Pagina 150 van 162

Geplaatst: 14.08.2013 - 14:39
door Paul
Ik moet nog heel erg wennen aan de elektrischedigitale meter

Geplaatst: 14.08.2013 - 15:08
door RoaldH
Paul schreef:Ik moet nog heel erg wennen aan de elektrischedigitale meter
Ik ook. Daarom kijk ik meer naar het aantal km voordat de tank leeg is. Alleen wordt die range pas realistisch geüpdatet als je op diesel rijdt. Rij je electrisch dan blijft de range op diesel rond de 400km op het display, maar soms krijg je er steeds kilometers bij waardoor ik uiteindelijk 880km op het display zag. Die natuurlijk in no time verdampen tot 580 a 620km zodra de d5 even heeft gelopen.

Geplaatst: 14.08.2013 - 15:42
door Bas1982
De auto ging vanaf de schelmseweg (weg van openlucht museum) naar A12 richting duiven. Gok dat het tegen 17:00 was. Misschien dat het dan duidelijk is wie het was :D

Maar wie het ook was, zal niet veel verschillen waarschijnlijk, maar echt een heerlijke auto!

Geplaatst: 14.08.2013 - 18:22
door Paul
Precies mijn punt Roal, ellendig vind ik dat.

Hebben andere dit ook, bij achteruitrijden dat je het idee hebt dat je de handrem bent vergeten? Onwijze piep wat trouwens lijkt op het remmen met een franse auto.

Geplaatst: 15.08.2013 - 12:54
door RichieB
De enige piep die ik hoor bij het achteruitrijden kan ik met een knopje uitzetten. ;-) De elektromotor zoemt soms wel een beetje, maar dat is vooruit ook (en zou ik geen piepje willen noemen).

Geplaatst: 15.08.2013 - 13:01
door Paul
Nee het is inderdaad meer een tram of trein die remt. Dat geluid.

Geplaatst: 15.08.2013 - 14:14
door Bluemagics
Nieuwe techniek he. Ik denk dat we naast de MIA/KIA & 0% bijtelling ook veel irritaties mee gaan maken met de auto. Iig meer dan wat je bij een Volvo zou verwachten.

Geplaatst: 15.08.2013 - 14:46
door pih60
Paul schreef:Nee het is inderdaad meer een tram of trein die remt. Dat geluid.
"klinkt" mij ook niet bekend in de oren. MY2014 zeker?

Geplaatst: 15.08.2013 - 14:55
door Ben
Heb je de handrem er af Paul? :sleeping:

Geplaatst: 15.08.2013 - 18:24
door RoaldH
Paul schreef:Nee het is inderdaad meer een tram of trein die remt. Dat geluid.
Geen last van in de my2013.

Geplaatst: 15.08.2013 - 18:27
door RoaldH
Bluemagics schreef:Nieuwe techniek he. Ik denk dat we naast de MIA/KIA & 0% bijtelling ook veel irritaties mee gaan maken met de auto. Iig meer dan wat je bij een Volvo zou verwachten.
Ik voel me soms een beetje testrijder bij Volvo. Ook omdat je als bijrijder de service manager van je lokale dealer meer kan vertellen over de auto dan omgekeerd. Zelf snap ik niet waarom de motor opeens aanspringt na 30 seconden tot 1 minuut, terwijl je stilstaat nadat je hebt gereden (hybrid mode, handel in P, voldoende lading in batterij). Maar vaak valt het niet te reproduceren. :(

Geplaatst: 15.08.2013 - 21:31
door Superfunky
RoaldH schreef:.... Ook omdat je als bijrijder de service manager van je lokale dealer meer kan vertellen over de auto dan omgekeerd......
In de categorie "eigenaardigheden": bij auto nr 3 zouden vandaag door een door ons ingehuurd extern bedrijf de ramen worden getint. Dit zou gebeuren bij de dealer. Aangezien dit vakmensen zijn worden de zijruiten uit de deuren verwijderd zodat het folie optimaal verwerkt kan worden. De monteur vraagt tijdens het werk voor de zekerheid iets na bij de dealer.
Wat denk je dat hij te horen krijgt?
De ramen mogen absoluut niet verwijderd worden. Dit is een speciale auto onder hoogspanning waar van alles mee mis kan gaan en dan mogen zij het opknappen.
Ik heb dus nieuws: bij ruitschade komt er een speciaal team met mannen in witte pakken die dmv een technologisch hoogstaande procedure de beschadigde ruit uit het voertuig zullen verwijderen waarna NASA er een nieuw stukje glaswerk in zal flexen.
Tjonge, tjonge, het wordt steeds komischer.

Geplaatst: 16.08.2013 - 08:19
door Walter
dat heeft niets met de dealer of met VCC te maken, zijn de veiligheidseisen die van buitenaf worden gesteld aan het werken met dergelijke koetsen.

Geplaatst: 16.08.2013 - 09:16
door Superfunky
Walter schreef:dat heeft niets met de dealer of met VCC te maken, zijn de veiligheidseisen die van buitenaf worden gesteld aan het werken met dergelijke koetsen.
Dus...?? Je gaat nu beweren dat je bij een PiH nergens aan mag komen??

Geplaatst: 16.08.2013 - 09:58
door diesel01
Superfunky schreef:
Walter schreef:dat heeft niets met de dealer of met VCC te maken, zijn de veiligheidseisen die van buitenaf worden gesteld aan het werken met dergelijke koetsen.
Dus...?? Je gaat nu beweren dat je bij een PiH nergens aan mag komen??
Duss...?? je hebt de verkeerde auto gekocht.
Maar jouw mannetje van het ingehuurde bedrijf staat het natuurlijk vrij om de ramen eruit te halen als jij daartoe opdracht geeft.
Het is allemaal niet zo moeilijk :wink:

Geplaatst: 16.08.2013 - 10:01
door Walter
Superfunky schreef:
Walter schreef:dat heeft niets met de dealer of met VCC te maken, zijn de veiligheidseisen die van buitenaf worden gesteld aan het werken met dergelijke koetsen.
Dus...?? Je gaat nu beweren dat je bij een PiH nergens aan mag komen??
Voordat je als 'gewone' monteur aan dat ding mag schroeven, moet er een gecertificeerd monteur kijken of er geen 400V delen in de buurt zijn of dat het high voltage systeem uitgeschakeld moet worden. Dus ja, je mag niet zo maar een steeksleutel ter hand nemen. Dat geldt voor alle electrische auto's

Geplaatst: 16.08.2013 - 16:35
door Jeroen
Vanmiddag na ruim 1800 km gereden te hebben maar weer eens wezen tanken.

Afbeelding

Geplaatst: 16.08.2013 - 16:39
door NielsPHEV
heel verstandig anders verleer je het

Geplaatst: 16.08.2013 - 17:05
door Jeroen
Precies, was mijn pincode al bij vergeten...

Geplaatst: 16.08.2013 - 19:20
door kissyfur
tussendoor wel ff je electriciteitrekening gechecked hoop ik? :)