Pagina 15 van 31
Geplaatst: 31.08.2007 - 12:57
door MaXX99
Volgende week is het dan zover en gaat mijn D5 163 pk onder het Rica mes om naar de alom bekende 226pk & 460Nm opgekrikt te worden.
Ik ben benieuwd of de D5 daarna wat beter zal oppikken vanuit stilstand want even snel weggeraken in eerste zit er niet in zonder wat op de koppeling te spelen. Misschien kunnen de mensen die deze chip al hebben me wat verder warm maken naar eind volgende week toe ?

Geplaatst: 31.08.2007 - 18:44
door Lambert
Jaaaaaaaaa, ik heb die chip nu een maand of 5.... super! Wat een koppel, wat een kracht... het bekende turbogat zit er nog steeds, maar is heel makkelijk met de koppeling op te pakken... vooral de hogere versnellingen, vanaf 80 km per uur worden heel lekker rijden door het hoge koppel...
dus wordt maar heel warm, het is een sensatie!
Geplaatst: 05.09.2007 - 09:59
door MaXX99
vooral de hogere versnellingen, vanaf 80 km per uur worden heel lekker rijden door het hoge koppel...
Kan ik ergens wel inkomen ... de 1ste en 2de versnelling zijn heel kort op de 6-bak van de V70. Vanaf de 3de komt de D5 dan wel weer goed mee op voorwaarde dat je de motor genoeg op toeren houdt. In tegenstelling tot VAG diesels moet je de D5 op toeren houden wat wel een aanpassing vraagt in het begin.
Vanavond mag ik hem binnenbrengen om hem morgen weer op te halen ... spannend

Geplaatst: 05.09.2007 - 16:16
door NOS
MaXX99,
Bij ons kan je gewoon vanaf 900 toeren vlotjes wegrijden.
Geplaatst: 06.09.2007 - 21:08
door MaXX99
En terug van de rica tune .. in 1 woord : WAUW !
In 5de van 100 tot 190 es gevloerd en het verschil is echt wel enorm.
Ook al bij lagere toeren komt het koppek goed tot zijn recht ... stukken vlotter ..
of hij zuiniger loopt, dat durf ik niet te zeggen, maar dat zal de tijd wel zeggen.
In elk geval een echte aanrader !
Geplaatst: 09.09.2007 - 11:22
door Bover
Er is inmiddels de mogelijkheid om via de OBD stekker bij FASTTECH te tunen.
Scheelt een hoop "geklus" en ricico is geminimaliseerd om op de printplaat beschadigingen te genereren.
Geplaatst: 19.09.2007 - 16:36
door MaXX99
Grappig ... sinds mijn V70 getuned werd rijd ik er eigenlijk rustiger mee, of althans zo lijkt het ... de auto is zoveel soepeler geworden dat het eigenlijk aanzet om kalmer te rijden. Uiteraard brengt de rechtervoet af en toe de nodige grijns op het gelaat ! Vooral omdat de V70 een alles behalve sportief imago heeft bij het grote publiek ... gisteren had ik nog een Mercedes ML400 die me op de hielen zat en die heb ik even verder waar de verkeerssituatie het toeliet toch even grote ogen laten trekken

om daarna weer gezapig verder te cruisen.
Geplaatst: 19.09.2007 - 18:02
door Bover
pffff ...
van 163 naar 226pk?
van340 naar 460?
ummm alleen met software tuning?
Geplaatst: 19.09.2007 - 18:15
door NOS
Ja, dat kan bij Rica. (of het ook goed is voor de motor?)
Geplaatst: 20.09.2007 - 10:20
door Bover
Ik dacht altijd dat de turbo's verschillende volumes hadden.
Maar ja als alles onder de motorkap hetzelfde zou zijn moet het kunnen...
Geplaatst: 20.09.2007 - 10:53
door trompetje
zelfs de 126 pk versie piepen ze op tot 226 pk........
Is toch voor alledrie de versies dezelfde motor?
Geplaatst: 20.09.2007 - 12:57
door NOS
Nee, er zitten kleine verschillen in per motor.
Geplaatst: 20.09.2007 - 13:02
door MaXX99
niet alleen in de motor zelfs ...
de 126pk heeft maar een 5-bak en kleinere radiatoren dacht ik.
De 163 & de 185 pk zijn dacht ik wel identiek.
Ik dacht begrepen te hebben dat dat motorisch het enige verschil is.
Geplaatst: 20.09.2007 - 15:59
door Bover
163 PK diesel heeft mogelijk ook alleen een vijf bak
injectoren inspuitdruk zou ook verschillend zijn..bijv 1600 bar en 1900 bar bij de 185pk.
Weet fijne er niet van
Geplaatst: 20.09.2007 - 17:19
door V480-S60
De 2.4D (dus de 163pk versie) heeft een 6 bak of 6 traps Geartronic.
Evenals de D5.
Geplaatst: 20.09.2007 - 20:08
door Bover
Weg geplukt van autoweek:
Citaat:
Het verschil tussen 163pk oude D5 en de nieuwere D5 185pk vanaf 2006:
De Volvo-technici lepelen een lijst met vernieuwingen op die volgens de Zweden lang genoeg is om te spreken van een geheel nieuwe krachtbron.
Dat gaat misschien wat ver, maar de vijfcilinderdiesel is inderdaad ingrijpend onder handen genomen.
Verbeterde verstuivers, met zeven in plaats van vijf openingen zorgen voor een fijner brandstofmengsel en meer efficiëntie.
De turbocompressor beschikt over een groter compressorwiel en waterkoeling, de gasklep wordt elektronisch bestuurd, en de luchtin- in en uitlaatkanalen zijn gladder gemaakt.
Einde citaat.
Geplaatst: 21.09.2007 - 08:24
door V480-S60
Bover,
Dat is het verschil tussen de oude en de nieuwe.
Wat is het verschil tussen de huidige 163 en 185 pk versie. Dat zou ik wel willen weten.
De belgen hebben namelijk de 185 pk versie niet vanwege fiscale redenen. Moeten die het dan doen met een "oude" motor?
Geplaatst: 21.09.2007 - 09:04
door Fulaks
De Belgen hebben de 185 pk versie wél :
- 2.4D = 163 PK (120 kW)
- D5 = 185 PK (136 kW)
Het prijsverschil tussen beide versies is 700 EUR (zo ongeveer de prijs van een Rica-tuning dacht ik

. Het is wél juist dat de 185 PK-versie fiscaal zwaarder wordt belast : de BIV (éénmalige Belasting op Inverkeerstelling) is voor de D5 1.239 EUR hoger, de jaarlijkse verkeersbelasting is echter dezelfde. Bij herverkoop wordt de nieuwe eigenaar weer geconfronteerd met een hogere BIV.
Je zal om deze reden op de Belgische markt een heel aantal auto's vinden die een vermogen van 163 PK of 120 kW hebben. Voor een particulier is dit misschien niet zo van belang, maar voor de fleetmarkt speelt dit wel degelijk een rol.
Fulaks
Geplaatst: 21.09.2007 - 13:55
door Bover
V480-S60 schreef:Bover,
Dat is het verschil tussen de oude en de nieuwe.
Wat is het verschil tussen de huidige 163 en 185 pk versie. Dat zou ik wel willen weten.
De belgen hebben namelijk de 185 pk versie niet vanwege fiscale redenen. Moeten die het dan doen met een "oude" motor?
Misschien dat Ludo of Bart S ons iets willen of kunnen vertellen.....
Geplaatst: 25.09.2007 - 21:42
door crackedtooth
Nu zelf alweer zo een 10.000km gereden in de getunede T5
precies wat ik verwacht had en erg tevreden mee
IMIV adapter voor ipod 80gig op MD channel is ook super trouwens