Minpunten van je Volvo (pijnlijk topic??)

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
jon snow
Starter

... die zelf al half onder een Ford Galaxy geparkeerd stond. Daarvoor stonden er nog 4 chauffeurs in het haar te krabben. Jammer dat ik de laatste was. Vond ook de verzekering.

Maar 't was gelukkig heel mooi weer die dag...

en nu terug on-topic zeker?
1997 V40 TD pacific blue
2002 V40 1.9D 115pk atlantic blue
2005 S60 D5 nautic blue

2007 V50 2.0D black sapphire
Ber
3rd Gear member

grootste minpunt van mijn auto???

uhmmmmmmm, de RTI die niet altijd even flitsend werkt,
zeker niet met de nieuw aangeschafte, orginele cd's

ennnnn....euuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhh denk denk.....
in de binnenstad is hij wel eens wat te groot voor de dicht-bij-miniplekjes,
zelfs als je heeeeeeeeeeel goed in parkeren bent (jawel...redelijk uniek voor een blonde vrouw....ik weet ut...).

nee het grooste minpunt van vandaag was toch wel dat mijn liefhebbende echtgenoot mijn nieuwe radio heeft gestolen voor in zijn auto en dat ik dus vanmiddag wederom op jacht kon....
(de orginele Bigfront gaat eruit wegens een te laag vermogen en het niet kunnen vinden van een goede versterker)

Ber
V70 Classic 2.5 TDI 1999 Exclusive Line ";Dessert wind pearl";

http://i21.photobucket.com/albums/b276/ ... age001.jpg
Frumpy
5th Gear member

Minpunten zijn er bij ieder merk wel te vinden.

Wat mij echter bij Volvo eventuele minpunten doet verdwijnen als sneeuw voor de zon, is dat Volvo VEILIGHEID hoog in zijn vaandel heeft staan.

Ik heb nu in 1 1/2 jaar tijd twee ernstige schuldloze total-loss schades met een S80 mogen beleven, vorige week mijn meest recente. Frontaal door een vrachtwagen aangereden die op de verkeerde weghelft terechtkwam en zijn tegenligger niet heeft opgemerkt.

Wel behoorlijk wat kneuzingen, koppijn e.d., maar wel levend het voertuig verlaten. Durf best te beweren dat menig ander automerk hier het nakijken heeft en de inzittenden bijelkaar geraapt zouden moeten worden.

Of de volgende auto weer een S80 wordt? Denk het wel.
Battlecruiser
8th Gear member

Jeetje, man, dan kom je goed weg!

Met welke snelheid werd je aangereden door de vrachtwagen?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Frumpy
5th Gear member

Battlecruiser S80 schreef:Jeetje, man, dan kom je goed weg!

Met welke snelheid werd je aangereden door de vrachtwagen?
Geen idee met welke snelheid de vrachtwagen reed, wordt allemaal nog door de politie uitgezocht. Maar ja, is in ieder geval weer goed kl*te.
fransb85
3rd Gear member

v70 99
hij rammelt en hij zuipt (m'n oma deed dat ook vroeger)
144 pk is minimaal vereiste en niet echt toereikend
buddo
3rd Gear member

jon snow schreef: Zoek de constante... :-)
Neem aan dat je dat weet voor je een auto koopt/least... blijkbaar bij aanschaf (of lease) niet belangrijk genoeg maar achteraf elke keer een nadeel.
Lo-Rider
1st Gear member

V50 2.0D

- Belachelijk kleine brandstoftank
- Knop voor lendensteun zit op onbereikbare plaats (net naast de stijl van de achterdeur)
- Airco doet er te lang over om koelte te brengen. Mijn vorige auto was na 1 minuut koel, deze Volvo heeft daar minstens 5 minuten voor nodig in de stikhete zomer.
- Achteruit versnelling zit op een ongelofelijk domme plaats. Een jaar na mijn aankoop heeft Volvo snel snel een andere versnellingsbak geplaatst in de S40/V50 zonder op een facelift te wachten. Ben het schakelen inmiddels gewoon maar zat vroeger heel vaak in achteruit terwijl ik in eerste wou schakelen.
- Ik krijg de radio niet goed... AF doet er zeer lang over om andere frequentie te zoeken. Is soms ergelijk.
- Achterdeur klinkt als gooedkoop blik, geeft een subjectief gevoel van rommel!

- En het ergerlijkste van allemaal: Als je de deur opendoet veert deze altijd terug. Je kan niet op een makkelijke manier de deur opendoen. Dat is een procedure waarbij je de deur naar buiten moet duwen en moet begeleiden tot waar je ze hebben wil en ze dààr pas loslaten. Heel moeilijk! Doe je dat niet dan... pats daar is ze terug!

... maar voor de rest is het echt een geweldige wagen hoor! Zonder zwans (NL: grapjes), ik ben best veeleisend en aan alle ander wagens die ik gehad heb waren meer zaken die me stoorden :wink:
spyder
2nd Gear member

nadeel van onze volvo??
S60 2.4

ja das een goeie...

zit geen turbo op
heeft een iritant rammeltje ergens achterin
waarschijnlijk de schokbrekers
verder.......
door de lekkere lage zit soms wel wat lastig uitstappen
Afbeelding

The brightest days has the darkest shadows..
kan niet wachten op de facelift van de S40/V50!!
20 april op gesprek bij de [link=www.karels.com]volvodealer[/link]:D
-----------------------------------------------------------
Black Beauty
2nd Gear member

V40
Zeer losse versnellingspook. Elke beurt moest ik de busjes vervangen.
maar ja eigenlijk is dit ook Renault (lees Franse kwaliteit ::? )

V70
140 pk is echt te weinig. Ik wordt gewoon door een doorsnee Japanse auto weg getrokken :puppydogeyes:
Oceanracer
Geartronic member

Black Beauty schreef:
V70
140 pk is echt te weinig. Ik wordt gewoon door een doorsnee Japanse auto weg getrokken :puppydogeyes:
Troost je: Dit is ook bij de 170 pk versie het geval. Of je moet even doortrekken naar 100 km/u in z'n 2. Maar dat staat dan gelijk zo niet-Volvo...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Met de turbo motor gaat het weer lekker hoor 8)
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Kjoew
Starter

AndorabLe schreef:De maximum toegestane snelheid is aan de te lage kant. Of is die zo laag zodat andere auto's van andere merken dan ook mee kunnen in het verkeer?
Haha.. daarmee ben ik het best eens..
heb zelf een 440 1,8i family line en he enige wat er mis is dattie koelvloeistof lekt en ik nergens kan terug vinde wat er loos is. het is niet de radiateur. ook ben ik het eens dat de tikker van richtingaanwijzer/melder dat je geen gordel aan hebt, te hard is. Oplossing Je radio ietsje harder ;)!

Groetjes Quinten
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Contacteer:

Kjoew schreef: r. ook ben ik het eens dat de tikker van melder dat je geen gordel aan hebt, te hard is. Oplossing Je radio ietsje harder ;)!

Groetjes Quinten
nog een minpunt: mensen die in je merk rijden en denken dat de gordel een sierlint is voor feesten..
:cry:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Kjoew
Starter

+++t blijft behelpen+++ schreef:
Kjoew schreef: r. ook ben ik het eens dat de tikker van melder dat je geen gordel aan hebt, te hard is. Oplossing Je radio ietsje harder ;)!

Groetjes Quinten
nog een minpunt mensen die in je merk rijden en denke dat de gordel een sierlint is voor feesten..
:cry:
ik gebruik hem wel hoor die gordel, alleen niet als ik de auto van voor het huis naar achter het huis wil rijden om hem te parkeren.. verder is het men eerste handeling als ik n de auto zit. eerst gordel en dan de deur, en men passagier moete ook gordel aan, eerder rijd ik nie weg ;)!!

Groetjes Quinten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
nimm2
1st Gear member
Contacteer:

nadeel van mijn V50 is het waardeloze geluid van de 'performance' audio en het feit dat er geen ipod op kan worden aangesloten

verder een prima auto!
had ooit een V50 1.6D....
Kai
3rd Gear member
Contacteer:

ook bij mij is het hyperactieve getik van het gordelcontrolelampje lichtelijk irritant als je even je jas uit wil trekken of even je auto een meter wilt verzetten.
Verder brand mijn controle lampje voor de verlichting constant en heb ik werkelijk geen idee waar dat aan licht.
Het laatste grote nadeel? Mijn verloofde wil er steeds in rijden :roll:
Kjoew
Starter

Boonzaijer schreef:ook bij mij is het hyperactieve getik van het gordelcontrolelampje lichtelijk irritant als je even je jas uit wil trekken of even je auto een meter wilt verzetten.
Verder brand mijn controle lampje voor de verlichting constant en heb ik werkelijk geen idee waar dat aan licht.
Het laatste grote nadeel? Mijn verloofde wil er steeds in rijden :roll:
Heey Heey,

is dat het lampje bovebn in je dashbord boven je km teller. dat brand tot op het moment dat je geremt hebt. dat is om je remlicht te controleren, (ontbreekt er een lamp gaat het lampje niej uit)

Tip: rem keer voor je wegrijd...

groetjes Tha Kjoew
Hayke
2nd Gear member

Kjoew schreef:
is dat het lampje bovebn in je dashbord boven je km teller. dat brand tot op het moment dat je geremt hebt. dat is om je remlicht te controleren, (ontbreekt er een lamp gaat het lampje niej uit)
Zit dat op alle modellen???

Toch zometeen eens kijken... Het is me nog nooit opgevallen.
Volvo C30 1.6d Summum (2010)
Kjoew
Starter

Hayke schreef:
Kjoew schreef:
Zit dat op alle modellen???

Toch zometeen eens kijken... Het is me nog nooit opgevallen.
ik weet niet, weet dat het op de 4 serie en volgens mij ook de 3 serie zit;)

groetjes Quinten
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”