Pagina 15 van 21
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 24.08.2015 - 13:40
door lint
Altijd zonde schade aan je Volvo.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 25.08.2015 - 20:18
door ex-Mooseman
Silver_R schreef:
Dat was heftig, auto ligt zelfs op zijn kop.
Fantastische wegligging, zo'n v60, plakt aan de weg
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 25.08.2015 - 20:30
door ex-Mooseman
Ondertussen al een en ander terug op zijn plek geklikt en wat McGyver-repairs (tie-raps) en Clarkson-carrosseriewerk (nummerplaat en motorkap met de hamer bewerkt), zodat alles weer wat beter past en aansluit.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 25.08.2015 - 20:52
door BlackcurrantV70
ex-Mooseman schreef:
Volvo is een beetje kapot
Een moedige Renault Clio ving de klap op.
Te laat opgemerkt dat de file bruusk stilstond.
City Safety gewerkt ?
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 26.08.2015 - 15:07
door ex-Mooseman
Nope, daarvoor reed ik te snel

.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 28.08.2015 - 15:10
door BillyBob
Damn, dat is minder.
Gelukkig omnium?
Succes met de papierwinkel etc!
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 28.08.2015 - 20:27
door ex-Mooseman
omnium idd. 9 september mag ze naar de hersteller voor een weekje.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 13.09.2015 - 20:55
door ex-Mooseman
sinds woensdag ben ik onderweg met een BMW 114d. Er staan ondertussen bijna 700 km bij op de teller. Nul opties, zelfs geen kleurtje ( 't is een zilvergrijs eendje)
Ik moet toch zeggen dat BMW dat eco-gedoe beter kan combineren met een aangenaam rijgedrag. Waar de koppelcurve van de D2 nogal piekerig is, gaat dat in de 114d een pak smoother (en vlugger).
Maar die stoelen... Eens je kont gewend is geraakt aan een Volvo-zetel, dan is iets anders een marteltuig. En dan te denken dat ik voor de Volvo vier jaar met een 118d gereden heb, en me daar nooit bewust ben van geweest.
Woensdag mag ik mijn zwarte Zweedse terug gaan ophalen.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 14.09.2015 - 09:52
door BillyBob
Haha "Marteltuig" maar het klopt wel 100%. Vorige week met een Kia Sportage gereden: stoelen zijn ook daarin een ramp.
Qua motor: dat piekerige vind ik bij momenten wel leuk. Je voelt de turbo er echt bijkomen.
Trouwens: zo'n 1 serie weegt wel een pakje minder dan onze V60 hé.

Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 14.09.2015 - 21:06
door ex-Mooseman
Mja, BMW'ke heeft maar 85 PK voor 1285 kg
V60 1679 kg en 120 PK.
Eerste keer gaan tanken vandaag: ondanks vlotte rijstijl en mega-file van deze morgen, amper 5 l/100 km nodig gehad.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 17.09.2015 - 20:29
door ex-Mooseman
Helaas, nog steeds geen nieuws van de hersteller. Ondertussen al +1500 op de vervangwagen. Bijna aan de tweede tankbeurt toe.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 20.09.2015 - 21:36
door ex-Mooseman
Morgenavond zou ze eindelijk moeten klaar zijn.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 20.09.2015 - 22:22
door remmm
*oefff* marteltuig.... ben benieuwd

Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 22.09.2015 - 15:44
door ex-Mooseman
Tja, ik meet 1m91, zit veel te veel in de auto (wat ook zijn effect heeft op mijn BMI), en dan apprecieer je ten zeerste de Volvo-stoelen.
Sportstoelen bij BMW zijn ook heel goed, de standaard stoelen in de 1 en de 3 zijn echter geen ergonomische hoogvliegers.
De Volvo is trouwens terug sinds gisteren namiddag. Alle herstellingen lijken op het eerste zicht netjes uitgevoerd (sluitranden edm), het lakwerk heb ik nog niet in detail kunnen bekijken wegens rotweer.
Eén van mijn leveranciers van detailprodukten heeft me trouwens gevraagd of ik, samen met hem, een nieuw merk wil uit testen.
Result-pics coming soon (stalen worden begin oktober geleverd).
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 22.09.2015 - 15:49
door BillyBob
Normaal gezien zal het wel tip top zijn hoor.
Mijn V60 is al drie keer in de carrosserie geweest ondertussen.
(niets ernstigs, gewoon wat pech) en steeds zeer goed hersteld.
Ik geloof dat Automobilia al zijn schadewagens naar een carrosserie in Oostende brengt.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 23.09.2015 - 17:02
door ex-Mooseman
De wagen is niet door Automobilia hersteld, maar door Care. Dit is de vaste koetswerkhersteller van de leasingmaatschappij.
Mijn normen qua lak-werk liggen redelijk hoog (maar dat wist je vermoedelijk al

). Ik weet ook welke troep je kan verbergen onder een laag polijstoliën en fillers.
Dit weekend een goede wasbeurt, en dan met een kritische blik de auto aan een detail-onderzoek onderwerpen

.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 07.10.2015 - 17:01
door ex-Mooseman
Even een update.
De herstelling was dus niet naar mijn standaarden:
1) het duurde verschrikkelijk lang: 10 dagen, voor een herstelling die volgens de normen in de branche max. 3 dagen mocht in beslag nemen
2) er zitten putjes in de lak van de motorkap, precies doorgeprikte blaasjes
3) spuitnevel op de achterbumper/diffusor en op de LA velg
4) mini beschadiging aan het deurrubber RA
5) polijstresidu in de trims
6) hardnekkige watervlekken op het dak (door het gebruik van een te sterk detergent/onvoldoende afspoelen
De spuitnevel heb ik weggekregen met een compound, en daarna gepolijst. Ik heb dan maar de gehele auto gepolijst (een mens moet wat met zijn tijd), waardoor ook het dak weer netjes werd.
De trims werden gegumd, en kregen een laagje Autofinesse Revive, waardoor ze er weer als nieuw uitzien. Het deurrubber ga ik weer OK krijgen met een beetje geduld en een strookje schuurpapier.
De lakfoutjes zijn m.i. te wijten aan het onvoldoende ontvetten (ik had nochtans melding gemaakt van de waxlaag), waardoor de verf niet goed kon hechten
De hersteller heeft
- excuses aangeboden, ook omwille van de lange wachttijd
- voorgesteld de motorkap opnieuw te doen
26 oktober moet ik mijn Zweedse opnieuw een dagje inruilen voor een Duits zuinigheidswonder.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 07.10.2015 - 22:32
door s60magic
Altijd balen, hoop dat het goed komt.
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 26.10.2015 - 11:32
door ex-Mooseman
En... ze staat dus opnieuw bij de koetswerkhersteller.
Vervangwagen: een Seat Ibiza uit 2009, 137' km op de klok. Ik was vergeten hoe luidruchtig een koudstartende VAG-diesel kan zijn

.
Stuur lijkt opgevreten, elk koetswerkpaneel heeft wel een deuk en/of een kras. Gelukkig zal het zolang niet duren als de vorige keer, hebben ze beloofd (max 2 dagen). Hopelijk bellen ze snel dat mijn Zweedse klaar is. De rit woon-werk leek veel langer te duren dan anders, deze morgen (45 km).
Donderdag gaan de winterbanden er trouwens weer onder - benieuwd wat er deze keer zal opkomen, gezien de Uniroyals op de achteras volledig kapot gecupt waren, en die vooraan aan het einde van hun Latijn waren.
Volgende is dan de onderhoudsbeurt op 100.000 km (nu 98.500).
Re: Nieuwe Volvo-driver
Geplaatst: 27.10.2015 - 16:25
door ex-Mooseman
She's back in the garage, and looking better than she ever did. Me happy man.
