Geplaatst: 13.03.2013 - 15:26
Rob,
Het had mijn tekst kunnen zijn.
De bovenste foto (BMW 5) is het dashboard en bijna de kleurstelling (ik heb oyster en zwarte piano lak interieur lijsten) waar ik dagelijks tegenaan kijk.
I.t.t. de foto heb ik wel een extended display wat een 10,5"display is onder de klokken winkel voor het weergeven van allerlei hande status info. Ook BMW heeft een nog uitgebreider display a la Volvo waarbij inderdaad ook de klokkenwinkel wordt aangepast naar eco-pro, comfort en sport modus. Op BMW fora is men daar ook in het geheel niet over te spreken (jong en oud!).
Het mooie is wel dat dit een optie is zodat je nog gewoon kan kiezen tussen een klassieke klokkenwinkel en high-tech glass "cockpit".
Het is jammer dat Volvo ook niet die strategie bewandelt en keuze laat in dashboards.
Daarnaast is het jammer dat ze ook niet een groter NAV display toepassen immers je doet er zo veel meer mee als alleen maar navigeren. Het (voor)lezen van mail, RSS feeds en Internet, split screen etc zoals in de BMW zie ik niet lekker gebeuren met Sensus Touch op zo een klein scherm.
Het getoonde Volvo dashboard heeft m.i. ook niets meer te maken met scandinavisch design waar eenvoud, rust en eerlijke materialen normaal de boventoon voeren.
Ik kan me dan ook geheel vinden in jouw kwalificatie "dat het er goedkoop en kermisachtig uit ziet".
Gelukkig hebben wij keuze en wat de een aanspreekt en de ander weer niet weerhoud/ uitnodigt om te kiezen voor [vul het merk maar in].
Volvo heeft nu een intereur designer aangetrokken van Bentley en dat lijkt mij ook broodnodig om deze "ontsporing" recht te trekken.
Het had mijn tekst kunnen zijn.
De bovenste foto (BMW 5) is het dashboard en bijna de kleurstelling (ik heb oyster en zwarte piano lak interieur lijsten) waar ik dagelijks tegenaan kijk.
I.t.t. de foto heb ik wel een extended display wat een 10,5"display is onder de klokken winkel voor het weergeven van allerlei hande status info. Ook BMW heeft een nog uitgebreider display a la Volvo waarbij inderdaad ook de klokkenwinkel wordt aangepast naar eco-pro, comfort en sport modus. Op BMW fora is men daar ook in het geheel niet over te spreken (jong en oud!).
Het mooie is wel dat dit een optie is zodat je nog gewoon kan kiezen tussen een klassieke klokkenwinkel en high-tech glass "cockpit".
Het is jammer dat Volvo ook niet die strategie bewandelt en keuze laat in dashboards.
Daarnaast is het jammer dat ze ook niet een groter NAV display toepassen immers je doet er zo veel meer mee als alleen maar navigeren. Het (voor)lezen van mail, RSS feeds en Internet, split screen etc zoals in de BMW zie ik niet lekker gebeuren met Sensus Touch op zo een klein scherm.
Het getoonde Volvo dashboard heeft m.i. ook niets meer te maken met scandinavisch design waar eenvoud, rust en eerlijke materialen normaal de boventoon voeren.
Ik kan me dan ook geheel vinden in jouw kwalificatie "dat het er goedkoop en kermisachtig uit ziet".
Gelukkig hebben wij keuze en wat de een aanspreekt en de ander weer niet weerhoud/ uitnodigt om te kiezen voor [vul het merk maar in].
Volvo heeft nu een intereur designer aangetrokken van Bentley en dat lijkt mij ook broodnodig om deze "ontsporing" recht te trekken.