Pagina 14 van 30
Geplaatst: 30.04.2008 - 16:22
door arjen
Ik lees hier geregeld opmerkingen over het belastinggeld waarvan bepaalde voertuigen worden gekocht.
Een beetje een dooddoener maar volgens mij als al die leaserijders eens in minder dure auto's zouden gaan rijden dan zouden heel wat producten een stuk goedkoper zijn. Veel mensen zouden normaliter niets eens een dergelijke (lease) auto kunnen kopen. Maar door de overspannen markt die we hebben gehad is het een gemeen goed geworden. En wie moet dat allemaal betalen.....juist de consument. Ik gun het trouwens iedereen om in een mooie en luxe auto te rijden maar hou eens op met dergelijke goedkope opmerkingen.
Zeker als een voertuig door de overheid wordt aangeschaft zit daar meestal een langere looptijd / afschrijving op dan de gemiddelde leaseauto.
Verder worden deze auto's vaak voor specifieke taken gekocht en worden 24 uur ingezet.
En en gemiddelde ict-er (niet beledigend bedoeld) heeft echt geen v50 d5 nodig. Een 1.6d volstaat. Maar ja als je demogelijkheid hebt waarom zou je niet die 2.0 of d5 willen rijden! Hier gaat het dus simpelweg om en luxeproduct. Bij de door de overheid aangeschafte voertuigen gaat het voor het grootste deel om doelmatigeheid en functionaliteit.
Ik zou graag die 911 weer bij de verkeerspolitie zien hahaha.
Of nog meer s60 t5. Die mensen die daar mee werken doen het om jou te helpen in geval van nooden/ of tegen hufterige weggebruikers.
En de reden waarover we altijd klagen, het bekeuringsbeleid zal je de politiek moeten aanrekenen. Die is beleidmaker en politie alleen maar uitvoerder.
Dus kies de juiste partij of laat je ongenoegen op de juiste plek horen of rij wat minder te snel.
gr.
Geplaatst: 30.04.2008 - 17:13
door Gast
Lambert schreef:Sorry, maar ben jij een Volvo rijder, ga je schamen.
Je past beter in zo'n Honda of Golfje, je weet wel van die boomklevertjes.
Ze zijn er voor onze veiligheid, om asocialen uit het verkeer te halen.
Wat klinkt dat braaf... ik heb niet voor niets zo'n veilige volvo met 226 pk, wanneer ik 170 rijd is die net zo veilig als bij 120 hoor... het zijn meer de klunzen op de weg die het onveilig maken, die met 121 km per uur iemand die 119 gaan inhalen...
Jij zit veilig, maar een ander ook? Dan is in bepaalde gevallen 170 onverantwoordelijk. Ook voor een Volvorijder....
Je zal iemand met die snelheid iemand het licht uit de ogen rijden..... Dan praten we weer!
Het is in het verkeer net als in de gewone omgang....... gewoon rekening houden met elkaar.
De kluns is degene die geen rekening houdt met ander weggebruikers, als hij zonodig 170 moet rijden.
Raar is het dat als we in een auto stappen onze houding veranderd. Jammer
Heeft trouwens niets met braaf te maken, dat is een dooddoener. Is wel passend hier.

Geplaatst: 30.04.2008 - 18:42
door Lambert
Dan is in bepaalde gevallen 170 onverantwoordelijk.
in bepaalde gevallen, ja, maar we hebben niet benoemd waar en hoe volgens mij... dus oordeel niet te snel...
Geplaatst: 30.04.2008 - 19:14
door Gast
Lambert schreef:Dan is in bepaalde gevallen 170 onverantwoordelijk.
in bepaalde gevallen, ja, maar we hebben niet benoemd waar en hoe volgens mij... dus oordeel niet te snel...
Daar heb je gelijk aan.
Duitse Autobahn, daar kan het (soms) en mag het (nog wel).
Maar het blijft uitkijken, als iemand je met 250 voorbij wil.

Geplaatst: 01.05.2008 - 12:08
door Poolrev
arjen schreef:Een beetje een dooddoener maar volgens mij als al die leaserijders eens in minder dure auto's zouden gaan rijden dan zouden heel wat producten een stuk goedkoper zijn. Veel mensen zouden normaliter niets eens een dergelijke (lease) auto kunnen kopen. Maar door de overspannen markt die we hebben gehad is het een gemeen goed geworden. En wie moet dat allemaal betalen.....juist de consument. Ik gun het trouwens iedereen om in een mooie en luxe auto te rijden maar hou eens op met dergelijke goedkope opmerkingen.
arjen schreef:En en gemiddelde ict-er (niet beledigend bedoeld) heeft echt geen v50 d5 nodig. Een 1.6d volstaat. Maar ja als je demogelijkheid hebt waarom zou je niet die 2.0 of d5 willen rijden! Hier gaat het dus simpelweg om en luxeproduct. Bij de door de overheid aangeschafte voertuigen gaat het voor het grootste deel om doelmatigeheid en functionaliteit.
Ditzelfde geldt voor ieder ander, ook voor privé aankoop, dus iets genuanceerder zou op z 'n plek zijn...
En dat 't de leaserijders zijn, grote onzin, de meesten (ik zeg niet allemaal) gaan hier net zo mee als met privé bezit, verder zijn leasewagens vrijwel altijd veel beter onderhouden dan menig privé-wagen.
En over de boetes voor snelheidsovertredingen; ik hoorde eens een opmerking daarover waar ik me wel in kon vinden: Zie het als extra wegenbelasting die je betaald als je harder wil rijden dan de toegestane snelheden waar je voor betaald met de gewone wegenbelasting

.

Geplaatst: 01.05.2008 - 12:40
door kmser
aan 170 kan je in belgie je rijbewijs kwijt zijn. En 170 valt vaak nog mee, Zondagavond nog naar brussel gereden en met 140 reed ik bijna constant rechts, zo veel volk. Op zo'n moment is het schandalig om boetes te geven, maar gisterenavond leek 140 mij al te vlug. Nu moeten de beleidsmakers dit nog snappen.
Die bedrijfswagens volgen ook een mooie logica. De bedrijven willen de beste mensen en jij kan kiezen voor een job met de zelfde voordelen, alleen bied de ene een V50 en de andere een clio, waarvoor zal je kiezen. Privé is het hetzelfde, als je het kan en wil betalen, waarom niet?
Geplaatst: 01.05.2008 - 22:00
door arjen
Ditzelfde geldt voor ieder ander, ook voor privé aankoop, dus iets genuanceerder zou op z 'n plek zijn...
En dat 't de leaserijders zijn, grote onzin, de meesten (ik zeg niet allemaal) gaan hier net zo mee als met privé bezit, verder zijn leasewagens vrijwel altijd veel beter onderhouden dan menig privé-wagen.
En over de boetes voor snelheidsovertredingen; ik hoorde eens een opmerking daarover waar ik me wel in kon vinden: Zie het als extra wegenbelasting die je betaald als je harder wil rijden dan de toegestane snelheden waar je voor betaald met de gewone wegenbelasting .
Ik zeg toch ook niets over hoe lease rijders met hun auto omgaan??
Ik geef alleen maar aan dat we met ons allen als we de keuze hebben iets moois willen rijden. De door overheid aangeschafte auto's worden geselecteerd met functionaliteit en doelmatigheid als voorwaarden. Dus niets mis mee.
En als je boetes ziet als wegenbelasting ipv kosten van een overtreding heeft denk ik alles te maken met acceptatie. Nogmaals, de wetgever maakt een wet en die wetgever is door het volk gekozen. Politie en justitie zijn uitvoerende organen en geen regelmakers.
Ik krijg denk ik 1 snelheidsovertredingen per jaar bij 18000 a 20000 km. Dat is zonde van het geld maar ik rij wel bewust geregeld te snel. Dus valt het bekeuringsbeleid nog wel mee. Ik accepteer dus gewoon een straf (boete).
Geplaatst: 02.05.2008 - 18:11
door Bart Giesen
arjen schreef:En de reden waarover we altijd klagen, het bekeuringsbeleid zal je de politiek moeten aanrekenen. Die is beleidmaker en politie alleen maar uitvoerder.
Dus kies de juiste partij of laat je ongenoegen op de juiste plek horen of rij wat minder te snel.
gr.
Smart! :deathlyobsessed: (ow die smiley heb ik genomen omdat die stoer is, niets persoonlijks

)
Geplaatst: 02.05.2008 - 18:25
door Fredhead
Zelfs daarmee kan je te hard rijden :mrgreen:
Geplaatst: 02.05.2008 - 18:37
door Bart Giesen
fredhead schreef:Zelfs daarmee kan je te hard rijden :mrgreen:
Leuk zo'n Rallye... Ik heb een tijdje in een Griffe gereden in nieuwstaat..
Geplaatst: 02.05.2008 - 18:39
door Fredhead
Griffe is ook erg mooi speelgoed

Heb wel de plannen om nog een Keer een 205 Dima cabrio te kopen, maar is voorlopig nog allemaal toekomst muziek...
Geplaatst: 02.05.2008 - 20:42
door Barry (Grillmeister)
Lambert schreef:Sorry, maar ben jij een Volvo rijder, ga je schamen.
Je past beter in zo'n Honda of Golfje, je weet wel van die boomklevertjes.
Ze zijn er voor onze veiligheid, om asocialen uit het verkeer te halen.
Wat klinkt dat braaf... ik heb niet voor niets zo'n veilige volvo met 226 pk, wanneer ik 170 rijd is die net zo veilig als bij 120 hoor... het zijn meer de klunzen op de weg die het onveilig maken, die met 121 km per uur iemand die 119 gaan inhalen...
Of imbicielen die iemand gaan inhalen met 170 ipv 125.....
Geplaatst: 02.05.2008 - 20:49
door Barry (Grillmeister)
pure100 schreef:een troost. de overheid koopt ze van onze dure belastingcenten. droevige bijkomstigheid is dat de berijders ons, trouwe belastingbetalers er mee berooft onderweg als je maar iets verkeerd doet. Dit in de overtuiging dat ze iets goeds doen voor de maatschappij. spreek je ze er op aan dan is hun motto: "we doen alleen ons werk". En dan vinden ze het ook nog vreemd dat ze van niemand respect krijgen. heb je ze echt nodig dan hebben ze geen tijd. droevig dat dit soort figuren met een gemiddeld iq van een goudvis ook nog in zulke mooie autos mag rijden. maar das natuurlijk bijzaak!
Ik sprak een paar jaar geleden een man van de federale poiltie te brecht (Belgie), als hij zo'n sukkel als jij aan de kant zet die zo'n loser verhaal afsteekt zegt hij doodleuk: allee mijn baas heeft mij buiten gestuurd om klootzakken zoals u te bekeuren, dat zullen ze in nederland niet snel zeggen maar wel denken.
Wie met vuur speelt moet niet janken als hij op de blaren moet zitten... Rij ik te hard en wordt ik bekeurd hoor je mij in ieder geval niet janken..
Geplaatst: 16.06.2008 - 22:34
door jvr001
Geplaatst: 19.06.2008 - 13:40
door 440pk
Ik ga met Lambert mee. De deskundigen zijn het er mee eens dat aanrijdingen niet ontstaan door overschrijding van de maximumsnelheid (te hard is iets anders) maar door onoplettendheid. Ik heb VRO gehad en als iedereen deze opleiding zou krijgen zouden er een stuk minder ongelukken plaatsvinden.
Geplaatst: 21.06.2008 - 17:54
door Barry (Grillmeister)
Sluit ik me naadloos bij aan. (sro+) :shockingzap:
Geplaatst: 21.06.2008 - 23:38
door Gast
Barry (Grillmeister) schreef:Sluit ik me naadloos bij aan. (sro+) :shockingzap:
Sluit mij aan met de ARA.

Geplaatst: 23.06.2008 - 11:54
door Barry (Grillmeister)
De 2 K's: Kennis en Kunde :shockingzap:
Geplaatst: 04.08.2008 - 09:42
door Paul
Volgens flitsservice heeft Blik op de weg deze R rijden:
Nu zijn de eerste R modellen pas op kenteken gezet met LR (of sommige net daarvoor) maar in ieder geval met de goede koplampen en MY04 spiegels. En het is inderdaad een T5 als je het kenteken pakt.
Maar toch geestig dat ze daar even een R neus op hebben geplakt!
Re: KLPD bestelt 800 Volvo's
Geplaatst: 06.08.2008 - 21:26
door V70 T5 assen
pimp schreef:za 28 okt 2006
Politie bestelt 800 Volvo's
door onze autoredactie
AMSTERDAM - Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) heeft 800 nieuwe Volvo's besteld. De komende vier jaar wordt het hele KLPD-wagenpark vervangen.
Het korps maakt nu nog gebruik van de Volvo V70, maar dit model wordt vervangen door de kleinere V50. Stoelen, veiligheid en betrouwbaarheid gaven voor de KLPD de doorslag. Het merendeel van de politiewagens wordt met een 180 pk dieselmotor uitgerust. De topsnelheid bedraagt 220 km/u. De Volvo-importeur in Beesd is erg blij met de order.
Tja dan hebben ze wel een probleem er zijn toch veel auto,s die sneller zijn
Dat wordt wedstrijdje doen met de KLPD :razz: