Pagina 16 van 34
Geplaatst: 31.03.2012 - 19:36
door V70/2.4D/2003
Was dat een beetje te doen Jeroen? Als oefening was het goed dus mag je de volgende keer de mijne ook doen.....

Geplaatst: 31.03.2012 - 19:53
door JeroenSpock
Ja echt een klusje van niets. Als je een nieuwe hebt zet ik hem er zo in voor je. Ook leuk van Volvo dat ze in het filter een paar sneetjes hebben gemaakt zodat het filter een beetje kan buigen. Want in 1 rechte lijn komt hij er niet in en uit.
Oceanracer schreef:Die oude is trouwens niet origineel.
Maar wel een orgineel prijsje, €46,60 ex bij onze vrienden in Stadskanaal. Die van de dealer was 47,10 ex.
Oliefilter was daar 17,69 ex, bij de dealer 13,70.
In dit geval is de dealer dus echt neit duurder dan de specialist.
Geplaatst: 31.03.2012 - 19:55
door Oceanracer
Die ervaring had ik met vrienden uit Westerbroek ook al. :twisted:
Geplaatst: 31.03.2012 - 20:04
door Oceanracer
Ik heb het net even voor je nagekeken:
Zo te zien heb je dus een Mahle koolstoffilter. Consumentenprijs € 57,60. Kost inkoop € 40,32 inclusief B.T.W. KASSA!!!
Dus als iemand nog een interieurfilter nodig heeft...
Geplaatst: 31.03.2012 - 20:06
door Gast
JeroenSpock schreef:In dit geval is de dealer dus echt neit duurder dan de specialist.
dus...................
Geplaatst: 31.03.2012 - 20:38
door V70/2.4D/2003
Doen we het zelf

Geplaatst: 31.03.2012 - 22:37
door edraket
staaf schreef:Ik zou mijn onderhoud ook weer zelf willen doen, is bij al mijn vorige wagens steeds goed bevallen.
Mijn huidige wagen V70 2.4D 126PK '07 moet binnenkort zijn 120.000km beurt krijgen. Ik vind hier op het forum schema's van de 2.5D (M@rcel) en het een en het ander van de 'oude' D5 (Edraket) maar echter niets specifieks wat de 2.4D 126Pk betreft.
Is er iemand in het bezit van dit schema die deze info wil delen?
Stuur me even een pb met je mailadres dan stuur ik je de onderhoudstabel voor jouw auto.
Geplaatst: 01.04.2012 - 19:06
door Freek63
Als je zelf je onderhoud wilt doen én liever originele Volvo onderdelen hebt, kijk een sbij onze forumsponsor
www.parts4swedes.nl.
Niks te duur en prima service.
Geplaatst: 02.04.2012 - 15:42
door FrankS60
Of 3 filters voor nog geen 40 euro incl verzenden:
http://www.ebay.de/itm/3er-Pack-Innenra ... 1c213f2d60
Heb mijn filters ook van Ebay.de gehaald, voor een vergelijkbare prijs. Zag er exact zo uit als het origineel, ook nog geen enkel probleem mee gehad, paste probleemloos. Weet niet meer welke aanbieder het toen was op ebay. Ik neem aan dat de fabrikanten van het origineel zich helemaal slap lachen.
Geplaatst: 02.04.2012 - 20:17
door kuupertie
Geplaatst: 02.04.2012 - 20:59
door V70/2.4D/2003
Tja, goedkoper dan bij de dealer en ziet er hetzelfde uit. Alleen het oliefilter is al 5 euro goedkoper.
Geplaatst: 03.04.2012 - 13:54
door t5power
Kun je die interieurfilters e.d. goed zelf vervangen? Sowieso zou ik wel eens wat meer inzage willen m.b.t. de beurten, bijv een 150k beurt voor mijn volvo, wat houdt dat nu in? Wat gaat er dan allemaal gebeuren?
Geplaatst: 03.04.2012 - 18:58
door JeroenSpock
Ik zag er een beetje tegenop om dat interieurfilter te vervangen, omdat je leest dat hij egr onhandig achter het dashboardkastje zit verstopt.
Praktijk:
Even op je rug half in de auto gaan liggen aan bijrijderskant,
6 torx 25 schroeven los draaien,
oud filter eruit en afvragen waarom er sneetjes aan de zijkant zitten,
nieuw filter erin en Volvo bedanken voor de sneetjes die ook in je nieuwe filter zitten,
deksel er weer op,
uit de auto kruipen,
rug even recht zetten en klaar.
Geplaatst: 03.04.2012 - 19:02
door Bakboord1
Filter is een eitje. Dat kan echt iedereen.
Wat de beurt exact inhoud heb ik hier nu niet paraat. Er circuleert wel een lijstje.
Maar met name de visuele inspecties van bijv ophanging vind ik lastig.
Ik heb al geen brug en hoeveel speling mag een rubber geven voordat deze vervangen moet worden..
Geplaatst: 03.04.2012 - 19:02
door t5power
JeroenSpock schreef:Ik zag er een beetje tegenop om dat interieurfilter te vervangen, omdat je leest dat hij egr onhandig achter het dashboardkastje zit verstopt.
Praktijk:
Even op je rug half in de auto gaan liggen aan bijrijderskant,
6 torx 25 schroeven los draaien,
oud filter eruit en afvragen waarom er sneetjes aan de zijkant zitten,
nieuw filter erin en Volvo bedanken voor de sneetjes die ook in je nieuwe filter zitten,
deksel er weer op,
uit de auto kruipen,
rug even recht zetten en klaar.
Klinkt goed te doen! Zijn er trouwens geen handleidingen met plaatjes te vinden waardoor e.e.a. wat visueel wordt neergezet?
Geplaatst: 04.04.2012 - 18:49
door Freek63
Voor een (wat summiere) handleiding voor het vervangen van interieurfilters S60, V70, XC70 en S80 klik op
http://www.parts4swedes.nl/nl/product/i ... c90/#tab-2. Klik daarna op het rechter plaatje.
Geplaatst: 04.04.2012 - 19:13
door t5power
Die filters durf ik nog wel zelf te vervangen, kan me niet voorstellen dat het moeilijker is dan het installeren van de GROM USB uitbreiding.
Verder dan filters, ruitewissers en een litertje olie bijvullen ga ik alleen niet, dan wordt het te moeilijk

Geplaatst: 04.04.2012 - 19:19
door JeroenSpock
t5power schreef:Verder dan filters, ruitewissers en een litertje olie bijvullen ga ik alleen niet, dan wordt het te moeilijk

Moeilijk? Man, olie verversen stelt niets voor! Ik zag er ook een beetje tegenop maar ik doe het vanaf nu lekker zelf, het is nog leuk ook
Interieurfilter handleiding, daar vroeg ik eerder in dit topic ook al om:
JeroenSpock schreef:Deze en
deze had ik nodig.
Dan ga ik nu maar even lekker onhandig in de auto liggen denk ik

Ziet er niet moeilijk uit in ieder geval.
Geplaatst: 04.04.2012 - 19:22
door t5power
JeroenSpock schreef:t5power schreef:Verder dan filters, ruitewissers en een litertje olie bijvullen ga ik alleen niet, dan wordt het te moeilijk

Moeilijk? Man, olie verversen stelt niets voor! Ik zag er ook een beetje tegenop maar ik doe het vanaf nu lekker zelf, het is nog leuk ook
Maar hoe vang je die bende op dan? En moet je dan de afgewerkte olie ergens inleveren?
Stuurbekrachtingingsolie checken lukt me trouwens ook nog wel, ik heb wel eens meegemaakt dat die te laag stond (bleek wat te lekken) en dan gaat de auto tijdens rotondes van binnen gek kreunen. Kun je zelf ook makkelijk remvloeistof/koelvloeistof controleren?
Geplaatst: 04.04.2012 - 19:40
door Oceanracer
Je had je kunnen aanmelden voor de Noorderlijke Oliewisseldag van afgelopen zondag. Daar hebben we van diverse auto's de olie ververst en het oliefilter vervangen. Van Jeroen zijn auto is ook het brandstoffilter vervangen. Olie en filters inderdaad bij de gemeente inleveren als KCA.
Remvloeistof kun je inderdaad eenvoudig zelf controleren en bijvullen. Motorkap open en het niveau moet zichtbaar tussen min en max staan, ongeacht de temperatuur van de motor. Bovendien moet je deze om de twee jaar verversten.
Koelvloeistof controleer je bij koude motor. Deze moet tenminste boven de min staan. Bijvullen alleen bij koude motor ivm druk in het systeem. En alleen bijvullen met de juiste kleur. Er is groen, blauw en roze. Deze níet mengen!
Het is normaal dat het niveau van de remvloeistof daalt, omdat je remblokken slijten. De koelvloeistof zou onder de zelfde omstandigheden niet horen te zakken.