Pagina 135 van 162

Geplaatst: 03.07.2013 - 16:58
door JeroenV60PHID
De V60 PIHD is in mijn ogen niet het systeem waar we over 10j allemaal mee rijden maar wel een stap in die richting. Geheel elektrische auto's hebben nu gewoon een te lage actieradius. Iets waar een V60 geen last van heeft. Dus iedereen kan fijn wennen aan elektrisch rijden en langzaam gaat die actieradius omhoog (betere accu's) en de laadtijd naar beneden.

Volvo heeft dit goed gedaan.. Maximale power en net onder de magische grens blijven..

Geplaatst: 03.07.2013 - 19:08
door volvosan
IkeV70 schreef:
Toch zijn plug-in hybrides per definitie schoner dan gewone auto’s, zeggen de onderzoekers. Dat komt omdat een plug-in hybride dankzij het terugwinnen van energie bij het remmen minder CO2, stikstof en fijnstof uitstoot dan een conventionele auto.
Gaat toch over lager brandstofverbruik, niet over dat een hybride minder CO2 per liter diesel zou uitstoten dan een niet-hybride. Dat kan ook helemaal niet. Misscihen met een of ander katalysator-achtig CO2 opvang systeem, maar dat bestaat geloof ik nog niet.
Lager brandstofgebruik = lagere CO2 uitstoot

Maar verder neem ik dit soort 'onafhankelijke' onderzoeken meestal niet al te serieus (uit de BOVAG krant....)

Geplaatst: 04.07.2013 - 08:16
door Walter
volvosan schreef: Lager brandstofgebruik = lagere CO2 uitstoot
Eerder schreef ik al:
Walter schreef:niet helemaal, een oude Fiat 500 (zo'n rugzakje) kan heel zuinig zijn (1:17-1 8) maar de CO2 uitstoot is niet helemaal om over naar huis te schrijven
volvosan schreef:Maar verder neem ik dit soort 'onafhankelijke' onderzoeken meestal niet al te serieus (uit de BOVAG krant....)
Wat is er mis met de Bovag krant? Bekritiseer niet wat je niet kent. Die nieuwsbrief wordt aan Bovag-leden gestuurd en geeft inzage in wat er in de branche gebeurd. Het is geen commercieel blaadje om autobezitters over te halen naar de Bovag gecertificeerde garage te komen, Bovag is een brancheorganisatie. Daarbij, tot slot, hebben zij het onderzoek niet gedaan en maken ze er alleen maar melding van.

Over

Geplaatst: 04.07.2013 - 08:27
door volvosan
Walter schreef:
volvosan schreef: Lager brandstofgebruik = lagere CO2 uitstoot
Eerder schreef ik al:
Walter schreef:niet helemaal, een oude Fiat 500 (zo'n rugzakje) kan heel zuinig zijn (1:17-1 8) maar de CO2 uitstoot is niet helemaal om over naar huis te schrijven
Geen appels met peren vergelijken, neem dezelfde motor met / zonder hybride toevoeging , bijv D5 vs D6

volvosan schreef:Maar verder neem ik dit soort 'onafhankelijke' onderzoeken meestal niet al te serieus (uit de BOVAG krant....)
Wat is er mis met de Bovag krant? Bekritiseer niet wat je niet kent. Die nieuwsbrief wordt aan Bovag-leden gestuurd en geeft inzage in wat er in de branche gebeurd. Het is geen commercieel blaadje om autobezitters over te halen naar de Bovag gecertificeerde garage te komen, Bovag is een brancheorganisatie. Daarbij, tot slot, hebben zij het onderzoek niet gedaan en maken ze er alleen maar melding van.

Over
Met het krantje zal niets mis zijn, ik bedoel te zeggen dat dit uit de hoek van de autolobby komt, en dat is niet onlogisch in deze zeer slechte tijden voor hen. En zoals velen weten is de auto/olie lobby een van de hardnekkigste die er is. Maar dan begeven we ons op politiek vlak, en dat wordt hier niet altijd op prijs gesteld ;-)

Geplaatst: 04.07.2013 - 08:35
door Walter
De autolobby zal niet nodig zijn voor een uitgave die bedoeld is voor lezers binnen de branche. Denk dat de verkeerde doelgroep voor je ziet, de lezers zijn gebaat bij de lobby en de auteur is niet gebaat bij lobby-en bij de doelgroep. Snap je het verschil?

Geplaatst: 04.07.2013 - 08:41
door volvosan
Als dit alleen in het krantje wordt vermeldt wel, maar dat zal vast niet de enige plek zijn. Jouw verwijzing hiernaar is daar een voorbeeld van. In feite is dat een mooi voorbeeld van beïnvloeding, het gaat er niet altijd zo expliciet aan toe.

Geplaatst: 04.07.2013 - 09:59
door IkeV70
Walter schreef:niet helemaal, een oude Fiat 500 (zo'n rugzakje) kan heel zuinig zijn (1:17-18) maar de CO2 uitstoot is niet helemaal om over naar huis te schrijven
Dat kan dus niet. Als je een liter benzine of diesel volledig verbrandt houd je X kilo CO2 over. Nooit meer dan X. Kan wel minder zijn, maar dat wil je niet, want dat betekent dat je bijvoorbeeld CO overhoudt ipv CO2.

Liter per kilometer = CO2 uitstoot per kilometer, ongeacht of het een oude of een moderne motor betreft. Dus dat fiatje doet het qua CO2 echt heel goed met z'n 1:17 !

Geplaatst: 04.07.2013 - 10:20
door Walter
steek er dan eens een CO-meter in. Oud collega had een 500, hebben we voor de gein eens geprobeerd en in de praktijk had dat ding, waarschijnlijk door niet zo efficiënte verbranding van die liter brandstof, hele hoge waarden voor CO en CO2. Theoretisch heb je gelijk, ben alleen bang dat de factoor verlies vergeten bent

Geplaatst: 04.07.2013 - 10:26
door IkeV70
CO ja, die fiat stoot meer CO uit. Maar niet meer CO2. Sterker nog, minder CO2!

Geplaatst: 04.07.2013 - 12:20
door v60pih
Mijn dealer vekoopt, volgens eigen zeggen, nagenoeg geen nieuwe auto meer behalve de V60PIH (laatste tijd minder) en de 14% bijtelling V40.

Aan jonge gebruikte Volvo's hebben ze een zwaar tekort omdat (1) mensen eerder een gebruikte kopen dan een nieuwe en (2) er niets jongs wordt ingeruild vanwege slechte verkoop nieuwe.

Liepen een paar jaar geleden de opslagterreinen van dealers nog over van de gebruikte auto's, nu koopt mijn dealer extra jong gebruikte auto's extern in en ook steeds vaker vanuit het buitenland...

1 ding is zeker; ze worden letterlijk gestoord van de wispelturige wetgeving waardoor goedlopende auto's ineens de helft waard zijn of niet te slijten.
Ik kan mij daar wel wat bij voorstellen.

Geplaatst: 04.07.2013 - 15:08
door RichieB
Ik kreeg ongeveer het tegenovergestelde te horen toen ik mijn V70 in wilde ruilen voor de PIH. Ze hadden zoveel jonge V70's dat ze geen interesse hadden. Dan niet. Ik heb hem zelf via internet verkocht, en de PIH in België besteld. Win-win voor mij en de koper.

Geplaatst: 04.07.2013 - 15:32
door v60pih
Ja, ik ruil niets in. Wellicht maakt dat verschil voor het verhaal?

Geplaatst: 04.07.2013 - 22:43
door tomtom
Als je je auto goed kunt inruilen dan houd je je maximale aftrek (geen korting over de aanschafprijs van de PIH) dus dat is ook wat waard.... In mijn geval krijg ik tussen de 2000 en 3000 euro bovenop de marktwaarde van mijn auto (V70 T5 2003) ca 7000 euro.

Geplaatst: 11.07.2013 - 13:33
door TMacD
Walter schreef:Goed nieuws voor Hybrid rijders uit onze hoofdstad!!
AMSTERDAM
Afgelopen week kregen wij het bericht dat de Gemeente Amsterdam de V60 Plug-In Hybrid toegang geeft tot het aanvragen van een publieke oplaadpunt. Nuon is in Amsterdam contractpartner van de Gemeente voor het realiseren en onderhouden van de publieke oplaadpunten. In dat kader heeft Nuon met de Gemeente gesproken over de Volvo V60 Plug-In Hybrid om ervoor te pleiten de minimumeisen (dat was minimaal 60 km elektrisch) te verlagen om zo ook de Volvo berijders toegang te geven tot het publieke 'laadnetwerk' en de mogelijkheden van het aanvragen van een publiek laadpunt. De afgelopen weken is dit heroverwogen en is er besloten de minimumeis te verlagen naar 45 km elektrisch. Daardoor komt de V60 Plug-In Hybrid nu ook in aanmerking voor publiek laden in Amsterdam inclusief de mogelijkheid tot het (gratis) aanvragen van een publiek oplaadpunt. De Volvo rijders kunnen dit kosteloos online via de website van Nuon aanvragen (www.nuon.nl/ev).
@Walter,
Sorry voor de oude koeien.....
ik heb een rondje gebeld vandaag en inderdaad mag D6 aan de Amsterdamse laadpaal, maar komt niet in aanmerking voor een e-parkeer vergunning, op een of andere manier en ijdele hoop had ik uit jou bericht begrepen dat de D6 eventueel wel in aanmerking zou komen voor die speciale parkeer vergunning (waar overigens normaal voor betaald moet worden alleen is de wachtlijst korter....)

Zou je me uit de droom kunnen helpen...

Thanks

Geplaatst: 11.07.2013 - 13:49
door kissyfur
volgens mij haal je wat dingen door elkaar.

Een e-vergunning is wat anders dan het aanvragen van een laadpaal he.

Geplaatst: 11.07.2013 - 13:55
door TMacD
kissyfur,

Weet ik....

maar de crux zit em in het feit dat de toelatings eis voor een e-parkeer vergunning is gebasseerd op het aantal kilometers die een auto puur electrisch kan rijden, die is op 60 km gesteld, hierdoor komt de D6 dus 10 kilometer te kort.

ik ben in de war gebracht door het bericht van Walter (niet zijn fout) doordat hij zei dat de D6 nu ook mocht laden.....dit mocht namelijk altijd al maar dan laad + parkeer tarief..als je nu aan de openbare laadpaal gaat in Amsterdam betaal je laadkosten + uur tarief voor parkeren....(en dat in het midden van de 9 straatjes....)


het enige echte voordeel van een e-parkeer vergunning is dat dat wachttijd nihil is...dat is het enige verschil met een normale parkeer vergunning...

sorry als ik niet duidelijk genoeg was

Geplaatst: 11.07.2013 - 14:10
door kissyfur
nee de e-vegunning gaat over 100% electrische auto's. Daar zit de crux.

Ik volg je totaal niet over die paal + kosten en 9 straatjes trouwens.

Geplaatst: 11.07.2013 - 14:18
door Superfunky
kissyfur schreef:nee de e-vegunning gaat over 100% electrische auto's. Daar zit de crux.

Ik volg je totaal niet over die paal + kosten en 9 straatjes trouwens.
9 straatjes is waar die mevrouwen het altijd warm hebben ;)

Geplaatst: 11.07.2013 - 14:54
door OGA244
zijn die palen dan verwarmd? (weer wat geleerd)

Geplaatst: 11.07.2013 - 14:59
door Superfunky
OGA244 schreef:zijn die palen dan verwarmd? (weer wat geleerd)
Voor een ritje in jouw PiH is vast heeeeeell veel mogelijk!