Geplaatst: 14.08.2013 - 14:39
Ik moet nog heel erg wennen aan de elektrischedigitale meter
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ik ook. Daarom kijk ik meer naar het aantal km voordat de tank leeg is. Alleen wordt die range pas realistisch geüpdatet als je op diesel rijdt. Rij je electrisch dan blijft de range op diesel rond de 400km op het display, maar soms krijg je er steeds kilometers bij waardoor ik uiteindelijk 880km op het display zag. Die natuurlijk in no time verdampen tot 580 a 620km zodra de d5 even heeft gelopen.Paul schreef:Ik moet nog heel erg wennen aan de elektrischedigitale meter
"klinkt" mij ook niet bekend in de oren. MY2014 zeker?Paul schreef:Nee het is inderdaad meer een tram of trein die remt. Dat geluid.
Geen last van in de my2013.Paul schreef:Nee het is inderdaad meer een tram of trein die remt. Dat geluid.
Ik voel me soms een beetje testrijder bij Volvo. Ook omdat je als bijrijder de service manager van je lokale dealer meer kan vertellen over de auto dan omgekeerd. Zelf snap ik niet waarom de motor opeens aanspringt na 30 seconden tot 1 minuut, terwijl je stilstaat nadat je hebt gereden (hybrid mode, handel in P, voldoende lading in batterij). Maar vaak valt het niet te reproduceren.Bluemagics schreef:Nieuwe techniek he. Ik denk dat we naast de MIA/KIA & 0% bijtelling ook veel irritaties mee gaan maken met de auto. Iig meer dan wat je bij een Volvo zou verwachten.
In de categorie "eigenaardigheden": bij auto nr 3 zouden vandaag door een door ons ingehuurd extern bedrijf de ramen worden getint. Dit zou gebeuren bij de dealer. Aangezien dit vakmensen zijn worden de zijruiten uit de deuren verwijderd zodat het folie optimaal verwerkt kan worden. De monteur vraagt tijdens het werk voor de zekerheid iets na bij de dealer.RoaldH schreef:.... Ook omdat je als bijrijder de service manager van je lokale dealer meer kan vertellen over de auto dan omgekeerd......
Dus...?? Je gaat nu beweren dat je bij een PiH nergens aan mag komen??Walter schreef:dat heeft niets met de dealer of met VCC te maken, zijn de veiligheidseisen die van buitenaf worden gesteld aan het werken met dergelijke koetsen.
Duss...?? je hebt de verkeerde auto gekocht.Superfunky schreef:Dus...?? Je gaat nu beweren dat je bij een PiH nergens aan mag komen??Walter schreef:dat heeft niets met de dealer of met VCC te maken, zijn de veiligheidseisen die van buitenaf worden gesteld aan het werken met dergelijke koetsen.
Voordat je als 'gewone' monteur aan dat ding mag schroeven, moet er een gecertificeerd monteur kijken of er geen 400V delen in de buurt zijn of dat het high voltage systeem uitgeschakeld moet worden. Dus ja, je mag niet zo maar een steeksleutel ter hand nemen. Dat geldt voor alle electrische auto'sSuperfunky schreef:Dus...?? Je gaat nu beweren dat je bij een PiH nergens aan mag komen??Walter schreef:dat heeft niets met de dealer of met VCC te maken, zijn de veiligheidseisen die van buitenaf worden gesteld aan het werken met dergelijke koetsen.