Pagina 15 van 21
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 23.11.2015 - 16:53
door diesel01
Het is "het" verschil tussen Osran en Philips.
De standaard Kelvin van Osram ligt lager dan die van Philips, Osram heeft 4100kelvin (en dus geler) en Philips hanteert 4600kelvin en dus witter/blauwig.
Ik heb dus daarom ook gekozen voor Philips Xtreme vision die 4800kelvin heeft, schijnt helder wit met een vleugje blauw wat de zichtbaarheid(reflectie) van de wegbelijning ten goede komt.
De verhalen van nep xenon heb ik ook gehoord, ik heb de scanner van mijn telefoon gebruikt op de barcode van het doosje en kom dan wel uit op de Philips site waarbij de site een 404 error geeft.
Lichtex.de is een hele grote, zou het een scam zijn dan zijn ze in Dld aan de beurt, ik had binnen drie dagen via DHL mijn lampjes binnen die zoals je in een ander topic kunt zien er gewoon uitzien als een Philipsproduct.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... #last_post
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 25.11.2015 - 16:13
door diesel01
V50 R schreef:
Lichtex.de wordt op internet wel vaker beschuldigd van nep xenon. Ik kan er geen oordeel over geven, maar voor inbranden horen ze al wel een goed lichtbeeld te geven. Zou ze even een mailtje sturen en vragen om een vervangend setje.
Ik heb naar aanleiding van jouw bericht contact gehad met Philips(de opmerking blijft knagen

)
Ik heb een Hyperlink van ze gekregen waar ik foto's van de lampen met zijn verpakking heb mee gestuurd.
De jongeman beaamde dat er een hoop imitatie is en Philips maakt daar dus ook werk van.
Ben dezelfde lampen net in de webshop van Philips tegengekomen voor €195, dan zou het zonder cross selling best apart zijn wanneer ze in Dld te koop zijn voor €64.50.
To be continued..
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 25.11.2015 - 19:00
door V50 R
Ben erg benieuwd Tom! Hoop dat alles echt is! Keep us posted.
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 25.11.2015 - 23:54
door ChrisMe
op de originele Philips lampen staat een soort van serienummer, als je een set koopt is het serienummer van beide lampen gelijk.
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 26.11.2015 - 08:41
door diesel01
Doos en lampen lijken echt, nummers komen overeen en lichtbeeld is goed, toch blijft het knagen.
Philips heeft ze zelf in de webshop staan voor €195 per stuk terwijl ik ze in Dld voor 64.95 heb gekregen.
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 26.11.2015 - 08:53
door Hans oet Twent
Voor mijn Summum van weleer dacht ik ook slim te zijn. Kocht tot 2x toe een setje aftermarket Xenon pitten. Kleur was meer richting blauw. Het zicht was dramatisch. Uiteindelijk was de levensduur ook een aanfluiting. Ik dacht goedkoop uit te zijn maar ben eigenlijk 2x zo duur uitgekomen. Want ik kwam toch bij de Volvo dealer terecht en heb originele pitten van Volvo gekocht. En die levensduur is much better en het zicht super. Iets met goedkoop is duurkoop...... Ook met onderdelen. Voor filters daar kan ik me nog wat bij voorstellen om die van een ander goedkoper merk te nemen. Maar onderdelen zoals stuurkogeltjes etc wordt bij mij gewoon kwaliteit vd dealer.
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 26.11.2015 - 09:01
door diesel01
Klopt Han, ik ben ook oem en anders niet.
Maar ik weet niet beter dan dat ik juist oem gekocht heb.
Ik heb nu een lijntje liggen bij de club uit Eindhoven om na te gaan of dat ook zo is.
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 26.11.2015 - 09:04
door Hans oet Twent
diesel01 schreef:
Klopt Han, ik ben ook oem en anders niet.
Maar ik weet niet beter dan dat ik juist oem gekocht heb.
Ik heb nu een lijntje liggen bij de club uit Eindhoven om na te gaan of dat ook zo is.
Kleurcodering doet ook veel. 4300K is standaard en brengt het meeste licht op. Hoe hoger de kleur K des te fraaier zijn de Looks maar des te dramatischer is de lichtopbrengst.
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 27.11.2015 - 11:38
door sanco
Moet zeggen dat ik na gewenning (of is het inbranding ?) nu wel kan leven met mijn lichtbeeld, maar als ik het had geweten zou ik toch eerst de dealer ff gevraagd hebben, en voor een paar tientjes was ik niet zelf gaan shoppen.....
maar in het kader van
vaak bin ie te bange, dacht ik, dat kan ik zelf wel ff regelen...
Of iets namaak is, is uiteindelijk natuurlijk moeilijk te zien voor een "leek".
Ook een serienummer kun je overnemen. Pas als je vaak die dingen door de handen krijgt, heb je wellicht oog voor bepaalde details die het onderscheid maken.
Anderzijds heb ik geen klachten over Lichtex, gezien betrouwbaarheid, reactiesnelheid en service etc.
'k Vind het prijsverschil wat Tom aangeeft echter wel heel erg groot.... dan zou je toch zeggen dat het niet kan kloppen..
Ben benieuwd of er nog zinvolle informatie uit het "Brabantse" komt, ter lering voor een evt. volgende keer, hoewel we het dan waarschijnlijk over ledlampen hebben.
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 27.11.2015 - 12:50
door diesel01
Tja gisteren eerste ritje over een donkere, droge weg gemaakt en deze "philips" lampen geven wel een bak licht.
Standaard zitten de Osram op 4100kelvin, Philips op 4600kelvin en de Xtreme lampen op 4800kelvin.
Ik vind de 4800kelvin het prettigste licht geven die mooi aftekent tegen het donker, ben benieuwd waar Philips mee komt maar blijkt het namaak te zijn dan is het wel goed gedaan..
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 01.12.2015 - 11:23
door diesel01
Het zijn originele Philips lampen die ik via Lichtex.de heb gekocht..
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 01.12.2015 - 11:38
door Quota
diesel01 schreef:
Het zijn originele Philips lampen die ik via Lichtex.de heb gekocht..
wow, en nog een reactie gehad op het prijsverschil, of heb je dat niet gevraagd?
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 01.12.2015 - 11:53
door MN-NL
Voor zover ik ooit hoorde koopt lichtex OE bulk in. Dus koopt voor de prijzen waar de autofabrikanten voor in mogen kopen. Dan kan er wel wat van de consumentenadviesprijs af hoor

Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 01.12.2015 - 12:47
door diesel01
Quota schreef:
diesel01 schreef:
Het zijn originele Philips lampen die ik via Lichtex.de heb gekocht..
wow, en nog een reactie gehad op het prijsverschil, of heb je dat niet gevraagd?
Nee geen reactie, we hebben dus een lekker goedkoop adresje voor onze OEM xenonlampen..
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 01.12.2015 - 16:06
door V50 R
Mooi dat je het hebt uitgezocht tom! Goed nieuws dus!
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 06.04.2016 - 00:24
door sanco
Kom ik er recent achter dat een nieuwe XC klantspecifiek bestellen al ff niet meer gaat... Ja ik weet het. Te weinig op t forum, te druk met andere zaken des levens. En nog steeds die knagende vraag... 170k al weer... Wat te doen? Verstand zegt door. Hart zegt... Tijd voor wat verser ijzer. Eisen zijn talrijk, maar eigenlijk nu wel een echte 4wd, 5 cilinders 6 bak gt, mss toch wat luxer leer? En die standkachel met ab lijkt me ook pure luxe... Maar laat het mijn trouwe grijze nog maar niet horen... Het voelt haast ook als verraad na 6 jaar en 3 maand.
Nog maar eerst een nachtje slapen en het gaspedaal maar es diep doorspitten...
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 06.04.2016 - 08:16
door Fredhead
Hij kan er nog een poos tegenaan

Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 06.04.2016 - 08:51
door Thijs
Ik ben momenteel met precies hetzelfde dilemma bezig! Moeilijk hoor! En vooral moeilijk te vinden, een mooie D5 tegenwoordig..
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 06.04.2016 - 09:46
door diesel01
Hmm herkenbaar...
Alleen zou mijn keuze geen AWD en 5 cilinder meer zijn.
AWD is voor in Nederland een overbodig iets, pakt veel brandstof en geeft een hoger wagengewicht.
Maar om nu 30k vrij te maken voor een andere auto terwijl de huidige gewoon goed rijd gaat mij net even te ver.
Na 2 maanden in een nieuwe auto is de nieuwigheid er ook weer af en begint naar 2 jaar het hele spel weer van voren af aan...
Re: XC70 2.4D GT Momentum in de praktijk
Geplaatst: 06.04.2016 - 10:37
door BlackcurrantV70
Toen mijn V70N total loss gereden werd was AWD voor mij ook zeker geen must, ik had enkele maanden voor het ingeval een prachtige XC70 D3 FWD als Select okkasie zien staan toen ik met de V70N in onderhoud was en toen dacht ik, zoiets wordt de volgende.
Na het ongeval dan toch XC60 gegaan omdat er simpelweg geen XC70 in okkasie stond, die XC60 was dan wel AWD en nu de XC70 inmiddels ook, ben er geen tegenstander van, geeft me toch een stabielere indruk bij slecht weer (kan best ingebeeld zijn, maar toch).
Ik rij nu 2 jaar in de XC70 en tikte net 120.000km aan, en heb echt nog geen zin om te veranderen, zoals de zaken er nu voor staan zal de opvolger iets in de trend van V90CC worden, en dan zeker weer een ex-Volvocars Gent auto.
Die auto's gaan na het eind van de lease naar SDIC in Gent waar ze volledig nagelopen worden en hersteld waar nodig, de mijne had nen 4 nieuwe banden gehad, amper 2000km voor ik hem kocht, dus besparen op onderhoud zoals bij de courante leasebedrijven lijkt hier niet van toepassing.