Pagina 15 van 83
Geplaatst: 05.12.2012 - 12:34
door V40D2
RLB schreef:Timmy schreef:V40D2 schreef:Ik heb een d2 summum besteld met een afneembare trekhaak icm diffuser en dubbele uitlaat. Weet iemand hoe de trekhaakbevestiging is weggewerkt? Heb je daar evt een foto van?
Gewoon net zoals bij de versie zonder diffuser, met een afdekkapje. Ik vind het een mooie oplossing. Van een afstandje zie je nauwelijks dat deze er af kan.
Klopt, ziet er netjes uit:

Ziet er zeker netjes uit! Dank voor de foto.
Geplaatst: 05.12.2012 - 21:49
door Giosko
Naast een aantal van de bekende minpuntjes die hier opgesomd zijn bevalt mijn V40 mij uitstekend! Wel heb ik het gevoel dat mijn stuur lichtjes naar links staat bij het rechtuit rijden, lastig uit te leggen maar als je naar het Volvo logo kijkt zie je dat dit niet helemaal recht staat. Wellicht dat er meer mensen hier last van hebben of ligt dit aan mij?

Geplaatst: 05.12.2012 - 23:17
door RLB
Mijn ruitenwisser achter doet het niet goed. Op de foto hierboven zie je dat het rubber niet goed tegen de ruit duwt. Verder nog niets mafs ontdekt.
Geplaatst: 19.12.2012 - 08:13
door Giesti
Ik heb nu al een aantal keren gehad dat ik tijdens stilstaan (na gereden te hebben), niet naar 1ste versnelling kan gaan. Alsof er iets blokkeert.
Als ik dan eerst naar 2e ga (zonder koppeling los te laten) en dan opnieuw 1 probeer lukt het wel.
Geplaatst: 19.12.2012 - 08:50
door TomB
Ik herken dat wel van andere auto's die ik gereden heb, vaak is even naar de 'vrij' en dan opnieuw koppelen ook een oplossing. Schijnt te maken te hebben met tandwielen die net niet goed t.o.v. elkaar staan.
Geplaatst: 19.12.2012 - 11:01
door Cavallino
Giosko schreef:Naast een aantal van de bekende minpuntjes die hier opgesomd zijn bevalt mijn V40 mij uitstekend! Wel heb ik het gevoel dat mijn stuur lichtjes naar links staat bij het rechtuit rijden, lastig uit te leggen maar als je naar het Volvo logo kijkt zie je dat dit niet helemaal recht staat. Wellicht dat er meer mensen hier last van hebben of ligt dit aan mij?

Dit herken ik... ik dacht al dat het aan mij lag. Je ziet het ook aan de bovenrand van de stuurnaaf ten opzichte van de plastic afdekkap achter het stuur. Een verklaring is dat wegen (zeker snelwegen) altijd iets van verkanting hebben, dus naar rechts aflopen voor een goede afwatering. Daardoor zul je altijd iets naar links bij moeten sturen. In mijn geval lijkt het op wegen zonder verkanting al een stuk minder, maar nog steeds een beetje aanwezig. Ik ben er al aan gewend.
Geplaatst: 21.12.2012 - 11:04
door danceplaza
heel vervelend dat de voor ruitersproeier niet altid goed werkt, hierdoor wordt ipv de voor sproeier, de achter sproeier aangezet. Terwijl ik de hendel naar mij toe trekt. Duw ik de hendel van me af gaat ook de achter sproeier.
volgende week maar even naar de dealer.
is het ook mogelijk om de Follow-Me-Home / Approach verlichting altijd aan te hebben, ik moet dit steeds zelfstandig aanzetten. terwijl dit bij audi automatisch altijd aanstaat.
Geplaatst: 21.12.2012 - 11:20
door Timmy
danceplaza schreef:is het ook mogelijk om de Follow-Me-Home / Approach verlichting altijd aan te hebben, ik moet dit steeds zelfstandig aanzetten. terwijl dit bij audi automatisch altijd aanstaat.
Helaas niet. In mijn vorige auto's was het standaard altijd geactiveerd. Voor de V40 zou mij dat ook een goede setting voor het "My Car" menu lijken.
Geplaatst: 21.12.2012 - 18:44
door Meeratne
danceplaza schreef:heel vervelend dat de voor ruitersproeier niet altid goed werkt, hierdoor wordt ipv de voor sproeier, de achter sproeier aangezet. Terwijl ik de hendel naar mij toe trekt. Duw ik de hendel van me af gaat ook de achter sproeier.
volgende week maar even naar de dealer.
Yep, herkenbaar...
Ik vind het eigenlijk vrij jammer dat 'simpele' dingen aan een auto die er echt al jaren op zitten, zo slecht werken. Zou toch denken dat approach verlichting en de ruitensproeiers wel een beetje uitontwikkeld zijn...
is het ook mogelijk om de Follow-Me-Home / Approach verlichting altijd aan te hebben, ik moet dit steeds zelfstandig aanzetten. terwijl dit bij audi automatisch altijd aanstaat.
Lijkt mij ook een mooie optie.
Geplaatst: 22.12.2012 - 08:03
door Alfist33
hoe neem je eigenlijk vanaf de stuurbediening de telefoon op en hang je weer op?
nu doe ik dat met de OK / EXIT knop op het middenconsole.
Dat werkt bovendien totaal niet fijn, sinds ik eerst vanuit bijv. navigatie/radio of media naar Tel over moet schakelen alvorens ik uberhaupt kan ophangen.
Geplaatst: 22.12.2012 - 08:41
door v70bio
Op het stuur heb je de [ok] en [exit] knop zitten. Daarmee kun je dus gesprek aannemen, beëindigen.
Geplaatst: 22.12.2012 - 13:46
door Mir
Het scrollwieltje is de OK knop.
Geplaatst: 22.12.2012 - 17:43
door Alfist33
thanks!
Geplaatst: 22.12.2012 - 21:17
door djidee
Wel wennen die knop, ben je aan draaien door het menu, wil je hem indrukken om iemand te bellen ,draai je per ongeluk net weer, bel je de verkeerde -_-
Ik mis overigens heel erg de mogelijkheid om van radio naar media naar telefoon naar navigatie te gaan via een knop oid op het stuur.
Geplaatst: 22.12.2012 - 21:22
door Elsje
Je moet eerst de exit knop indrukken , dan nog eens lang en dan scroll je met het wieltje.... of zoiets toch... het kan alleszins
Geplaatst: 22.12.2012 - 22:32
door v70bio
Gewoon de exit 1x lang indrukken en dan met het scroll wieltje kun je naar de gewenste modus gaan.
Geplaatst: 22.12.2012 - 23:57
door djidee
Serious?... Grmbl, morgen weer eens proberen.... Had het boekje al lopen doorspitten, maar niet iets kunnen vinden
Geplaatst: 23.12.2012 - 09:51
door v70bio
Tijdens navigeren kun je ook naar volgende/vorige radiozender met de stuurbediening. Je moet alleen onthouden waar je welke voorkeurzender hebt geprogrammeerd.
Geplaatst: 24.12.2012 - 08:42
door Alfist33
mijn collega's (alle consultants bij ons rijden een V40) zijn allen negatief over de navigatie in de V40, ik ben er eigenlijk zéér tevreden over.
Vindt hem fijner dan die van de VW en Alfa.
Wat is jullie mening over de gebruiksgemakken van de V40 Navigatie software en besturing?
p.s
enige minpunt is dat het 'vermijden tolwegen' niet altijd lijkt te werken.
Geplaatst: 24.12.2012 - 10:20
door Timmy
Alfist33 schreef:
Wat is jullie mening over de gebruiksgemakken van de V40 Navigatie software en besturing?
Komende uit een Audi met een RNS-510 navigatiesysteem is het even wennen. Het VAG-systeem kon je zonder de boekjes te hebben gelezen bedienen. Toch vind ik Sensus helemaal niet tegenvallen. Sommige opties zijn goed verstopt en ik vind het erg jammer dat ik nergens een lijst met files/incidenten kan vinden maar de rest bevalt mij wel. De gesproken instructies en de kaarten zijn duidelijk.
Enige dat mij tegenvalt, en blijft tegenvallen, is dat het systeem elke keer weer de route wil aanpassen indien er een vertraging is.