Pagina 16 van 30

Geplaatst: 13.11.2010 - 00:16
door soepkip
Dit weekend weer klussen? Misschien een filmpje maken? ;)

Geplaatst: 14.11.2010 - 23:53
door B-lennium
Dinsdag heb ik zowaar een dag vrij, even kijken of ik een filmpje kan maken :)

Geplaatst: 16.11.2010 - 16:15
door B-lennium
filmpje maken is er nog niet van gekomen, wel heb ik al veeeel harder gereden dan toegestaan, het bleek dus dat mn ontsteking 20graden verkeerd stond (verkeerde kant van de poelie afgelezen) JEETJE wat een bonk vermogen!

Ik heb wat probleempjes om de turbo druk laag te houden ben al meerdere keren de overboost setting in de megasquirt tegen gekomen (170kpa). waarschijnlijk komt het doordat de holset turbo een twinscroll turbo is en dat de wastegate maar een 'scroll' gebruikt om de druk te regelen. prima met 25+psi (dodge diesel) maar minder als je ongeveer 5 a 7 psi nodig hebt. de wastegate flowed gewoon weg niet genoeg (terwijl ik het gat al groter gemaakt heb!)

Ik ga eens kijken tot hoe hoog de druk oploopt zonder overboost, anders moet ik misschien toch een externe wastegate gaan monteren.

Door het roodgloeien van het spruitstuk is de turbo iets gezakt en bonkt nu tegen de body bij goed optrekken... spruitstuk moet dus even los om aangepast te worden, zo blijf je bezig :)

Al met al een hele positieve dag!

Geplaatst: 16.11.2010 - 17:50
door Boele
Ik ben nu wel HEEEL erg benieuwd!!

Geplaatst: 16.11.2010 - 20:37
door B-lennium
haha, tijdens het rijden ben ik zo gefocused op de motor, geluiden en megasquirt laptop dat een filmpje maken er gewoon ff niet in zit :(

als alles wat beter werkt (en ik weer een beetje vertrouwen in de motor heb :) ) dan gaan we weer naar zandvoort :), dan zorg ik voor voldoende camera standpunten haha!

Geplaatst: 16.11.2010 - 21:36
door ferdy
Heb je nog geen derde motorsteun?? Als externe wastegate is een 38 mm ruim voldoende. Mijn boost bleef toendertijd perfect op 140 kpa

Geplaatst: 16.11.2010 - 22:31
door B-lennium
heb jij een externe gebruikt? welke als ik vragen mag? een tial 38mm lijkt mij idd wel wat, nog geen extra steun nee.

Geplaatst: 17.11.2010 - 09:18
door ferdy
B-lennium schreef:heb jij een externe gebruikt? welke als ik vragen mag? een tial 38mm lijkt mij idd wel wat, nog geen extra steun nee.
Tial 38m is hier te zien:

Afbeelding

Het was nogal een vol zooitje geworden...

Als extra steun kan je ter plekke van de bezine pomp bevestiging een stukje plaatstaal maken waar je een ' stabilisator' stoterstang kan monteren met een aantal rubbers. Werkte zeer goed heb het er nu nog steeds opzitten.

Geplaatst: 21.12.2010 - 13:38
door ferdy
Hoe gaat het met je project ?

Geplaatst: 21.12.2010 - 20:16
door B-lennium
Ik heb het spruitstuk aangepast, de wastegate is echt nodig. met de huidige klimt de boost makkelijk naar de 1bar, 120 t/m 170kmh in 5 sec! maar ik moet met mn voet de laaddruk in de gaten houden, niet goed dus!

Koleere wat een bak vermogen! +/- 60kmh op de oprit van de snelweg, volgas NOG wielspin!! (en er lag toen nog geen sneeuw)

de originele 55A dynamo vond alle elektrische aanpassingen alleen niet zo leuk, 12.6 volt stationair met electrischekoel fan aan... hier heb je liever 14volt.

Ik ben nu 2 dynamo's aan het reviseren Ik heb 2x een 100A bosch dynamo gekocht op internet en vervang de lagers, sleepringen en koolborstel/regelaars. Eentje monteer ik in mn auto en eentje gaat weer terug naar marktplaats.

Er is dus vooruitgang!

Geplaatst: 23.12.2010 - 16:23
door ferdy
Haha gruwelijk, ik heb er een 65 ampere dynamo van een peugeot opzitten die trekt het wel aardig. Welke wastegate heb je overwogen? Heb je hem trouwens bij Wim staan of rijd je er heen en weer mee?

Geplaatst: 23.12.2010 - 19:44
door B-lennium
Ik ga denk ik voor een 38 mvs van TiAL, het lijkt wel de enige 'goede' te zijn alle andere merken hoor je geen goede berichten over (turbosmart enz).

De auto staat bij mn ouders op de oprit (ook barneveld) al die tijd bij wim staan heeft geen zin, hij kan zn ruimte veel beter gebruiken.

Ik heb net mn 2e dynamo in elkaar gezet, een 100A versie uit een 940 gaat op mijn blok, ik heb nog een 850/v70 100A over dus (nieuwe lagers, sleepringen, koolborstels en regelaar) iemand interesse? Marktplaats link

Geplaatst: 04.01.2011 - 22:19
door B-lennium
Inmiddels is de 100A dynamo gemonteerd, een keurige 14,2 volt bij stationair toerental met grootlicht, verwarming en aanjager vol open! een stuk beter dus.

Als extra plus punt kunnen mn injectoren nu iets sneller open en loopt de benzine pomp harder. dus meer maximaal vermogen (theorie).

Op Ebay heb ik een TiAL MV-S 38mm wastegate gekocht scheelt bijna de helft met de zaakjes in nederland! (en ja het is geen knockoff)

Geplaatst: 04.01.2011 - 23:35
door ferdy
Zou je een paar shots van je downpipe kunnen maken, ben benieuwd hoe je deze geplaatst hebt :)

Geplaatst: 05.01.2011 - 11:20
door B-lennium
de downpipe gaat boven het oliefilter, met 90graden dan recht naar beneden net langs de 'firewall' (lees te veel engelse fora's....)

ik kan pas volgend weekeind een foto maken, maar zal dr aan denken!

Geplaatst: 07.01.2011 - 13:01
door ferdy
Bas welke intercooler heb jij erin zitten??

Geplaatst: 07.01.2011 - 18:17
door B-lennium

Geplaatst: 15.01.2011 - 21:18
door B-lennium
de Wastegate zit gemonteerd en houd de druk keurig op 175kpa, 0,75 Bar boost dus. Nu wordt het tijd om de megasquirt maar eens goed af te stellen. als ik wat meer vertrouwen heb in de auto dan wil ik uiteindelijk de afstelling maken op een vermogensbank, Toekomst muziek dat wel..

Geplaatst: 16.01.2011 - 23:04
door ferdy
B-lennium schreef:de Wastegate zit gemonteerd en houd de druk keurig op 175kpa, 0,75 Bar boost dus. Nu wordt het tijd om de megasquirt maar eens goed af te stellen. als ik wat meer vertrouwen heb in de auto dan wil ik uiteindelijk de afstelling maken op een vermogensbank, Toekomst muziek dat wel..
Dat is wel prettig 8) Als je nou voordat je op de testbank gaat er een K nokkenasje in hangt, kan ik je ontstekingstabellen kopieren :D

Geplaatst: 17.01.2011 - 17:09
door B-lennium
Denk er om dat mijn blok een b30f is, lagere compressie als een europese b30e dus. De ideale turbonokkenas heb ik nog niet gevonden, misschien iets uit zweden? (Kgtrimming)