Pagina 143 van 162
Geplaatst: 24.07.2013 - 15:20
door RichieB
Uit de gestandariseerde test over 100 km.
Geplaatst: 24.07.2013 - 15:31
door Autozoeker
met 50km op de accu.
Geplaatst: 24.07.2013 - 17:43
door friend
Voor de duidelijkheid, dit is waar we het over hebben:
Geplaatst: 24.07.2013 - 17:47
door RichieB
Dat is inderdaad de riem die bij mij is gescheurd. Mooie plaatjes, waar komen die vandaan? Laat maar,
gevonden.
Geplaatst: 24.07.2013 - 18:11
door pemojo
Dat is inderdaad de riem die bij mij is gescheurd. Mooie plaatjes, waar komen die vandaan? Laat maar, gevonden.
Vervelend verhaal, maar ik begreep vandaag via de dealer dat dit probleem zich alleen voordoet bij MY13, en dan ook nog eens bij de buitenlandse voertuigen..... Merkwaardig dat er dus nog een verschil bestaat tussen de Nederlandse en buitenlandse MY13 markt op technisch gebied?
Geplaatst: 24.07.2013 - 18:18
door RichieB
Nee, dit heeft niets met import te maken. Alle PIHs komen uit dezelfde fabriek. De recall is inderdaad alleen voor MY13 geweest. Kennelijk is de verbetering bij MY14 al meteen tijdens productie uitgevoerd.
Geplaatst: 24.07.2013 - 18:23
door bart simpson
toch zullen er steeds verschillen per land mogelijk zijn, de z.g. marktcodes
Geplaatst: 24.07.2013 - 19:12
door Autozoeker
Je dealer wil je bang maken....
De nl my13 worden ook gerecalled...
Geplaatst: 24.07.2013 - 19:20
door Jeroen
Is een dag werk vertelde de dealer.
Moet een dag vinden dat ik de auto kan brengen, missen en weer ophalen.
Geplaatst: 24.07.2013 - 19:23
door RichieB
Daar hebben ze gratis vervangend vervoer voor uitgevonden, toch? Het is tenslotte niet jouw schuld dat ze iets moeten aanpassen aan je auto.
Geplaatst: 24.07.2013 - 19:29
door Autozoeker
Ik was keurig geholpen en idd vervangend vervoer. Kost geloof ik z'n 6 uur die modificatie.
Geplaatst: 24.07.2013 - 19:38
door Magliaveli
OEPS en ik maar denken dat ik er op kan wachten (kan natuurlijk wel, maar toch)
Geplaatst: 24.07.2013 - 19:59
door RichieB
Jullie hebben nog mazzel, bij mij duurt het nu al 3 werkdagen.

Geplaatst: 24.07.2013 - 20:42
door Durden
Benieuwd of mijn ervaring van vandaag iets te maken heeft met RichieB's probleem. Vandaag op 3 verschillende momenten een harde klap onder de motorkap gehoord, met bijbehorende schokken en vervolgens alleen de dieselmotor beschikbaar. Hybride/pure niet beschikbaar dus. Na een pauze werkt alles weer normaal. Geen foutmeldingen op het display...
Voelt niet helemaal goed om maar gewoon door te blijven rijden. RichieB, RoaldH, klinkt dit herkenbaar met jullie opgedane kennis?
Geplaatst: 24.07.2013 - 21:09
door RichieB
Ik voelde lichte schokken, alsof de auto een klein beetje inhield en weer verder ging. Na een paar minuten kwam een melding in het display "motor storing spoed" ofzo. Toen heb ik 'm maar stil gezet.
Maar wat je beschrijft kan zeker met de riem te maken hebben.
Geplaatst: 24.07.2013 - 22:39
door Autozoeker
@Durden heb jij de modificatie al gehad? En my13 (nl?)?
Geplaatst: 25.07.2013 - 18:02
door Durden
Nee, ik heb een MY14. De klap onder de motorkap kwam voor min gevoel ergens bij de hoogvoltdynamo vandaan maar, dat is puur een gevoel natuurlijk...
Geplaatst: 25.07.2013 - 18:37
door RichieB
Ik ben vandaag gebeld door Volvo Broekhuis. De riemspanner van de multiriem heeft niet goed gewerkt waardoor die is gaan aanlopen tegen de distributieriem. Dat hield hij niet lang vol. Voor de zekerheid is ook de distributieriem vervangen. Er is gelukkig verder geen motorschade. Mijn eigen dealer gaat mijn PIH morgen in Zeist ophalen. Waarom de riemspanner niet goed werkte kunnen ze (nog) niet zeggen. Volgende week hoor ik waarschijnlijk meer.
Geplaatst: 25.07.2013 - 19:01
door Paul
Wel geestig die Ledjes allemaal in die auto, ik snap er nog niet veel van, maar het viel me op als ik in het donker stuur, dat de lampen gewoon van links naar rechts gaan zoals ook in mijn V50. Maar het lijkt, of er ook een LED aan de zijkant aangaat, maar dan stap ik uit om te kijken en dan zie ik niets bijzonders.
Geplaatst: 25.07.2013 - 19:04
door RoaldH
RichieB schreef:Ik ben vandaag gebeld door Volvo Broekhuis. De riemspanner van de multiriem heeft niet goed gewerkt waardoor die is gaan aanlopen tegen de distributieriem. Dat hield hij niet lang vol. Voor de zekerheid is ook de distributieriem vervangen. Er is gelukkig verder geen motorschade. Mijn eigen dealer gaat mijn PIH morgen in Zeist ophalen. Waarom de riemspanner niet goed werkte kunnen ze (nog) niet zeggen. Volgende week hoor ik waarschijnlijk meer.
Werd vanochtend ook gebeld dat ze eerst jouw auto maken, voordat ze aan de recall beginnen van mijn PIH. Blijkbaar kost de modificatie 1,5 dag en is mijn auto pas maandag klaar.
Hoorde dat VCNL alles op de voet volgt...
Leve vervangend vervoer...