Pagina 147 van 162

Geplaatst: 01.08.2013 - 09:48
door EV70S
Ben schreef:Misschien een bizarre vergelijking maar ik zie zo'n PIH als een hond.
Een hond eet niet omdat het tijd is om te eten maar omdat er eten is.
Dus ik zou elke gelegenheid aangrijpen om de PIH een bak voer voor te zetten, dan voedt het zichzelf wel tot het vol is. :D
Mag ik dan vragen met welk dier je de 245 associeert :)

Begrijp zeker je strekking wel en binnenkort staat er thuis ook een paaltje klaar voor mijn witte hond :oops:

Geplaatst: 01.08.2013 - 09:54
door Autozoeker
pih60 schreef:
RichieB schreef:Wat jullie beschrijven herken ik niet. Als ik in Hybrid rij wordt de accu steeds leger. Ik heb de range nooit vanzelf weer 10km zien oplopen.
Ik heb dat wel een paar keer gehad, maar probeer al enig tijd om dit fenomeen te reproduceren want het kan ook voordelen om bij rustig cruisen op langer afstand juist bij te laden (zeg maar extra SAVE), maar dan lukt het niet...ik hou het op een bug die in een andere software versie wat hardnekkiger is dan in mijn software versie..
Van wat ik kan herinneren ben ik het niet tegengekomen in de oude versie van de software. Was iets wat ik gelijk merkte na de software update. Maar ik vermoed dat het wel met de regeneratie van de roetfilter te maken heeft. Als ik weer bij de dealer ben zal ik dat eens na vragen.

Geplaatst: 01.08.2013 - 17:26
door HSRN850
Mijn vader krijgt volgende week zijn 2013er PIH uitgeleverd. Heb hier veel gelezen over deze auto maar na een proefrit vorige week kwam de volgende vraag in me op:

Als hij in Hybrid of Power staat, heb je in principe afhankelijk van hoeveel vermogen je vraagt een 4-wielaangedreven auto. Waarvoor dient de AWD knop dan nog? En als je accu leeg is, heb je dan nog een AWD met de D5 als krachtbron, dus op 4 wielen?

Geplaatst: 01.08.2013 - 17:43
door RichieB
De Power stand is niet alleen AWD, maar stelt ook de schakelpunten anders in. Er zal pas later opgeschakeld worden, en eerder terug. Ik vind de Power stand erg zenuwachtig rijden. De AWD stand daarentegen levert een stabiele rijervaring, met vooral in de bochten een betere wegligging. Ik heb hier gelezen dat in de AWD stand de diesel iets harder draait om het accupack niet leeg te laten raken. Daardoor zou je niet ineens van AWD weer naar Hybrid springen. Ik heb het maar op een korte rit geprobeerd, dus of dit klopt weet ik niet.

Geplaatst: 01.08.2013 - 19:24
door V70D5AWD
In de AWD stand zal de diesel altijd de generator aandrijven die rechtstreeks de elektromotor aandrijft in geval van een lege accu. Tenminste dat denk..;-)

Geplaatst: 01.08.2013 - 20:56
door NielsPHEV
V70D5AWD schreef:In de AWD stand zal de diesel altijd de generator aandrijven die rechtstreeks de elektromotor aandrijft in geval van een lege accu. Tenminste dat denk..;-)
dat denk je goed en dat doet ie ook bij een volle accu. in de powerstand loopt de high voltage generator niet permanent mee en heb je alleen een e boost bij optrekken. Zoals Ritchie als schreef erg zenuwachtig. Gebruik het wel eens bij het oprijden van een voorrangsweg of om in Dld van 60 naar 160 te accelereren na de wegwerkzaamheden om de file problemen achter me op te lossen tjeemig wat gaat dat dan hard.

Geplaatst: 02.08.2013 - 09:45
door Autozoeker
RoaldH schreef:
Autozoeker schreef:Ja als het warm is en je niet in een oven wil stappen :)
Maar ik heb daar een probleempje mee, hij stopt altijd na paar mins met bericht dat batterij te warm is
Dat heb ik ook gemerkt als de buitentemperatuur hoger is dan 28 graden. Wil je via VOC de auto alvast koelen, maar dan krijg je dezelfde waarschuwing. :( Jammer.
Vanochtend was het nog geen 28, en wilde ik weer testen, maar geen error melding, maar had ook niet idee dat de airco aan was toen ik instapte. lijkt niet helemaal lekker te werken dit

Geplaatst: 02.08.2013 - 10:04
door Jolly Breeze Racing
Hier ook hetzelfde, maar als de auto aan de stekker staat koelt hij wel af.

Geen aangesloten stekker dan stopt ie na een paar minuten.

Geplaatst: 02.08.2013 - 10:08
door Autozoeker
Jolly Breeze Racing schreef:Hier ook hetzelfde, maar als de auto aan de stekker staat koelt hij wel af.

Geen aangesloten stekker dan stopt ie na een paar minuten.
Heb je auto op buiten parkeren staan ? dan zou de stekker niets uit moeten maken... Want in buitenparkeer mode mag hij de diesel aanspreken om te koelen toch?

Geplaatst: 02.08.2013 - 10:13
door Jolly Breeze Racing
Autozoeker schreef:
Jolly Breeze Racing schreef:Hier ook hetzelfde, maar als de auto aan de stekker staat koelt hij wel af.

Geen aangesloten stekker dan stopt ie na een paar minuten.
Heb je auto op buiten parkeren staan ? dan zou de stekker niets uit moeten maken... Want in buitenparkeer mode mag hij de diesel aanspreken om te koelen toch?
Die van mij staat altijd buiten :-)

Ik denk niet dat de dieselmotor aanspringt om te gaan koelen, dat zal de standkachel zijn maar die verwarmd alleen.

Koelen gebeurt, denk ik, alleen m.b.v. de accu

Geplaatst: 02.08.2013 - 10:54
door NielsPHEV
koelen gebeurt met een elektrisch aangedreven airco. Vandaar dat je elektrisch rijdend ook de airco kunt gebruiken (gelukkig maar)

Geplaatst: 02.08.2013 - 10:55
door Autozoeker
vind wel gemis dat ie niet koelt omdat het te warm is met dit weer.

Geplaatst: 02.08.2013 - 11:16
door jvov60
Wordt er ook niet gekoeld als de auto is aangesloten op het laadpunt?
Dan zou het inderdaad een onhandige extra zijn: als het warm is werkt de koeling niet, want de accu's worden te heet...

Geplaatst: 02.08.2013 - 12:20
door IkeV70
jvov60 schreef:Dan zou het inderdaad een onhandige extra zijn: als het warm is werkt de koeling niet, want de accu's worden te heet...
Catch 22.
Zo had ik vroeger een Opel Kadett waarbij ik in de zomer de kachel vol aan moest zetten om te voorkomen dat ie te heet werd, in de winter de kachel uit om de motor nog enigzins op temperatuur te krijgen...

Maar wel heel erg jammer dat het niet mogelijk is te koelen mbv diesel die de generator aandrijft.

Geplaatst: 02.08.2013 - 15:31
door pih60
jvov60 schreef:Wordt er ook niet gekoeld als de auto is aangesloten op het laadpunt?
Dan zou het inderdaad een onhandige extra zijn: als het warm is werkt de koeling niet, want de accu's worden te heet...
Het zal wel aan mijn nog stokoude software liggen, maar heb vandaag voorgekoeld. De buitentemperatuur was volgens het display 42 graden en binnen was het lekker koel. Maandag gaan ze weer eens proberen om nieuwe software erop te zetten. Begin me nu wel af te vragen of ik dat moet willen....

Geplaatst: 02.08.2013 - 15:46
door NielsPHEV
mijn auto doet gewoon voorkoelen hoor, ook met nwe software dus maak je geen zorgen hij stop er naar een paar minuten weer mee dus ik gebruik het echt alleen vlak voor ik instap. Je hebt dan ook meteen koude lucht als je de auto "start"

Geplaatst: 02.08.2013 - 17:51
door Autozoeker
hij blijft toch koelen als ie aan de stekker zit of niet ?
Bij mij koelt ie ook paar mins, en dan schakelt ie zich uit (zonder kabel)

Geplaatst: 02.08.2013 - 18:23
door Paul
Koelen is ook leuk met de afstandsbediening, gewoon lang het lampje knopje indrukken.

Geplaatst: 02.08.2013 - 19:06
door Dzes
Hallo, zal mijzelf eerst even voorstellen, ben nieuw op dit forum. Rij sinds half juli met veel plezier in een V60 PHEV MY14. Inmiddels 4000 km gereden, waarvan ruim 3000 tijdens vakantie. Auto rijdt geweldig, erg leuk om een lange bergpas volledig electrisch af te dalen en in het dal alweer een acculading voor 25 km te hebben geladen (zonder de save knop).

Alleen de bediening via de VOC app (via iPhone) vind ik niet altijd even duidelijk en stabiel. Heb al een paar keer geprobeerd om de precondtioning op een timer via de VOC app te gebruiken terwijl de auto 'los' (niet aan een laadstation) geparkeerd stond. Dat is nog niet gelukt. Zou verwachten dat er met een buitentemp van 35 gr gekoeld zou worden, maar bij aankomst bij de auto op het ingestelde tijdstip was die nog "tropisch". Ben al even langs geweest bij de garage, maar daar konden ze ook niet direct een antwoord geven. Deze functie is nieuw in de VOC app specifiek voor de plugin hybride dus dat is voor de garage ook nog uitzoekwerk. Ze gaan het navragen bij Volvo.

Verder valt me op dat in de app de actuele omgevingstemperatuur rondom de volvo niet weergegeven wordt. Er staat altijd een '-'. Ben benieuwd of dat bij iemand wel werkt.

Geplaatst: 02.08.2013 - 19:10
door RoaldH
@Dzes: dit heb ik ook. Ingeplugd wordt de auto lekker koud (35 -> 22 graden), maar zonder kabel krijg ik de waarschuwing dat de batterij te heet wordt na 3/5 min.