Pagina 133 van 162
Geplaatst: 29.06.2013 - 19:56
door diesel01
25% over een XC60 is niet iets waar ik op zit te wachten...
Geplaatst: 29.06.2013 - 19:59
door RichieB
Nee, en zeker niet als je flink wat kilometers tegen 19 eurocent kan declareren.
Geplaatst: 29.06.2013 - 20:56
door Zvv
@soepkop.
Gewoon doen!!!
Is lekker dromen ipv slapeloze nachten.
Geplaatst: 29.06.2013 - 21:53
door Soepkop
Mannen, mannen, jullie weten het vuur wel aan te wakkeren ::lol: ::lol: ::lol: Blijf vooral doorgaan .....
@NielsPHEV: helaas heb ik sinds 2009 geen eenmanszaak meer, maar een BV. Het fiscale voordeel is dus beperkter, maar uiteraard nog steeds aanwezig (20% tov 52%).
Fiscaal gezien, is de aanschaf van de PIH eigenlijk een no-brainer, maar na de inruil van mijn V60 blijft er na aftrek BTW, MIA en KIA toch nog zo'n 30 mille te betalen en dat is in de huidige economische omstandigheden toch serieus geld. Ik houd even geen rekening met het voordeel van VAMIL, want dat is eigenlijk alleen een cash flow voordeel: nu 75% afschrijven betekent immers de komende jaren een hogere fiscale winst.
De dealer acht de kans klein, maar niet uitgesloten, dat er dit jaar toch nog een plek vrijkomt (afbestellingen of extra productieplaatsen). Ik heb al aangegeven dat indien dat het geval is, hij een order kan uitschrijven. Ik reken daar echter niet op.
Het is vast nog wel mogelijk om via handelaren dit jaar nog aan een PIH te komen, maar ik volg liever de route via mijn eigen dealer, aangezien ik zeer over ze te spreken ben :thumbright:
Ben overigens benieuwd wat het kabinet op Prinsjesdag weet te melden over de MIA en de KIA voor volgend jaar. Als de regeling wordt uitgekleed, verwacht ik nog wel een storm aan bestellingen van PIH's eind dit jaar.
Geplaatst: 29.06.2013 - 22:06
door pemojo
Soepkop, is operational lease voor jou dan geen optie? Profiteer je toch van de diverse fiscale voordelen die de leasemaatschappij in het tarief doorberekent, en hou je cashflow over om je core-business mee te doen?
Geplaatst: 29.06.2013 - 22:23
door Soepkop
pemojo, dat is een optie die ik ook heb overwogen, maar ik ga bij voorkeur geen financiële verplichtingen aan (hetgeen operational lease feitelijk wel is). Ik behoud verder graag mijn volledige vrijheid, dus wil ook weer van mijn auto af kunnen als ik dat - om wat voor reden dan ook - wenselijk acht. Uiteindelijk moet het gewoon goed voelen om de PIH aan te schaffen. Als dat niet goed voelt, zou het leasen van een PIH dat eigenlijk ook niet moeten doen.
Maar bedankt voor het meedenken :thumbright:
Geplaatst: 29.06.2013 - 22:39
door pemojo
Daar heb jij weer gelijk in. Bij voortijdig beëindigen van een leasecontract betaal je de hoofdprijs!! Alleen in het geval van de PIH minder/niet denk ik, want omdat het kenteken op de leasemaatschappij staat is de 0% of 7% bijtelling ook voor een (nieuwe) leaseberijder interessant, en is het relatief makkelijk om iemand te vinden die (kosteloos) het lopende leasetarief over te nemen. Maar ik deel je mening voor de volle 100 pct om voor eigen aanschaf te gaan indien daar de financiele middelen voor aanwezig zijn.
Geplaatst: 29.06.2013 - 23:08
door Autozoeker
Je zou hem zelf uit duitsland kunnen halen en laten onderhouden door Je dealer. Geen handelaren en 0% bijtelling tov 7% is wel mooi meegenomen hoor. Hier op het forum hebben een aantal leden op deze manier een my13 bemachtigd. Wel uit belgie ipv duitsland, maar hij schijnt uitverkocht te zijn in belgie.
Geplaatst: 29.06.2013 - 23:49
door v60pih
pemojo schreef: ...Alleen in het geval van de PIH minder/niet denk ik, want omdat het kenteken op de leasemaatschappij staat is de 0% of 7% bijtelling ook voor een (nieuwe) leaseberijder interessant, en is het relatief makkelijk om iemand te vinden die (kosteloos) het lopende leasetarief over te nemen. ...
Ik denk dat dit niet opgaat als je economisch eigenaar bent van de auto (financial lease)?
Geplaatst: 30.06.2013 - 00:03
door NielsPHEV
soepkop ik heb de auto ook via een bv. je hikt kennelijk aan tegen de 30 k die je zakelijk moet bijleggen. Over 5 jaar bespaar je PRIVE volgens mij hetzelfde bedrag.... heb je toch een een mille of 20 bespaard
Geplaatst: 02.07.2013 - 15:09
door Thom
Geplaatst: 02.07.2013 - 15:14
door RichieB
"De subsidie staat niet meer in verhouding tot het milieuvoordeel dat het rijden van deze auto's oplevert", zegt CDA'er Pieter Omtzigt.
...
Het CDA hoopt dan ook dat het kabinet bij het vaststellen van nieuwe autobelastingen minder fiscale voordelen biedt, zodat dit geld scheelt uit de staatskas.
Het CDA heeft kennelijk de wetswijziging gemist die eind 2011 is aangenomen waarin de fiscale voordelen per 1 januari 2014 worden afgebouwd..
Geplaatst: 02.07.2013 - 15:17
door JeroenV60PHID
Heb daar al een comment geplaatst. Lekker suggestief rekenvoorbeeld. Die outlander van 48K voor 16K.. Zo wordt het gelezen door 90% van de bevolking. Een ondernemer heeft bijna altijd een BTW voordeel dus 39K vs 16K zou al eerlijker zijn. Die 16K geld alleen voor een ZZP'er met een goede omzet en zonder andere investeringen dit jaar. Voor een BV heb je al weer minder voordeel.
Geplaatst: 02.07.2013 - 16:24
door Soepkop
En daarbij is VAMIL feitelijk sigaar uit eigen doos. Zorgwekkend dat politici zich - niet gehinderd door kennis op het onderwerp - baseren op dit soort discutabele en suggestieve rekenvoorbeelden.
Geplaatst: 02.07.2013 - 16:55
door Paul
Niet best, ik zeg altijd maar als je er geen verstand van hebt, moet je er niet mee bemoeien

Geplaatst: 02.07.2013 - 17:09
door tomtom
Dat wordt lastig want de meeste politici maken niet de indruk ERGENS verstand van te hebben

!
Geplaatst: 02.07.2013 - 17:43
door Paul
Klopt, zijn ze helaas nog niet achter
Geplaatst: 02.07.2013 - 18:52
door Thom
Ten tijde dat deze wetgeving gemaakt/ingevoerd werd, zat het CDA in het kabinet.
Voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen.
Geplaatst: 02.07.2013 - 18:58
door HansBb
En toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat bij de volgende bezuinigingsronde de fiscale voordelen zullen verdwijnen......
Geplaatst: 02.07.2013 - 19:12
door geert97
JeroenV60PHID schreef:
Heb daar al een comment geplaatst. Lekker suggestief rekenvoorbeeld. Die outlander van 48K voor 16K.. Zo wordt het gelezen door 90% van de bevolking. Een ondernemer heeft bijna altijd een BTW voordeel dus 39K vs 16K zou al eerlijker zijn. Die 16K geld alleen voor een ZZP'er met een goede omzet en zonder andere investeringen dit jaar. Voor een BV heb je al weer minder voordeel.
Ik ben toevallig een zzp'er met een goedlopend bedrijf, verder geen investeringen en genoeg winst om optimaal gebruik te kunnen maken van de diverse voordeelregelingen.
Voor mij en talloze anderen geldt dat we deze auto alleen maar vanwege de fiscale voordelen hebben aangeschaft.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, alhoewel totaal geen CDA'er zijnde, het helemaal met ze eens ben.