Algemene discussie topic over alles XC40

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luc VG
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 04.02.2018 - 19:26

varavital schreef: Ik had de optie voor de peddels eerst ook niet aangevinkt, ook met het idee van als het nodig is kan ik dat ook via de pook, maar zoals al gezegd zit die niet echt logisch in elkaar om handmatig te schakelen. Na wat discussiëren met iemand die ze wel heeft op zijn Amarok in Oostenrijk toch beslist om ze ook nog bij te bestellen. Zoals gezegd is het in de bergen soms handig, maar ook als je op kortere stukken moet voorbij steken, dan kan je met de peddel al een versnelling naar beneden schakelen en toch iets vlugger voorbij, want de wagen weet natuurlijk zelf niet als je voorbij wil steken. En een kick-down neemt op dat moment iets langer in beslag.
Dinsdag dan nog eens gaan testrijden met een T5 en de peddels nog eens goed uitgeprobeerd, werkt zeer goed. Zolang je gewoon in D rijdt kan je tussenkomen met de peddels, en als je een paar seconden niet meer aan de peddels komt neemt hij gewoon weer de D stand over, tenzij dat je op dat moment op de motor aan het remmen bent, zoals bv bij bergaf, dan blijft hij in de handmatige stand. Volledig handmatig zal waarschijnlijk niet veel gebruikt worden, tenzij misschien in de winter en/of in de bergen, maar dat af en toe tussen kunnen komen in de D stand is wel aangenaam, en daarvoor is het mij die 160€ extra wel waard.
Als ze nu alleen nog iets aan die absurde wachttijden kunnen doen...
Bedankt voor de info !!
Gebruikersavatar
Luc VG
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 04.02.2018 - 19:26

Luc VG schreef:
varavital schreef: Ik had de optie voor de peddels eerst ook niet aangevinkt, ook met het idee van als het nodig is kan ik dat ook via de pook, maar zoals al gezegd zit die niet echt logisch in elkaar om handmatig te schakelen. Na wat discussiëren met iemand die ze wel heeft op zijn Amarok in Oostenrijk toch beslist om ze ook nog bij te bestellen. Zoals gezegd is het in de bergen soms handig, maar ook als je op kortere stukken moet voorbij steken, dan kan je met de peddel al een versnelling naar beneden schakelen en toch iets vlugger voorbij, want de wagen weet natuurlijk zelf niet als je voorbij wil steken. En een kick-down neemt op dat moment iets langer in beslag.
Dinsdag dan nog eens gaan testrijden met een T5 en de peddels nog eens goed uitgeprobeerd, werkt zeer goed. Zolang je gewoon in D rijdt kan je tussenkomen met de peddels, en als je een paar seconden niet meer aan de peddels komt neemt hij gewoon weer de D stand over, tenzij dat je op dat moment op de motor aan het remmen bent, zoals bv bij bergaf, dan blijft hij in de handmatige stand. Volledig handmatig zal waarschijnlijk niet veel gebruikt worden, tenzij misschien in de winter en/of in de bergen, maar dat af en toe tussen kunnen komen in de D stand is wel aangenaam, en daarvoor is het mij die 160€ extra wel waard.
Als ze nu alleen nog iets aan die absurde wachttijden kunnen doen...
Bedankt voor de info aan allen .
Gebruikersavatar
Volvoduck
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 20.03.2018 - 10:45

Luc VG schreef:
Luc VG schreef:
varavital schreef: Ik had de optie voor de peddels eerst ook niet aangevinkt, ook met het idee van als het nodig is kan ik dat ook via de pook, maar zoals al gezegd zit die niet echt logisch in elkaar om handmatig te schakelen. Na wat discussiëren met iemand die ze wel heeft op zijn Amarok in Oostenrijk toch beslist om ze ook nog bij te bestellen. Zoals gezegd is het in de bergen soms handig, maar ook als je op kortere stukken moet voorbij steken, dan kan je met de peddel al een versnelling naar beneden schakelen en toch iets vlugger voorbij, want de wagen weet natuurlijk zelf niet als je voorbij wil steken. En een kick-down neemt op dat moment iets langer in beslag.
Dinsdag dan nog eens gaan testrijden met een T5 en de peddels nog eens goed uitgeprobeerd, werkt zeer goed. Zolang je gewoon in D rijdt kan je tussenkomen met de peddels, en als je een paar seconden niet meer aan de peddels komt neemt hij gewoon weer de D stand over, tenzij dat je op dat moment op de motor aan het remmen bent, zoals bv bij bergaf, dan blijft hij in de handmatige stand. Volledig handmatig zal waarschijnlijk niet veel gebruikt worden, tenzij misschien in de winter en/of in de bergen, maar dat af en toe tussen kunnen komen in de D stand is wel aangenaam, en daarvoor is het mij die 160€ extra wel waard.
Als ze nu alleen nog iets aan die absurde wachttijden kunnen doen...
Bedankt voor de info aan allen .
Ik heb de peddels weer afgevinkt na dubbel testrijden....ik vond het onhandig niet prettig :-/ via de peddels en had veel meer fun om te schakelen via de pook met links & rechts....al zal dat handmatig schakelen wel minder voorvallen, persoonlijk vind ik de peddels niet passen/nutteloos bij het karakter en type van auto, maar ieder zijn meug hé :)
.
MvR
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 22.07.2013 - 11:39

Hier wel voor de peddels gekozen, ik vond het een heel wat fijner gevoel qua schakelen. Het zal niet veel gebruikt worden maar toch! Net een F1 wagen :P
In bestelling
2020 December: Volvo XC40 P8 AWD Recharge Pure Electric R-Design
Huidig
2018: Volvo XC40 T4 R-Design in Osmium Grey
Voorheen
2013: Volvo V40 D2 - R-Design / Black
Gebruikersavatar
TomXC60
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
Locatie: Hulst
Contacteer:

MvR schreef: Hier wel voor de peddels gekozen, ik vond het een heel wat fijner gevoel qua schakelen. Het zal niet veel gebruikt worden maar toch! Net een F1 wagen :P
Ik gebruik ze praktisch nooit, maar ze zien er ook gewoon gaaf uit!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic

Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic

2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Drugarth heeft dus blijkbaar al zijn XC40 ontvangen..
Kwam bij toeval dit tegen op Autoweek misschien leuk om te lezen.

https://www.autoweek.nl/autoreview/4525 ... tion-2018/
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
drugarth
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 04.10.2009 - 22:28
Locatie: Groningen

hehe yup, dat zijn mijn 1e indrukken....tot op heden zeer tevreden met de auto, geen rammeltjes/kraakjes en alles lijkt te functioneren zoals behoort.
Als ik een optie mag aanraden die je zeker moet nemen: de 360 graden camera is echt geweldig, geeft een uitstekend overzicht van wat er rond de auto afspeelt, en met de lijnen hulp weet je ook precies hoe je auto geplaatst wordt, harstikke handig!
Indien specifieke vragen, dan zal ik ze proberen te beantwoorden. Dadelijk gaan we weer even een tripje maken (speciaal een weekje vrij genomen om eens lekker met de nieuwe auto te toeren :-)
1998 - golf II (1991)
2003 - skoda fabia (2000)
2009 - volvo c30 2.4i geartronic (2007)
2011 - skoda Yeti (2011)
2013 - Mini coupe S (2013)
2018 - Volvo XC40 T5 intro edition luxery line (2018)
Gebruikersavatar
JustinK
2nd Gear member
Berichten: 237
Lid geworden op: 27.05.2013 - 13:45

Leuk om de eerste indrukken van alle toffe gadgets te lezen :)
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
drugarth
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 04.10.2009 - 22:28
Locatie: Groningen

misschien nog iets waar wellicht sommigen benieuwd naar zijn qua banden: ik heb de auto laten afleveren op all-season banden. Bij ons kwamen er hierbij Vredestein Quatrac 5 banden op, ben er tot op heden tevreden over, niet al te veel bandgeruis, m+s en "berg" teken , dus ook geschikt voor in Duitsland etc., komt ook in de tests redelijk goed eruit. Dus mocht je ook all-seasons hebben besteld, dan gok ik dat het ook deze banden betreft.
1998 - golf II (1991)
2003 - skoda fabia (2000)
2009 - volvo c30 2.4i geartronic (2007)
2011 - skoda Yeti (2011)
2013 - Mini coupe S (2013)
2018 - Volvo XC40 T5 intro edition luxery line (2018)
Erikho
4th Gear member
Berichten: 703
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Nog ff je onderschrift aanpassen. ^_^
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Gebruikersavatar
HanL
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 03.10.2017 - 10:41

@drugarth

Gefeliciteerd met de aanwinst. Voor mij nog 10 dagen wachten.....

Ik las in je review dat het automodem de verbinding regelmatig verliest.
Ik zit er ook over te denken om een sim in het modem te duwen zodat ik niet hoef te tetheren maar na je opmerking hierover begin ik weer te twijfelen.

Welke provider heb je voor de auto-sim en kun je bij benadering aangeven wat het data-verbruik is?
XC40 P8-AWD Full Options
XC40 T5-AWD R-Design Intro Edition met Luxury en Scandinavian Line in Crystal White Pearl
drugarth
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 04.10.2009 - 22:28
Locatie: Groningen

Ik heb er een Keepgo kaartje in zitten, als provider geeft het scherm "KPN" weer, Keepgo zelf geeft hier geen info over op hun site.
Kaartje was 25 euro, dus een bult kun je je er niet echt aan vallen. maar via de telefoon gaat het zo makkelijk dat het niet echt nodig is naar mijn idee.
Ik zou het dus eerst gewoon via de telefoon uitproberen.
Tot op heden heb ik alleen de "weer" app gedowload en totaal verbruik is zo'n 20mb na 7 dagen (waarvan zo'n 10mb voor het downloaden van de "weer" app)

10 dagen is ook al mooi dichtbij, goede vooruitzichten! Maar mijn ervaring is dat op het eind elke dag wachten 1 teveel is :-)
Laatst gewijzigd door drugarth op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 - golf II (1991)
2003 - skoda fabia (2000)
2009 - volvo c30 2.4i geartronic (2007)
2011 - skoda Yeti (2011)
2013 - Mini coupe S (2013)
2018 - Volvo XC40 T5 intro edition luxery line (2018)
drugarth
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 04.10.2009 - 22:28
Locatie: Groningen

Erikho schreef: Nog ff je onderschrift aanpassen. ^_^
Done! :-)
1998 - golf II (1991)
2003 - skoda fabia (2000)
2009 - volvo c30 2.4i geartronic (2007)
2011 - skoda Yeti (2011)
2013 - Mini coupe S (2013)
2018 - Volvo XC40 T5 intro edition luxery line (2018)
Gebruikersavatar
HanL
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 03.10.2017 - 10:41

Ik heb afgelopen weekend mijn XC40 opgehaald.

De auto bevalt prima en rijdt fantatstisch.

Ik heb alleen een vraag over de navi:
De stem van de route-begeleiding werkt tegensteld. Streep door de luidspreker-button is MET begeleiding en zonder de streep is de routebegeleiding stomgeschakeld. Op zich geen probleem maar wel wat merkwaardig.
Is dit bij anderen ook zo of is dit een software-issue?
XC40 P8-AWD Full Options
XC40 T5-AWD R-Design Intro Edition met Luxury en Scandinavian Line in Crystal White Pearl
Snipje
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 12.08.2014 - 13:10

In een ander topic (eerste 350 km rijden met de XC40) wordt dat door twee nieuwe rijders ook genoemd.
(Als ik mijn natuurlijke bijrijdster even uitzet, houdt ze ook niet op met aanwijzigingen geven
Na 14 jaar één V50... nu Volvo XC60 Inscription MY2020 🥳
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Voor ons wachtende op de MY19 is nu de XC40 MY19 handleiding te lezen..

https://support.volvocars.com/nl/cars/P ... 9&sw=18w17
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Erikho
4th Gear member
Berichten: 703
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Helaas nog niet te selecteren in de Manual App. Daar alleen 2018
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Zitten er verschillen in?
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Kan ik niet zo zien.. :-) En om alles te gaan vergelijken.. :-)
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Neuh, dat lijkt me wat overdreven
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Plaats reactie

Terug naar “XC40”