probleem te melden, dat ze dan zeggen "Oh ja, ik zie het al!" ?
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 15.03.2014 - 09:57
door NielsPHEV
RichieB schreef:
Is dat de optie dat als je je dealer belt om een probleem te melden, dat ze dan zeggen "Oh ja, ik zie het al!" ?
Volgens mij kan de dealer jouw bellen en zeggen komt u even langs ? Tenminste zo werk dat met een BMW
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 15.03.2014 - 10:40
door volvosan
IV39 schreef:
PIHans schreef:
Vandaag mijn Conti winterbanden gewisseld voor Michelin zomerbanden. Vanaf circa 90 km/h voelt het alsof ik over een soort geribbelde weg rijd; alsof het profiel heel grof is, wat het juist niet lijkt. Iemand ervaring mee? Bandenspanning?
Daar heb ik ook last van. Zeker als de banden wat kouder zijn, naarmate ik langer rij, dan wordt het minder.
Ik zal eens kijken hoe en wanneer precies en wat er precies onder ligt .
Compound van een zomerband is harder dan van een winterband , kan dat ermee te maken hebben ?
Bij mij trouwens ook herkenbaar, alleen doet in mijn geval de overgang van 18" naar 19" (beiden Michelin, iets anders komt er niet meer onder) natuurlijk ook een duit in t zakje
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 15.03.2014 - 20:45
door rsnhakan
RichieB schreef:
Is dat de optie dat als je je dealer belt om een probleem te melden, dat ze dan zeggen "Oh ja, ik zie het al!" ?
Geen idee? Ook niets over gehoord!
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 17.03.2014 - 19:57
door NielsPHEV
DanielV schreef:
Heb je het standaard onderstel Niels?
Ik kom uit een S60 R-Design, maar die lag toch echt een stuk beter op de weg op hogere snelheden.
Weliswaar niet zo comfortabel als de V60 PIH, maar die gaf geen krimp bij 180+ in (flauwe snelweg) bochten (A15 knp. Deil bijvoorbeeld).
Daar hoef je met de V60 PIH niet met 180+ km/u door heen te gaan, of je moet een reserve onderbroek bij je hebben
Ik ben er nog niet achter of deze bewegingen voortkomen vanuit het chassis of de vering....
Vandaag gereden in een V60 D4 R-Design (181 pk) en die auto rijdt inderdaad strakker dan de standaard PIH zeker op zeer hoge snelheid en ik begrijp je opmerking nu enigszinds. Wagen is wel iets stuiteriger dan mijn PIH. Op de weg terug overige een Duitse politie PIH gezien bij de grensovergang
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 17.03.2014 - 20:14
door jvov60
NielsPHEV schreef:
Vandaag gereden in een V60 D4 R-Design (181 pk) en die auto rijdt inderdaad strakker dan de standaard PIH zeker op zeer hoge snelheid en ik begrijp je opmerking nu enigszinds. Wagen is wel iets stuiteriger dan mijn PIH. Op de weg terug overige een Duitse politie PIH gezien bij de grensovergang
Ik heb als voorloop auto op de PIH ongeveer 7 maanden in een R-Design mogen rijden. Veel kilometers. Voor mij was dat een slechte ervaring: ik had bijna gekneusde ribben en verschoven ingewanden van het gestuiter. Snap daarom niet dat mensen graag een hard afgestelde auto willen.
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 17.03.2014 - 20:18
door Paul
Wow Niels, dacht dat die in het zuiden van Duitsland reden, mooi!
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 01.04.2014 - 10:27
door rsnhakan
Hier trouwens nog een 0-130 video:
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 01.04.2014 - 11:11
door jrkalf
Hakan,
Ik zie een snelheidsmeter van 0 naar 130 gaan, maar wat wil je daarbij laten zien? Mijn auto gaat elke dag ook wel naar de 130km/u en weer terug naar 0 als ik hem parkeer ....
Er zit geen leuke Torque grafiek of iets dergelijks bij waaruit blijkt dat je ineens in 4 seconden van 0 naar 130km/u gaat. Sterker nog, Als ik de video zo bekijk het lijkt er op dat je auto ruim 7 seconden doet van 0 naar 100.
Jelle
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 01.04.2014 - 11:22
door rsnhakan
Ach, er zijn mensen die (net zoals ik) benieuwd zijn hoe snel zo'n PIH eigenlijk wel niet is. Maar nu je het zegt, hij doet er ruim 7 seconden over. Het kan vast nog wel sneller als je het rempedaal met je linkervoet gebruikt, maar dat terzijde
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 01.04.2014 - 11:27
door jrkalf
rsnhakan schreef:
Ach, er zijn mensen die (net zoals ik) benieuwd zijn hoe snel zo'n PIH eigenlijk wel niet is. Maar nu je het zegt, hij doet er ruim 7 seconden over. Het kan vast nog wel sneller als je het rempedaal met je linkervoet gebruikt, maar dat terzijde
Zekers, interesse genoeg hier om te zien hoe snel dat dieselbatterij ootootje nu daadwerkelijk is. Maar hieruit kan je het niet geheel herleiden. Het lijkt er zelfs op dat de auto langzamer is dan door de dealer opgegeven. Als je met een obd-2 meettool werkt, dan heb je een vrij zuivere meting omdat deze realtime met de autodata meekijkt.
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 01.04.2014 - 11:32
door rsnhakan
Het zal vast wel iets met de ladingstoestand van de accu te maken hebben en eventueel met de temperatuur van het weer.
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 01.04.2014 - 21:59
door Tukker999
@diesel01
Verkeerd uitgedrukt.
De banden resoneren het meest bij een bepaalde snelheid.
Ga je harder rijden dan wordt het geluid wat minder.
Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 01.04.2014 - 22:27
door vaudi
HeinvdW schreef:
Als het nieuwe banden zijn geen idee.
Als het oudere banden zijn, dan gok ik op cupping.
Dan verdwijnt het weer als je maar hard genoeg rijdt.
Je kan het controleren door over de rand van de band (overgang loopvlak - zijkant) te vegen met je hand.
Veeg je aan de bovenkant van de band in de rijrichting en hij voelt glad en tegen de rijrichting in blijf je haken over de blokjes,
dan is er sprake van cupping.
Ik heb dat met de voorwielen. Die cuppen wat aan de buitenkant. achterkant is perfect.
Zou de auto wellicht iets teveel toespoor hebben?