Re: V60 PIH - rijervaringen
Geplaatst: 18.04.2014 - 08:56
Maar je standkachel werkt niet als je te weinig diesel in je tank hebt... Is die het dan wel geweest als je nog maar 40 km kunt rijden?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Wordt de auto/interieur dan niet koud? Of doe je wel aan voorverwarmen, en rijd je vooral korte ritten?Paul schreef: Standkachel inderdaad, heb ik uit gezet. Rij teveel op PURE
als de diesel dan een keer bijkomt is ie wel kkkkoud en loopt ie rauwer. Ik gebruikt precon en standkachel, vebruik diesel is laag en het is naar mijn overtuiging echt beter voor de autoPaul schreef: Standkachel inderdaad, heb ik uit gezet. Rij teveel op PURE
denk dat je voor die 6,1 sec in power moet rijdenDanielV schreef: Zijn er meer V60 PIH gebruikers die merken dat de PIH helemaal niet snel is op de sprint van 0-100....? Ik heb het nu op willekeurige momenten (volle accu, lege accu) getest en kom tot de conclusie dat het die van mij niet sneller naar de 100 sprint kabbelt dan 7,3 seconden.
Dit zijn vind ik, voor een auto waarvan geclaimd wordt dat deze in 6,1 seconden van 0-100 accelereert, behoorlijk langzaam en niet conform opgave. Uiteraard zit er zo nu en dan een kleine afwijking in de motorblokken qua vermogen, maar 7.3 is net zo snel (lees: traag) als een reguliere D5.....
De andere 2 PIH's hier doen het overigens wel volgens opgave.
Gezien het hoge verbruik en de mindere prestaties van mijn PIH, ben ik er echt een beetje klaar mee..
De auto is door de dealer uitgelezen en deze data is door Volvo NL bekeken. Zij geven aan dat er niets mis is met de auto en haal geen vreemde data uit de auto.
Nou, zo zit het volgens mij niet helemaal in elkaar.IV39 schreef: Maar je standkachel werkt niet als je te weinig diesel in je tank hebt... Is die het dan wel geweest als je nog maar 40 km kunt rijden?
Een ander van me doet het in 5,9 en die is nog erg zuinig ook! Waar ik in rijd is echt verre van zuinig. Voordeel is dat het dan weer geen fluit uit maakt of ik 130 of 160 rijd, hij verbruikt op beide snelheden een litertje diesel per 8,5 kilometer...rsnhakan schreef: Dat weet Daniel ook wel denk ik, Niels(gezien het aantal pih's dat hij heeft)
Dit is die van ons: (zeker geen 6,1 seconden) Nu is de accu voor de helft leeg, maar of dat veel uitmaakt?
Dat heb ik inderdaad begrepenNielsPHEV schreef:denk dat je voor die 6,1 sec in power moet rijdenDanielV schreef: Zijn er meer V60 PIH gebruikers die merken dat de PIH helemaal niet snel is op de sprint van 0-100....? Ik heb het nu op willekeurige momenten (volle accu, lege accu) getest en kom tot de conclusie dat het die van mij niet sneller naar de 100 sprint kabbelt dan 7,3 seconden.
Dit zijn vind ik, voor een auto waarvan geclaimd wordt dat deze in 6,1 seconden van 0-100 accelereert, behoorlijk langzaam en niet conform opgave. Uiteraard zit er zo nu en dan een kleine afwijking in de motorblokken qua vermogen, maar 7.3 is net zo snel (lees: traag) als een reguliere D5.....
De andere 2 PIH's hier doen het overigens wel volgens opgave.
Gezien het hoge verbruik en de mindere prestaties van mijn PIH, ben ik er echt een beetje klaar mee..
De auto is door de dealer uitgelezen en deze data is door Volvo NL bekeken. Zij geven aan dat er niets mis is met de auto en haal geen vreemde data uit de auto.
Als je de ACC hebt, kun je hem ook op "hold" zetten zonder een auto voor je. Handige knop, jammer dat je er zelf proefondervindelijk achter moet komen en ze dit zelfs bij de ECO-trainig en dealers niet weten (en ook niet in het boekje is terug te vinden).sergestoord schreef: Heb laatst met Torque wel een 6,1 geboekt, zit nu 12000 km. Eerder lukte me dat ook niet, hooguit 6,8. Gebruik wel twee voeten daarvoor.
Het zijn vooral de stukjes hier in de stad die inderdaad kort zijn, waarna de auto een brand lucht gaf als ik weer in de garage kwam te staan. Na 3 keer brandalarm hier te hebben veroorzaakt doe ik dat zo.NielsPHEV schreef:als de diesel dan een keer bijkomt is ie wel kkkkoud en loopt ie rauwer. Ik gebruikt precon en standkachel, vebruik diesel is laag en het is naar mijn overtuiging echt beter voor de autoPaul schreef: Standkachel inderdaad, heb ik uit gezet. Rij teveel op PURE
Als je tot stilstand bent gekomen voor bijvoorbeeld een verkeerslicht en daarvoor op de cruise control hebt gereden (dus nu standby staat, je hebt immers de rem gebruikt), druk je de cruise control weer aan op het knopje waarmee je hem activeert in de standby snelheid (return to speed knop?). Ondertussen houd je nog wel je rem ingedrukt.RichieB schreef: En hoe zet je de ACC dan op "hold"?
Is dat niet omdat hij kruisend verkeer 'ziet' als voorganger en dus blijft staan terwijl hij toch ACC activeert?DanielV schreef: Yep, in de file werkt het inderdaad ook. Maar het werkt dus ook zonder voorligger.