Pagina 15 van 19

Geplaatst: 11.10.2009 - 14:22
door Wim J
Kan ik uit mijn gemeten waarden van mijn kleppen afleiden dat FlashLube werkt?

Geplaatst: 11.10.2009 - 16:45
door Johan s60
Wim J schreef:Vreemd, volgens Vadis kan de klepspeling op de uitlaatkleppen tussen 0,35 en 0,60mm zijn. Ik kan me inderdaad voorstellen dat wanneer je -zoals Ramon zegt- de klepspeling maximaal laat zetten ( dus 0,60) je inderdaad langere intervallen hebt tussen klepstellingen.
0,40 of 0,60 is een wereld van verschil 0,40 of 0,43 is heel wat minder!
idd vreemd, de fabriek zet de speling (uitl.) op 0,40 of 0,45 maar 0,60 mag ook als je dat zou meten.

Ik denk dus dat je die 0,60 mm in de praktijk (bijna) niet tegen zal komen

Als ik ze ooit moet stellen dan tel ik er 0,1mm bij op

Geplaatst: 11.10.2009 - 16:54
door Johan s60
Wim J schreef:Kan ik uit mijn gemeten waarden van mijn kleppen afleiden dat FlashLube werkt?
Ik denk wel dat het helpt hoewel objectieve vergelijkingen nog moeilijk zijn te maken.

Ik heb zelf ooit een testje gedaan op metaal dat ik rood heet gestookt had, ik heb het toen iets af laten koelen (net niet rood heet) en dat spul erop gesproeid er bleef een donkerbruin bijna zwart plak laagje op zitten.

Dit laagje zal voor demping zorgen tijdens het sluiten van de kleppen, wat vroeger lood deed.

Ook zal het de temp. vd klep/ zitting iets omlaag brengen.

Geplaatst: 15.10.2009 - 21:02
door M@rcel
Alleen de verdeling van het Flashlube spul lijkt een issue te zijn. Wat zegt Flashlube daar zelf over? Vijf electronic versies plaatsen is ook nogal wat...

Trouwens, ik ben nu in de bergen van Noorwegen en ik kan jullie meedelen dat de 2.5T een fantaaaaastische motor is :). Ik heb alleen een beetje weinig grip zo af en toe ;) (ja, ik heb de wintersloffen er onder gelegd).

Geplaatst: 15.10.2009 - 21:23
door Johan s60
M@rcel schreef:Alleen de verdeling van het Flashlube spul lijkt een issue te zijn. Wat zegt Flashlube daar zelf over? Vijf electronic versies plaatsen is ook nogal wat...

Trouwens, ik ben nu in de bergen van Noorwegen en ik kan jullie meedelen dat de 2.5T een fantaaaaastische motor is :). Ik heb alleen een beetje weinig grip zo af en toe ;) (ja, ik heb de wintersloffen er onder gelegd).
ze geven een bepaalde afstand vanaf de gasklep op waardoor het goed zou moeten mengen, bij de bestaande aansluitingen zit je ongeveer op wat flashlube opgeeft.

Een verdeelstuk en vijf sproeiers monteren in het inlaatspruitstuk is een betere oplossing denk ik, hoewel ik dit niet heb

Geplaatst: 15.10.2009 - 21:30
door M@rcel
Johan s60 schreef:Een verdeelstuk en vijf sproeiers monteren in het inlaatspruitstuk is een betere oplossing denk ik, hoewel ik dit niet heb
http://www.gebrvanorsouw.nl/Flashlube.html

Geplaatst: 15.10.2009 - 23:17
door Ludo
Johan s60 schreef: Een verdeelstuk en vijf sproeiers monteren in het inlaatspruitstuk is een betere oplossing denk ik, hoewel ik dit niet heb
Met een atmosferische motor maakt het eigenlijk niet zóveel uit.
Het 'oude' flashlube systeem werkt op vacuum.
Dat maakt het verschil met een turbo motor.
Als je met een turbomotor de gasklep écht opentrekt, rij je niet meer op vacuum, gevolg is dat het systeem je flesje zò leegtrekt.
Op zich is dat geen ramp, maar nadeel is de vloeistof maar in 1 of 2 cilinders terechtkomen, i.p.v.5.
Met de electronische versie is iedere cilinder apart voorzien, en als je de gasklep opentrekt, word er ook meer ingespoten, maar wel bij iedere cilinder evenveel.

Geplaatst: 16.10.2009 - 20:13
door M@rcel
Dat "apart voorzien" zie ik nergens in de beschrijving terug. Je zou dan een verdeler verwachten.

Geplaatst: 16.10.2009 - 21:30
door Ludo
M@rcel schreef:Dat "apart voorzien" zie ik nergens in de beschrijving terug. Je zou dan een verdeler verwachten.
Kijk nog eens, in de link die je eerder gaf.

http://www.gebrvanorsouw.nl/images/Flas ... elstuk.jpg

Geplaatst: 16.10.2009 - 21:33
door M@rcel
jawel, maar die is niet van Flashlube zelf (denk ik). Bovendien vraag ik me af of dit werkt of dat alle vloeistof de weg van de minste weerstand volgt en maar bij één of een paar nippels terechtkomt.

Geplaatst: 16.10.2009 - 22:18
door Ludo
Klopt, Flashlube heeft een iets andere verdeler.


Afbeelding

Geplaatst: 18.10.2009 - 16:33
door M@rcel
Maar die verdeelt niet gelijkelijk over vijf verschillende verstuivers. Dan heb je dus weer de mogelijkheid dat de vloeistof ongelijk verdeeld wordt.

Geplaatst: 18.10.2009 - 17:38
door Ludo
Doordat er op iedere cilinder 1 aansluiting is, en zo kort mogelijk bij de inlaatklep is gemonteerd, mag je er toch vanuit gaan dat het ook bij iedere cilinder terecht komt.
De kans dat 1 cilinder alles 'opslorpt' is véle malen kleiner dan voordien met het oude systeem.

Geplaatst: 18.10.2009 - 18:37
door M@rcel
1 aansluiting op iedere cilinder? OK, dan snap ik het. Maar in de montagehandleiding van Flashlube electronic op het Internet wordt maar één aansluiting op het spruitstuk gerealiseerd.

Of ben ik nu helemaal abuis? :roll:

Geplaatst: 18.10.2009 - 18:47
door Ludo
M@rcel schreef:in de montagehandleiding van Flashlube electronic op het Internet wordt maar één aansluiting op het spruitstuk gerealiseerd.
Daarom dat inbouwers zo'n 'pakketje' zelf verder samenstellen met een 'aftermarket' verdeler zoals o.a. in je eerdere link. :wink:

Geplaatst: 18.10.2009 - 18:57
door M@rcel
Ah op die manier :)

Maar hoe zit dat dan met mijn "weg van de minste weerstand"-verhaal? Want Flaslube zal dit niet garanderen, lijkt me.

Geplaatst: 03.11.2009 - 11:41
door Wim J
Volgende week vrijdag ( de 13de ! ) wordt de electronisch flashlube variant geplaatst. Blijkt toch weer een behoorlijke ingreep te zijn. Spruitstuk moet opnieuw los,... hmm, allemaal uitgaven om goedkoper te rijden. Maar ook om het stellen vd kleppen evt iets te kunnen uitstellen. De recente bevindingen na het stellen leren me dat Cylinder 1 en 5 blijkbaar minder flashlube toebedeelt krijgen dan de andere. Dat zo opgelost moeten zijn bij de electronische variant.

Geplaatst: 05.11.2009 - 21:28
door Wim J
Het lijkt erop dat ik de afspraak moeilijk ga halen. Opnieuw problemen met de koppeling, pedaal blijfttegen de vloer staan, wagen valt stil en is nauwemijks uit versnelling te krijgen.
Dit wordt prioritair tov de elctronische FlashLube.
Over een tegenvaller gesproken ! :-(

Geplaatst: 13.11.2009 - 21:35
door Wim J
Ondanks alle kosten (niet gerelateerd aan het LPG-gebruik) toch maar doorgegaan met de electronische flashlube verdeling. Nu krijg iedere cylinder evenveel van het spul
Binnen 50duizend km kunnen we vergelijken met de primitieve systeem, wat een voorkeur bleek te hebben voor de middenste 3 cylinders,...

Geplaatst: 14.11.2009 - 00:54
door M@rcel
Had jij deze gezien? Onze motoren schijnen inspectie openingen te hebben.

Wat was je kwijt voor de ombouw? Waar heb je dit laten doen? Heb je ook de verdeler (dus met één injector per cilinder)?