Pagina 16 van 83
Geplaatst: 24.12.2012 - 11:49
door HarroJansen
Timmy schreef:Komende uit een Audi met een RNS-510 navigatiesysteem is het even wennen. Het VAG-systeem kon je zonder de boekjes te hebben gelezen bedienen.
Na 3 inbraken en een heleboel schade zeg ik voorlopig alles beter dan VAG (RNS-510) systemen.
Was ook één van de redenen om niet meer voor VAG te kiezen.
Geplaatst: 24.12.2012 - 12:01
door Mir
Timmy schreef:Alfist33 schreef:
Wat is jullie mening over de gebruiksgemakken van de V40 Navigatie software en besturing?
Enige dat mij tegenvalt, en blijft tegenvallen, is dat het systeem elke keer weer de route wil aanpassen indien er een vertraging is.
'
Dat kan je uitzetten toch?
Geplaatst: 24.12.2012 - 12:57
door Alfist33
Timmy schreef:Alfist33 schreef:
Wat is jullie mening over de gebruiksgemakken van de V40 Navigatie software en besturing?
Komende uit een Audi met een RNS-510 navigatiesysteem is het even wennen. Het VAG-systeem kon je zonder de boekjes te hebben gelezen bedienen. Toch vind ik Sensus helemaal niet tegenvallen. Sommige opties zijn goed verstopt en ik vind het erg jammer dat ik nergens een lijst met files/incidenten kan vinden maar de rest bevalt mij wel. De gesproken instructies en de kaarten zijn duidelijk.
Enige dat mij tegenvalt, en blijft tegenvallen, is dat het systeem elke keer weer de route wil aanpassen indien er een vertraging is.
Dat laatste ben ik inderdaad met je eens, soms gebeurt het gewoon 10x in 1 rit.
Geplaatst: 24.12.2012 - 16:58
door Timmy
Mir schreef:Dat kan je uitzetten toch?
Dan zou ik heel graag weten hoe

Geplaatst: 24.12.2012 - 19:05
door v70bio
Probleem is volgens mij dat het systeem de file informatie per route bekijkt en niet voor een grote regio. Je kunt wel wat instellen mbt filemeldingen maar of je de alternatieven helemaal uit kunt zetten betwijfel ik.
Geplaatst: 25.12.2012 - 16:07
door Mir
Timmy schreef:Mir schreef:Dat kan je uitzetten toch?
Dan zou ik heel graag weten hoe

Geen idee.. Had schijnbaar ongelijk en kon het zelf ook niet vinden

Geplaatst: 27.12.2012 - 10:00
door theroadmap
Ik ben over de hele auto zeer tevreden, maar over de navigatie ben ik echt niet te spreken. Dat is meer een soort van misplaatste grap. Wat een draak zeg!
Stuurt me regelmatig verkeerd of via onlogische routes. Ook die meldingen van een nieuwe route zijn raar en komen soms elke paar minuten. "Nieuwe route is 40 meter korter" (die kreeg ik dus echt). BOEIEN! Vertel me liever hoeveel minuten het scheelt.
Ik zit er zelfs over te denken een officiele klacht bij de importeur in te dienen. Een navigatiesysteem van 1600€ dat het slechter doet dan een TomTom van 4 jaar oud die 1/10 van die prijs kost is gewoonweg niet acceptabel.
Geplaatst: 27.12.2012 - 13:19
door Timmy
theroadmap schreef:Ik ben over de hele auto zeer tevreden, maar over de navigatie ben ik echt niet te spreken. Dat is meer een soort van misplaatste grap. Wat een draak zeg!
Ik vrees dat je te hoge verwachtingen van een ingebouwd navigatiesysteem hebt...
Ik heb als vergangende auto een vrijwel nieuwe A6 en merk dat deze navigatiesoftware welliswaar gebruiksvriendelijker in elkaar zit maar de routes zijn soms verre van logisch. Omleidingen waarbij je in de spits dwars door een gemeente wordt gestuurd of routes die niet kloppen (exacte dezelfde als bij de Volvo-navi trouwens...).
Geplaatst: 27.12.2012 - 13:36
door D2
Mir schreef:Timmy schreef:Mir schreef:Dat kan je uitzetten toch?
Dan zou ik heel graag weten hoe

Geen idee.. Had schijnbaar ongelijk en kon het zelf ook niet vinden

Je kunt onder Instellingen > Verkeersinformatie het gebruik van verkeersinformatie minder intensief instellen ("belangrijkste" - alleen de belangrijkste verstoppingen), dan wordt 't al een stuk rustiger met de routeaanpassingen. Kies "Geen" en er wordt geen rekening meer gehouden met verkeersinformatie.
Geplaatst: 31.12.2012 - 12:27
door Meeratne
Ik ben van de week even bij de dealer wezen buurten voor de approachverlichting en het niet goed functioneren van de wiswas installatie (lekken achter en soms voor niks doen en achter sproeien).
Voor de laatste is een nieuw pompje in bestelling, maar dat gaat nog wel een paar weken duren omdat deze nogal vaak besteld wordt. Het schijnt iets met een zekeringetje te maken te hebben.
De approachverlichting (en het blijven branden van de binnenverlichting) is onderzocht, maar er is nog geen oplossing voor vanuit Volvo. Het wordt nu zelfs een 'producteigenschap' genoemd en we moeten er maar mee leren leven. Dikke onzin natuurlijk. De dealer heeft nogmaals melding gemaakt (mede doordat een verkoper er zich ook mee ging bemoeien dat hij het probleem heel vaak hoort van klanten). Wordt vervolgd...
Gelijk gevraagd of de approachverlichting direct met het ontgrendelen van de auto ingeschakeld kan worden...Maar helaas, schijnt écht niet te kunnen.
Geplaatst: 31.12.2012 - 12:40
door Timmy
Meeratne schreef:Gelijk gevraagd of de approachverlichting direct met het ontgrendelen van de auto ingeschakeld kan worden...Maar helaas, schijnt écht niet te kunnen.
Wat grote onzin is natuurlijk. Je kan van alles via het menu instellen alleen de approach verlichting niet. Een nieuwe software optie en je bent klaar...
Ik blijf dit (en de tekortkomingen van mijn eerder lijst) steeds melden. Mogelijk kunne/doen ze er wat mee.
Geplaatst: 05.01.2013 - 00:35
door clubbtraxx
Timmy schreef:Meeratne schreef:Gelijk gevraagd of de approachverlichting direct met het ontgrendelen van de auto ingeschakeld kan worden...Maar helaas, schijnt écht niet te kunnen.
Wat grote onzin is natuurlijk. Je kan van alles via het menu instellen alleen de approach verlichting niet. Een nieuwe software optie en je bent klaar...
Ik blijf dit (en de tekortkomingen van mijn eerder lijst) steeds melden. Mogelijk kunne/doen ze er wat mee.
Onzin inderdaad en moet kinderlijk eenvoudig te implementeren zijn voor de software engineers. Mijn vorige auto was een Ford Mondeo en die had dit nou precies wel. Ontgrendelen en hoppa approach verlichting aan, best handig.
Het mooie was dat het ook nog altijd gewoon werkte, dus misschien kan Volvo het even bij Ford navragen

Geplaatst: 05.01.2013 - 15:53
door Johann
Gaat bij mijn auto aan als ik er naar toe loop.
Geplaatst: 05.01.2013 - 18:59
door MichelR
Gister ook voor het eerst de klok bug mee gemaakt.
Dacht juist dit heb ik gelukkig niet..
Was heel raar.. Ik heb dus keyless entry dus ik open normaal mijn voordeur door handgreep aan te raken.. Gaat mijn alarm af?. Snel sleutel gepakt en alarm weer uit gedaan.
Daarna zag ik dus ook dat mijn klok op hele andere tijd stond?.
Weet niet of dit met elkaar te maken heeft.
Maar er was volgens mij al een oplossing voor de klok bug meende ik te hebben gelezen?.
En citysafety werkt gelukkig wel.. Van de week ingreep gehad toen de rij auto bij groen wegreden en plots weer vol in de remmen gingen..
Remde ook maar citysafety was net wat eerder en gelukkig maar.
Geplaatst: 05.01.2013 - 21:55
door Eddy S60
Dat van die klok heb ik ook gehad, nieuwe software erin en daarna geen last meer gehad.
Geplaatst: 05.01.2013 - 22:46
door Timmy
MichelR schreef:Was heel raar.. Ik heb dus keyless entry dus ik open normaal mijn voordeur door handgreep aan te raken.. Gaat mijn alarm af?. Snel sleutel gepakt en alarm weer uit gedaan.
Daarna zag ik dus ook dat mijn klok op hele andere tijd stond?
Het alarm dat afgaat herken ik. Bij mij is het tot dusver twee maal voorgekomen en dat terwijl ik ook keyless entry heb. De tijd was bij mij nog wel correct.
Geplaatst: 07.01.2013 - 13:50
door Elsje
Gisteren heb ik in een nieuwe (130 km) VW Passat Bluemotion gereden.
Wat me direct opviel was het ontbreken van de "brand"lucht van de nieuwe motor. Bij de V40 D2 heb ik de motor geroken tot 5000km. Blijkbaar is de V40 gevoelig van geuren van buitenuit want bij het bedienen van de ruitesproeiers heb ik de typische reuk vd ruitewisservloeistof ook direct binnen. Verder is de Passat zachter geveerd dan de V40. Zelfs bij 2.3 bar (was 2.8bar nieuw) heb ik nog altijd een geklop (het geluid is vergelijkbaar met een losse uitlaat die tegen het chassis trilt) vd vering op oneffen wegen zoals kassei, ruw beton... Voorts heb ik af en toe nog altijd last van de software bij mijn advanced safety pack. De lane assist software verspringt ongevraagd naar "vibreren alleen" waarbij bovendien de volledige functie van lane assist uitgeschakeld is. (Vibreren + ook het zelfstandig bijsturen vh stuur indien witte lijnen overschreden worden).
Iemand gelijkaardige ervaringen?
Geplaatst: 07.01.2013 - 14:04
door Timmy
De brandlucht herken ik niet. Wel het verspringen van de lane assist instellingen.
Aan het springerige gedrag van de vering ben ik inmiddels wel gewend. Een enkele keer is het irritant maar gelukkig duurt dit zelden lang.
Geplaatst: 08.01.2013 - 08:49
door Poolrev
dat de luchtjes direct binnenkomen, heeft waarschijnlijk te maken met het ontbreken van de IAQS optie. Die voorkomt dat grotendeels.
Geplaatst: 08.01.2013 - 16:28
door Cavallino
Timmy schreef:De brandlucht herken ik niet. Wel het verspringen van de lane assist instellingen.
Aan het springerige gedrag van de vering ben ik inmiddels wel gewend. Een enkele keer is het irritant maar gelukkig duurt dit zelden lang.
Jij hebt het sportchassis zie ik, ik vraag mij af of Eslje dit ook heeft?