Tank was 90% vol, had niet gepreconditioneerd omdat de buitentemperatuur 23 graden was. Heeft het zin om te preconditionen als de buitentemperatuur > 19 graden is?Jeroen schreef:Roald, voorbeeld 1, hoeveel diesel zat er toen in de tank en had je gepreconditioneerd?
V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Ja als het warm is en je niet in een oven wil stappen 
Maar ik heb daar een probleempje mee, hij stopt altijd na paar mins met bericht dat batterij te warm is

Maar ik heb daar een probleempje mee, hij stopt altijd na paar mins met bericht dat batterij te warm is
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Dat heb ik ook gemerkt als de buitentemperatuur hoger is dan 28 graden. Wil je via VOC de auto alvast koelen, maar dan krijg je dezelfde waarschuwing.Autozoeker schreef:Ja als het warm is en je niet in een oven wil stappen
Maar ik heb daar een probleempje mee, hij stopt altijd na paar mins met bericht dat batterij te warm is

2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Jeroen
- 5th Gear member
- Berichten: 1585
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
- Contacteer:
Als je nog 2 streepjes brandstof hebt en je motor is niet op temperatuur schakelt hij automatisch de dieselmotor aan, maar dat was bij jou dus niet het geval.RoaldH schreef:Tank was 90% vol, had niet gepreconditioneerd omdat de buitentemperatuur 23 graden was. Heeft het zin om te preconditionen als de buitentemperatuur > 19 graden is?Jeroen schreef:Roald, voorbeeld 1, hoeveel diesel zat er toen in de tank en had je gepreconditioneerd?
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
Fototopic - Website fotografie - Facebook
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Nee, ik heb de auto op buiten parkeer stand gezet, maar dan krijg ik dezelfde melding...BanRay schreef:Kan voor koelen de dieselmotor niet gebruikt worden?
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Echt raar dus. Overigens ben ik net gebeld door de dealer in Überlingen dat er nog een sensor bij de elektromotor vervangen dient te worden naast de riem en de software... Volgens mij ben ik onbezoldigd testrijder voor Volvo.Jeroen schreef:Als je nog 2 streepjes brandstof hebt en je motor is niet op temperatuur schakelt hij automatisch de dieselmotor aan, maar dat was bij jou dus niet het geval.RoaldH schreef:Tank was 90% vol, had niet gepreconditioneerd omdat de buitentemperatuur 23 graden was. Heeft het zin om te preconditionen als de buitentemperatuur > 19 graden is?Jeroen schreef:Roald, voorbeeld 1, hoeveel diesel zat er toen in de tank en had je gepreconditioneerd?

2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
3e recall dus ? nou ja kan ik gelijk ff sensus connected touch bekijken bij de dealer...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
hmm nu ik vaak de accu laadt, krijg ik nog steeds af en toe dat hij uit zich zelf de accu via de diesel gaat laden. Vervelend dit. Heb volvo erover gemailed en ze zeggen het volgende:
Heb wel ontdekt hoe je kan aborten. Druk save mode en hij stopt met laden.
Is wel raar, want zoals ik het lees, sparen ze de batterij. Maar ik zie dat hij uit zichzelf gewoon gaat laden als ik op diesel rij.I have investigated with the technical department and this depends in which mode you are driving; AWD, HYBRID or POWER. In different mode this is done in order to maintain the battery. In the instruction booklet it says the following; when low energylevel (the hybridbattery almost empty) the battery’s energylevel must be maintained, which leads to the dieselmotor starting more often.
Heb wel ontdekt hoe je kan aborten. Druk save mode en hij stopt met laden.
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Hoe zie je dat hij gaat laden? Het is op zich niet heel raar. Door de accu een beetje te laden kan die weer gebruikt worden bij het optrekken, wat voor de dieselmotor heel inefficiënt is. Het kan best dat je hierdoor alsnog een lager dieselverbruik krijgt.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Ik kijk vaak op hoeveel km ik nog kan rijden, als dat rap begint te zakken, ga ik kijken bij mycar, hybrid, accu info ofzo. Daar kan je duidelijk zien dat hij de batterij charged. Als je voor het stopt licht staat blijft de diesel ook aan.
Op zich snap ik dat hij even aan gaat, maar hij blijft gewoon laden tot je 20km kan rijden op de accu. Een beetje overdreven. Het lijkt net alsof hij het save knopje indrukt zeg maar. Ik bedoel als ik thuis ben ga ik hem wel chargen, het is niet zo dat ik weken niet geladen heb...
Op zich snap ik dat hij even aan gaat, maar hij blijft gewoon laden tot je 20km kan rijden op de accu. Een beetje overdreven. Het lijkt net alsof hij het save knopje indrukt zeg maar. Ik bedoel als ik thuis ben ga ik hem wel chargen, het is niet zo dat ik weken niet geladen heb...
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Het is alleen raar dat dat ook soms gebeurd als er nog meer dan 20 km range is en de buitentemperatuur ligt tussen de 10 en 30 graden.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Zou het kunnen zijn dat om de zoveel tijd de roet filter schoon wordt gebrand en ze gelijk de accu chargen, aangezien je dan toch al iets meer brandstof gebruikt ? In een ander mail noemden ze dat het ook te maken kan hebben met regeneratie namelijk.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Geen idee, maar dat "magisch laden" altijd tot 20km range.
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Wat jullie beschrijven herken ik niet. Als ik in Hybrid rij wordt de accu steeds leger. Ik heb de range nooit vanzelf weer 10km zien oplopen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- EV70S
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 13:53
Ik had vanochtend een soort gelijk iets, in principe woon-werkverkeer prima op 1 lading te doen, dus kabel op kantoor laten hangen. Gisteravond toch nog even 16km elektrisch erbij moeten rijden, vanmorgen op Pure vertrokken en toen accu vrijwel leeg was kwam hier ook een melding over in het display.
Het vervelende is wel dat hij dan bewust gaat laden (gelijk aan SAVE mode verbruik denk ik) en daardoor rij je de laatste 3-4 km naar kantoor niet zuinig maar relatief onvoordelig terwijl de stekker klaar hangt. Voor spoorwegovergang ging de motor wel netjes uit maar rijdende meters kosten op dat moment veel diesel.
Begrijp dat je een accu niet diep mag ontladen maar eigenlijk zou de auto moeten vragen of je binnen 10km aan een laadstation komt, dan kun je nog een halve liter diesel sparen.
Het vervelende is wel dat hij dan bewust gaat laden (gelijk aan SAVE mode verbruik denk ik) en daardoor rij je de laatste 3-4 km naar kantoor niet zuinig maar relatief onvoordelig terwijl de stekker klaar hangt. Voor spoorwegovergang ging de motor wel netjes uit maar rijdende meters kosten op dat moment veel diesel.
Begrijp dat je een accu niet diep mag ontladen maar eigenlijk zou de auto moeten vragen of je binnen 10km aan een laadstation komt, dan kun je nog een halve liter diesel sparen.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40592
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Misschien een bizarre vergelijking maar ik zie zo'n PIH als een hond.
Een hond eet niet omdat het tijd is om te eten maar omdat er eten is.
Dus ik zou elke gelegenheid aangrijpen om de PIH een bak voer voor te zetten, dan voedt het zichzelf wel tot het vol is.
Een hond eet niet omdat het tijd is om te eten maar omdat er eten is.
Dus ik zou elke gelegenheid aangrijpen om de PIH een bak voer voor te zetten, dan voedt het zichzelf wel tot het vol is.

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57
Ik heb dat wel een paar keer gehad, maar probeer al enig tijd om dit fenomeen te reproduceren want het kan ook voordelen om bij rustig cruisen op langer afstand juist bij te laden (zeg maar extra SAVE), maar dan lukt het niet...ik hou het op een bug die in een andere software versie wat hardnekkiger is dan in mijn software versie..RichieB schreef:Wat jullie beschrijven herken ik niet. Als ik in Hybrid rij wordt de accu steeds leger. Ik heb de range nooit vanzelf weer 10km zien oplopen.