Pagina 16 van 23

Geplaatst: 09.05.2009 - 15:05
door gvanminnen
Brandstofpomp zit er al in, maar toch bedankt was denk ik wel een goede oplossing geweest!

Alleen de koppelingen die in het plastic zitten zaten erg vast. Die van de retour leiding waar je al niet bijkan zat echt vast. Plaat een beetje verbogen om steeksleutel er recht op te kunnen zetten. Ging gewoon niet los, ik drufde geen kracht te zetten, omdat anders het plastic zou breken.

Baco om het plastic gezet en nogmaals geprobeerd en ja hoor krak. Nu zit de retour leiding gekit. Weet het niet ideaal, maar is een noodoplossing.

Auto start veel beter me de nieuwe pomp en loopt ook wat soepeler.

Carterontluchting is weg, de 2 slangen die naar de inlaat liepen zijn weg.
Aansluiting op het inlaatspruitstuk dicht gemaakt. Zit nu 1 tenzo r filterje rechtstreeks op het blok. Ruikt het wel onder de kap.

Inlaat bocht op nieuw gemaakt van rvs en zit nu nog maar 1 pijpje op voor de stationair klep.

Power boost valve vervangen voor orginele drukregelaar en staat ongeveer 0,4 bar hoger. Auto loopt nu erg goed en tijd voor de testbank.

Turbodruk staat rond de 0,85 bar.

Geplaatst: 09.05.2009 - 17:19
door Eelco_440Turbo
Ja ken het probleem met de pomp, heb de mijne een jaartje geleden ook zo gesloopt.

Ben benieuwd wat ie op de testbank doet!

Geplaatst: 15.05.2009 - 23:15
door Kootje
Heb je er een walbro ingebouwd? Veel aan moeten passen?

Geplaatst: 16.05.2009 - 11:32
door gvanminnen
Ja zit nu een walbro in of die wel genoeg geeft weet ik niet.

Orginele pomp zit in een plastic behuizing vast en dat kan je niet meer gebruiken, omdat de walbro pomp dikker is.
Je hebt 2 pijpjes lopen naar beneden en daar kan je hem aan vastzetten.

Moeilijkste is om bij de pomp te komen zonder iets te slopen.

Geplaatst: 16.05.2009 - 12:10
door gvanminnen
Volgende aanpassingen die eraan komen:

Luchtinlaat boven de turbo. Inlaat word te heet en onderkap dus ook.

RPM wil ik iets hoger hebben.

Boost restrictor eruit. Wil op ongeveer 1,2 bar gaan rijden.

Geplaatst: 16.05.2009 - 13:26
door Sieger Everts
Rpm was bij mij max 6200 op de testbank, bij 4600 tot 5200 geeft hij max koppel dus meer toeren heeft in mijn ogen geen zin.

Geplaatst: 16.05.2009 - 19:33
door gvanminnen
Ja dat dacht ik al, maar meeste wat snellere auto's halen meer snelheid in 1 en 2. Hierdoor verlies al een hoop tijd en afstand mee.

Lagere versnellingen trek je wat gemakkelijker door toeren heen, zodat je dan in hogere versnelling beter uit komt met je vermogen.

Ga dan ook niet altijd meer toeren maken, maar soms is het net beter.

Geplaatst: 20.05.2009 - 17:38
door 440 Turbo
Ik heb vandaag ook een inlaatluchtteperatuursensor geplaats, tijdens normaal rijden is de temp. 27gr en bij last 34gr.
Welke waarders krijg jij?

Geplaatst: 20.05.2009 - 18:25
door gvanminnen
Zit tijdens normaal rond de 26 graden en bij last 36+ graden.

Blijft bij jouw in de 5e versnellingen ook de toeren hangen bij 5200.

Geplaatst: 25.05.2009 - 15:50
door 440 Turbo
Nee, hij gaat gewoon door tot 6000 toeren. Heb vandaag de grotere injectoren geplaats (249cc) met merk helaas geen verschil, maar dit zal meer effect hebben straks icm. de grote turbo.

Geplaatst: 25.05.2009 - 20:29
door gvanminnen
Geen verschil, starte die nog goed, zwarte rook uit je uitlaat?

Volgende stap voor mij is afstellen en ecu aanpassen.

Ga niet naar Rica vanwege slechte ervaringen en service.
Zit er nog een in de buurt en dat is Beek autoracing in Den Haag.

Ga deze week contact met ze opnemen.

Ps: vandaag ook nog een splinternieuwe t25 garrett turbo besteld :P

Geplaatst: 26.05.2009 - 07:48
door ferdy
Dit zou jij moeten proberen http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=28448

onderdelen op bv bs-autotune.nl

Geplaatst: 26.05.2009 - 17:51
door gvanminnen
Dat zou ik graag willen ja.

Geplaatst: 26.05.2009 - 19:26
door ferdy
gvanminnen schreef:Dat zou ik graag willen ja.
Wat houd je tegen? Het is een opensource project, dus alle benodigde informatie kan je op de uitgebreide megasquirt Sites lezen. Het is ontzettend leerzaam en wat is er nou gaver dan dat je zelf je hele automotor regelt?

Geplaatst: 06.06.2009 - 22:46
door gvanminnen
Moet nog wat laatste dingen doen, voordat ik naar Beek autoracing ga.

Vandaag me accu naar de kofferbak verhuist, zodat ik voor ruimte kreeg voor een oil catch can en met luchtfilter beter kon plaatsen.

Accubak staat eigenlijk niet helemaal mooi vast, maar het werkt wel.
Draden moeten ook nog netjes vastgemaakt worden.
Afbeelding

Afbeelding

Oil catch can maak ik zelf van rvs. Moet alleen nog een bevestigingsbeugel maken en stuk slang bestellen. 1 carterfiltertje was niet genoeg rechtstreeks op het blok, want toen ging die erg roken uit de uitlaat. Heb nu dus 2 aansluitingen gemaakt op de can voor de filters. Can komt op de plek waar de accu zat.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een luchtinlaat in de motorkap gemaakt. Meer turbodruk word de inlaattemperatuur nogal warm. De scoop doet zijn werk goed.

Afbeelding

Moet nu nog de juiste injectoren bestellen en de oil catch can afmaken en dan kan ik naar de testbank.

Geplaatst: 25.06.2009 - 21:12
door gvanminnen
Heb de juiste injectoren gevonden, deze 0280156023 zijn 347cc en 16 ohm.

Van Beek racing in Den haag gemaild en daar word die afgesteld zodra de injectoren binnen zijn.

Toerenbegrenzer op 6500 rpm
Begrenzer in 5e versnelling eruit
Turbodruk begrenzer eruit en komt op 1 a 1,2 bar.

Ga voor minimaal 200 pk.

Binnenkort ook nieuwe voor banden en worden waarschijnlijk Falkens.

Daarna komt denk ik de versnellingsbak en sportkoppeling.

Geplaatst: 26.06.2009 - 12:26
door 440 Turbo
Is 347cc niet iets te groot? ik heb 260cc met 1.2 bar, maar mischien dat de mijne te klein zijn.

Hoe kan je je toerenbegrenzer eruit halen? Die wil ik ook graag verwijderen!!

Geplaatst: 26.06.2009 - 17:27
door gvanminnen
Weet ik allemaal niet, dit laat ik doen. Vermogen zit trouwens niet in de hoge toeren. Weet ook niet of dit gemakkelijk kan, want volgens mij werkt het met kleine weerstandjes en die moet je dan veranderen in de juiste waarde die jij wil.

347cc is zelfs te klein, had 410cc nodig voor een goede 250+ pk, maar dan word het moeilijker afstellen stationair en komt die zeker nooit meer door de keuring.

Geplaatst: 26.06.2009 - 17:29
door DeNNiS_
begrenzer zit vermoed ik in de ECU instelling
kan veranderd worden bij instellen chip

maar wat bedoel je precies met begrenzer in 5e versnelling er uit???

Geplaatst: 26.06.2009 - 19:38
door gvanminnen
In de 5e versnelling kom ik niet voorbij de 5200 toeren.
Lijkt erop dat die begrenst is of het is een tekort aan vermogen, maar dit lijkt me niet het geval.