Pagina 15 van 15
Geplaatst: 06.03.2012 - 08:49
door edraket
En heb je de auto al in de vriescel gehad?
Geplaatst: 06.03.2012 - 19:19
door kuupertie
Hoi,
Nee, al bij 5 graden is een aanzienlijk verschil merkbaar
Geplaatst: 06.03.2012 - 23:37
door Thijs
Puur verstuivers dus.. Lastige dingen om er een paar te vinden die goed werken..
Geplaatst: 06.03.2012 - 23:44
door MarioC70
Thijs schreef:Puur verstuivers dus.. Lastige dingen om er een paar te vinden die goed werken..
Ik zie het probleem van een paar goeie niet zo?die zijn er genoeg te koop zou ik zeggen.
Geplaatst: 07.03.2012 - 00:34
door Thijs
Blijkt dus dat zogenaamd goede op de plank in de auto dat toch zo goed niet zijn toch? Of sla ik hier de plank mis?
Geplaatst: 07.03.2012 - 06:12
door kuupertie
Ik heb van meerdere dieselspecialisten (behalve van Kleinjan uit Nijverdal...waar je dus overigens NOOIT naar toe moet) de verklaring dat de betreffende injectoren gecompliceerd zijn. Het kan zijn dat ze in de kast goed werken, maar in de auto niet.
In de kast wordt er bij 1 temperatuur gewerkt...ik geloof 40 graden.
Als ik mijn auto start .... is deze geen 40 graden.
Als ik tien km rij ook niet meer.
Wellicht heeft het daar iets mee te maken.
Geplaatst: 07.03.2012 - 11:31
door MarioC70
Thijs schreef:Blijkt dus dat zogenaamd goede op de plank in de auto dat toch zo goed niet zijn toch? Of sla ik hier de plank mis?
Vind het een raar verhaal,die injector problemen komen hier bijkans dagelijks voor,vervangen brengt altijd de oplossing.
Ik zou niet weten waarom ze het op de testbank wel goed doen en in de auto niet,dan moet er haast iets anders aan de hand zijn.
Ik geloof ook niet dat die Klein Jan iets fout heeft gedaan,het is natuurlijk makkelijk een ander de schuld te geven van iets,maar dat moet denk ik eerst bewezen worden.
Ik zou is naar iemand gaan die echt verstand heeft van die materie,misschien is dat de oplossing.
Ik heb al een paar suggesties aan de hand gedaan,maar wordt niet op gereageerd.
Geplaatst: 07.03.2012 - 12:12
door lemmer
Ik had ook al een paar opmerkingen geplaatst. Een dieselboer kan dit soort ejectoren niet reviseren, hoogstens controleren op werking. Wijken ze niet af vervangen voor nieuwe. Dat is duurder, maar je motor blijft heel.
Ze hadden je goch ruilejectoren gegeven? juist? In een testkast kunnen ze alleen de opbrengst en teruglek meter meten. Vertsuiverbeeld is niet te beoordelen, maar zeer van invloed op de werking.
Dit topic is weer zo een " i told you so"
Geplaatst: 07.03.2012 - 12:18
door MarioC70
Die injectoren worden gereviseerd hoor,er zijn bedrijven die daar de apparatuur voor hebben!
In Utrecht zit bijv een hele goeie die dat doet.
Geplaatst: 07.03.2012 - 20:13
door kuupertie
Hey Lemmer,
Wat een vervelende opmerking. Valt me van je tegen.
Als dit een "weer zo een told you so" was...vertel me dan even waar jij de oplossing hebt gegeven.
Mijn interpretatie van jouw opmerking valt totaal verkeerd kan ik je vertellen. Maar misschien begrijp ik je verkeerd. Jij zat met hetzelfde probleem bij de XC70 toch ? Ik heb je zelfs filmpjes gestuurd. Jij wist ook niet wat er met je auto was. Dieselspecialisten heten toch niet voor niets zo ? Moet ik meer van hobbyisten aannmenen dan van specialisten.
Er zijn overigens TIG bedrijven die revisie verstuivers aanbieden. Maar je zal wel gelijk hebben.....
Door het ruilen van de verstuivers is pas gebleken dat hiervan een de veroorzakers was. Op alle andere mogelijke methoden was dat niet te beoordelen. Wellicht dat jullie overal preventief nieuwe verstuivers indrukken, maar als mijn garage (en daar ga ik niet naar toe omdat ik zweetvoeten heb) mijn injectoren in bouwt, ga ik er vanuit dat dit juist gebeurd. Als ik meer wijsheid in pacht had, ging ik niet naar de garage.
Ik kan niet beschrijven hoe ik jullie verafschuw op dit moment.
En Marcio C70,
Alias Ramon&Ramon ......ik moest toch mijn vliegwiel vervangen ? En zeggen waar ik naar toe moet rijden om mijn auto te laten bekijken noem ik geen advies. En makkelijk de schuld geven ? Als je band constant leeg is, en je verwisselt het ventiel en het probleem is opgelost...lag het toch aan het ventiel ? Moet ik wellicht mijn distributie controleren. Of heb je soms het hele topic niet gelezen ?
Als jullie geadviseerd worden over dingen waar je geen verstand van hebt, ga je er toch ook vanuit dat dit goed gebeurd.
Jullie weten achteraf in ieder geval goed waar het aan ligt.
Door mensen zoals jullie ben ik in staat om dit forum te verlaten.
Ik dacht dat we samen probeerden tot oplossingen te komen, Zoals met V700 2003, Edraket en Thijs (fatsoenlijke mensen met fatsoenlijke tips en steun). Maar dit....ik doe mijn best om me niet onfatsoenlijk uit te drukken. :-x
Geplaatst: 07.03.2012 - 23:25
door MarioC70
kuupertie schreef:Hey Lemmer,
Wat een vervelende opmerking. Valt me van je tegen.
Als dit een "weer zo een told you so" was...vertel me dan even waar jij de oplossing hebt gegeven.
Mijn interpretatie van jouw opmerking valt totaal verkeerd kan ik je vertellen. Maar misschien begrijp ik je verkeerd. Jij zat met hetzelfde probleem bij de XC70 toch ? Ik heb je zelfs filmpjes gestuurd. Jij wist ook niet wat er met je auto was. Dieselspecialisten heten toch niet voor niets zo ? Moet ik meer van hobbyisten aannmenen dan van specialisten.
Er zijn overigens TIG bedrijven die revisie verstuivers aanbieden. Maar je zal wel gelijk hebben.....
Door het ruilen van de verstuivers is pas gebleken dat hiervan een de veroorzakers was. Op alle andere mogelijke methoden was dat niet te beoordelen. Wellicht dat jullie overal preventief nieuwe verstuivers indrukken, maar als mijn garage (en daar ga ik niet naar toe omdat ik zweetvoeten heb) mijn injectoren in bouwt, ga ik er vanuit dat dit juist gebeurd. Als ik meer wijsheid in pacht had, ging ik niet naar de garage.
Ik kan niet beschrijven hoe ik jullie verafschuw op dit moment.
En Marcio C70,
Alias Ramon&Ramon ......ik moest toch mijn vliegwiel vervangen ? En zeggen waar ik naar toe moet rijden om mijn auto te laten bekijken noem ik geen advies. En makkelijk de schuld geven ? Als je band constant leeg is, en je verwisselt het ventiel en het probleem is opgelost...lag het toch aan het ventiel ? Moet ik wellicht mijn distributie controleren. Of heb je soms het hele topic niet gelezen ?
Als jullie geadviseerd worden over dingen waar je geen verstand van hebt, ga je er toch ook vanuit dat dit goed gebeurd.
Jullie weten achteraf in ieder geval goed waar het aan ligt.
Door mensen zoals jullie ben ik in staat om dit forum te verlaten.
Ik dacht dat we samen probeerden tot oplossingen te komen, Zoals met V700 2003, Edraket en Thijs (fatsoenlijke mensen met fatsoenlijke tips en steun). Maar dit....ik doe mijn best om me niet onfatsoenlijk uit te drukken. :-x
De opmerking alias ramon&ramon klopt niet helemaal,ik geef antwoorden op eigen initiatief en heeft dus verder niets met ramon&ramon van doen.
En ramon&ramon heeft je een paar keer aangeboden om is voor je te kijken naar je auto,of gaan we dat nu ontkennen.
Je geeft nu zelf aan dat klein jan een fout gemaakt heeft door verkeerde of slechte injectoren te leveren,dus het is weer de schuld van iemand anders.
En volgens mij is er niemand onfatsoenlijk richting jou geweest,heb ik het mis dan wil ik dat graag weten.
Je weet ook dat ramon&ramon onzettend veel ervaring heeft met die D5 materie en ook de middelen tot zijn beschikking heeft om een en ander te testen en dat is je aangeboden die hulp volgens mij,zonder enige vorm van winstbejag enz.
Dus onfatsoenlijk is een beetje ver gezocht denk ik.dat is niet de bedoeling van een forum lijkt mij,de bedoeling is om elkaar van dienst te zijn en te helpen als het kan.
Het is jammer dat het nu op deze manier zo uitgelegd wordt.
Geplaatst: 08.03.2012 - 06:05
door kuupertie
Om even je vragen fatsoenlijk te beantwooden:
-Ramon&Ramon heeft me een paar adressen aan de hand gedaan. Ik was echter al met drie garages bezig en derhalve heb ik hier geen gebruik van gemaakt. Dus nee...dat heb je niet mis. Ik hoop dat je begrijpt waarom ik er geen gebruik van heb gemaakt.
- Als de fout niet bij KJD ligt..en niet in de verstuivers. Waar ligt het dan ? Dit zou namelijk betekenen dat het nog niet opgelost is. Verstuiver drie is nieuw en ik merk niets meer. Of is het mijn schuld dat de auto na het vervangen van de verstuivers slechter liep dan voortijd ? Komt dat misschien omdat ik een beetje scheef in de auto zit ?
- Ook andere mensen beschikken over deze ervaring (gaan er alleen iets genuanceerder mee om) en daar ben ik ook geweest. Hier is helaas niets vastgesteld.
- Ik vind het onfatsoenlijk dat er aangegeven wordt dat ik geen gebruik maar van suggesties, hoewel ik dat zeer zeker gedaan heb. Daarnaast geef je aan dat het voor mij lekker makkelijk is iemand anders de schuld te geven.....maar iemand anders heeft ook schuld. Of komt het wellicht toch omdat mijn linkerelleboog altijd op de bestuurdersdeur rust ?
Als we elkaar verkeerd begrijpen, maar dat geloof ik niet, dan spijt me dat. Indien niet....sta ik volledig achter wat ik eerder gepost heb.
Geplaatst: 08.03.2012 - 12:04
door MarioC70
Het is heel simpel,ik weet niet waar je allemaal geweest bent,dan zou ik het hele verhaal nog is terug moeten lezen.
En wat mijn vader betreft(ramon&ramon)die is altijd bereid iemand te helpen met zijn volvo op wat voor gebied dan ook.Maar als je dan leest dat hij dat alleen uit winstbejag zou doen,dan wordt het verhaal ineens heel anders.
Veel mensen op het forum kunnen bevestigen dat dat zeer zeker niet het geval is.Maar ok,dat is de niet waar deze discussie over gaat.
Ikzelf zit hier nog niet zo lang op het forum,de suggestie wordt elke keer gewekt dat ik dus ramon&ramon ben,maar dat is zeker niet het geval,maar ik vind het erg jammer dat dat in twijfel wordt getrokken.
Mijn hele familie is werkzaam bij volvo,dus we weten ongeveer wel hoe het een en ander in elkaar steekt.
Het moment waar ik in jou ogen onfatsoenlijk geweest ben,dat kan ik niet terug vinden.
Ik hoop dat het netjes opgelost wordt met je auto,al dat gezeur er omheen schiet voor niemand op!
Geplaatst: 08.03.2012 - 12:29
door kuupertie
ok thanks !!
Geplaatst: 08.03.2012 - 17:38
door lemmer
het blijkt dus dat je meerdere problemen had, klepstoters en verstuivers. I told you so sloeg op het advies om naar een deskundige dieselboer op het gebied van deze verstuivers.
Ik vind je reactie een beetje overdone, en verdwijnen van het forum is je eigen keuze maar jammer.