Pagina 15 van 104
Geplaatst: 26.06.2013 - 13:37
door Get!em
Nog een paar mogelijkheden:
ADB over Wifi, maar dat werkt alleen als SCT de ADB over TCP enabled heeft.
ADB over Bluetooth, maar dat werkt alleen als SCT de bluetooth tethering (PAN) interface aan heeft staan.
ADB over OTG-USB, maar voor zover ik kan zien is dat alleen andersom mogelijk (zie bijv p2p-adb )
(Voor de non-technici, alvast excuses voor de abracadabra in deze post)
Geplaatst: 26.06.2013 - 14:02
door ferretje
Autozoeker schreef:het "mooie" is de integratie met sensus.
als je parrot koopt, vervangt ie je 7" scherm. Waar ga je dan je sensus info tonen...
Wat ik heb begrepen is dat er een soort van touch screen over het bestaande scherm word gemonteerd.....
Als je geen 7 inch scherm hebt maar een 5 inch moet je eerst een 7 inch plaatsen voor je de SCT kunt inbouwen...
http://www.vcc.mobile-competence.com/Se ... m1_u2.html
Geplaatst: 26.06.2013 - 15:02
door MichelR
Met naderhand montage van SCT wordt er een raamwerk met infrarood sensoren in je bestaande 7" scherm sparing geplaatst. Die langs de zijkanten van je scherm te liggen.
Deze sensoren registeren dan de beweging die je maakt op je bestaande 7" scherm.
Dat is wat ik er van begrepen heb tenminste als je gegevens bekijkt.
Geplaatst: 26.06.2013 - 15:06
door zakraket
Dat is anders bij affabriek montage?
Geplaatst: 26.06.2013 - 15:12
door MichelR
klopt. Is als je achteraf als accessoire aanschaft.
Geplaatst: 26.06.2013 - 15:12
door Autozoeker
volgens mij werkt de " normale " asteroid smart gewoon met een touch scherm.
Geplaatst: 26.06.2013 - 15:42
door twcoolen
Get!em schreef:Nog een paar mogelijkheden:
ADB over Wifi, maar dat werkt alleen als SCT de ADB over TCP enabled heeft.
ADB over Bluetooth, maar dat werkt alleen als SCT de bluetooth tethering (PAN) interface aan heeft staan.
ADB over OTG-USB, maar voor zover ik kan zien is dat alleen andersom mogelijk (zie bijv p2p-adb )
(Voor de non-technici, alvast excuses voor de abracadabra in deze post)
Bluetooth is disabled op de SCT.
Sensus gebruikt Bluetooth voor de Carkit functionaliteit. Vandaar dat SCT het niet ondersteund en bijvoorbeeld ook geen Bluetooth Tethering mogelijk is op de SCT, wat op de Parrot Smart wel mogelijk is.
Geplaatst: 26.06.2013 - 15:43
door Tankiej
Ik begin me steeds meer af te vragen of SCT een goede keuze was

Geplaatst: 26.06.2013 - 15:50
door zakraket
Misschien moeten we actief Volvo gaan treiteren overal waar ze reclame proberen te maken voor dit wanproduct? Net zolang tot ze er iets fatsoenlijks van maken (lees: met hun poten afblijven en niet iets goed compleet verneuken)
Geplaatst: 26.06.2013 - 16:05
door P-V60
Ik baal toch wel als ik al die (soms nogal ongenuanceerde) negatieve berichten hier zie!! Even ter bevestiging: zonder de meerprijs erbij in te nemen, is SCT 'slechter' dan de normale Sensus en derhalve een achteruitgang? of is het gewoon de meerprijs niet waard?
Geplaatst: 26.06.2013 - 16:14
door zakraket
Met name dat laatste denk ik. Je betaalt een meerprijs van 500 euro bovenop de 1250 die je al betaalt voor RTI (die je dus niet krijgt) voor een systeem dat aftermarket voor 400 euro over de toonbank gaat, maar dat qua functionaliteit volledig uitgekleed is. M.a.w. je betaalt 1000 euro meer...
Daar krijg je dan t.w. van een paar honderd euro een nagivatiesysteem op (iGo) dat je ook voor een paar tientjes kunt kopen in de androidmarket.
Nogmaals...uiteindelijk krijg je een touchscreen in je auto, met navigatie en trafficinfo, en online muziek, browsen. Prima op zich, maar het is wel erg veel geld voor een veredelde (van alle andere functionaliteit ontdane) Android-PAD.
Ik baal ook: ik gebruik een Android app om mijn kilometers bij te houden...gaat dus niet in de auto en dan moet ik nog mijn telefoon ernaast houden. Gemiste kans.
Ik ben aan het twijfelen. Ik denk dat ik ook wel zo ongeveer te laat ben om het te annuleren, maar ik zit te bedenken wat voor mogelijkheden er zijn om gewoon een pad in je auto te gebruiken. Kan ook streamen naar je radio (bluetooth) en qua functionaliteit alles wat je wil.
Aan de andere kant: ik heb Bus.pack-pro, dus RTI krijg ik er zowieso op als ik SCT niet meer wil (en RTI hoef ik niet) en Bus-pack-pro zonder RTI zal ook wel niet gaan.
Geplaatst: 26.06.2013 - 16:19
door Get!em
Verschillen tussen SCT en RTI zijn volgens mij nu zo:
SCT heeft touchscreen navigatie, RTI niet
SCT invoer adres loopt alleen via touch toetsenbord, bij RTI alleen via stem
SCT heeft verkeersinfo via internet, RTI via TMC
(SCT heeft dus internet nodig voor verkeersinformatie, RTI niet, RTI werkt daarmee dus ook in buitenland met TMC)
RTI heeft meer integratie in huidige dashboard (vziw)
Huidige meerwaarde SCT
- Kan streaming music aan via Deezer, Tunin, Spotify
Toekomstige mogelijkheden beloofd door Volvo in folders en op website, maar nu niet mogelijk:
- Mirrorlink, bedienen van je mobiel via het touchscreen in je Volvo
Toekomstige verwachtingen vanwege android/parrot systeem, maar niet door Volvo beloofd en nu dus niet mogelijk:
- Nieuwe apps door Volvo en/of Parrot
- Vrij installeren van eigen apps
Aan anderen en met name twcoolen, vul aan en/of corrigeer. Hierboven is mijn huidige samenvatting van wat ik kan vinden op internet op fora en kan ervaren bij de dealer.
Geplaatst: 26.06.2013 - 16:24
door zakraket
SCT is vrij goed via het stuur te bedienen
iGo is een beter navisysteem (iig een stuk moderner) dan RTI
Overigens, het schijnt dat vanaf volgend jaar mobiele data in het buitenland erg goedkoop wordt dus ook dan is RTI mogelijk (nu natuurlijk ook al, maar dat kan wat prijzig zijn: alleen trafficinfo is niet veel maar je weet niet wat het systeem nog meer gaat dlen op het moment dat je online betn)
Mocht je inderdaad Mirrorlink kunnen gebruiken in de toekomst ben je eigenlijk overal vanaf

alles wat niet op SCT kan draaien doe je dan op je telefoon. Daar zou ik eignelijk helemaal tevreden mee zijn (ook al is het dan een dure optie)
Geplaatst: 26.06.2013 - 16:38
door Get!em
Ik heb gelukkig 1GB per maand internet bundel, overal in Europa te gebruiken

Die verkeersinfo komt wel goed.
Overigens vermoed ik dat Mirrorlink er wel aan komt binnen korte tijd via een update, want die staat toch echt duidelijk in de (gedrukte) folders en op internet aangekondigd. Het is dan ook aan te vechten als die niet wordt geleverd.
Tevens vermoed ik dat er via een omweg nog voor het einde van 2013 een mogelijkheid wordt gevonden om eigen apps (.apk bestanden) te installeren. En dat alleen al omdat de V40, waarin SCT als eerste wordt geleverd, bij veel leaserijders op de stoep komt, en een hoop van deze leaserijders IT-ers zijn...

Geplaatst: 26.06.2013 - 16:50
door P-V60
Zijn er al mensen die weten welke Dongles en welke abonnementen ideaal zijn voor gebruik in NL en Europa?
Geplaatst: 26.06.2013 - 16:51
door RichieB
Ik begin ernstig te twijfelen aan deze oplossing. Ik heb nu een TomTom 950 gemonteerd, en dat is natuurlijk heel lelijk, maar daarmee heb ik de beste navigatie, de meest up-to-date kaarten en HD-Traffic in heel Europa. Wil ik dat vervangen door TomTom via SCT dan moet ik 1250 euro betalen, wachten op een hack om TomTom te kunnen installeren, en elke keer SCT via Wifi connecten aan mijn iPhone of een aparte 3G dongle kopen met data abonnement.
Ik ben erg van de gadgets, en wil altijd de beste functionaliteit. Prijs is daarbij ondergeschikt, maar Volvo maakt het wel erg bont. Er zullen wel afspraken zijn met iGO mbt exclusiviteit ofzo.
Geplaatst: 26.06.2013 - 17:00
door santu001
Hmm, betreft dat laatste. Als elke nieuwe Volvo standaard wordt uitgerust met SCT of men het straks gratis aanbied om de markt maar weer een zet te geven, zal de vraag naar hacken, root en bootloaders groter worden.
Als het blijft bij een paar fanatieke audio/gadget freaks die koste wat kost SCT willen hebben, zal er niet veel vraag naar zijn. Maar vroeg of laat komt dat er wel. Het idee is natuurlik wel heel aantrekkelijk. Bepaal zelf de layout en apps van SCT. Dat zou de techniek weer helemaal van 2013 maken, maar wellicht gebruikt ook de SCT nog steeds het fat32 systeem.

Geplaatst: 26.06.2013 - 17:00
door zakraket
Ja...Volvo maakt het inderdaad erg bont. Veel geld voor heel weinig. maar dat is al jaren zo: twee, drie, vierduizend euro voor af-fabriek nagivatiesystemen met vaak baggerslechte software en een updatewaarde van 0, die naar ik vermoed kostprijs van een paar honderd euro HOOGUIT hebben.
En ja, uiteraard hebben ze afspraken met Igo, anders was het allemaal wel anders. Feitelijk koop je dus een ingebouwd iGo-navigatiesysteem muziek-streaming en webfuncties. Puur voor hun eigen gemak (en omdat Parrot het al heeft) is Android de basis.
Ik laat het er maar op zitten..
P-V60 schreef:Zijn er al mensen die weten welke Dongles en welke abonnementen ideaal zijn voor gebruik in NL en Europa?
Op de site van SCT staat een lijst met compatible dongles
Geplaatst: 26.06.2013 - 17:10
door santu001
RichieB schreef:Autozoeker schreef:Het gesprek ging iets anders:
V: We wllen alles locked down
P: daar moeten wij engineers een tijd op zetten, en kost x.000.000
V: Geeft niet, wij vragen 5x wat jullie ervoor vragen
P: Hoe krijgen jullie dat dan voor elkaar?
V: Heel simpel: vendor lock in! We leveren geen enkele mogelijkheid of keuze op audio/multimedia gebied. Het is Volvo, Volvo of Volvo. En aangezien ze nu dat gare RTI gewend zijn, is dit een enorme verbetering waar we weer de hoofdprijs voor kunnen vragen. Dat we daarmee de technisch onderlegde Volvo rijders schofferen nemen we voor lief. Die kopen maar een Mazda, dan krijgen ze een ingebouwde TomTom.
Nog maar een paar jaar terug vroeg Volvo nog enkele duizenden euro's voor hun RTI navigatie systeem. Voor hun is 300 euro voor Igo echt een extreem goedkope prijs. Men heeft intern echt met botte bijl moeten hakken om het ZO goedkoop te krijgen. Ja, zo scherp zijn wij nog nooit geweest.

Geplaatst: 26.06.2013 - 17:15
door RichieB
Als Volvo alleen autoradio's of navigatie maakte zou niemand die zooi kopen, zeker niet tegen deze prijzen. Maar ja, dat is de vendor lock in. Ze maken prima auto's, en dan zit je dus vast aan deze navigatie troep (als je het geïntegreerd wilt).
Dat ze er lekker aan willen verdienen snap ik nog wel, maar dat uitkleden begrijp ik echt niet. Zet er desnoods een "advanced" password op dat je op kan vragen via een site waarbij je de garantie laat vervallen ofzoiets.
Ik dacht altijd dat de rotte RTI het onvermogen was van Volvo en haar partners om iets goeds te bouwen, maar nu hebben ze iets goeds (Asteroid) en dan maken ze het zelf enorm veel slechter. Onbegrijpelijk.
@Claudio: 300 euro is voor de iGO software voor als je SCT al hebt, terwijl een RTI systeem ook een flinke hardware component heeft. Niet echt vergelijkbaar. Als ik SCT met iGO wil kopen ben ik 1550 euro kwijt. Belachelijke prijzen, maar als het TomTom zou zijn deed ik het nog ook.