Pagina 142 van 162

Geplaatst: 23.07.2013 - 07:11
door RoaldH
jvov60 schreef:
RoaldH schreef:Mijn auto 1 dag eerder...
Jij (en NielsPHEV) krijgt alsnog modificaties die ze al van plan waren te doen?

Is dat ter voorkoming van problemen met de aandrijfriem voor de aandrijving van de dynamo voor het opladen van het hele Hybride systeem of alleen de kleinere (voor de startmotor?) accu? Of is deze laatste vraag te technisch?...
Ik zal vanochtend contact opnemen met de service manager van Broekhuis en zijn reactie op het forum zetten. Dan kan ik precies uitleggen wat er aan de hand is. Zelf speel ik met de gedachte op Broekhuis te vragen de riem te laten zitten en pas tot vervanging over te gaan na mijn vakantie. Met nogal wat vakantie kilometers voor de boeg, lijkt me de kans dat de originele riem breekt, kleiner dan het type dat bij RichieB is gemonteerd.

Geplaatst: 23.07.2013 - 07:31
door jvov60
Ik ben benieuwd.

Op LinkedIn las ik van PIH MY14 rijders die een paar weken geleden al 10.000 km hadden gereden. Volgens mij zonder problemen. Er lijkt dan een afdoende oplossing te zijn. En modificaties die ze alsnog op de MY13 doen, zitten vast al op de MY14. Dus zullen de aanpassingen wel goed zijn(?).

Hopelijk zijn de problemen van RichieB het gevolg van slecht gemonteerd en/of beschadigd bij montage.

Geplaatst: 23.07.2013 - 07:47
door RichieB
EV70S schreef:Je auto was toch van Zeist af verder gereden, 35km = Beesd?
Om precies te zijn is hij zaterdag van Leusen naar Huis ter Heide gereden. De ANWB zei dat we naar de dealer in Zeist gingen, maar dat blijkt Leusden te zijn geweest.

De vervanging is prima (al mis ik het Preconditionen), en de service ook. Ik vraag me wel af wat nu het verhaal gaat zijn, en of ze open kaart gaan spelen over de oorzaak.

Geplaatst: 23.07.2013 - 08:51
door FjodJont
RichieB schreef:en of ze open kaart gaan spelen over de oorzaak.
Dat hoop ik dus wel, sterker nog dat mag je eisen. Waardoor is dit gebeurd, incident of technisch mankement… Zou heel slecht zijn als ze geen juiste diagnose van de oorzaak willen delen.

Richie , heb je het vermoeden dat ze hier niks over kwijt willen?

Geplaatst: 23.07.2013 - 08:58
door Walter
kan het misschien zijn dat de oorzaak heel lastig te achterhalen is en dat de dealer daarom weinig er over kan zeggen? Hoe jammer en vervelend dat dan ook is, begrijp me goed. Kan me namelijk niet voorstellen dat ze daar geen open kaart over willen spelen, heb nog nooit meegemaakt dat Volvo opdracht geeft info achter te houden

Geplaatst: 23.07.2013 - 09:04
door kissyfur
misschien kan iemand het gebroken riem verhaal opsplitsen?

Geplaatst: 23.07.2013 - 09:05
door Ben
Wat een veronderstelling allemaal weer.
Zou het weer die complottheoriën voeden?

Ik heb in mijn werkzame leven heel vaak dingen die de fabrikant mij over producten vertelde niet aan mijn klanten doorgegeven.
Domweg omdat de klant daar niets mee zou kunnen en het op een verkeerde manier zou kunnen interpreteren.
Lijkt me geen bijzondere stellingname.

Geplaatst: 23.07.2013 - 09:13
door Autozoeker
Ik zou het heel raar vinden als het nieuwe component de oorzaak is. Immers, het lijkt mij dat volvo wel duur-testen doet voordat ze het vrijgeven. Een paar duizend km is natuurlijk peanuts.

De modificatie moet juist een mogelijk probleem oplossen, niet erger maken. Zou verder een en ander eerder getriggerd kunnen worden als je vaker laadt ? Want dan helpt de elektro motor vaker mee.

Ik zit ook enigsinds ongemakkelijk in de Auto nu (heb zo goed als dezelfde batch als Richie, mod gehad etc). Hopelijk snel meer duidelijkheid.

Geplaatst: 23.07.2013 - 09:42
door NielsPHEV
Voor zover ik heb begrepen zijn er een aantal modificaties die worden uitgevoerd waaronder de riem. Ik ga er vanuit dat de aangepaste riem de betrouwbaarheid van de auto uiteindelijk alleen maar ten goede komt. In het algemeen is het zo dat wanneer je sleutelt aan een machine er een risico is dat er iets (anders) kapot gaat. Dat er structureel iets mis zou zijn met de nieuwe riem lijkt me zeer onwaarschijnlijk dit soort zaken kost de fabrikant veel geld en er is hen alles aan gelegen problemen te voorkomen er zal echt een goede afweging zijn gemaakt.

Daarnaast weet een techneut dat er meestal niet een enkele oorzaak is die tot een probleem leiden dit ondanks dat niet techneuten het graag zo zouden zien. Het is bijna altijd een combinatie van factoren die meestal nog lastig exact te bepalen zijn.

Het enige wat voor mij telt in dit soort gevallen is hoe de leverancier je helpt en het probleem oplost en voorzover ik kan beoordelen is dat in het geval van RitchieB prima gegaan en toont en toont het aan dat ook rijders van import auto's prima geholpen worden, Superfunky er is nog hoop !

Geplaatst: 23.07.2013 - 09:52
door MaartenS
Ben schreef:Ik heb in mijn werkzame leven heel vaak dingen die de fabrikant mij over producten vertelde niet aan mijn klanten doorgegeven.
Domweg omdat de klant daar niets mee zou kunnen en het op een verkeerde manier zou kunnen interpreteren.
Lijkt me geen bijzondere stellingname.
Ja, dat is wel een visie van voor het internettijdperk.... Artsen denken er soms ook zo over....
In de huidige tijd blijft haast geen info meer verborgen. Je kunt dus maar beter openheid van zaken geven.

Als er tnt maar een riem gebroken is kan het natuurlijk ook zijn dat de modificatie niet goed is uitgevoerd.

Kunnen we idd geen apart topic openen over 'mankementen'? Ik denk dat iedere (potentiele) PIH rijder wel deze info graag wil wten. Ik in ieder geval wel!
De Outlander heeft dus een accu probleem gehad, krijgen wij nu een riemprobleem? Wellicht heeft dit ook gevolgen voor de levertijden?

Geplaatst: 23.07.2013 - 10:08
door RichieB
FjodJont schreef:Richie , heb je het vermoeden dat ze hier niks over kwijt willen?
Ik heb geen idee, want ik heb er nog niets over gehoord. Ik heb ook geen ervaring met Volvo Broekhuis, ik was daar zaterdag toevallig in de buurt. Mijn ervaring met merkdealers in het algemeen is dat je spreekt met een chef werkplaats die de info opleest van een blaadje dat is ingevuld door de monteur. Als je dan doorvraagt krijg je wazige algemeenheden te horen waar je weinig mee kan. Ik heb een wat oudere auto gehad die ik heb laten onderhouden bij een "vakgarage". Daar sprak ik rechtstreeks met de monteur zelf, wat me veel meer beviel.
Ik ga het maar gewoon afwachten.

Geplaatst: 23.07.2013 - 14:30
door RoaldH
Zojuist contact gehad met de servicemanager van Broekhuis. Er is vandaag veelvuldig overleg over deze kwestie met VCNL, dus ik kan niet alles in detail vertellen. Het lijkt er momenteel op dat de kwaliteit van de riem niet de oorzaak is voor het probleem. Daarom hebben we in onderling overleg besloten de recall wel uit te voeren, komende donderdag.

Geplaatst: 23.07.2013 - 14:56
door Autozoeker
"Goed" om te horen. Toch benieuwd wat er dan evt bij RichieB aan de hand is. Ben er nog niet gerust op.

Geplaatst: 23.07.2013 - 15:26
door RichieB
Leuk dat je met Broekhuis hebt gebeld over mijn probleem. :-) Ik ben ook erg benieuwd wat de oorzaak is geweest van mijn verloren zaterdagmiddag.

Geplaatst: 23.07.2013 - 16:18
door RoaldH
RichieB schreef:Leuk dat je met Broekhuis hebt gebeld over mijn probleem. :-) Ik ben ook erg benieuwd wat de oorzaak is geweest van mijn verloren zaterdagmiddag.
Graag gedaan! PM is gestuurd.

Geplaatst: 24.07.2013 - 08:50
door jds
Kan er hier iemand zeggen wat het reëel verbruik is van de PIH, ie op lange afstanden vb op de snelweg tegen 120-130 km/u en hiermee verband houdende wat is de reële actieradius ?

Geplaatst: 24.07.2013 - 08:52
door RichieB
Bedoel je met of zonder geladen accu? Zonder is het zo'n 6,5 liter op 100 km. Met volle accu zal 120/130 km eerder 5 liter per 100 km kosten. Zie dit draadje.

Geplaatst: 24.07.2013 - 10:50
door jds
Bedankt

Geplaatst: 24.07.2013 - 15:06
door RoaldH
jds schreef:Bedankt
Actieradius zit tussen de 470 en 630km.

Geplaatst: 24.07.2013 - 15:09
door normanu
waar ze de 1,9l op 100km vandaan hebben gehaald :S