De V60 PIHD is in mijn ogen niet het systeem waar we over 10j allemaal mee rijden maar wel een stap in die richting. Geheel elektrische auto's hebben nu gewoon een te lage actieradius. Iets waar een V60 geen last van heeft. Dus iedereen kan fijn wennen aan elektrisch rijden en langzaam gaat die actieradius omhoog (betere accu's) en de laadtijd naar beneden.
Volvo heeft dit goed gedaan.. Maximale power en net onder de magische grens blijven..
V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één
-
- 3rd Gear member
Mooi GROEN is niet lelijk.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
-
- 3rd Gear member
Lager brandstofgebruik = lagere CO2 uitstootIkeV70 schreef:Gaat toch over lager brandstofverbruik, niet over dat een hybride minder CO2 per liter diesel zou uitstoten dan een niet-hybride. Dat kan ook helemaal niet. Misscihen met een of ander katalysator-achtig CO2 opvang systeem, maar dat bestaat geloof ik nog niet.Toch zijn plug-in hybrides per definitie schoner dan gewone auto’s, zeggen de onderzoekers. Dat komt omdat een plug-in hybride dankzij het terugwinnen van energie bij het remmen minder CO2, stikstof en fijnstof uitstoot dan een conventionele auto.
Maar verder neem ik dit soort 'onafhankelijke' onderzoeken meestal niet al te serieus (uit de BOVAG krant....)
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Eerder schreef ik al:volvosan schreef: Lager brandstofgebruik = lagere CO2 uitstoot
Walter schreef:niet helemaal, een oude Fiat 500 (zo'n rugzakje) kan heel zuinig zijn (1:17-1maar de CO2 uitstoot is niet helemaal om over naar huis te schrijven
Wat is er mis met de Bovag krant? Bekritiseer niet wat je niet kent. Die nieuwsbrief wordt aan Bovag-leden gestuurd en geeft inzage in wat er in de branche gebeurd. Het is geen commercieel blaadje om autobezitters over te halen naar de Bovag gecertificeerde garage te komen, Bovag is een brancheorganisatie. Daarbij, tot slot, hebben zij het onderzoek niet gedaan en maken ze er alleen maar melding van.volvosan schreef:Maar verder neem ik dit soort 'onafhankelijke' onderzoeken meestal niet al te serieus (uit de BOVAG krant....)
Over
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 3rd Gear member
Met het krantje zal niets mis zijn, ik bedoel te zeggen dat dit uit de hoek van de autolobby komt, en dat is niet onlogisch in deze zeer slechte tijden voor hen. En zoals velen weten is de auto/olie lobby een van de hardnekkigste die er is. Maar dan begeven we ons op politiek vlak, en dat wordt hier niet altijd op prijs gesteldWalter schreef:Eerder schreef ik al:volvosan schreef: Lager brandstofgebruik = lagere CO2 uitstootGeen appels met peren vergelijken, neem dezelfde motor met / zonder hybride toevoeging , bijv D5 vs D6Walter schreef:niet helemaal, een oude Fiat 500 (zo'n rugzakje) kan heel zuinig zijn (1:17-1maar de CO2 uitstoot is niet helemaal om over naar huis te schrijven
Wat is er mis met de Bovag krant? Bekritiseer niet wat je niet kent. Die nieuwsbrief wordt aan Bovag-leden gestuurd en geeft inzage in wat er in de branche gebeurd. Het is geen commercieel blaadje om autobezitters over te halen naar de Bovag gecertificeerde garage te komen, Bovag is een brancheorganisatie. Daarbij, tot slot, hebben zij het onderzoek niet gedaan en maken ze er alleen maar melding van.volvosan schreef:Maar verder neem ik dit soort 'onafhankelijke' onderzoeken meestal niet al te serieus (uit de BOVAG krant....)
Over

- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
De autolobby zal niet nodig zijn voor een uitgave die bedoeld is voor lezers binnen de branche. Denk dat de verkeerde doelgroep voor je ziet, de lezers zijn gebaat bij de lobby en de auteur is niet gebaat bij lobby-en bij de doelgroep. Snap je het verschil?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
-
- 3rd Gear member
Als dit alleen in het krantje wordt vermeldt wel, maar dat zal vast niet de enige plek zijn. Jouw verwijzing hiernaar is daar een voorbeeld van. In feite is dat een mooi voorbeeld van beïnvloeding, het gaat er niet altijd zo expliciet aan toe.
- IkeV70
- 5th Gear member
Dat kan dus niet. Als je een liter benzine of diesel volledig verbrandt houd je X kilo CO2 over. Nooit meer dan X. Kan wel minder zijn, maar dat wil je niet, want dat betekent dat je bijvoorbeeld CO overhoudt ipv CO2.Walter schreef:niet helemaal, een oude Fiat 500 (zo'n rugzakje) kan heel zuinig zijn (1:17-18) maar de CO2 uitstoot is niet helemaal om over naar huis te schrijven
Liter per kilometer = CO2 uitstoot per kilometer, ongeacht of het een oude of een moderne motor betreft. Dus dat fiatje doet het qua CO2 echt heel goed met z'n 1:17 !
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
steek er dan eens een CO-meter in. Oud collega had een 500, hebben we voor de gein eens geprobeerd en in de praktijk had dat ding, waarschijnlijk door niet zo efficiënte verbranding van die liter brandstof, hele hoge waarden voor CO en CO2. Theoretisch heb je gelijk, ben alleen bang dat de factoor verlies vergeten bent
Mijn blog
-
- 4th Gear member
Mijn dealer vekoopt, volgens eigen zeggen, nagenoeg geen nieuwe auto meer behalve de V60PIH (laatste tijd minder) en de 14% bijtelling V40.
Aan jonge gebruikte Volvo's hebben ze een zwaar tekort omdat (1) mensen eerder een gebruikte kopen dan een nieuwe en (2) er niets jongs wordt ingeruild vanwege slechte verkoop nieuwe.
Liepen een paar jaar geleden de opslagterreinen van dealers nog over van de gebruikte auto's, nu koopt mijn dealer extra jong gebruikte auto's extern in en ook steeds vaker vanuit het buitenland...
1 ding is zeker; ze worden letterlijk gestoord van de wispelturige wetgeving waardoor goedlopende auto's ineens de helft waard zijn of niet te slijten.
Ik kan mij daar wel wat bij voorstellen.
Aan jonge gebruikte Volvo's hebben ze een zwaar tekort omdat (1) mensen eerder een gebruikte kopen dan een nieuwe en (2) er niets jongs wordt ingeruild vanwege slechte verkoop nieuwe.
Liepen een paar jaar geleden de opslagterreinen van dealers nog over van de gebruikte auto's, nu koopt mijn dealer extra jong gebruikte auto's extern in en ook steeds vaker vanuit het buitenland...
1 ding is zeker; ze worden letterlijk gestoord van de wispelturige wetgeving waardoor goedlopende auto's ineens de helft waard zijn of niet te slijten.
Ik kan mij daar wel wat bij voorstellen.
- RichieB
- 6th Gear member
Ik kreeg ongeveer het tegenovergestelde te horen toen ik mijn V70 in wilde ruilen voor de PIH. Ze hadden zoveel jonge V70's dat ze geen interesse hadden. Dan niet. Ik heb hem zelf via internet verkocht, en de PIH in België besteld. Win-win voor mij en de koper.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 3rd Gear member
Als je je auto goed kunt inruilen dan houd je je maximale aftrek (geen korting over de aanschafprijs van de PIH) dus dat is ook wat waard.... In mijn geval krijg ik tussen de 2000 en 3000 euro bovenop de marktwaarde van mijn auto (V70 T5 2003) ca 7000 euro.
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
-
- 3rd Gear member
@Walter,Walter schreef:Goed nieuws voor Hybrid rijders uit onze hoofdstad!!
AMSTERDAM
Afgelopen week kregen wij het bericht dat de Gemeente Amsterdam de V60 Plug-In Hybrid toegang geeft tot het aanvragen van een publieke oplaadpunt. Nuon is in Amsterdam contractpartner van de Gemeente voor het realiseren en onderhouden van de publieke oplaadpunten. In dat kader heeft Nuon met de Gemeente gesproken over de Volvo V60 Plug-In Hybrid om ervoor te pleiten de minimumeisen (dat was minimaal 60 km elektrisch) te verlagen om zo ook de Volvo berijders toegang te geven tot het publieke 'laadnetwerk' en de mogelijkheden van het aanvragen van een publiek laadpunt. De afgelopen weken is dit heroverwogen en is er besloten de minimumeis te verlagen naar 45 km elektrisch. Daardoor komt de V60 Plug-In Hybrid nu ook in aanmerking voor publiek laden in Amsterdam inclusief de mogelijkheid tot het (gratis) aanvragen van een publiek oplaadpunt. De Volvo rijders kunnen dit kosteloos online via de website van Nuon aanvragen (www.nuon.nl/ev).
Sorry voor de oude koeien.....
ik heb een rondje gebeld vandaag en inderdaad mag D6 aan de Amsterdamse laadpaal, maar komt niet in aanmerking voor een e-parkeer vergunning, op een of andere manier en ijdele hoop had ik uit jou bericht begrepen dat de D6 eventueel wel in aanmerking zou komen voor die speciale parkeer vergunning (waar overigens normaal voor betaald moet worden alleen is de wachtlijst korter....)
Zou je me uit de droom kunnen helpen...
Thanks
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
-
- 3rd Gear member
kissyfur,
Weet ik....
maar de crux zit em in het feit dat de toelatings eis voor een e-parkeer vergunning is gebasseerd op het aantal kilometers die een auto puur electrisch kan rijden, die is op 60 km gesteld, hierdoor komt de D6 dus 10 kilometer te kort.
ik ben in de war gebracht door het bericht van Walter (niet zijn fout) doordat hij zei dat de D6 nu ook mocht laden.....dit mocht namelijk altijd al maar dan laad + parkeer tarief..als je nu aan de openbare laadpaal gaat in Amsterdam betaal je laadkosten + uur tarief voor parkeren....(en dat in het midden van de 9 straatjes....)
het enige echte voordeel van een e-parkeer vergunning is dat dat wachttijd nihil is...dat is het enige verschil met een normale parkeer vergunning...
sorry als ik niet duidelijk genoeg was
Weet ik....
maar de crux zit em in het feit dat de toelatings eis voor een e-parkeer vergunning is gebasseerd op het aantal kilometers die een auto puur electrisch kan rijden, die is op 60 km gesteld, hierdoor komt de D6 dus 10 kilometer te kort.
ik ben in de war gebracht door het bericht van Walter (niet zijn fout) doordat hij zei dat de D6 nu ook mocht laden.....dit mocht namelijk altijd al maar dan laad + parkeer tarief..als je nu aan de openbare laadpaal gaat in Amsterdam betaal je laadkosten + uur tarief voor parkeren....(en dat in het midden van de 9 straatjes....)
het enige echte voordeel van een e-parkeer vergunning is dat dat wachttijd nihil is...dat is het enige verschil met een normale parkeer vergunning...
sorry als ik niet duidelijk genoeg was
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][/list]
[/*][/list]
- Superfunky
- 5th Gear member
9 straatjes is waar die mevrouwen het altijd warm hebbenkissyfur schreef:nee de e-vegunning gaat over 100% electrische auto's. Daar zit de crux.
Ik volg je totaal niet over die paal + kosten en 9 straatjes trouwens.

- Superfunky
- 5th Gear member
Voor een ritje in jouw PiH is vast heeeeeell veel mogelijk!OGA244 schreef:zijn die palen dan verwarmd? (weer wat geleerd)