Pagina 16 van 86

Geplaatst: 01.01.2014 - 20:13
door arnoud
Superfunky schreef:Ik weet 't niet hoor, maar als je dit soort kilometers maakt, dan ga je toch niet in een midden-klasser zitten vanwege een paar euro voordeel?
Wat een onzin. Dat soort kilometers zijn juist prima in een V60 af te leggen.

Of je daarvoor een PIH had moeten nemen? Tsja, vanwege de vele aftrekposten wel in 2013 denk ik, in 2014 was een D4 ook een prima optie geweest.

Geplaatst: 01.01.2014 - 20:14
door R.Bijl
Daarbij is het voorrijden bij klanten met een volvo meer geaccepteerd als met een bmw...

Geplaatst: 01.01.2014 - 20:14
door rsnhakan
Een Audi A6 is ook erg mooi, maar eenmaal Volvo schijnt altijd Volvo te zijn. Het zijn gewoon goede, degelijke auto's. Mijn vader heeft niet zo snel de neiging om een proefrit te maken in een ander merk. Imago is ook een punt.

De V60 is een prima auto en hij is verre van oncomfortabel.

ps: een PIH in 2013 bestellen levert veel voordelen op. Nogmaals, als deze voordelen er niet waren, had mijn vader nog een jaar gewacht.

Geplaatst: 01.01.2014 - 20:33
door Pvdveen
Een A6 kan je niet vergelijken met een V60. De A6 is een echt een klasse hoger. Volvo zou eens goed moeten kijken naar de bediening van het MMI (media systeem) van Audi. Hier heeft Volvo nog een behoorlijke achterstand. Ik kom uit een A6 en vindt de bediening van Volvo matig. Alles gaat met veel stappen. En je moet kijken naar het middelste scherm. Dit is gewoon afleidend en dus gevaarlijk. En dat voor een Volvo. Ook de afwerking en de touch en feel van een Audi staat op een hoger plan. Je moet een V60 vergelijken met een A4 en dan komen de rij eigenschappen aardig overeen met de voorwiel aangedreven versies.

Wat R.bijl ook zegt. Voorrijden in een BWM 5 of Audi A6 ligt tegenwoordig wel gevoelig. Met de V60 PIH kan ik wel met een mooie nieuwe en snelle auto aankomen. Met een goed en groen verhaal en dit geeft geen negatieve reacties.

En de financiële voordelen maken ook veel goed. Maar over 5 jaar weet ik nog niet of het weer een Volvo wordt. Dan moeten ze toch een behoorlijke inhaalslag maken ten opzichte van BMW, Mercedes, Audi, Lexus Jaguar.

Geplaatst: 01.01.2014 - 20:43
door hueting
Tis ook net hoe hoog je de lat legt. Een volvo anno 2014 rijd echt beter dan een grotere, nieuwe bmw/audi van een paar jaar terug. De techniek, afmetingen en alles daarom heen gaan zo snel vooruit. Zelf een polo van nu rijd voor mijn gevoel beter dan een passat van 10 jaar oud. Auto's worden nog steeds zoveel beter en groter/klasse dat een middenklasser tegenwoordig echt een prima auto is om vele kilometers mee te maken. Kijk alleen al naar alle electronische systemen op de volvo's van tegenwoordig.

Alleen als je pas tevreden bent met het beste is een volvo misschien niet goed genoeg, maar dan is er ook altijd weer beter dan een bmw of audi. Nogmaals hoe hoog leg je de lat en wanneer ben je tevreden.

Geplaatst: 01.01.2014 - 20:55
door Montalbano
kissyfur schreef:mijn PIH heeft daar een brandblusser en een krik liggen, bij aflevering al
Een brandblusser?

Geplaatst: 01.01.2014 - 21:00
door R.Bijl
Een v60 kan en mag je niet vergelijken met een a6/5serie...iets met appels en peren toch?

Geplaatst: 01.01.2014 - 22:56
door RichieB
Ik heb geen ervaring met de 525D, maar het zitcomfort in de V60 (en V70) is voortreffelijk.

Geplaatst: 01.01.2014 - 23:00
door hueting
huidige v60 met huidige a6/5serie is inderdaad geen goed vergelijk. Is natuurlijk ook de vraag wat je bij een auto gaat vergelijken. Afmetingen en comfort ligt natuurlijk hoger bij de a6/5serie. Luxe en prestaties zijn denk ik vergelijkbaar. En als je dan de luxe pih vergelijkt met een instap a6/5serie is het maar net wat je belangrijk vind: luxe en prestaties of afmetingen en comfort.

Stel dat je de huidige v60 met de a6/5serie van vorige generatie vergelijkt is het natuurlijk al weer een heel ander vergelijk. Sommige veiligheidssystemen en internetopties waren toen nog helemaal niet mogelijk.

Geplaatst: 01.01.2014 - 23:22
door vaudi
R.Bijl schreef:Een v60 kan en mag je niet vergelijken met een a6/5serie...iets met appels en peren toch?
Ik kom uit een A6 2.7 6bak. avant (2005)
De PIV rijd comfortabeler en is sneller.
Wel is de A6 op hogere snelheden amper langzamer.

De weglegging en stuurprecisie is bij A6 een klasse beter boven de 180.

Echter onder de 180 steekt de PIH met kop en schouders uit boven de A6. Zowel qua besturing/vering als geluidsniveau.

Geplaatst: 01.01.2014 - 23:40
door Superfunky
Jongens, jongens, rustig nou maar.

Ik zeg helemaal niet dat een PiH een slechte auto of een straf is, ik zeg ook niet dat hij een A6 of 5 zou moeten rijden, ik zeg alleen dat als je 100k per jaar rijdt en je 75k aan een auto uitgeeft (en volgens mij was de MIA/VAMIL op toch? Dus, die gaat hij alleen nog maar tegen de lage bedragen krijgen), dan kun je voor die investering (hij betaalt 'm zelf) een (nog) veel betere auto rijden.

Ik maak me sterk dat de rekensom PiH vs 525: 2 of 3 jaar rijden (die 5 jaar haalt hij nooit met dit tempo), makkelijk uitkan. Helemaal als hij de 525 gewoon privé koopt en km 's schrijft.

En als een 5 zakelijk not done is, doet tie een 335d zonder typeplaatjes. :)

Geplaatst: 01.01.2014 - 23:46
door RichieB
Waarom kan een PIH geen 5 jaar mee als je 100k km per jaar rijdt? Daarna zal ie wel op zijn, maar 500k moet toch lukken?

Geplaatst: 02.01.2014 - 01:02
door Ral
Tuurlijk kan hij 500 k mee, maar dat is als zakelijke auto niet gebruikelijk. Je komt uiteindelijk op een punt waarbij het totaalplaatje van reparatie, onderhoud, stilstand,bedrijfszekerheid etc. niet meer in balans zijn. Los van de emotionele behoefte "aan een andere auto", die onherroepelijk komt ;-)

On topic: rsn hakan, ik heb een soort van tas in de kofferbak met daarin een reservewiel, krik en ander toebehoren voor een lekke band. Dit is origineel bij de dealer besteld. Deze tas bied ook ruimte voor de laadkabels. Zo'n optie lijkt me voor je vader ook een aanrader met zoveel km's per jaar. Uit ervaring kan ik zeggen dat de spuitbus nl. niet werkt. Deze tas/reservewiel neemt uiteraard wel ruimte in beslag, maar 90% van de tijd heb ik toch weinig in de kofferbak. En de boodschappen passen er nog prima bij in.

Geplaatst: 02.01.2014 - 06:31
door V70/2.4D/2003
Tuurlijk kan hij 500 k mee, maar dat is als zakelijke auto niet gebruikelijk. Je komt uiteindelijk op een punt waarbij het totaalplaatje van reparatie, onderhoud, stilstand,bedrijfszekerheid etc. niet meer in balans zijn
Dat zei ik dus ook, een -tig aantal postings hiervoor.

Geplaatst: 02.01.2014 - 07:02
door rsnhakan
De MIA en de VAMIL zijn wellicht op, maar een deel van het budget van 2014, is in 2013 gebruikt. Dus we (zo ook de dealer) verwachten geen problemen. Voor de derde keer: als de mia vamil enz enz er niet waren, hadden we NU geen auto besteld. Om een lang verhaal kort te maken, de V60 is een erg mooie auto en vooral in de Plug-in Hybrid uitvoering. De stoelen van Volvo zitten bijzonder lekker, en ook mijn vader zou niet zo snel in een ander merk willen rijden.

En nu gaan we weer verder ;)

Ral, bedankt voor de tip, zal het in mijn achterhoofd houden.

Geplaatst: 02.01.2014 - 09:03
door arnoud
Maar hoe vaak heb je een reservewiel nodig? En ga je dat gewicht continu rondrijden? Dat is ook weer zonde voor je verbruik.

De laatste keer dat ik een lekke band heb gehad is 5 auto's geleden, ruim 500.000km terug (als het niet meer is)...

Geplaatst: 02.01.2014 - 09:04
door NielsPHEV
Superfunky schreef:Jongens, jongens, rustig nou maar.

Ik zeg helemaal niet dat een PiH een slechte auto of een straf is, ik zeg ook niet dat hij een A6 of 5 zou moeten rijden, ik zeg alleen dat als je 100k per jaar rijdt en je 75k aan een auto uitgeeft (en volgens mij was de MIA/VAMIL op toch? Dus, die gaat hij alleen nog maar tegen de lage bedragen krijgen), dan kun je voor die investering (hij betaalt 'm zelf) een (nog) veel betere auto rijden.

Ik maak me sterk dat de rekensom PiH vs 525: 2 of 3 jaar rijden (die 5 jaar haalt hij nooit met dit tempo), makkelijk uitkan. Helemaal als hij de 525 gewoon privé koopt en km 's schrijft.

En als een 5 zakelijk not done is, doet tie een 335d zonder typeplaatjes. :)
Als je de auto prive koopt (onafhankelijk of het een 520 D of een V70 D4 is) heb je geen BTW voordelen lijkt me ondenkbaar dat je de auto dan voor 0,19 cent/km kan rijden cq je betaald prive bij om zakelijke te rijden (of zie ik iets over het hoofd).

Geplaatst: 02.01.2014 - 09:41
door Marc Apeldoorn
Fout Niels, de BTW is wel aftrekbaar van alle kosten, in de verhouding zakelijk vs prive gereden kilometers, dus als je 95% zakelijk rijdt, mag je 95% van de BTW terugvorderen....

Geplaatst: 02.01.2014 - 09:54
door NielsPHEV
Marc Apeldoorn schreef:Fout Niels, de BTW is wel aftrekbaar van alle kosten, in de verhouding zakelijk vs prive gereden kilometers, dus als je 95% zakelijk rijdt, mag je 95% van de BTW terugvorderen....
Ah wist ik niet, ook de aanschaf BTW ? en mag een bedrijf dan van alle medewerkers die de prive auto gebruiken BTW terugvorderen of gaat dat alleen met dga's, eenmanszaken en zzpers.

0,19 cent/km zal overigens nog steeds te weinig zijn

Geplaatst: 02.01.2014 - 10:23
door Autozoeker
even invullen http://www.berekenhet.nl/ondernemen/aut ... prive.html en je heb een goede indicatie (ze houden volgens mij geen rekening met MIA/KIA etc)

;-)