Pagina 15 van 30
Geplaatst: 23.10.2010 - 14:50
door biadman
die is wel heel cool moet ik zeggen

rare russen
m'n ouders reden vroeger altijd lada, dus heb altijd een zwak voor ze gehouden...
ook net zo vierkant en herkenbaar als bv een 140 serie...
Geplaatst: 24.10.2010 - 21:18
door B-lennium
Het is me helaas niet gelukt de auto te starten dit weekeind,
soms wil je te snel

, de motorruimte begint wel lekker knus te worden zo

Geplaatst: 24.10.2010 - 21:54
door biadman
vooral die hand vult het geheel lekker uit

Geplaatst: 25.10.2010 - 12:08
door soepkip
Ziet er lekker uit, flink wat kabels ondertussen :shock:
Geplaatst: 25.10.2010 - 13:54
door v700r
Waar dient die alu pannekoek voor (linksboven)?
Geplaatst: 25.10.2010 - 16:57
door v164
Daar lag een luchtfilterhuis en ik vermoed dat dit een 'alternatief' is
Geplaatst: 25.10.2010 - 18:14
door ferdy
Pannenkoek is als aansluiting tussen de turbodruk aanvoer slang en gasklephuis. De motorkap is te laag waardoor dit een oplossing kan zijn

Geplaatst: 25.10.2010 - 19:08
door B-lennium
jep, de allu pannenkoek is de vervanger van de originele "koekenpan"
de originele was zo groot (normaal zit het luchtfilter erin) dat ik een vervanger gemaakt heb. door de aluminium armpjes kan ik de "pannenkoek" goed op het inlaatspruitstuk vast zetten, die vliegt er echt niet af door een beetje over (turbo) druk.
zoals je kunt zien is het bij een originele injectie auto ook een aardig spaghetti onder de motorkap. Ik heb de kabelboom wel nieuw gemaakt, maar echt veel 'extra' draden zijn er niet (zichtbaar)
Geplaatst: 25.10.2010 - 20:48
door Botje
Het ziet er allemaal echt op uit. :thumbleft:
Wil dat beest wel een keer in het echt horen brommen.
Alleen vraag ik me af waarom je het blok niet voorzien hebt van een likje verf, toen hij er toch uit lag?
Geplaatst: 25.10.2010 - 21:06
door B-lennium
tijdens de installatie van het blok (vorige jaar herfst) was het niet de bedoeling dat dit blok met turbo zou gaan draaien, tijdens het NA rijden bleek deze zo goed (geen trillingen in hoge toeren, geen olie verbruik enz) dat ik hem/haar heb laten zitten.
sinds dien is het blok er niet meer uit geweest.
Ik krijg ook het idee om of een BMW eta blok of een B30 + B21 zuigers en drijfstangen 3.3l! te gaan opbouwen voor turbo maar niet uit mn kop

dus een verfje staat laag op mijn todo lijstje
voor als deze klus klaar is heb ik er nog zat op de agenda staan:
Andere versnellingsbak,
- Ford T5
- Volvo M90
- Bmw getrag 265
- r514 toyota
Ander blok zoals hierboven genoemd.
als al het vermogen op zn plek komt dan heb ik ooit een andere achteras (Ford 8.8 ) en een sper nodig
Genoeg om te dromen dus!

Geplaatst: 25.10.2010 - 21:13
door Boele
Daarnaast gaat hij van een likje verf niet beter rijden

Geplaatst: 25.10.2010 - 21:15
door B-lennium
ok ok, ik geef toe dat ik niet voor de looks ga

Geplaatst: 26.10.2010 - 08:52
door ferdy
Ik weet wat een gedonder het is om het allemaal strak onder motorkap te krijgen, dus ik vind het er echt niet verkeerd uit zien ! Dat likje rode verf kan je nadien altijd nog aanbrengen
Begrijp ik goed dat je de druk vast zet met een veer en niet gaat regelen met PWM via megasquirt? Want dat kan je ideaal regelen met een TPS vs RPM tabel.
Geplaatst: 26.10.2010 - 18:00
door B-lennium
Uiteindelijk ga ik de druk idd regelen met een klepje PWM.
echter de basisdruk van deze actuator is 5 psi (+/- 0.4bar) lager als 5psi kan ik dus niet. hoger kan altijd met een MBC of boostklep.
door veren te wisselen IN de actuator kun je de basisdruk instellen (zwakke veer = 5psi sterke = meer)
we gaan eerst weer rijden, zonder boost control daarna gaan we langzaam de druk opvoeren tot er iets stuk gaat (drijfstang) dan heb ik een excuus voor mijn blok verbouwingen. zoals je weet kan ik vrij gemakkelijk aan een ander onderblok komen

Geplaatst: 26.10.2010 - 22:34
door ferdy
Pas op dat je geen last krijgt van rond vliegende stukjes zuiger die je mooie hx35 kunnen beschadigen

Geplaatst: 26.10.2010 - 22:47
door B-lennium
ik heb vaag iets gehoord over stukjes in een b30 ja..

ben jij nog bezig met een badass verbouwing? 300pk NA B30 misschien?
Geplaatst: 27.10.2010 - 23:31
door ferdy
Op het moment ben ik mijn stoelen aan het reviseren met nieuwe lappen leder en hierna weer APK. Ik verwacht dat er ooit weer een turbo opkomt

Geplaatst: 06.11.2010 - 17:49
door B-lennium
Hey!
Vandaag heb ik een stukje gereden! na het bouwen van hitteschildjes en vacuum aansluitingen heb ik de laptop maar eens aan de auto gehangen!
De auto draait nog steeds niet zoals het hoort (verre van zelfs). de auto liep mooi stationair maar met een veelste laag vacuum, MAP 80 kpa!, voor de verbouwing was het ongeveer 40 kpa tijdens het rijden was er in de lage toeren geen enkel vermogen, tot 2000 rpm niets!, bij 2100 begon de turbo mee te spelen en kwam er wat vermogen vrij (nog lang niet genoeg). na het ontdekken en oplossen van een klein olie lekje (turbo retour) keken we vanonder de bumper naar de olieslang, er scheen licht onder mijn motorkap! een rood gloeiend spruitstuk!!!!
Na wat snelle brainstorms ben ik er van overtuigd dat mijn ontsteking veel te laat staat, mengsel brand in de uitlaat en als resultaat geen vermogen.
de volgende stap is de ontsteking op tijd zetten en het nogmaals proberen. stiekum hoop ik dat hierdoor ook mijn 'hoge' stationair vacuum is opgelost.
Al met al ben ik blij dat er een oplossing is voor het probleem van geen vermogen, vanmiddag was ik even in de veronderstelling dat ik een drag-race only machine gemaakt had!
Mooi afblaas geluid van de turbo trouwens! (en dat bij 0.5bar druk)
Geplaatst: 06.11.2010 - 18:39
door ferdy
mooi man,
heb je je ontsteking wel gecontroleerd? je hebt de sensor toch een nieuwe plek gegeven ?
Geplaatst: 07.11.2010 - 01:23
door B-lennium
klopt, dat is ook mijn eerste verdenking, ik heb met de strobolamp de timing gecontroleerd, maar ik vrees dat mijn assistent de verkeerde 10 op de pully heeft gezien.