Pagina 15 van 20
Geplaatst: 22.02.2009 - 11:12
door denkweb
Ik zie een gasklephuis niet als een onderdeel waar ik met een goed gevoel zelf aan ga solderen, dan liever een paar euro meer met garanties. Dat geld trouwens ook voor de ABS-sensoren. Maar neemt niet weg dat het een optie is die goedkoper is als een ander gasklephuis.
Geplaatst: 22.02.2009 - 12:12
door jack betting
ik heb gisteren ca 50km gereden en jawel hoor,, weer een motorstoring
het lampje rechts (motorblok) brande en de computer gaf aan "motorstoring" "emissie vereist" of zo iets, dus kan weer naar de dealer voor hem uit te laten lezen en maar weer kijken wat het volgende probleem is.
ik kon wel normaal rijden en hij hield niet in.
Geplaatst: 22.02.2009 - 13:41
door Cody
Hallo, jack betting
Eind 2007 was ik onderweg met mijn S80 met caravan naar Spanje, in Frankrijk het probleem “gasklephuis” voor de eerste keer gekregen.
Na opnieuw starten heb ik weer 600 km kunnen rijden zonder problemen, toen weer slecht lopen. Daarna herhaalde het probleem zich meer en meer tot ik wel 3 keer per 5 km. moest stoppen om opnieuw starten.
Uiteindelijk laten repareren in Barcelona voor € 953
Dus ik ben bang dat u voorlopig nog de nodige problemen ermee zult houden tot het gasklephuis wordt vernieuwd of afdoende wordt gereviseerd.
Sterkte ermee.
Geplaatst: 22.02.2009 - 14:50
door jack betting
het gasklephuis is 10 dagen geleden vernieuw of beter gezegd het gasklephuis is gereviseerd bij een erkend bedrijf in almelo
Geplaatst: 22.02.2009 - 19:47
door t5play
jack betting schreef:het gasklephuis is 10 dagen geleden vernieuw of beter gezegd het gasklephuis is gereviseerd bij een erkend bedrijf in almelo
ACtronics? Wat is er aan gedaan? Hoeveel heeft het gekost?
Geplaatst: 22.02.2009 - 20:07
door jack betting
klopt, ACTRONICS, heb even de rekening uit de auto gehaald er staat op
GASKLEPHUIS, UNKNOWN en het factuurbedrag is 208.25 euro
Geplaatst: 23.02.2009 - 08:46
door Dries77
misschien moet ik hem daar maar eens preventief laten reviseren. voordat ik het duur moet laten doen, omdat i niet meer werkt.
vind het slecht van volvo, maar er zitten wel meer slijtage punten op de auto....

Geplaatst: 23.02.2009 - 09:16
door jack betting
heb net met actronics gebeld.
hier wordt mij verteld dat het gasklephuis gereviseerd is.
heb de volvo dealer ook gebeld maar deze zijn gesloten vanwege carnaval
bij actronics zeggen ze mij dat de volvo dealer nog iets speciaals moet uitlezen, en vind dit een slechte zaak.
ik ben bezig met het kopen van een nieuwe auto, voor de zaak, maar twijfel nu toch echt om een volvo te kopen.
ondanks dat er massa,s mensen met dit probleem zitten doet volvo niets
Geplaatst: 23.02.2009 - 13:06
door t5play
Ik vraag me af hoe actronics de etm repareert. Ik hoop dat ze niet alleen reviseren maar ook een DAS sensor installeren. Is dat het geval, dan is de reparatie niet heel erg duur.
Geplaatst: 23.02.2009 - 13:08
door Ben
jack betting schreef:
ik ben bezig met het kopen van een nieuwe auto, voor de zaak, maar twijfel nu toch echt om een volvo te kopen.
ondanks dat er massa,s mensen met dit probleem zitten doet volvo niets
De problemen zijn er met oudere auto's.
Als je nu een nieuwe Volvo koopt zul je er geen probleem mee hebben.
lees verder in dit topic maar om welke modellen en bouwjaren het gaat.
Geplaatst: 24.02.2009 - 21:57
door Rogier64
jack betting schreef:ik heb gisteren ca 50km gereden en jawel hoor,, weer een motorstoring
het lampje rechts (motorblok) brande en de computer gaf aan "motorstoring" "emissie vereist" of zo iets, dus kan weer naar de dealer voor hem uit te laten lezen en maar weer kijken wat het volgende probleem is.
ik kon wel normaal rijden en hij hield niet in.
Een stroring aan het gasklephuis gaat
altijd gepaard met slecht lopen. Gas geven resulteerd niet in accelereren. Vrijwel altijd volgt ook de melding "verminderd vermogen" en/of "motormanagment service spoed". "Emissie service vereist" heeft bijna nooit met het gasklephuis te maken, maar uitsluiten kun je dat niet. Bij emissiestoring moet je eerder denken aan foute afstelling, lambda sonde of luchtmassameter.
Geplaatst: 25.02.2009 - 16:48
door jack betting
wij hebben gisteren nog met de V70 gereden en plotseling was de foutmelding weg.
heb ook eens flink gas gegeven, dus de auto eens klink laten doortrekken maar kreeg geen foutmelding meer.
word de afstelling van de lamba sonde of luchtmassameter via de computer gedaan ??
Geplaatst: 26.02.2009 - 17:30
door teamleader
Ik ben sinds een paar maanden ook verslaafd geraakt aan de V70 bj 2000 model 2001. 2.4T handgeschakeld. Direct na aanschaf G3 in laten bouwen. Liep als een zonnetje, met recht: LIEP...
60Km rijden na een grote beurt: distributieriem, vloeistoffen etc... begon de ellende, haperen, geen vermogen, motor service vereist spoed, de meest onmogelijke alarmen kwamen voorbij en liep soms wel, soms niet...en sloeg zelf een enkele keer af.
Eerst maar terug naar de volvo specialist om de G3 installatie te laten controleren. Niets mis mee, maar na controle bleek de thermostaat defect te zijn. Ik kreeg verder nog de opmerking : "als ie raar blijft lopen, moet je gasklephuis vervangen worden"
En ja hoor, een paar dagen later, haperde de motor even, wat nagelang de week vorderde, steeds erger werd.
Toen maar naar de dealer gebracht in mijn eigen dorp, gasklephuis laten vervangen á 790 euro.
Loopt nu weer als een tierelier.
Voordeel was dat ik um voor een mooie prijs bij een handelaar op de kop heb getikt en al enigzins gerekend had op wat zaken die vervangen zouden moeten worden. De grote beurt was een feit dat ie dat nodig had incl. distributie riem. nieuwe banden erop. Staat nu op Dunlops 225/55/16/97W en ben erg tevreden.
Al met al had ik em ook bij een dealer kunnen kopen voor 2 a 3K meer, maar nu weet ik iig zeker dat ie weer even vooruit kan!
Geplaatst: 26.02.2009 - 17:40
door Paul
Netjes!
Geplaatst: 26.02.2009 - 19:59
door jack betting
volvo is een prachtauto om mee te rijden, hij straalt rust uit en geeft je een veilig gevoel.
deze v70 is denk ik mijn 10de of 11de volvo en heb met de meeste volvo,s elektronische problemen gehad.
toch kom ik telkens weer terug op volvo.
ze hebben iets...
Geplaatst: 08.03.2009 - 17:48
door denkweb
Hier het hele gasklephuisverhaal compleet met foto's en aanvullende informatie. Voor wie ik ermee van dienst kan zijn.
LINK
Geplaatst: 08.03.2009 - 19:36
door Gast
denkweb schreef:Hier het hele gasklephuisverhaal compleet met foto's en aanvullende informatie. Voor wie ik ermee van dienst kan zijn.
LINK
Ook heel mooi dat hij aan bronvermelding doet.

Geplaatst: 08.03.2009 - 20:32
door Mr. Ed
Bedankt denkweb! Het is misschien een open deur, maar je zult zeker niet de laatste zijn met dit probleem, dus voor de toekomst geef je hier alvast een goed beeld van oorzaak en gevolg. Knap dat je het niet doorspekt hebt met je frustraties (dat had ik dan weer wel gedaan...)
Geplaatst: 08.03.2009 - 20:42
door denkweb
AlexV70 schreef:denkweb schreef:Hier het hele gasklephuisverhaal compleet met foto's en aanvullende informatie. Voor wie ik ermee van dienst kan zijn.
LINK
Ook heel mooi dat hij aan bronvermelding doet.

Vanzelfsprekend, ere wie ere toekomt, nietwaar?
En frustraties? Nee. Daar ben ik al aardig overheen. Als je auto rijdt dan weet je dat je af en toe dergelijke dingen meemaakt, ieder merk heeft wel een eigenaardigheid. Ooit komt er een eind aan de tegenslag en als een ander met de ervaring zijn voordeel kan doen dan heeft het toch zijn zin gehad, nietwaar? Ik ga proberen op mijn site alle perikelen die ik nog tegenkom te verwerken.
Dit heb ik voorheen met mijn 850 overigens ook gedaan. Die data is overgedragen aan de Volvo 850 Club Nederland en ook op hun site en in hun clubbladen terug te vinden. De verdere historie van de auto is her en der terug te lezen op het volvo850forum. Hier ben ik vanaf het prille begin lid en is nog altijd een soort van startpagina voor mij op internet. De 850 ging met bijna 6 ton op de teller de deur uit en rijdt nog altijd rond. Het moet dus gek zijn als ik met de 'verse' S80 niet minimaal de helft haal!
Geplaatst: 10.03.2009 - 21:40
door C70ESBen
Paul schreef:
Het gaat alleen om de 2.4 motor 140pk en de 170pk.
Waar haal je dat Paul? Het gaat om
alle 5 cilinder benzine motoren vanaf MY'99 tot en met MY'02. Dus zowel turbo als atmosferisch.