Pagina 16 van 26

Geplaatst: 20.11.2013 - 16:30
door diesel01
lightfeet schreef: De zaken waar ik mij aan stoor zijn de handrem die niet automatisch lost als je gas geeft, dus in de file moet je met de voet op je rem blijven.
Apart, mijn XC lost wel als ik gas geef.

Geplaatst: 20.11.2013 - 16:59
door tomtom
Superfunky schreef:
lightfeet schreef: Ik bezit sinds 2,5 week mijn zwarte PIH met zwart interieur en hemel en donkere ruiten +sportpakket, direct na aflevering is de auto via forsgoedkoper.nl voorzien van antreciet 18 inch wielen/banden dus een plaatje, tenminste in mijn beleving.
Pics or it did not happen!!! :) :)

Wat is de reden om geen Rica te nemen?
Euh geld? Kost de helft
Meer/beter vermogen in hybride? 30 tegen 48 HP en 60 tegen 100Nm
FF lezen SF :D !
Belangrijker; de nadelen
- geen softloader
- geen gerenommeerd bedrijf
- garantie?

Geplaatst: 20.11.2013 - 17:03
door Pvdveen
Heeft ie een handrem? Nog nooit gebruikt.

Geplaatst: 20.11.2013 - 17:11
door tomtom
Ik ook niet.....hij moet toch vooruit (en heeft de parkeerrem :-))!

Geplaatst: 20.11.2013 - 17:58
door Paul
Ik begrijp ook niet waarom je een handrem gebruikt in de file...

Geplaatst: 20.11.2013 - 18:51
door Magliaveli
Gewoon adaptive CC gebruiken in de file. Ideaal, af en toe (bij langer als 3 sec stil staan) even de gas licht beroeren en de rest (ook het vasthouden van de rem) gaat vanzelf.

Geplaatst: 20.11.2013 - 19:38
door RoaldH
tomtom schreef:Euh geld? Kost de helft
Meer/beter vermogen in hybride? 30 tegen 48 HP en 60 tegen 100Nm
FF lezen SF :D !
Belangrijker; de nadelen
- geen softloader
- geen gerenommeerd bedrijf
- garantie?
Ik ken Datatechnic ruim 8 jaar en heb daar in totaal 8 auto's laten tunen naar volle tevredenheid. De Mini en PIH reizen begin volgend jaar af naar Goor (volle agenda :()

Nog een voordeel is dat ze een externe module (die makkelijk is te demonteren) gebruiken die geen sporen achterlaat in de ECU. Garantieverzekering is via hen af te sluiten.

Geplaatst: 20.11.2013 - 19:45
door Thom
Ik zou het niet aandurven met een PIH; die D5 is onderdeel van zo een complex geheel, dat die 620Nm gecombineerd voldoende moet zijn..

Geplaatst: 20.11.2013 - 19:50
door IV39
lightfeet schreef: Uiteindelijk heb ik nu + 102 Nm koppel en + 48 pk!!
Het effect? het is me gelukt om in powerstand in binnen 5,5 sec naar 100 km te sprinten en dan is hij nog nieuw...dus moet nog iets sneller kunnen.

De eerste paar dagen reed ik gemiddels 1:15, 5 nu na tunen 1:16 uitgaande van een lege accu.
Mooi, eindelijk getallen. Al is het dan niet van de Rica tuning, maar die zou wellicht in de buurt kunnen komen?

Bedankt voor de info!.

Geplaatst: 20.11.2013 - 20:31
door Superfunky
RoaldH schreef:
tomtom schreef:Euh geld? Kost de helft
Meer/beter vermogen in hybride? 30 tegen 48 HP en 60 tegen 100Nm
FF lezen SF :D !
Belangrijker; de nadelen
- geen softloader
- geen gerenommeerd bedrijf
- garantie?
Ik ken Datatechnic ruim 8 jaar en heb daar in totaal 8 auto's laten tunen naar volle tevredenheid. De Mini en PIH reizen begin volgend jaar af naar Goor (volle agenda :()

Nog een voordeel is dat ze een externe module (die makkelijk is te demonteren) gebruiken die geen sporen achterlaat in de ECU. Garantieverzekering is via hen af te sluiten.
Ok, interessant. Op basis van de website kreeg/krijg ik 't idee dat ze gewoon de D5 opvoeren en niets aan de rest doen. Dus geen andere schakelmomenten etc. Bij De Rica tuning is mijn indruk dat ze het geheel hebben aangepakt (en daarom misschien ook wat minder van het blok vragen ??).

Is allemaal maar gevoel op basis van websites, de info hier en een vriendje die Rica heeft op z'n PiH (die ik nog altijd moet testen!).
Wat denken jullie ervan?

Geplaatst: 20.11.2013 - 21:22
door Magliaveli
Dat je snel moet gaan testen met die Rica ........ (en dan ff een soort van review / filmpjes posten)

Geplaatst: 20.11.2013 - 21:53
door fluz
Idd SF, wordt nu wel tijd voor resultaten!
Je ging toch eind September rijden?

Tegen de juiste vrienden loont t om aardig te zijn :8:

Geplaatst: 20.11.2013 - 22:36
door Superfunky
fluz schreef:Idd SF, wordt nu wel tijd voor resultaten!
Je ging toch eind September rijden?

Tegen de juiste vrienden loont t om aardig te zijn :8:
Hi, hi! Jazeker, maar als je 3 ondernemers bij elkaar wilt krijgen....... dan weet je het wel!
Heb ze nu gelokt met een etentje! Donaties zijn welkom!

Geplaatst: 20.11.2013 - 22:42
door tomtom
If no figures it didn't happen, SF!! Ik wil hard getallen en liefst gestaaft met apps/video's :-)! Dat Datatechnic klinkt erg interessant, me like :D.

Geplaatst: 20.11.2013 - 22:42
door tomtom
If no figures it didn't happen, SF!! Ik wil harde getallen en liefst gestaaft met apps/video's :-)! Dat Datatechnic klinkt erg interessant, me like :D.

Geplaatst: 20.11.2013 - 23:31
door Pvdveen
Magliaveli schreef:Gewoon adaptive CC gebruiken in de file. Ideaal, af en toe (bij langer als 3 sec stil staan) even de gas licht beroeren en de rest (ook het vasthouden van de rem) gaat vanzelf.
Nog makkelijker is het resume knopje indrukken op het stuur. kan je al doen wanner de auto voor je nog niet eens rijdt.

Geplaatst: 21.11.2013 - 00:38
door NielsPHEV
Superfunky schreef:
fluz schreef:Idd SF, wordt nu wel tijd voor resultaten!
Je ging toch eind September rijden?

Tegen de juiste vrienden loont t om aardig te zijn :8:
Hi, hi! Jazeker, maar als je 3 ondernemers bij elkaar wilt krijgen....... dan weet je het wel!
Heb ze nu gelokt met een etentje! Donaties zijn welkom!
Wil best doneren maar eet dan ook mee

Geplaatst: 21.11.2013 - 06:32
door RichieB
NielsPHEV schreef:Wil best doneren maar eet dan ook mee
Idem. Gezellig, een PIH etentje bij SF! Dan moet hij wel even een stekkerblok klaarleggen op de oprit..

Geplaatst: 21.11.2013 - 06:58
door Paul
Gaan we gezellig eten! Ben erbij!

Geplaatst: 21.11.2013 - 07:59
door Pim
Als ik het zo hoor willen er meerdere mensen laten tunen bij Rica.
Is het een idee om dit te bundelen en een mooie aanbieding te vragen aan Rica?
Is voor hun natuurlijk ook makkelijk om er een paar achter elkaar te tunen.