Hakan's V40
- HakanC
- 3rd Gear member
Weet ik niet.. Maar aangezien het in alle versnellingen een de zelfde geluid aanwezig was (Geluid niveau afhankelijk van snelheid en niet van welke versnelling) neem ik aan dat het moet zitten aan de lagers/tandwiel van de eindoverbrenging/differentieel.CHRISITO schreef: Wat was nu stuk? Tandwiellaggers.?
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
- sander69
- 3rd Gear member
he stadgenoot, mooie auto heb je zeg!!
ik ben je nog nooit tegengekomen hier...uit welk deel van Zwolle kom je?
goed te lezen dat het probleem met de versnellingsbak opgelost is.
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
- HakanC
- 3rd Gear member
Holtenbroeksander69 schreef: he stadgenoot, mooie auto heb je zeg!!

V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
- HakanC
- 3rd Gear member
Laatste maand (190.000 km)
Sinds mijn laatste update is bij 147.000 km de koppakking vervangen. Vond het heel raar. Ik rij voornamelijk snelweg kilometers met cruise op 130-140 km/h. Tank altijd bij Shell. En ik ben echt zuinig op mijn leaseauto. Met koude motor doe ik ook altijd rustig aan. Garantie was net voorbij. Dus ik heb er zelf als leaserijder weinig van gemerkt. Wat opvallend was, is dat mijn buurman ook precies dezelfde probleem had bij 40.000 km (maand eerder dan mij). Hij heeft ook een V40 D2. Enige verschil is dat hij 14% heeft en ik 20% uitvoering.
Ik heb bij de dealer wel mijn ongenoegen duidelijk gemaakt over hoe dit mogelijk is zowel bij mij als mijn buurman met zo'n lage kilometerstand. Ik weet niet hoe de leasemaatschappij en Volvo Nederland dit onderling hebben opgelost. Maar als dit mijn privé gekochte auto was, had ik hier echt werk van gemaakt.
Samen met de eerdere probleem met de versnellingsbak, heeft mijn waardering voor betrouwbaarheid dus een heuse deuk opgelopen. Deze 2 problemen horen niet te gebeuren bij zo'n merk met zo'n jonge auto.
Maar daarbuiten vind het nog steeds een erg mooie auto met nog steeds veel bekijks. Is een van de fijnste auto's waarmee ik heb gereden. Het is nog iedere dag genieten.
Nu ik 190.000 km heb bereikt, zie ik weinig tot geen slijtage in het interieur. Premium Sound is altijd genieten. Stoelen zitten echt perfect. Sportonderstel is sportief genoeg zonder oncomfortabel te worden (18"velgen).
2 kleine kritiek punten van de lawaaierige ruitenwissers en krakende deurpanelen/b-stijl (Na insmeren tijdelijk weg) blijven bestaan.
Maar ondanks de grote problemen en paar kleine problemen, is dit toch een goede auto. Dat merk je wel.
31 oktober lever ik hem in met bijna 200.000 km. Heel lang gedacht om weer een full options v40 14% D2 (2 liter) te nemen. Maar na bijna 3 jaar wil je toch wat anders. Een Audi A3 Limousine S-line met de nodige opties iz in bestelling en wordt in januari 2016 afgeleverd.
Heb me alvast aangemeld op het AUDI Forum. Maar zal de boel hier ook blijven volgen
Sinds mijn laatste update is bij 147.000 km de koppakking vervangen. Vond het heel raar. Ik rij voornamelijk snelweg kilometers met cruise op 130-140 km/h. Tank altijd bij Shell. En ik ben echt zuinig op mijn leaseauto. Met koude motor doe ik ook altijd rustig aan. Garantie was net voorbij. Dus ik heb er zelf als leaserijder weinig van gemerkt. Wat opvallend was, is dat mijn buurman ook precies dezelfde probleem had bij 40.000 km (maand eerder dan mij). Hij heeft ook een V40 D2. Enige verschil is dat hij 14% heeft en ik 20% uitvoering.
Ik heb bij de dealer wel mijn ongenoegen duidelijk gemaakt over hoe dit mogelijk is zowel bij mij als mijn buurman met zo'n lage kilometerstand. Ik weet niet hoe de leasemaatschappij en Volvo Nederland dit onderling hebben opgelost. Maar als dit mijn privé gekochte auto was, had ik hier echt werk van gemaakt.
Samen met de eerdere probleem met de versnellingsbak, heeft mijn waardering voor betrouwbaarheid dus een heuse deuk opgelopen. Deze 2 problemen horen niet te gebeuren bij zo'n merk met zo'n jonge auto.
Maar daarbuiten vind het nog steeds een erg mooie auto met nog steeds veel bekijks. Is een van de fijnste auto's waarmee ik heb gereden. Het is nog iedere dag genieten.
Nu ik 190.000 km heb bereikt, zie ik weinig tot geen slijtage in het interieur. Premium Sound is altijd genieten. Stoelen zitten echt perfect. Sportonderstel is sportief genoeg zonder oncomfortabel te worden (18"velgen).
2 kleine kritiek punten van de lawaaierige ruitenwissers en krakende deurpanelen/b-stijl (Na insmeren tijdelijk weg) blijven bestaan.
Maar ondanks de grote problemen en paar kleine problemen, is dit toch een goede auto. Dat merk je wel.
31 oktober lever ik hem in met bijna 200.000 km. Heel lang gedacht om weer een full options v40 14% D2 (2 liter) te nemen. Maar na bijna 3 jaar wil je toch wat anders. Een Audi A3 Limousine S-line met de nodige opties iz in bestelling en wordt in januari 2016 afgeleverd.
Heb me alvast aangemeld op het AUDI Forum. Maar zal de boel hier ook blijven volgen

Laatst gewijzigd door HakanC op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Mooie keuze, die Audi. Let wel op, bij Audi staat alles gewoon aan he? CC, regensensor, lampen 

Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Veel plezier met de Audi! Ook een hele mooie auto 

- HakanC
- 3rd Gear member
Dankjewelzonoskar schreef: Mooie keuze, die Audi. Let wel op, bij Audi staat alles gewoon aan he? CC, regensensor, lampen![]()

Dankjewel adasrsnhakan schreef: Veel plezier met de Audi! Ook een hele mooie auto![]()

Ja is ook de eerste Audi die ik echt mooi vond. Dieselgate gaat over de Euro5 motoren.. Mijne zal sowieso Euro6 worden. Voorlopig geen last van denk ik.. Maar kan zo veranderen.. Ik heb inderdaad een diesel (2.0 TDI 150 pk)V50 R schreef: Leuke auto die a3 limo! Hoop alleen voor je dat hij nog geleverd gaat worden dit jaar ivm 'dieselgate'. Neem aan dat je een diesel hebt besteld gezien je kilometers.
- HakanC
- 3rd Gear member
Ik zal het binnenkort op verkoop gedeelte zetten,
Maar door het inleveren van mijn leaseauto per 31 oktober over 3 weken beschikbaar/te koop van de zelf aangebrachte spullen:
*KUDA Leren telefoon console
*Origineel Volvo Zonneschermen achter
*Zonnebrilhouder (creme) ipv handvat
*HEICO voorbumper spoilers (Wit)
Maar door het inleveren van mijn leaseauto per 31 oktober over 3 weken beschikbaar/te koop van de zelf aangebrachte spullen:
*KUDA Leren telefoon console
*Origineel Volvo Zonneschermen achter
*Zonnebrilhouder (creme) ipv handvat
*HEICO voorbumper spoilers (Wit)
- HakanC
- 3rd Gear member
Beste mensen. Zonneschermen reeds verkocht. Heico voorspoiler set inmiddels te koop. Zie Advertentie hier op te koop gedeelte. Tevens KUDA leren telefoon console en zonnebril houder (creme) beschikbaar. PM voor interesse.
Aanstaande vrijdag gaan we na 2 jaar en 9 maanden / 200.000 km van elkaar afscheid nemen
Aanstaande vrijdag gaan we na 2 jaar en 9 maanden / 200.000 km van elkaar afscheid nemen

-
- 1st Gear member
Dank hiervoorHakanC schreef: Zonneschermen reeds verkocht.

Nu nog even (on)rustig afwachten totdat de rest van mijn Volvo er is.
In bestelling: Volvo V60 B3 Momentum Advantage - Denim Blue (MY21)
Volvo V40 2.0 D2 Business Sport - Power Blue (MY16)
Volvo V40 2.0 D2 Business Sport - Power Blue (MY16)
- HakanC
- 3rd Gear member
Haha graag gedaanTon. schreef:Dank hiervoorHakanC schreef: Zonneschermen reeds verkocht.
Nu nog even (on)rustig afwachten totdat de rest van mijn Volvo er is.

Ik weet hoe het voelt.. Ben ook nu alvast wat audi spullen aan het verzamelen...nog 10 weken wachten..

-
- 3rd Gear member
heb sinds zaterdag mijn v50 voor een v40 ingeruild. Eentje uit 2012 met ook een Panorama dak en dat is super mooi hoor
Ziet er strak uit ,, goede keus
Ziet er strak uit ,, goede keus
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
- HakanC
- 3rd Gear member
Volvo ingeleverd... In 2 jaar en 9 maanden tijd 200.000 km. Vond het toch erger dan ik dacht.. had nog wel minimaal een jaartje mee willen rijden. Audi komt pas januari. Tot die tijd een huur polo (splinternieuw). Moet zeggen.. rijdt best fijn en voelt kwalitatief erg goed aan. Vooral na facelift is interieur echt mooi geworden merk ik.
Ik zal hier berichten blijven volgen. Wil iedereen bedanken voor hun bijdrage hier op forum.
PS: HEICO voorspoiler set nog steeds te koop (zie te koop rubriek)
Ik zal hier berichten blijven volgen. Wil iedereen bedanken voor hun bijdrage hier op forum.
PS: HEICO voorspoiler set nog steeds te koop (zie te koop rubriek)
- Bart
- 8th Gear member
Flink doorgereden dus! Mooie Audi heb je besteld (heb je daar op het forum ook al gezien).
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- HakanC
- 3rd Gear member
Yep. komt op zo'n 6000 km per maand. Ik ga echter verhuizen naar Utrecht (Nu Zwolle). Zal dan veel centraler liggen dus ook veel minder prive en zakelijke kilometers.Bart schreef: Flink doorgereden dus! Mooie Audi heb je besteld (heb je daar op het forum ook al gezien).
Audi wordt zeker ook een mooie inderdaad

Mijn V40 heeft de status "geexporteerd" zag ik op de site van RDW.. Hij dus echt weg