Brandstofpomp zit er al in, maar toch bedankt was denk ik wel een goede oplossing geweest!
Alleen de koppelingen die in het plastic zitten zaten erg vast. Die van de retour leiding waar je al niet bijkan zat echt vast. Plaat een beetje verbogen om steeksleutel er recht op te kunnen zetten. Ging gewoon niet los, ik drufde geen kracht te zetten, omdat anders het plastic zou breken.
Baco om het plastic gezet en nogmaals geprobeerd en ja hoor krak. Nu zit de retour leiding gekit. Weet het niet ideaal, maar is een noodoplossing.
Auto start veel beter me de nieuwe pomp en loopt ook wat soepeler.
Carterontluchting is weg, de 2 slangen die naar de inlaat liepen zijn weg.
Aansluiting op het inlaatspruitstuk dicht gemaakt. Zit nu 1 tenzo r filterje rechtstreeks op het blok. Ruikt het wel onder de kap.
Inlaat bocht op nieuw gemaakt van rvs en zit nu nog maar 1 pijpje op voor de stationair klep.
Power boost valve vervangen voor orginele drukregelaar en staat ongeveer 0,4 bar hoger. Auto loopt nu erg goed en tijd voor de testbank.
Turbodruk staat rond de 0,85 bar.
Volvo 440 1.7 turbo in onderdelen weg!!!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
- Locatie: Buggenum Limburg
Ja ken het probleem met de pomp, heb de mijne een jaartje geleden ook zo gesloopt.
Ben benieuwd wat ie op de testbank doet!
Ben benieuwd wat ie op de testbank doet!
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Ja zit nu een walbro in of die wel genoeg geeft weet ik niet.
Orginele pomp zit in een plastic behuizing vast en dat kan je niet meer gebruiken, omdat de walbro pomp dikker is.
Je hebt 2 pijpjes lopen naar beneden en daar kan je hem aan vastzetten.
Moeilijkste is om bij de pomp te komen zonder iets te slopen.
Orginele pomp zit in een plastic behuizing vast en dat kan je niet meer gebruiken, omdat de walbro pomp dikker is.
Je hebt 2 pijpjes lopen naar beneden en daar kan je hem aan vastzetten.
Moeilijkste is om bij de pomp te komen zonder iets te slopen.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Volgende aanpassingen die eraan komen:
Luchtinlaat boven de turbo. Inlaat word te heet en onderkap dus ook.
RPM wil ik iets hoger hebben.
Boost restrictor eruit. Wil op ongeveer 1,2 bar gaan rijden.
Luchtinlaat boven de turbo. Inlaat word te heet en onderkap dus ook.
RPM wil ik iets hoger hebben.
Boost restrictor eruit. Wil op ongeveer 1,2 bar gaan rijden.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
Rpm was bij mij max 6200 op de testbank, bij 4600 tot 5200 geeft hij max koppel dus meer toeren heeft in mijn ogen geen zin.
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Ja dat dacht ik al, maar meeste wat snellere auto's halen meer snelheid in 1 en 2. Hierdoor verlies al een hoop tijd en afstand mee.
Lagere versnellingen trek je wat gemakkelijker door toeren heen, zodat je dan in hogere versnelling beter uit komt met je vermogen.
Ga dan ook niet altijd meer toeren maken, maar soms is het net beter.
Lagere versnellingen trek je wat gemakkelijker door toeren heen, zodat je dan in hogere versnelling beter uit komt met je vermogen.
Ga dan ook niet altijd meer toeren maken, maar soms is het net beter.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Zit tijdens normaal rond de 26 graden en bij last 36+ graden.
Blijft bij jouw in de 5e versnellingen ook de toeren hangen bij 5200.
Blijft bij jouw in de 5e versnellingen ook de toeren hangen bij 5200.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Geen verschil, starte die nog goed, zwarte rook uit je uitlaat?
Volgende stap voor mij is afstellen en ecu aanpassen.
Ga niet naar Rica vanwege slechte ervaringen en service.
Zit er nog een in de buurt en dat is Beek autoracing in Den Haag.
Ga deze week contact met ze opnemen.
Ps: vandaag ook nog een splinternieuwe t25 garrett turbo besteld
Volgende stap voor mij is afstellen en ecu aanpassen.
Ga niet naar Rica vanwege slechte ervaringen en service.
Zit er nog een in de buurt en dat is Beek autoracing in Den Haag.
Ga deze week contact met ze opnemen.
Ps: vandaag ook nog een splinternieuwe t25 garrett turbo besteld

Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Dit zou jij moeten proberen http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=28448
onderdelen op bv bs-autotune.nl
onderdelen op bv bs-autotune.nl
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Dat zou ik graag willen ja.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Wat houd je tegen? Het is een opensource project, dus alle benodigde informatie kan je op de uitgebreide megasquirt Sites lezen. Het is ontzettend leerzaam en wat is er nou gaver dan dat je zelf je hele automotor regelt?gvanminnen schreef:Dat zou ik graag willen ja.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Moet nog wat laatste dingen doen, voordat ik naar Beek autoracing ga.
Vandaag me accu naar de kofferbak verhuist, zodat ik voor ruimte kreeg voor een oil catch can en met luchtfilter beter kon plaatsen.
Accubak staat eigenlijk niet helemaal mooi vast, maar het werkt wel.
Draden moeten ook nog netjes vastgemaakt worden.


Oil catch can maak ik zelf van rvs. Moet alleen nog een bevestigingsbeugel maken en stuk slang bestellen. 1 carterfiltertje was niet genoeg rechtstreeks op het blok, want toen ging die erg roken uit de uitlaat. Heb nu dus 2 aansluitingen gemaakt op de can voor de filters. Can komt op de plek waar de accu zat.


Ook nog een luchtinlaat in de motorkap gemaakt. Meer turbodruk word de inlaattemperatuur nogal warm. De scoop doet zijn werk goed.

Moet nu nog de juiste injectoren bestellen en de oil catch can afmaken en dan kan ik naar de testbank.
Vandaag me accu naar de kofferbak verhuist, zodat ik voor ruimte kreeg voor een oil catch can en met luchtfilter beter kon plaatsen.
Accubak staat eigenlijk niet helemaal mooi vast, maar het werkt wel.
Draden moeten ook nog netjes vastgemaakt worden.


Oil catch can maak ik zelf van rvs. Moet alleen nog een bevestigingsbeugel maken en stuk slang bestellen. 1 carterfiltertje was niet genoeg rechtstreeks op het blok, want toen ging die erg roken uit de uitlaat. Heb nu dus 2 aansluitingen gemaakt op de can voor de filters. Can komt op de plek waar de accu zat.


Ook nog een luchtinlaat in de motorkap gemaakt. Meer turbodruk word de inlaattemperatuur nogal warm. De scoop doet zijn werk goed.

Moet nu nog de juiste injectoren bestellen en de oil catch can afmaken en dan kan ik naar de testbank.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Heb de juiste injectoren gevonden, deze 0280156023 zijn 347cc en 16 ohm.
Van Beek racing in Den haag gemaild en daar word die afgesteld zodra de injectoren binnen zijn.
Toerenbegrenzer op 6500 rpm
Begrenzer in 5e versnelling eruit
Turbodruk begrenzer eruit en komt op 1 a 1,2 bar.
Ga voor minimaal 200 pk.
Binnenkort ook nieuwe voor banden en worden waarschijnlijk Falkens.
Daarna komt denk ik de versnellingsbak en sportkoppeling.
Van Beek racing in Den haag gemaild en daar word die afgesteld zodra de injectoren binnen zijn.
Toerenbegrenzer op 6500 rpm
Begrenzer in 5e versnelling eruit
Turbodruk begrenzer eruit en komt op 1 a 1,2 bar.
Ga voor minimaal 200 pk.
Binnenkort ook nieuwe voor banden en worden waarschijnlijk Falkens.
Daarna komt denk ik de versnellingsbak en sportkoppeling.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Weet ik allemaal niet, dit laat ik doen. Vermogen zit trouwens niet in de hoge toeren. Weet ook niet of dit gemakkelijk kan, want volgens mij werkt het met kleine weerstandjes en die moet je dan veranderen in de juiste waarde die jij wil.
347cc is zelfs te klein, had 410cc nodig voor een goede 250+ pk, maar dan word het moeilijker afstellen stationair en komt die zeker nooit meer door de keuring.
347cc is zelfs te klein, had 410cc nodig voor een goede 250+ pk, maar dan word het moeilijker afstellen stationair en komt die zeker nooit meer door de keuring.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
begrenzer zit vermoed ik in de ECU instelling
kan veranderd worden bij instellen chip
maar wat bedoel je precies met begrenzer in 5e versnelling er uit???
kan veranderd worden bij instellen chip
maar wat bedoel je precies met begrenzer in 5e versnelling er uit???
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
In de 5e versnelling kom ik niet voorbij de 5200 toeren.
Lijkt erop dat die begrenst is of het is een tekort aan vermogen, maar dit lijkt me niet het geval.
Lijkt erop dat die begrenst is of het is een tekort aan vermogen, maar dit lijkt me niet het geval.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /