Pagina 134 van 162
Geplaatst: 02.07.2013 - 19:36
door RichieB
Oh, waarom heb je dan geen Prius gekocht? Zelfde fiscale voordelen, minder investering nodig. Of andersom: waarom geen Tesla gekocht? Veel duurder, dus nog meer fiscale voordelen.
Geplaatst: 02.07.2013 - 19:39
door geert97
Omdat deze auto heel veel biedt
Geplaatst: 02.07.2013 - 19:39
door geert97
En ik ook al jaren Volvo rij en dat is ook gewoon mijn auto!
Geplaatst: 02.07.2013 - 19:45
door RichieB
Dus je bent fiscaal gestimuleerd om ipv een andere dikke Volvo deze klimaatvriedelijke PIH aan te schaffen. Ik zeg: regeringsdoelstelling gehaald. Het CDA moet niet zo zeuren. De voordelen worden al per 1-1-2014 afgebouwd. Dat versnellen zet weinig zoden aan de dijk. Een lastenverzwarig voor de berijders die op basis van de huidige regelgeving een auto hebben gekocht is een juridisch mijnenveld. Ik denk dat er voor ons niet veel gaat veranderen.
Geplaatst: 02.07.2013 - 19:51
door geert97
Ik zou normaal gesproken geen auto van ongeveer 70k aanschaffen. Dus inderdaad heeft het financiële voordeel de doorslag gegeven.
Daarnaast heb ik ook sterk mijn twijfels over de klimaatvriendelijkheid van deze auto's. Zal minder zuinig zijn dan voorgesteld. En ook is de vraag hoeveel er daadwerkelijk regelmatig zullen worden opgeladen.
En doordat de berijders van deze auto's minder geld kwijt zijn aan hun auto geven ze dat misschien wel uit aan milieubelastende hobby's. Misschien een extra vakantie naar de zon:-)
Geplaatst: 02.07.2013 - 19:56
door RichieB
Maar doordat je geld niet meer bij een bank op de spaarrekening staat kunnen die minder investeren in de wapenindustie.
Geplaatst: 02.07.2013 - 19:57
door geert97
Zeer steekhoudend argument Richie!
Geplaatst: 02.07.2013 - 20:00
door RichieB
Ja, ik dacht laat ik er ook eens zaken bij halen die er niets mee te maken hebben..
Geplaatst: 02.07.2013 - 20:01
door Martijn1982
Lol
Geplaatst: 02.07.2013 - 20:17
door geert97
Dat is je dan goed gelukt...
Geplaatst: 02.07.2013 - 20:26
door Nijhofp
De V60 zal zeker niet zuiniger zijn dan mijn huidige Renault Megane Estate 1.9 dci 110pk met 6 versnellingen, ook niet als ik veel ga pluggen. De auto weegt gewoon te veel en de accu heeft een te kleine capaciteit om gemiddelde afstanden mee te kunnen rijden. Mijn collega rijdt een DS5 hybrid (14%) en deze is ook een stuk minder zuinig dan zijn voorganger C5 1.9 HDI (25%). Het gewicht van de hybride auto's is gewoon te groot. Maar goed Volvo heeft een auto gebouwd die aan de regelgeving voldoet en dus een A label krijgt en 0% bijtelling. Als er 20% of zelf 25% bijtelling zou zijn op deze auto werd die, naar verwachting, niet zo goed verkocht.
Dat ze meer gaan kijken naar de daadwerkelijke uitstoot en te gebruiken brandstof lijkt mij niet oneerlijk. Al moet ik bekennen dat ik erg blij ben dat ik woensdag mijn V60 Plug In op kan halen
In dit geval ga ik dus niet zuiniger rijden terwijl dat wel de opzet van de regelgeving was.
Geplaatst: 02.07.2013 - 20:26
door J83
Paul schreef:Zo gaat hij er dan uit zien he...
Jaaa, Crystal White maar dan met donkere ramen & zilveren daklijsten en dan nog even wachten tot oktober pfffff
Alleen die velgen... maar goed, daar zetten we "ons" dan maar overheen

Geplaatst: 02.07.2013 - 21:45
door RichieB
@Nijhofp: je haalt verbruik en CO2 uitstoot door elkaar. Voor de fiscale voordelen geldt het laatste, en dat is waarin de PIH excelleert.
Geplaatst: 03.07.2013 - 09:38
door Zvv
Milieuvriendelijke auto moet niet alleen zuinig zijn en/of lage CO2, maar ook duurzaam. Juist hier vertrouw ik op bij de D6 pih
Geplaatst: 03.07.2013 - 10:21
door IkeV70
RichieB schreef:@Nijhofp: je haalt verbruik en CO2 uitstoot door elkaar. Voor de fiscale voordelen geldt het laatste, en dat is waarin de PIH excelleert.
Dat is wel ongeveer hetzelfde hoor. De PIH produceert per verbrande liter diesel net zoveel CO2 als elke andere auto.
De PIH is in de 0% categorie omdat hij onder test-omstandigheden slechts 1.8 liter diesel verstookte per 100km, daardoor slecht 4.8 kg CO2 produceerde per diezelfde 100km.
Geplaatst: 03.07.2013 - 11:01
door tomtom
Zvv schreef:Milieuvriendelijke auto moet niet alleen zuinig zijn en/of lage CO2, maar ook duurzaam. Juist hier vertrouw ik op bij de D6 pih
Volvo zijn duurzaam (volgens mij nog steeds gemiddeld de oudste/meeste auto's op de weg die ooit geproduceerd zijn) maar deze V60 PIH is beslist niet beter. Sterker nog de "cradle to cradle" waardes van een hybride auto schijnen aanzienlijk slechter te zijn dan die van een conventionele.
Geplaatst: 03.07.2013 - 16:11
door Nijhofp
RichieB schreef:@Nijhofp: je haalt verbruik en CO2 uitstoot door elkaar. Voor de fiscale voordelen geldt het laatste, en dat is waarin de PIH excelleert.
Eh het Co2 komt rechtstreeks van het gebruik aan brandstof!!
Geplaatst: 03.07.2013 - 16:35
door Walter
niet helemaal, een oude Fiat 500 (zo'n rugzakje) kan heel zuinig zijn (1:17-18) maar de CO2 uitstoot is niet helemaal om over naar huis te schrijven
edit: lees net
dit verhaal van de Bovag over een Rotterdams onderzoek naar de uitstoot van hybrides. Conclusie; hybrides zijn altijd schoner, ook als er amper electrisch wordt gereden.
Geplaatst: 03.07.2013 - 16:46
door IkeV70
Toch zijn plug-in hybrides per definitie schoner dan gewone auto’s, zeggen de onderzoekers. Dat komt omdat een plug-in hybride dankzij het terugwinnen van energie bij het remmen minder CO2, stikstof en fijnstof uitstoot dan een conventionele auto.
Gaat toch over lager brandstofverbruik, niet over dat een hybride minder CO2 per liter diesel zou uitstoten dan een niet-hybride. Dat kan ook helemaal niet. Misscihen met een of ander katalysator-achtig CO2 opvang systeem, maar dat bestaat geloof ik nog niet.
Geplaatst: 03.07.2013 - 16:56
door NielsPHEV
IkeV70 schreef:Toch zijn plug-in hybrides per definitie schoner dan gewone auto’s, zeggen de onderzoekers. Dat komt omdat een plug-in hybride dankzij het terugwinnen van energie bij het remmen minder CO2, stikstof en fijnstof uitstoot dan een conventionele auto.
Gaat toch over lager brandstofverbruik, niet over dat een hybride minder CO2 per liter diesel zou uitstoten dan een niet-hybride. Dat kan ook helemaal niet. Misscihen met een of ander katalysator-achtig CO2 opvang systeem, maar dat bestaat geloof ik nog niet.
Dat opvangsysteem dat noemen we bomen !