V60 PIH - rijervaringen

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

Maar je standkachel werkt niet als je te weinig diesel in je tank hebt... Is die het dan wel geweest als je nog maar 40 km kunt rijden?
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
DanielV
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 03.07.2013 - 09:19

Zijn er meer V60 PIH gebruikers die merken dat de PIH helemaal niet snel is op de sprint van 0-100....? Ik heb het nu op willekeurige momenten (volle accu, lege accu) getest en kom tot de conclusie dat het die van mij niet sneller naar de 100 sprint kabbelt dan 7,3 seconden.

Dit zijn vind ik, voor een auto waarvan geclaimd wordt dat deze in 6,1 seconden van 0-100 accelereert, behoorlijk langzaam en niet conform opgave. Uiteraard zit er zo nu en dan een kleine afwijking in de motorblokken qua vermogen, maar 7.3 is net zo snel (lees: traag) als een reguliere D5.....

De andere 2 PIH's hier doen het overigens wel volgens opgave.
Gezien het hoge verbruik en de mindere prestaties van mijn PIH, ben ik er echt een beetje klaar mee..

De auto is door de dealer uitgelezen en deze data is door Volvo NL bekeken. Zij geven aan dat er niets mis is met de auto en haal geen vreemde data uit de auto.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ik heb ook het gevoel dat die van ons ongeveer 7 seconden nodig heeft. Maar veel verbruiken doet hij zeker niet!
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Paul schreef: Standkachel inderdaad, heb ik uit gezet. Rij teveel op PURE
Wordt de auto/interieur dan niet koud? Of doe je wel aan voorverwarmen, en rijd je vooral korte ritten?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Paul schreef: Standkachel inderdaad, heb ik uit gezet. Rij teveel op PURE
als de diesel dan een keer bijkomt is ie wel kkkkoud en loopt ie rauwer. Ik gebruikt precon en standkachel, vebruik diesel is laag en het is naar mijn overtuiging echt beter voor de auto
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

DanielV schreef: Zijn er meer V60 PIH gebruikers die merken dat de PIH helemaal niet snel is op de sprint van 0-100....? Ik heb het nu op willekeurige momenten (volle accu, lege accu) getest en kom tot de conclusie dat het die van mij niet sneller naar de 100 sprint kabbelt dan 7,3 seconden.

Dit zijn vind ik, voor een auto waarvan geclaimd wordt dat deze in 6,1 seconden van 0-100 accelereert, behoorlijk langzaam en niet conform opgave. Uiteraard zit er zo nu en dan een kleine afwijking in de motorblokken qua vermogen, maar 7.3 is net zo snel (lees: traag) als een reguliere D5.....

De andere 2 PIH's hier doen het overigens wel volgens opgave.
Gezien het hoge verbruik en de mindere prestaties van mijn PIH, ben ik er echt een beetje klaar mee..

De auto is door de dealer uitgelezen en deze data is door Volvo NL bekeken. Zij geven aan dat er niets mis is met de auto en haal geen vreemde data uit de auto.
denk dat je voor die 6,1 sec in power moet rijden
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Dat weet Daniel ook wel denk ik, Niels :) (gezien het aantal pih's dat hij heeft)

Dit is die van ons: (zeker geen 6,1 seconden) Nu is de accu voor de helft leeg, maar of dat veel uitmaakt?
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ik klok hem met het handje op 6,5 seconden op jouw filmpje. Niet slecht hoor!
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

ja, 9,4sec tot 120. Dat was de Power stand neem ik aan. Op Hybrid schijnt het 1s langer te duren. Best wel vlot voor die verse km stand.
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

IV39 schreef: Maar je standkachel werkt niet als je te weinig diesel in je tank hebt... Is die het dan wel geweest als je nog maar 40 km kunt rijden?
Nou, zo zit het volgens mij niet helemaal in elkaar.
Precon doet het niet meer met zo weinig diesel, maar dat wil niet per se zeggen dat de standkachel het niet meer doet als je rijdt, terwijl er nog zo weinig diesel in de tank zit.
Ik heb overigens de tank nooit zover leeggereden, dus kan hier niet uit ervaring spreken.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
sergestoord
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 20.07.2013 - 14:14
Locatie: Amsterdam

Heb laatst met Torque wel een 6,1 geboekt, zit nu 12000 km. Eerder lukte me dat ook niet, hooguit 6,8. Gebruik wel twee voeten daarvoor.
V60 D6 PIH MY2014
DanielV
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 03.07.2013 - 09:19

rsnhakan schreef: Dat weet Daniel ook wel denk ik, Niels :) (gezien het aantal pih's dat hij heeft)

Dit is die van ons: (zeker geen 6,1 seconden) Nu is de accu voor de helft leeg, maar of dat veel uitmaakt?
Een ander van me doet het in 5,9 en die is nog erg zuinig ook! Waar ik in rijd is echt verre van zuinig. Voordeel is dat het dan weer geen fluit uit maakt of ik 130 of 160 rijd, hij verbruikt op beide snelheden een litertje diesel per 8,5 kilometer... :(
NielsPHEV schreef:
DanielV schreef: Zijn er meer V60 PIH gebruikers die merken dat de PIH helemaal niet snel is op de sprint van 0-100....? Ik heb het nu op willekeurige momenten (volle accu, lege accu) getest en kom tot de conclusie dat het die van mij niet sneller naar de 100 sprint kabbelt dan 7,3 seconden.

Dit zijn vind ik, voor een auto waarvan geclaimd wordt dat deze in 6,1 seconden van 0-100 accelereert, behoorlijk langzaam en niet conform opgave. Uiteraard zit er zo nu en dan een kleine afwijking in de motorblokken qua vermogen, maar 7.3 is net zo snel (lees: traag) als een reguliere D5.....

De andere 2 PIH's hier doen het overigens wel volgens opgave.
Gezien het hoge verbruik en de mindere prestaties van mijn PIH, ben ik er echt een beetje klaar mee..

De auto is door de dealer uitgelezen en deze data is door Volvo NL bekeken. Zij geven aan dat er niets mis is met de auto en haal geen vreemde data uit de auto.
denk dat je voor die 6,1 sec in power moet rijden
Dat heb ik inderdaad begrepen :D
DanielV
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 03.07.2013 - 09:19

sergestoord schreef: Heb laatst met Torque wel een 6,1 geboekt, zit nu 12000 km. Eerder lukte me dat ook niet, hooguit 6,8. Gebruik wel twee voeten daarvoor.
Als je de ACC hebt, kun je hem ook op "hold" zetten zonder een auto voor je. Handige knop, jammer dat je er zelf proefondervindelijk achter moet komen en ze dit zelfs bij de ECO-trainig en dealers niet weten (en ook niet in het boekje is terug te vinden).

Op deze manier heb je niet 2 voeten nodig en kun je ook vooraan bij het stoplichten je voeten van de pedalen halen en laten rusten 8-)
Laatst gewijzigd door DanielV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

En hoe zet je de ACC dan op "hold"?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

NielsPHEV schreef:
Paul schreef: Standkachel inderdaad, heb ik uit gezet. Rij teveel op PURE
als de diesel dan een keer bijkomt is ie wel kkkkoud en loopt ie rauwer. Ik gebruikt precon en standkachel, vebruik diesel is laag en het is naar mijn overtuiging echt beter voor de auto
Het zijn vooral de stukjes hier in de stad die inderdaad kort zijn, waarna de auto een brand lucht gaf als ik weer in de garage kwam te staan. Na 3 keer brandalarm hier te hebben veroorzaakt doe ik dat zo.
Verder met de koud hem ik hem op stroom voor laten verwarmen. Nu rij ik al weken weg in PURE en gebruik ik geen diesel. Weet ik dat ik een afstandje ga rijden, dan zet ik hem in Hybrid, dan loopt het motorblok gewoon op diesel ook als ik in de stad rij tot dat hij warm is. Dat gaat prima.
Vanaf PURE dan op zijn staart trappen... nee dat lijkt me inderdaad slecht. Rest zal ik vragen op de meeting in Beesd.

EN Ventilator staat op NUL, dus AC Uit. Zet je AC aan namelijk gaat automatisch motorblok draaien.
Laatst gewijzigd door Paul op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
DanielV
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 03.07.2013 - 09:19

RichieB schreef: En hoe zet je de ACC dan op "hold"?
Als je tot stilstand bent gekomen voor bijvoorbeeld een verkeerslicht en daarvoor op de cruise control hebt gereden (dus nu standby staat, je hebt immers de rem gebruikt), druk je de cruise control weer aan op het knopje waarmee je hem activeert in de standby snelheid (return to speed knop?). Ondertussen houd je nog wel je rem ingedrukt.

Zodra dit is gedaan, kun je de rem los laten en zal de auto stil blijven staan. In je display verschijnt het detectie signaal "auto", welke ook verschijnt als de ACC een voorgang detecteert.

Dit werkt overigens in alle rijmodi, behalve bij het uitschakelen van de DSTC (dan werkt de ACC / CC namelijk niet meer).
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Dat gebruik ik in de file, maar dat kan dus ook bij een stoplicht, zonder dat er iemand voor je staat? En hoe vertel je de auto daarna dat hij weer moet gaan rijden? Gaspedaal lijkt me vreemd in de ACC "auto" stand.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
DanielV
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 03.07.2013 - 09:19

Yep, in de file werkt het inderdaad ook. Maar het werkt dus ook zonder voorligger.
Je vertelt de auto om te gaan rijden door:
1) Gaspedaal
2) Activering ACC door op diezelfde knop te drukken (ACC indicator licht groen op in het display)


Nb. Als je stil staat en de ACC activeert met de rem ingedrukt, zodat deze blijft staan, licht het ACC indicator lichtje niet groen op -> deze blijft wit).
Laatst gewijzigd door DanielV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Dat wist ik al maar ik krijg de melding dat er onder de 30 km/h een voorligger moet zijn om de cruise control weer te hervatten.
Gebruikersavatar
sergestoord
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 20.07.2013 - 14:14
Locatie: Amsterdam

DanielV schreef: Yep, in de file werkt het inderdaad ook. Maar het werkt dus ook zonder voorligger.
Is dat niet omdat hij kruisend verkeer 'ziet' als voorganger en dus blijft staan terwijl hij toch ACC activeert?
Laatst gewijzigd door sergestoord op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D6 PIH MY2014
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”