Pagina 132 van 162
Geplaatst: 24.06.2013 - 13:34
door IV39
DriverV70 schreef:
Wellicht interessant voor veel autorijders, haha, maar niet voor de PIH rijders. Die rijden nog zeker 5 jaar belastingvrij.
Het artikel gaat over de wegenbelasting en de PIH-eigenaar mag per 01-01-2016 gewoon wegenbelasting gaan betalen, helaas dus niet 5 jaar wegenbelasting vrij maar wel 5 jaar vrij van bijtelling!
Geplaatst: 24.06.2013 - 13:37
door Arnold
Inderdaad IV39 foutje van mijn kant, maar dat is nog steeds geen 1-1-2014 (gelukkig)
Geplaatst: 24.06.2013 - 13:40
door JeroenV60PHID
IV39 schreef:DriverV70 schreef:
Wellicht interessant voor veel autorijders, haha, maar niet voor de PIH rijders. Die rijden nog zeker 5 jaar belastingvrij.
Het artikel gaat over de wegenbelasting en de PIH-eigenaar mag per 01-01-2016 gewoon wegenbelasting gaan betalen, helaas dus niet 5 jaar wegenbelasting vrij maar wel 5 jaar vrij van bijtelling!
Klopt. Wij mogen alleen het gewicht van de accu in minder brengen bij het bepalen van het tarief.
Geplaatst: 24.06.2013 - 13:59
door RichieB
In de
huidige regeling is dat maar 125 kg. Dat schiet niet heel erg op omdat de PIH 300 kg zwaarder is. Hopelijk wordt dat nog bijgesteld.
Geplaatst: 24.06.2013 - 14:09
door JeroenV60PHID
RichieB schreef:In de
huidige regeling is dat maar 125 kg. Dat schiet niet heel erg op omdat de PIH 300 kg zwaarder is. Hopelijk wordt dat nog bijgesteld.
Ik zou het eerlijk vinden als hij gelijkgesteld wordt met de V60 AWD summun (1601 kg).
Geplaatst: 24.06.2013 - 14:21
door IV39
Ik wacht af wat het gaat worden.
Het zal met niet verbazen als ze dat gaan wijzigen naar CO2 uitstoot.
Voor nu hou ik gewoon rekening met het gewicht van 1848 kg zonder de correctie van de accu.
Geplaatst: 25.06.2013 - 09:24
door NBu
RichieB schreef:Ik krijg net een telefoontje van de Nederlandse dealer voor een recall afspraak. Iets met de aandrijfsnaar van de dynamo ofzo. Dus de garantie voor Belgische PIH's is prima geregeld! =D>
Heb je enig idee wat exact het probleem/rede is van de recall?
Geplaatst: 25.06.2013 - 09:52
door diesel01
Ik kwam zopas een PIH op de A28 Assen-Groningen tegen, Electric silver metalic.
Meneer reed precies zoals de auto bedoelt is te rijden.
Mooie auto.
Geplaatst: 25.06.2013 - 10:59
door Autozoeker
haha op de linkerbaan en in powermodus

Geplaatst: 25.06.2013 - 11:21
door diesel01
Autozoeker schreef:haha op de linkerbaan en in powermodus

Nee 110km/h op het rechterspoor, hoofdschuddend omdat die proleet in zijn XC60 langs kwam.
Nee hoor geintje, maar meneer had het niet druk.
Geplaatst: 26.06.2013 - 21:57
door tomtom
Weet iemand hoe het bandenspanningsysteem er in een V60 (PIH) uitziet? M.a.w. wat voor info krijg en waar valt dat af te lezen....
Geplaatst: 26.06.2013 - 23:08
door RichieB
Voor zover ik het begrepen heb krijg je alleen een melding als de spanning te laag is. Je kan de spanning zelf niet aflezen.
Geplaatst: 28.06.2013 - 22:16
door Jeroen
Zojuist samen met een blauwe MY14 door Parijs heen geworsteld.
Geplaatst: 28.06.2013 - 23:48
door Soepkop
Vandaag het genoegen mogen hebben om een blokje om te gaan met een PIH MY2013. Wat een ervaring :shock: En wat benijd ik de PIH rijders op dit forum

Ik ben er nog stil van (en ben al de hele avond aan het rekenen: Excel is my best friend........).
De aanleiding van het ritje in de PIH was een proefrit in een V40 D2 R-design. De laatste maanden kom ik meer en meer tot het besef dat 510 eur netto bijtelling per maand toch wel erg veel geld is. Concreet zoek ik daarom naar een fiscaal vriendelijker alternatief. Na een ontluisterende proefrit in een Toyota Auris Hybride, kwam ik al snel weer bij Volvo uit. De V40 beviel ronduit goed. Voelde op alle manieren volwassen en volwaardig aan, de D2 verraste mij in positieve zin (trekkracht, geluid en 'laufkultur'). Alleen wegrijden vergt enige gewenning. Zoveel als de V40 in de bijtelling scheelt (300 eur netto per maand), zo weinig scheelt het aan rijbeleving en comfort t.o.v. mijn V60. En toen kwam mijn dealer:
"Als je wilt: ik heb een PIH staan om proef te rijden .......". Nou, dat heb ik geweten ::? Ik denk nu maar één ding: hebben, hebben, hebben!! =P~
Nu bestellen betekent waarschijnlijk levering Q1 2014, dus helaas wel 7% bijtelling. Is dan nog steeds iets voordeliger in de bijtelling dan de V40 D2. Alleen de investering is natuurlijk een stuk hoger (ondanks KIA en MIA). En dan slaat de twijfel (zzp'er, crisis, net een nieuw huis .....) toch weer toe :scratch:
Hummmmm, dat worden
slapeloze nachten, de tijd tikt langzaam door, mijn hoofd vol met gedachten........
Geplaatst: 29.06.2013 - 00:23
door P-V60
Je bent net te laat, anders had je die van Superfunky kunnen overnemen

Geplaatst: 29.06.2013 - 08:11
door RichieB
Kijk eens op
http://www.autoscout.de/ daar staan er nog 7 op. Meteen leverbaar.
Geplaatst: 29.06.2013 - 11:10
door YoVol
Soepkop schreef: slapeloze nachten, de tijd tikt langzaam door, mijn hoofd vol met gedachten........
+1 voor de muzikale ondersteuning

...heel herkenbaar!!
Geplaatst: 29.06.2013 - 16:20
door NielsPHEV
Soepkop schreef:Vandaag het genoegen mogen hebben om een blokje om te gaan met een PIH MY2013. Wat een ervaring :shock: En wat benijd ik de PIH rijders op dit forum

Ik ben er nog stil van (en ben al de hele avond aan het rekenen: Excel is my best friend........).
De aanleiding van het ritje in de PIH was een proefrit in een V40 D2 R-design. De laatste maanden kom ik meer en meer tot het besef dat 510 eur netto bijtelling per maand toch wel erg veel geld is. Concreet zoek ik daarom naar een fiscaal vriendelijker alternatief. Na een ontluisterende proefrit in een Toyota Auris Hybride, kwam ik al snel weer bij Volvo uit. De V40 beviel ronduit goed. Voelde op alle manieren volwassen en volwaardig aan, de D2 verraste mij in positieve zin (trekkracht, geluid en 'laufkultur'). Alleen wegrijden vergt enige gewenning. Zoveel als de V40 in de bijtelling scheelt (300 eur netto per maand), zo weinig scheelt het aan rijbeleving en comfort t.o.v. mijn V60. En toen kwam mijn dealer:
"Als je wilt: ik heb een PIH staan om proef te rijden .......". Nou, dat heb ik geweten ::? Ik denk nu maar één ding: hebben, hebben, hebben!! =P~
Nu bestellen betekent waarschijnlijk levering Q1 2014, dus helaas wel 7% bijtelling. Is dan nog steeds iets voordeliger in de bijtelling dan de V40 D2. Alleen de investering is natuurlijk een stuk hoger (ondanks KIA en MIA). En dan slaat de twijfel (zzp'er, crisis, net een nieuw huis .....) toch weer toe :scratch:
Hummmmm, dat worden
slapeloze nachten, de tijd tikt langzaam door, mijn hoofd vol met gedachten........
Ronduit gemeen van de dealer om je proef te laten rijden in de PIH

Ik zou ze vriendelijk verzoeken een heel mooi inruil voorstel te laten maken. Als je zzper bent in een eenmanszaak dan is het voordeel van de PIH nog groter omdat de investeringsaftrek geen VPB voordeel is maar een IB voordeel ook met 7 % in mijn ogen een heel interessant voorstel voor een HEERLIJK rijdende Volvo (maar dat laatste was je al achter gekomen)
Geplaatst: 29.06.2013 - 19:32
door diesel01
Soepkop schreef:Vandaag het genoegen mogen hebben om een blokje om te gaan met een PIH MY2013. Wat een ervaring :shock: En wat benijd ik de PIH rijders op dit forum

Ik ben er nog stil van (en ben al de hele avond aan het rekenen: Excel is my best friend........).
De aanleiding van het ritje in de PIH was een proefrit in een V40 D2 R-design. De laatste maanden kom ik meer en meer tot het besef dat
510 eur netto bijtelling per maand toch wel erg veel geld is. Concreet zoek ik daarom naar een fiscaal vriendelijker alternatief. Na een ontluisterende proefrit in een Toyota Auris Hybride, kwam ik al snel weer bij Volvo uit. De V40 beviel ronduit goed. Voelde op alle manieren volwassen en volwaardig aan, de D2 verraste mij in positieve zin (trekkracht, geluid en 'laufkultur'). Alleen wegrijden vergt enige gewenning. Zoveel als de V40 in de bijtelling scheelt (300 eur netto per maand), zo weinig scheelt het aan rijbeleving en comfort t.o.v. mijn V60. En toen kwam mijn dealer:
"Als je wilt: ik heb een PIH staan om proef te rijden .......". Nou, dat heb ik geweten ::? Ik denk nu maar één ding: hebben, hebben, hebben!! =P~
Nu bestellen betekent waarschijnlijk levering Q1 2014, dus helaas wel 7% bijtelling. Is dan nog steeds iets voordeliger in de bijtelling dan de V40 D2. Alleen de investering is natuurlijk een stuk hoger (ondanks KIA en MIA). En dan slaat de twijfel (zzp'er, crisis, net een nieuw huis .....) toch weer toe :scratch:
Hummmmm, dat worden
slapeloze nachten, de tijd tikt langzaam door, mijn hoofd vol met gedachten........
F.ck me en ik denken dat een XC60(eigendom) duur was.
Geplaatst: 29.06.2013 - 19:35
door RichieB
Een auto in privé eigendom zonder veel zakelijke kilometers te kunnen declareren is inderdaad het allerduurst. Maar dat doet toch niemand meer in bv Nederland?