Pagina 15 van 86
Geplaatst: 31.12.2013 - 16:39
door RichieB
lint schreef:Ik begrijp die felle reactie van v60pih ook niet helemaal maar heeft mogelijk te maken met overgevoeligheid voor kritische doch onderbouwde opmerkingen.
Hoezo onderbouwd? Er wordt mij voor de voeten geworpen niet goed te lezen, maar achteraf blijft het te gaan om verkeerde aannames van mijnheer zelf. Het is gewoon PIH jalouzie verborgen onder de "hij is mij te klein" sneer.
Geplaatst: 31.12.2013 - 17:02
door lint
Wat heeft een PIH te maken met een tango, of bedoel je jalouzie = afgunst
Jalousie (uit het Frans: "Jaloezie") is een tango uit 1925, gecomponeerd door de Deen Jacob Gade (1869–1963). In het begin had hij het ook de naam Tango Tsigane ("Zigeunertango") gegeven. Verder is de muziek bekend onder de naam Celos in het Spaans en Jealousy in het Engels.
In de jaren '20 was Gade dirigent van een orkest van 24 musici dat stomme films begeleidde in de bioscoop aan de Paladsteatret in Kopenhagen. In 1925 schreef hij deze tango om de film Don Q Son of Zorro te begeleiden. Bij de première van deze film op 14 september van dat jaar is de muziek voor het eerst uitgevoerd. Daarna is het thema teruggekomen in meer dan 100 films en in verschillende televisieseries.
Jalousie is geschreven als een instrumentale tango. De belangrijkste uitvoerder is Ástor Piazzolla. Later zijn er in verschillende talen teksten op geschreven. Bekend is de versie van Vera Bloom. Men schat dat in de jaren '70 het nummer elk jaar wel ergens op de wereld op de radio gedraaid is. In juni 1992 is een arrangement van Jalousie voor blaaskwintet uitgevoerd op de zilveren bruiloft van koningin Margaretha in het Kasteel Kronborg.
De tango begint met een introductie in een mineur-toonsoort. Na 32 maten gaat de melodie over in majeur op dezelfde grondtoon, en komt het tangoritme echt op gang.
Voordat Gade Jalousie componeerde had hij een contract met de Deense uitgeverij Wilhelm Hansen. Aan deze uitgeverij had hij alle rechten voor de muziek die hij tot een bepaalde datum componeerde overgedragen. Jalousie viel buiten deze termijn, maar Wilhelm Hansen gaf het stuk toch uit. Gade gaf hierop toch een deel van zijn rechten op Jalousie aan hen op, waarmee de zaak opgelost was. Toen Gade in 1956 zijn testament opstelde, bepaalde hij dat alle inkomsten uit auteursrechten na zijn dood ten goede moesten komen aan de Stichting Jacob Gade, die hiermee jonge, talentvolle muzikanten ondersteunt.
Geplaatst: 31.12.2013 - 17:05
door rsnhakan
Graag zou ik jullie willen verzoeken om weer on-topic te gaan

Voordat het draadje een andere vorm gaat aanhouden.
We twijfelen nog over de 8 meter lange laadkabel. Heb je hier in de bagage genoeg opbergruimte voor?
Geplaatst: 31.12.2013 - 17:07
door arnoud
De kofferbak van een V60 is niet zo klein hoor

Geplaatst: 31.12.2013 - 17:09
door rsnhakan
Haha, correctie: ik bedoelde eigenlijk onder in de bagagevloer, daar heb je zo'n klep. Kan zo 123 geen foto vinden.
Geplaatst: 31.12.2013 - 17:15
door HansBb
rsnhakan schreef:Haha, correctie: ik bedoelde eigenlijk onder in de bagagevloer, daar heb je zo'n klep. Kan zo 123 geen foto vinden.
Die ruimte is beperkt, er past bij mij net een 4.5m kabel, gevarendriehoek, setje lampen en nog een paar van dat soort kleine dingetjes in, alleen die 8 M zou moeten lukken, maar wat doe je dan met de rest....
Geplaatst: 31.12.2013 - 17:17
door R.Bijl
Geplaatst: 31.12.2013 - 17:20
door rsnhakan
Hans, bedankt voor je reactie. Jammer van de beperkte ruimte.
R.Bijl, er is al een hoop onderzoek gedaan voordat we de auto gingen bestellen. Maar toch bedankt!
Geplaatst: 31.12.2013 - 17:25
door lint
rsnhakan schreef:Hans, bedankt voor je reactie. Jammer van de beperkte ruimte.
R.Bijl, er is al een hoop onderzoek gedaan voordat we de auto gingen bestellen. Maar toch bedankt!
Die ruimte is beperkt door het accupakket dat volgens mij deels onder de bagageruimte zit.
Geplaatst: 31.12.2013 - 17:27
door rsnhakan
lint schreef:rsnhakan schreef:Hans, bedankt voor je reactie. Jammer van de beperkte ruimte.
R.Bijl, er is al een hoop onderzoek gedaan voordat we de auto gingen bestellen. Maar toch bedankt!
Die ruimte is beperkt door het accupakket dat volgens mij deels onder de bagageruimte zit.
Dat klopt. Nadeel van de PIH: bagageruimte is te klein en de tankinhoud.
Geplaatst: 31.12.2013 - 17:27
door alexmem
De 6 m kabel past bij mij iig makkelijk in hetzelfde hoekje als de 4,5m. (dus onder de klep). Ik zou me dan ook over de 8m kabel niet al teveel zorgen maken.
Geplaatst: 31.12.2013 - 17:30
door rsnhakan
alexmem schreef:De 6 m kabel past bij mij iig makkelijk in hetzelfde hoekje als de 4,5m. (dus onder de klep). Ik zou me dan ook over de 8m kabel niet al teveel zorgen maken.
Heb je toevallig een foto?
Geplaatst: 31.12.2013 - 17:54
door alexmem
Niet toevallig

Geplaatst: 31.12.2013 - 17:57
door rsnhakan
Ziet er prima uit. Bedankt voor het maken van deze foto!
Geplaatst: 31.12.2013 - 18:24
door alexmem
Graag gedaan. Waardeloze foto maar het geeft een prima beeld van de beschikbare ruimte.
Geplaatst: 31.12.2013 - 18:25
door rsnhakan
alexmem schreef:Graag gedaan. Waardeloze foto maar het geeft een prima beeld van de beschikbare ruimte.
Geen probleem, ik heb er wat aan en daar gaat het om

Geplaatst: 31.12.2013 - 20:40
door kissyfur
mijn PIH heeft daar een brandblusser en een krik liggen, bij aflevering al
Geplaatst: 31.12.2013 - 23:35
door Pvdveen
kissyfur schreef:mijn PIH heeft daar een brandblusser en een krik liggen, bij aflevering al
Een krik???
En in de achterbak zeker een los reserveer wiel

Geplaatst: 01.01.2014 - 20:00
door Superfunky
rsnhakan schreef:Mijn vader maakt minimaal 300 km per dag. En in het weekend maken we ook altijd zo'n 300 km. Dan tikken die kilometers wel aan. Tel daar een vakantie bij op van ongeveer 11.000 km en dan kom je er wel
Als het goed is gaan we ook met de PIH naar Turkije. Dat lijkt mij een fantastische rit. De D2 had het moeilijk in de bergen... verheug me nu al op de Power knop.
Ik weet 't niet hoor, maar als je dit soort kilometers maakt, dan ga je toch niet in een midden-klasser zitten vanwege een paar euro voordeel?
Voor dezelfde investering zit je in een 2 klasses betere auto met veel meer comfort waardoor je na je dagelijkse 300km gewoon fris en fruitig binnen stapt. Ik wist 't wel! 525D, paar mooie opties, zelfde verbruik en als je de bijtelling een probleem vindt, gewoon privé kopen en km's schrijven, dat kan prima uit lijkt me.
Geplaatst: 01.01.2014 - 20:12
door R.Bijl
Op die stoelen hou je het zonder problemen makkelijk uit hoor!