Ik zal vanochtend contact opnemen met de service manager van Broekhuis en zijn reactie op het forum zetten. Dan kan ik precies uitleggen wat er aan de hand is. Zelf speel ik met de gedachte op Broekhuis te vragen de riem te laten zitten en pas tot vervanging over te gaan na mijn vakantie. Met nogal wat vakantie kilometers voor de boeg, lijkt me de kans dat de originele riem breekt, kleiner dan het type dat bij RichieB is gemonteerd.jvov60 schreef:Jij (en NielsPHEV) krijgt alsnog modificaties die ze al van plan waren te doen?RoaldH schreef:Mijn auto 1 dag eerder...
Is dat ter voorkoming van problemen met de aandrijfriem voor de aandrijving van de dynamo voor het opladen van het hele Hybride systeem of alleen de kleinere (voor de startmotor?) accu? Of is deze laatste vraag te technisch?...
V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één
- RoaldH
- 6th Gear member
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- jvov60
- 4th Gear member
Ik ben benieuwd.
Op LinkedIn las ik van PIH MY14 rijders die een paar weken geleden al 10.000 km hadden gereden. Volgens mij zonder problemen. Er lijkt dan een afdoende oplossing te zijn. En modificaties die ze alsnog op de MY13 doen, zitten vast al op de MY14. Dus zullen de aanpassingen wel goed zijn(?).
Hopelijk zijn de problemen van RichieB het gevolg van slecht gemonteerd en/of beschadigd bij montage.
Op LinkedIn las ik van PIH MY14 rijders die een paar weken geleden al 10.000 km hadden gereden. Volgens mij zonder problemen. Er lijkt dan een afdoende oplossing te zijn. En modificaties die ze alsnog op de MY13 doen, zitten vast al op de MY14. Dus zullen de aanpassingen wel goed zijn(?).
Hopelijk zijn de problemen van RichieB het gevolg van slecht gemonteerd en/of beschadigd bij montage.
- RichieB
- 6th Gear member
Om precies te zijn is hij zaterdag van Leusen naar Huis ter Heide gereden. De ANWB zei dat we naar de dealer in Zeist gingen, maar dat blijkt Leusden te zijn geweest.EV70S schreef:Je auto was toch van Zeist af verder gereden, 35km = Beesd?
De vervanging is prima (al mis ik het Preconditionen), en de service ook. Ik vraag me wel af wat nu het verhaal gaat zijn, en of ze open kaart gaan spelen over de oorzaak.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
-
- 2nd Gear member
Dat hoop ik dus wel, sterker nog dat mag je eisen. Waardoor is dit gebeurd, incident of technisch mankement… Zou heel slecht zijn als ze geen juiste diagnose van de oorzaak willen delen.RichieB schreef:en of ze open kaart gaan spelen over de oorzaak.
Richie , heb je het vermoeden dat ze hier niks over kwijt willen?
V60 PIH Crystal White cert my14
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
kan het misschien zijn dat de oorzaak heel lastig te achterhalen is en dat de dealer daarom weinig er over kan zeggen? Hoe jammer en vervelend dat dan ook is, begrijp me goed. Kan me namelijk niet voorstellen dat ze daar geen open kaart over willen spelen, heb nog nooit meegemaakt dat Volvo opdracht geeft info achter te houden
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Wat een veronderstelling allemaal weer.
Zou het weer die complottheoriën voeden?
Ik heb in mijn werkzame leven heel vaak dingen die de fabrikant mij over producten vertelde niet aan mijn klanten doorgegeven.
Domweg omdat de klant daar niets mee zou kunnen en het op een verkeerde manier zou kunnen interpreteren.
Lijkt me geen bijzondere stellingname.
Zou het weer die complottheoriën voeden?
Ik heb in mijn werkzame leven heel vaak dingen die de fabrikant mij over producten vertelde niet aan mijn klanten doorgegeven.
Domweg omdat de klant daar niets mee zou kunnen en het op een verkeerde manier zou kunnen interpreteren.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
Ik zou het heel raar vinden als het nieuwe component de oorzaak is. Immers, het lijkt mij dat volvo wel duur-testen doet voordat ze het vrijgeven. Een paar duizend km is natuurlijk peanuts.
De modificatie moet juist een mogelijk probleem oplossen, niet erger maken. Zou verder een en ander eerder getriggerd kunnen worden als je vaker laadt ? Want dan helpt de elektro motor vaker mee.
Ik zit ook enigsinds ongemakkelijk in de Auto nu (heb zo goed als dezelfde batch als Richie, mod gehad etc). Hopelijk snel meer duidelijkheid.
De modificatie moet juist een mogelijk probleem oplossen, niet erger maken. Zou verder een en ander eerder getriggerd kunnen worden als je vaker laadt ? Want dan helpt de elektro motor vaker mee.
Ik zit ook enigsinds ongemakkelijk in de Auto nu (heb zo goed als dezelfde batch als Richie, mod gehad etc). Hopelijk snel meer duidelijkheid.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Voor zover ik heb begrepen zijn er een aantal modificaties die worden uitgevoerd waaronder de riem. Ik ga er vanuit dat de aangepaste riem de betrouwbaarheid van de auto uiteindelijk alleen maar ten goede komt. In het algemeen is het zo dat wanneer je sleutelt aan een machine er een risico is dat er iets (anders) kapot gaat. Dat er structureel iets mis zou zijn met de nieuwe riem lijkt me zeer onwaarschijnlijk dit soort zaken kost de fabrikant veel geld en er is hen alles aan gelegen problemen te voorkomen er zal echt een goede afweging zijn gemaakt.
Daarnaast weet een techneut dat er meestal niet een enkele oorzaak is die tot een probleem leiden dit ondanks dat niet techneuten het graag zo zouden zien. Het is bijna altijd een combinatie van factoren die meestal nog lastig exact te bepalen zijn.
Het enige wat voor mij telt in dit soort gevallen is hoe de leverancier je helpt en het probleem oplost en voorzover ik kan beoordelen is dat in het geval van RitchieB prima gegaan en toont en toont het aan dat ook rijders van import auto's prima geholpen worden, Superfunky er is nog hoop !
Daarnaast weet een techneut dat er meestal niet een enkele oorzaak is die tot een probleem leiden dit ondanks dat niet techneuten het graag zo zouden zien. Het is bijna altijd een combinatie van factoren die meestal nog lastig exact te bepalen zijn.
Het enige wat voor mij telt in dit soort gevallen is hoe de leverancier je helpt en het probleem oplost en voorzover ik kan beoordelen is dat in het geval van RitchieB prima gegaan en toont en toont het aan dat ook rijders van import auto's prima geholpen worden, Superfunky er is nog hoop !
-
- 1st Gear member
Ja, dat is wel een visie van voor het internettijdperk.... Artsen denken er soms ook zo over....Ben schreef:Ik heb in mijn werkzame leven heel vaak dingen die de fabrikant mij over producten vertelde niet aan mijn klanten doorgegeven.
In de huidige tijd blijft haast geen info meer verborgen. Je kunt dus maar beter openheid van zaken geven.
Als er tnt maar een riem gebroken is kan het natuurlijk ook zijn dat de modificatie niet goed is uitgevoerd.
Kunnen we idd geen apart topic openen over 'mankementen'? Ik denk dat iedere (potentiele) PIH rijder wel deze info graag wil wten. Ik in ieder geval wel!
De Outlander heeft dus een accu probleem gehad, krijgen wij nu een riemprobleem? Wellicht heeft dit ook gevolgen voor de levertijden?
- RichieB
- 6th Gear member
Ik heb geen idee, want ik heb er nog niets over gehoord. Ik heb ook geen ervaring met Volvo Broekhuis, ik was daar zaterdag toevallig in de buurt. Mijn ervaring met merkdealers in het algemeen is dat je spreekt met een chef werkplaats die de info opleest van een blaadje dat is ingevuld door de monteur. Als je dan doorvraagt krijg je wazige algemeenheden te horen waar je weinig mee kan. Ik heb een wat oudere auto gehad die ik heb laten onderhouden bij een "vakgarage". Daar sprak ik rechtstreeks met de monteur zelf, wat me veel meer beviel.FjodJont schreef:Richie , heb je het vermoeden dat ze hier niks over kwijt willen?
Ik ga het maar gewoon afwachten.
- RoaldH
- 6th Gear member
Zojuist contact gehad met de servicemanager van Broekhuis. Er is vandaag veelvuldig overleg over deze kwestie met VCNL, dus ik kan niet alles in detail vertellen. Het lijkt er momenteel op dat de kwaliteit van de riem niet de oorzaak is voor het probleem. Daarom hebben we in onderling overleg besloten de recall wel uit te voeren, komende donderdag.
-
- 5th Gear member
"Goed" om te horen. Toch benieuwd wat er dan evt bij RichieB aan de hand is. Ben er nog niet gerust op.
- RichieB
- 6th Gear member
Leuk dat je met Broekhuis hebt gebeld over mijn probleem.
Ik ben ook erg benieuwd wat de oorzaak is geweest van mijn verloren zaterdagmiddag.

- RoaldH
- 6th Gear member
Graag gedaan! PM is gestuurd.RichieB schreef:Leuk dat je met Broekhuis hebt gebeld over mijn probleem.Ik ben ook erg benieuwd wat de oorzaak is geweest van mijn verloren zaterdagmiddag.
- RichieB
- 6th Gear member
Bedoel je met of zonder geladen accu? Zonder is het zo'n 6,5 liter op 100 km. Met volle accu zal 120/130 km eerder 5 liter per 100 km kosten. Zie dit draadje.