VOLVO 2014 - MEGA facelift

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Johan
5th Gear member

Rob,

Het had mijn tekst kunnen zijn.
De bovenste foto (BMW 5) is het dashboard en bijna de kleurstelling (ik heb oyster en zwarte piano lak interieur lijsten) waar ik dagelijks tegenaan kijk.
I.t.t. de foto heb ik wel een extended display wat een 10,5"display is onder de klokken winkel voor het weergeven van allerlei hande status info. Ook BMW heeft een nog uitgebreider display a la Volvo waarbij inderdaad ook de klokkenwinkel wordt aangepast naar eco-pro, comfort en sport modus. Op BMW fora is men daar ook in het geheel niet over te spreken (jong en oud!).
Het mooie is wel dat dit een optie is zodat je nog gewoon kan kiezen tussen een klassieke klokkenwinkel en high-tech glass "cockpit".
Het is jammer dat Volvo ook niet die strategie bewandelt en keuze laat in dashboards.

Daarnaast is het jammer dat ze ook niet een groter NAV display toepassen immers je doet er zo veel meer mee als alleen maar navigeren. Het (voor)lezen van mail, RSS feeds en Internet, split screen etc zoals in de BMW zie ik niet lekker gebeuren met Sensus Touch op zo een klein scherm.
Het getoonde Volvo dashboard heeft m.i. ook niets meer te maken met scandinavisch design waar eenvoud, rust en eerlijke materialen normaal de boventoon voeren.
Ik kan me dan ook geheel vinden in jouw kwalificatie "dat het er goedkoop en kermisachtig uit ziet".
Gelukkig hebben wij keuze en wat de een aanspreekt en de ander weer niet weerhoud/ uitnodigt om te kiezen voor [vul het merk maar in].
Volvo heeft nu een intereur designer aangetrokken van Bentley en dat lijkt mij ook broodnodig om deze "ontsporing" recht te trekken.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ben er ook niet van onder de indruk (het volvo dash)
Volvo for life
fmgillis
2nd Gear member
Contacteer:

En wanneer staan ze in de configurator?
Ab S
5th Gear member

..Als ik zo de displays van BMW, Mercedes en Volvo op een rij zie, vraag ik mij af in hoeverre het nieuwe Volvo display niet strijdig is met de Volvo veiligheids filosofie: Het komt onrustig over, veel kleuren, etc. Als je bedenkt dat Saab (ruste in vrede) een optie had voor een soort minimum display, kan je je afvragen of het huidige Volvo display niet negatief aan de veiligheid bijdraagt. Maar..ik moet het eerst natuurlijk in het echt zien...
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dat is te zeggen... http://saabnevs.com/
Volvo for life
Walter
Geartronic member
Contacteer:

fmgillis schreef:En wanneer staan ze in de configurator?
ongeveer week 16
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
P-V60
3rd Gear member

Lijkt me ook logisch dat ze die pas aanpassen nadat MY 14 ook daadwerkelijk besteld kan worden. Hoe dan ook, ik zal een van de eerste zijn die er op los gaat :P
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
Fulaks
6th Gear member

Ab S schreef:..Als ik zo de displays van BMW, Mercedes en Volvo op een rij zie, vraag ik mij af in hoeverre het nieuwe Volvo display niet strijdig is met de Volvo veiligheids filosofie: Het komt onrustig over, veel kleuren, etc. Als je bedenkt dat Saab (ruste in vrede) een optie had voor een soort minimum display, kan je je afvragen of het huidige Volvo display niet negatief aan de veiligheid bijdraagt. Maar..ik moet het eerst natuurlijk in het echt zien...
Helemaal geen slecht idee, het Saab Black Panel terug in het leven roepen op onze Volvo's. De kilometerteller licht op, en verder enkel de dingen die attentie vragen. Maak het nog een beetje configureerbaar via een MyCar-menuutje, en klaar is Volvo. Is enkel software, in wezen dus vrij makkelijk realiseerbaar op die nieuwe dashboards.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
diesel01
Geartronic member

Ik zit nu nooit uren in het donker maar zou knap geirriteerd zijn als ik dat wel zou moeten en een Volvo heb met een dergelijk druk display voor mij.
De samenstelling van het plaatje met de BMW erop zou helemaal mijn ding zijn met het omhulsel van de huidige XC graag. :D
Prachtig!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Ben
Executive Member
Contacteer:

Fulaks schreef: Helemaal geen slecht idee, het Saab Black Panel terug in het leven roepen op onze Volvo's. De kilometerteller licht op, en verder enkel de dingen die attentie vragen. Maak het nog een beetje configureerbaar via een MyCar-menuutje, en klaar is Volvo. Is enkel software, in wezen dus vrij makkelijk realiseerbaar op die nieuwe dashboards.
Ja, dat is een hele mooie !
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Nu past het display zich toch ook aan aan licht en donker? Zou dat straks niet ook zo zijn? Natuurlijk kun je het zelf ook nog donkerder zetten.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dat kan dus niet meer, te pas en te onpas dimt het spul of licht het fel op
Volvo for life
Fulaks
6th Gear member

bart simpson schreef:dat kan dus niet meer, te pas en te onpas dimt het spul of licht het fel op
:D
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik ben zelf overduidelijk "old school", ben als een kind zo blij met rode wijzertjes in ronde klokjes (en dan ook graag voor het uurwerkje)
Volvo for life
Carlsson 900

bart simpson schreef:Ik ben zelf overduidelijk "old school", ben als een kind zo blij met rode wijzertjes in ronde klokjes (en dan ook graag voor het uurwerkje)
+1

Dit is naast een aantal andere "modern school" fratsen,
een reden om erg zuinig te zijn op mijn C30. :D

En ja dat digitale klokje op 2 plaatsen (loopt niet eens op tijd)
casper
5th Gear member

gsx750r schreef:Ja, de foto's heb ik zéér bewust zo geselecteerd om mijn punt te maken !
Ik vind het geweldig dat men er weer prachtige namen voor verzonnen heeft zoals Eco, Elegance en Performance maar feit blijft voor mij dat deze 'klokkenwinkel' thuishoort op een scootertje of zo maar niet in een automerk dat wil wedijveren met andere premiummerken.

OK, andere foto's dan.

BMW 5 serie
Afbeelding
Volvo
Afbeelding
(screenshot uit dit filmpje: The new 2014 Volvo S60, S80, V60, V70, XC60 and XC70 (Interior)

Alle argumenten over smaak en leeftijd enz. ten spijt, het ziet er gewoon erg goedkoop en kermisachtig uit. Niet Volvo waardig !!!

Nog iets over leeftijden. Vermoedelijk is de controverse jong - oud net zo oud als de mensheid maar enige nuancering kan in dit geval geen kwaad.
Ik denk dat vele jonge mensen (voor mij 30 - 45 jaar) zich niet realiseren dat het juist mijn generatie is die alle dingen die nu als vanzelfsprekend worden beschouwd, hebben zien komen. Ik heb de 'geboorte' van de koelkast, kleuren-tv, hi-fi installaties, draagbare radio's, CD-spelers, Walkman's, pocketcalculators, mobiele telefoons enz. enz. zeer bewust meegemaakt én, zeer essentieel, óók de ontwikkelingen die al dit soort apparatuur tot nu toe heeft doorgemaakt. Als we daarom praten over 'ermee opgegroeid', ja inderdaad, de apparatuur en ik zijn samen opgegroeid ! Ik had toentertijd dezelfde leeftijd als een aantal die nu zich nu beroepen op het feit dat ze alles begrijpen en accepteren juist omdat ze die leeftijd hebben en ik dat evt. niet zou doen omdat ik al een 'oudere' ben !
Een feit waar ik niet omheen kan is dat het ook juist mijn generatie is waarvan velen de aansluiting met dit alles gemist hebben. Deels doordat men er in de werkkring niet mee aanraking kwam of stomweg niet geïnteresseerd was en dan loop je al heel snel behoorlijk achter en wordt het steeds moeilijker om een inhaalslag te maken.

Nu de computers in de ruimste zin van het woord. Daarvoor geldt exact hetzelfde, samen met de computer ben ik opgegroeid. Mijn werkkring én mijn grote belangstelling hebben met zich meegebracht dat computers/computersystemen geen enkel geheim voor me hebben, ook de toepassingen in auto's niet !

Tot slot auto's. Ja, ik ben opgegroeid met auto's waarvan de ruitenwissers met de hand bediend moesten worden (Ford Prefect), waar nog een benzinekraan in zat (Kever), de stoelen niet verstelbaar waren, het grote licht werd bediend met een voetschakelaar (Kever), zonder automatische choke, zonder autoradio, een rolhoes voor de radiateur om de temperatuur te regelen (Fiat 1100), die je nog aan kon slingeren, zonder gesynchroniseerde versnellingsbak. Ja, ik heb zelfs rijexamen gedaan in een auto zonder stuur- en rembekrachtiging en zelf ook zulke auto's gehad. Uniek ? Nee, natuurlijk niet want ik ben beslist niet de enige maar mijn grote liefde voor auto's heeft wel met zich meegebracht dat ik ook in dit geval de ontwikkelingen zeer bewust heb meegemaakt.

Kortom, het leeftijdsargument waar nogal snel naar gegrepen wordt, gaat bij mij en nog vele andere van mijn generatie niet zonder meer op. Het is niet door mijn leeftijd op zich dat ik dingen niet mooi en zinvol vind of ze misschien wel afwijs maar er zijn of worden grenzen bereikt die voor mij het leuke van autorijden steeds verder naar de achtergrond verdringen. Ik ben, en dat zou ook de aard van het beestje kunnen zijn, enorm kritisch als het gaat om vernieuwingen en weiger gewoon trends te volgen omdat 'men' vindt dat het noodzakelijk is. Botweg afwijzen ? Nee, maar wel goed nadenken of al die veiligheidsondersteunende snufjes wel die veiligheid brengen die ze beloven. Er zijn niet voor niets onderzoeken geweest naar de reacties en gevolgen van het uitvallen van (alle) geautomatiseerde systemen in de luchtvaart. Niet te vergelijken? Nou echt wel want het gaat om de menselijke reacties als zulke systemen het laten afweten. De serie Aircrash Investigation op National Geographic Channel zou voor velen een eye-opener kunnen zijn !
Ook erg 'leerzaam' om te zien dat de oude(re) gezagvoerder, die het echte oude handwerk nog heeft geleerd, het er in crisissituaties vaak beter vanaf brengt dan de 'jonkies' die met al die automatische systemen zijn opgegroeid .......
En ook maar al te vaak is bewezen dat er gewoon denkfouten zijn gemaakt door de ontwerpers en bouwers. Testen middels allerlei computersimulaties prima maar de factor mens wordt helaas nogal eens niet goed of volkomen verkeerd ingeschat !

O ja, de eerste beste jongeling die mij wil wijsmaken dat hij na een uitleg door de verkoper de systemen heeft doorgrond en ze kan bedienen ...........
Maar natuurlijk, je bent immers jong ! Een geheimpje: RTFM ! Grote voordeel van Volvo, ze staan on-line dus je kunt je hele auto al doorgronden voordat hij is afgeleverd. Altijd handig om de kennis van de verkoper te testen :lol: :lol:

Rob
Conclusie : koop een BMW
Wat een oerconservatief geleuter zeg!
Gelukkige behoor je tot een absolute minderheid en luistert Volvo niet naar die vijf bompa's op dit forum.
Ik veronderstel dat je deze reacties op een computer heb gepost en ook niet meer met een tikmachine.
cego56
1st Gear member

bart simpson schreef:eind mei
Ben je daar zeker van? Uit persbericht van gisteren - van Volvo Cars Nederland - werd toch vermeld dat nieuwe modellen pas einde juni op Nederlandse snelwegen zouden rijden....

https://www.media.volvocars.com/nl/enha ... iaid=48313

of zijn ze in België een maand vroeger leverbaar:-)
OGA244
8th Gear member

Die liegen idd nooit, zou me daar ook aan vasthouden
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

productie my 14 gaat lopen week 20
Volvo for life
cego56
1st Gear member

casper schreef:
gsx750r schreef:Ja, de foto's heb ik zéér bewust zo geselecteerd om mijn punt te maken !
Ik vind het geweldig dat men er weer prachtige namen voor verzonnen heeft zoals Eco, Elegance en Performance maar feit blijft voor mij dat deze 'klokkenwinkel' thuishoort op een scootertje of zo maar niet in een automerk dat wil wedijveren met andere premiummerken.

OK, andere foto's dan.

BMW 5 serie
Afbeelding
Volvo
Afbeelding
(screenshot uit dit filmpje: The new 2014 Volvo S60, S80, V60, V70, XC60 and XC70 (Interior)

Alle argumenten over smaak en leeftijd enz. ten spijt, het ziet er gewoon erg goedkoop en kermisachtig uit. Niet Volvo waardig !!!

Nog iets over leeftijden. Vermoedelijk is de controverse jong - oud net zo oud als de mensheid maar enige nuancering kan in dit geval geen kwaad.
Ik denk dat vele jonge mensen (voor mij 30 - 45 jaar) zich niet realiseren dat het juist mijn generatie is die alle dingen die nu als vanzelfsprekend worden beschouwd, hebben zien komen. Ik heb de 'geboorte' van de koelkast, kleuren-tv, hi-fi installaties, draagbare radio's, CD-spelers, Walkman's, pocketcalculators, mobiele telefoons enz. enz. zeer bewust meegemaakt én, zeer essentieel, óók de ontwikkelingen die al dit soort apparatuur tot nu toe heeft doorgemaakt. Als we daarom praten over 'ermee opgegroeid', ja inderdaad, de apparatuur en ik zijn samen opgegroeid ! Ik had toentertijd dezelfde leeftijd als een aantal die nu zich nu beroepen op het feit dat ze alles begrijpen en accepteren juist omdat ze die leeftijd hebben en ik dat evt. niet zou doen omdat ik al een 'oudere' ben !
Een feit waar ik niet omheen kan is dat het ook juist mijn generatie is waarvan velen de aansluiting met dit alles gemist hebben. Deels doordat men er in de werkkring niet mee aanraking kwam of stomweg niet geïnteresseerd was en dan loop je al heel snel behoorlijk achter en wordt het steeds moeilijker om een inhaalslag te maken.

Nu de computers in de ruimste zin van het woord. Daarvoor geldt exact hetzelfde, samen met de computer ben ik opgegroeid. Mijn werkkring én mijn grote belangstelling hebben met zich meegebracht dat computers/computersystemen geen enkel geheim voor me hebben, ook de toepassingen in auto's niet !

Tot slot auto's. Ja, ik ben opgegroeid met auto's waarvan de ruitenwissers met de hand bediend moesten worden (Ford Prefect), waar nog een benzinekraan in zat (Kever), de stoelen niet verstelbaar waren, het grote licht werd bediend met een voetschakelaar (Kever), zonder automatische choke, zonder autoradio, een rolhoes voor de radiateur om de temperatuur te regelen (Fiat 1100), die je nog aan kon slingeren, zonder gesynchroniseerde versnellingsbak. Ja, ik heb zelfs rijexamen gedaan in een auto zonder stuur- en rembekrachtiging en zelf ook zulke auto's gehad. Uniek ? Nee, natuurlijk niet want ik ben beslist niet de enige maar mijn grote liefde voor auto's heeft wel met zich meegebracht dat ik ook in dit geval de ontwikkelingen zeer bewust heb meegemaakt.

Kortom, het leeftijdsargument waar nogal snel naar gegrepen wordt, gaat bij mij en nog vele andere van mijn generatie niet zonder meer op. Het is niet door mijn leeftijd op zich dat ik dingen niet mooi en zinvol vind of ze misschien wel afwijs maar er zijn of worden grenzen bereikt die voor mij het leuke van autorijden steeds verder naar de achtergrond verdringen. Ik ben, en dat zou ook de aard van het beestje kunnen zijn, enorm kritisch als het gaat om vernieuwingen en weiger gewoon trends te volgen omdat 'men' vindt dat het noodzakelijk is. Botweg afwijzen ? Nee, maar wel goed nadenken of al die veiligheidsondersteunende snufjes wel die veiligheid brengen die ze beloven. Er zijn niet voor niets onderzoeken geweest naar de reacties en gevolgen van het uitvallen van (alle) geautomatiseerde systemen in de luchtvaart. Niet te vergelijken? Nou echt wel want het gaat om de menselijke reacties als zulke systemen het laten afweten. De serie Aircrash Investigation op National Geographic Channel zou voor velen een eye-opener kunnen zijn !
Ook erg 'leerzaam' om te zien dat de oude(re) gezagvoerder, die het echte oude handwerk nog heeft geleerd, het er in crisissituaties vaak beter vanaf brengt dan de 'jonkies' die met al die automatische systemen zijn opgegroeid .......
En ook maar al te vaak is bewezen dat er gewoon denkfouten zijn gemaakt door de ontwerpers en bouwers. Testen middels allerlei computersimulaties prima maar de factor mens wordt helaas nogal eens niet goed of volkomen verkeerd ingeschat !

O ja, de eerste beste jongeling die mij wil wijsmaken dat hij na een uitleg door de verkoper de systemen heeft doorgrond en ze kan bedienen ...........
Maar natuurlijk, je bent immers jong ! Een geheimpje: RTFM ! Grote voordeel van Volvo, ze staan on-line dus je kunt je hele auto al doorgronden voordat hij is afgeleverd. Altijd handig om de kennis van de verkoper te testen :lol: :lol:

Rob
Conclusie : koop een BMW
Wat een oerconservatief geleuter zeg!
Gelukkige behoor je tot een absolute minderheid en luistert Volvo niet naar die vijf bompa's op dit forum.
Ik veronderstel dat je deze reacties op een computer heb gepost en ook niet meer met een tikmachine.
Natuurlijk kan je pas oordelen nadat je alles "live" hebt gezien, maar op het eerste zicht lijkt mij de "performance versie" wat "over the top" voor een V70 of XC70 tenzij het er in het echt anders uitziet. Daarentegen lijkt mij de Elegance en Eco versie meer aan te sluiten bij het niveau/uitstraling van de grotere/sjiekere Volvo's. Kortom, een overbodige discussie want zo kan je op alles kritiek hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”