Pagina 16 van 18

Geplaatst: 21.09.2013 - 23:56
door Boreas
Dat lijkt toch niet erg waarschijnlijk 2 liter drie cilinder

Geplaatst: 22.09.2013 - 08:56
door JCF
@bart simpson: ik zie enkele berichten terug een tabel met specificaties staan waarin de minst krachtige motor ook 2L inhoud heeft. Vandaar mijn vraag.

Geplaatst: 22.09.2013 - 09:02
door bart simpson
Als je weet wat ik al langs heb zien komen wat er uiteindelijk niet gekomen is. maar snap wel het vertrekpunt bij je vraag.
Het is idd niet helemaal logisch om slechts één basisblok te hebben.
Ik mis ook een 3 pitter in deze tabel

Geplaatst: 26.09.2013 - 08:53
door JCF
Wel ongelofelijke cijfers trouwens, bijv een XC60 245 PK met automaat, trekt op in 7,2 sec naar de 100kmh en verbruikt rond 1 op 15.
Kortom een SUV met de snelheid van een Porsche en het verbruik van een Clio.
Voor iemand zoals ik die de jaren 70 en 80 bewust heeft meegemaakt verbijsterende gegevens.

Geplaatst: 26.09.2013 - 14:48
door BlackcurrantV70
Nu nog de brandstofprijzen terug van de jaren 70 en we zijn helemaal gelukkig !

Heeft er al iemand proefgereden met deze nieuwe D4 ?

Geplaatst: 26.09.2013 - 15:01
door casper
BlackcurrantV70 schreef:Nu nog de brandstofprijzen terug van de jaren 70 en we zijn helemaal gelukkig !
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... oper.dhtml

Geplaatst: 26.09.2013 - 20:30
door Schorpioen
Ja, dat zeiden ze vorig jaar om deze tijd ook.

Geplaatst: 26.09.2013 - 20:39
door Philken
Schorpioen schreef:Ja, dat zeiden ze vorig jaar om deze tijd ook.
idd eerst zien dan geloven
vandaag wel 98 getankt aan 1,474€/litersuper(spijtig genoeg 110liter)...
en gas aan 0,521€/liter(spijtig genoeg maar 28liter)

Geplaatst: 02.10.2013 - 22:39
door Black-or-White
Ik heb niet helemaal deze topic doorgelezen maar is al iets bekend over het koppel van de nieuwe motoren...? Wordt het hoge vermogen vooral uit een hoog toerental verkregen, hoogtoerige motortjes dus of wel veel koppel waardoor het toerental beperkt kan blijven.

Geplaatst: 02.10.2013 - 22:40
door arnoud
Het koppel van de D4 is net als de vorige 400Nm.

Geplaatst: 02.10.2013 - 23:21
door dutch-v
Hierbij een grafiekje van vermogen en koppel van de nieuwe VEA motoren, zoals onlangs o.a. in engelstalige MTZ is gepubliceerd.

Groet, dutch-v

Geplaatst: 03.10.2013 - 07:04
door isomo
Heb alleen maar ervaring met de huidige D3 (163 pk).

Lijkt mij een hele vooruitgang :

* vermogen blijft toenemen boven 3000 rpm, dus weg die eerder smalle powerband

* koppel blijft ook langer in stand gehouden na dit toerental (scheelt toch 50 nm)

Begint een beetje op een BMW motor te gelijken :P

Zal ik de 5de-cylinder dan toch niet missen?

Geplaatst: 03.10.2013 - 07:24
door arnoud
Dat ziet er inderdaad hoopvol uit.

Geplaatst: 03.10.2013 - 08:49
door NielsPHEV
isomo schreef:Heb alleen maar ervaring met de huidige D3 (163 pk).

Lijkt mij een hele vooruitgang :

* vermogen blijft toenemen boven 3000 rpm, dus weg die eerder smalle powerband

* koppel blijft ook langer in stand gehouden na dit toerental (scheelt toch 50 nm)

Begint een beetje op een BMW motor te gelijken :P

Zal ik de 5de-cylinder dan toch niet missen?
Ben het helemaal met de analyse van isomo eens dit is echt een goede ontwikkeling na de stap van 2.4 naar de 2.0 5 cil diesel

Geplaatst: 03.10.2013 - 09:09
door edraket
Dat maakt de oude 2.4 D5 zo lekker tov de concurrentie. Deze motor heeft voor een diesel nog een lekker eindschot. Fijn om te zien dat dat weer terug komt in de nieuwe motoren!

Geplaatst: 03.10.2013 - 09:10
door Mart van der Steeg
Ik hoop op een smeuïg geluid van de nieuwe D4.

Geplaatst: 03.10.2013 - 09:29
door arnoud
Mart van der Steeg schreef:Ik hoop op een smeuïg geluid van de nieuwe D4.
Ik heb 'm voor de zekerheid besteld met Premium Audio :lol:

Geplaatst: 03.10.2013 - 11:29
door Carlsson 900
arnoud, prima optie
:P




Héél verstandig ;-)

Geplaatst: 08.10.2013 - 11:51
door trimitie
ik kom wat achter, maar zie net dat er op de XC60 nu een D4 is met 181 pk, 133kW met een 8-traps geartronic?! althans op de belgische prijslijst !
ikzelf heb de D3 163pk met 6-traps geartronic. ben benieuwd hoe die nu zal rijden die 181pk met 8traps geartronic...

Geplaatst: 08.10.2013 - 12:15
door Fulaks
Waarom zou de combinatie nieuwe D4 van 181 PK met nieuwe 8-traps automaat niet beschikbaar zijn op de AWD-modellen ? Of heb ik ergens over gelezen ?

Ben ook zeer benieuwd naar de motorversie die boven de nieuwe D4 gaat komen...