Pagina 16 van 30
Geplaatst: 21.08.2012 - 16:19
door diesel01
Hksvs schreef:Omdat centjes altijd belangrijker zijn. Een 530d zou voor ons ideaal zijn, alleen is de 530d van een andere prijsklasse dan de V70 D5.
In crisis uitvoering valt dat, volgensmij, best mee.
http://www.bmw.nl/nl/nl/general/downloa ... 7_2012.pdf
Hmm toch nog €63.370.
Geplaatst: 21.08.2012 - 16:23
door The Volvoboy
Slik das toch wel ff iets duurder dan en V70 :shock:
Geplaatst: 21.08.2012 - 16:26
door diesel01
Ach ja de overheid...
Er kan vast iets geregeld worden met de BPM en BTW.

Geplaatst: 21.08.2012 - 16:49
door NielsPHEV
kan me niet voorstellen dat er niet voor de BMW zou zijn gekozen vanwege het prijsverschil, is zoals diesel01 schrijft door het wegvallen van bpm en btw helemaal niet zo fors daarnast ben ik er van overtuigd dat de diverse importeurs er zelfs wat voor over hebben wanneer het klpd in "hun" auto's rijdt
Geplaatst: 21.08.2012 - 17:20
door V70/2.4D/2003
Neem dan de 535 D, daar krijg je een koppelkromme gelijk de tafelberg en dat is beschikbaar vanaf iets van 1200 toeren. Ik heb eens dat genoegen mogen smaken en neem van mij aan amice, dat gaat als de brandweer.
Geplaatst: 21.08.2012 - 20:01
door Paul
Ze hebben ook duidelijk met de BMW's test gereden en het KLPD heeft volgens mij vanwege meerdere punten voor Volvo gekozen.
En ik weet niet of er veel merken op zitten te wachten dat het KLPD erin rijdt. Ik weet nog dat de V50's er net waren bij het KLPD en toen waren het juist meer negatieve dingen.
Geplaatst: 21.08.2012 - 20:10
door Hksvs
Er kon door verschillende merken worden ingeschreven om voertuigen te leveren. BMW leverde een test 520d en die mist pk's. De V70 komt dan beter uit de test. Bovendien blijft de V70 duidelijk goedkoper.
En Volvo kon direct leveren. De aanbesteding heeft even geduurd en veel V50's liepen op hun einde.
Op de V50 D5 valt nu nog enkel het gebrek aan ruimte op te merken. Alle KLPD V50's rijden met het zogeheten heavy duty pakket: grotere remmen en verlaagd onderstel. Ik rij persoonlijk liever met de 50 dan met.de 70. De 50 rijdt als een kart, waar de 70 soms wat log voelt. Maar dat is niet vreemd, de 70 weegt door de 2 ton.
Geplaatst: 21.08.2012 - 22:17
door bookkeeper
Hhhhmmmm waarom niet kiezen voor de S/V60 ? Wegligging is echt super....
Geplaatst: 21.08.2012 - 22:24
door Hksvs
Zou mij ook een heerlijke dienstauto lijken, maar als je ziet wat we allemaal mee moeten sjouwen kom je waarschijnlijk ruimte tekort in een S/V60.
Geplaatst: 21.08.2012 - 22:30
door NielsPHEV
als het in een V50 past zou het toch ook in een V60 moeten kunnen
Geplaatst: 21.08.2012 - 22:34
door bookkeeper
NielsV70 schreef:als het in een V50 past zou het toch ook in een V60 moeten kunnen
Dat dacht ik dus ook... Daarnaast is de S/V60 lichter dus minder brandstog verbruik..
Geplaatst: 21.08.2012 - 22:35
door Hksvs
Klopt. Maar het past eigenlijk net niet helemaal in de 50. En nu is er voor de 70 een speciaal opbergsysteem gemaakt met lades etc. Dat werkt prima en ziet er een stuk beter uit dan een oud grijs plastic krat met alles erin gegooid

Geplaatst: 21.08.2012 - 22:43
door NielsPHEV
tja dan zal je moeten wennen aan de wegligging van de V70 overigens vind ik daar weinig mis mee maar hij is inderdaad minder dynamisch dan de 60 serie of ie echt in de praktijk significant minder snel / wendbaar is vraag ik me overigens af
Geplaatst: 21.08.2012 - 22:47
door bookkeeper
Zou graag eens een dienst mee draaien om te zien hoe het toe gaat op de snelweg... Heb het na de introductie van de V70 gevraagd maar helaas.... Dat gaat zomaar niet....
Helaas...
Voor mij blijft de vraag... Hoe is het om op hoge snelheid met blauw en geluid te rijden....
Echt respect voor die gasten zeker als je ziet hoe slecht 90% reageert op hen....
Geplaatst: 21.08.2012 - 22:48
door Hksvs
Nou ja, we reden voor de V50 ook al wat jaren in vorige V70 edities. De V50 was wat dat betreft een opmerkelijke keuze. Geen slechte imo.
Geplaatst: 21.08.2012 - 22:54
door bookkeeper
V50 mag er zeker wezen maar de V70 straalt toch wel ff respect uit....
Zeker als ze even naast je komen rijden en gebaren dat het iets rustiger mag en vervolgens er weer vandoor gaan...auw...
Geplaatst: 21.08.2012 - 22:57
door Hksvs
bookkeeper schreef:Zou graag eens een dienst mee draaien om te zien hoe het toe gaat op de snelweg... Heb het na de introductie van de V70 gevraagd maar helaas.... Dat gaat zomaar niet....
Helaas...
Voor mij blijft de vraag... Hoe is het om op hoge snelheid met blauw en geluid te rijden....
Echt respect voor die gasten zeker als je ziet hoe slecht 90% reageert op hen....
Om die reden hebben wij een zeer uitgebreide rij opleiding van een goeie 6 weken. Vereiste om in een Volvo van de verkeerspolitie van het KLPD te mogen rijden. Alles draait daarin om inzicht en anticiperen. Met (zeer) hoge snelheid rijden is een van de onderdelen van de opleiding. Niet alleen op de snelweg. Het is soms vervelend als mensen je niet achter zich zien, maar met bepaalde rij technieken kun je je toch meer zichtbaar maken.
Geplaatst: 21.08.2012 - 23:13
door bookkeeper
Echt gaaf hoor hksvs... Dagje ruilen?
Geplaatst: 22.08.2012 - 10:17
door Hksvs
Deze wilde ik jullie niet onthouden. Dit hadden m'n collega's afgelopen week aan de kant staan:

Geplaatst: 22.08.2012 - 10:32
door Ben
Zo'n 70 is toch best wel wat meer dan een 50 hoor.
Zeker als je overwicht wil uitstralen. En dat wil je als KLPD.