Pagina 16 van 21

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 08:56
door IV39
Maar je standkachel werkt niet als je te weinig diesel in je tank hebt... Is die het dan wel geweest als je nog maar 40 km kunt rijden?

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 09:17
door DanielV
Zijn er meer V60 PIH gebruikers die merken dat de PIH helemaal niet snel is op de sprint van 0-100....? Ik heb het nu op willekeurige momenten (volle accu, lege accu) getest en kom tot de conclusie dat het die van mij niet sneller naar de 100 sprint kabbelt dan 7,3 seconden.

Dit zijn vind ik, voor een auto waarvan geclaimd wordt dat deze in 6,1 seconden van 0-100 accelereert, behoorlijk langzaam en niet conform opgave. Uiteraard zit er zo nu en dan een kleine afwijking in de motorblokken qua vermogen, maar 7.3 is net zo snel (lees: traag) als een reguliere D5.....

De andere 2 PIH's hier doen het overigens wel volgens opgave.
Gezien het hoge verbruik en de mindere prestaties van mijn PIH, ben ik er echt een beetje klaar mee..

De auto is door de dealer uitgelezen en deze data is door Volvo NL bekeken. Zij geven aan dat er niets mis is met de auto en haal geen vreemde data uit de auto.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 09:35
door rsnhakan
Ik heb ook het gevoel dat die van ons ongeveer 7 seconden nodig heeft. Maar veel verbruiken doet hij zeker niet!

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 10:10
door RichieB
Paul schreef: Standkachel inderdaad, heb ik uit gezet. Rij teveel op PURE
Wordt de auto/interieur dan niet koud? Of doe je wel aan voorverwarmen, en rijd je vooral korte ritten?

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 11:21
door NielsPHEV
Paul schreef: Standkachel inderdaad, heb ik uit gezet. Rij teveel op PURE
als de diesel dan een keer bijkomt is ie wel kkkkoud en loopt ie rauwer. Ik gebruikt precon en standkachel, vebruik diesel is laag en het is naar mijn overtuiging echt beter voor de auto

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 11:21
door NielsPHEV
DanielV schreef: Zijn er meer V60 PIH gebruikers die merken dat de PIH helemaal niet snel is op de sprint van 0-100....? Ik heb het nu op willekeurige momenten (volle accu, lege accu) getest en kom tot de conclusie dat het die van mij niet sneller naar de 100 sprint kabbelt dan 7,3 seconden.

Dit zijn vind ik, voor een auto waarvan geclaimd wordt dat deze in 6,1 seconden van 0-100 accelereert, behoorlijk langzaam en niet conform opgave. Uiteraard zit er zo nu en dan een kleine afwijking in de motorblokken qua vermogen, maar 7.3 is net zo snel (lees: traag) als een reguliere D5.....

De andere 2 PIH's hier doen het overigens wel volgens opgave.
Gezien het hoge verbruik en de mindere prestaties van mijn PIH, ben ik er echt een beetje klaar mee..

De auto is door de dealer uitgelezen en deze data is door Volvo NL bekeken. Zij geven aan dat er niets mis is met de auto en haal geen vreemde data uit de auto.
denk dat je voor die 6,1 sec in power moet rijden

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 11:57
door rsnhakan
Dat weet Daniel ook wel denk ik, Niels :) (gezien het aantal pih's dat hij heeft)

Dit is die van ons: (zeker geen 6,1 seconden) Nu is de accu voor de helft leeg, maar of dat veel uitmaakt?

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 13:25
door RichieB
Ik klok hem met het handje op 6,5 seconden op jouw filmpje. Niet slecht hoor!

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 13:43
door vaudi
ja, 9,4sec tot 120. Dat was de Power stand neem ik aan. Op Hybrid schijnt het 1s langer te duren. Best wel vlot voor die verse km stand.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 20:07
door Poni
IV39 schreef: Maar je standkachel werkt niet als je te weinig diesel in je tank hebt... Is die het dan wel geweest als je nog maar 40 km kunt rijden?
Nou, zo zit het volgens mij niet helemaal in elkaar.
Precon doet het niet meer met zo weinig diesel, maar dat wil niet per se zeggen dat de standkachel het niet meer doet als je rijdt, terwijl er nog zo weinig diesel in de tank zit.
Ik heb overigens de tank nooit zover leeggereden, dus kan hier niet uit ervaring spreken.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 21:38
door sergestoord
Heb laatst met Torque wel een 6,1 geboekt, zit nu 12000 km. Eerder lukte me dat ook niet, hooguit 6,8. Gebruik wel twee voeten daarvoor.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 21:47
door DanielV
rsnhakan schreef: Dat weet Daniel ook wel denk ik, Niels :) (gezien het aantal pih's dat hij heeft)

Dit is die van ons: (zeker geen 6,1 seconden) Nu is de accu voor de helft leeg, maar of dat veel uitmaakt?
Een ander van me doet het in 5,9 en die is nog erg zuinig ook! Waar ik in rijd is echt verre van zuinig. Voordeel is dat het dan weer geen fluit uit maakt of ik 130 of 160 rijd, hij verbruikt op beide snelheden een litertje diesel per 8,5 kilometer... :(
NielsPHEV schreef:
DanielV schreef: Zijn er meer V60 PIH gebruikers die merken dat de PIH helemaal niet snel is op de sprint van 0-100....? Ik heb het nu op willekeurige momenten (volle accu, lege accu) getest en kom tot de conclusie dat het die van mij niet sneller naar de 100 sprint kabbelt dan 7,3 seconden.

Dit zijn vind ik, voor een auto waarvan geclaimd wordt dat deze in 6,1 seconden van 0-100 accelereert, behoorlijk langzaam en niet conform opgave. Uiteraard zit er zo nu en dan een kleine afwijking in de motorblokken qua vermogen, maar 7.3 is net zo snel (lees: traag) als een reguliere D5.....

De andere 2 PIH's hier doen het overigens wel volgens opgave.
Gezien het hoge verbruik en de mindere prestaties van mijn PIH, ben ik er echt een beetje klaar mee..

De auto is door de dealer uitgelezen en deze data is door Volvo NL bekeken. Zij geven aan dat er niets mis is met de auto en haal geen vreemde data uit de auto.
denk dat je voor die 6,1 sec in power moet rijden
Dat heb ik inderdaad begrepen :D

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 21:48
door DanielV
sergestoord schreef: Heb laatst met Torque wel een 6,1 geboekt, zit nu 12000 km. Eerder lukte me dat ook niet, hooguit 6,8. Gebruik wel twee voeten daarvoor.
Als je de ACC hebt, kun je hem ook op "hold" zetten zonder een auto voor je. Handige knop, jammer dat je er zelf proefondervindelijk achter moet komen en ze dit zelfs bij de ECO-trainig en dealers niet weten (en ook niet in het boekje is terug te vinden).

Op deze manier heb je niet 2 voeten nodig en kun je ook vooraan bij het stoplichten je voeten van de pedalen halen en laten rusten 8-)

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 22:03
door RichieB
En hoe zet je de ACC dan op "hold"?

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 22:26
door Paul
NielsPHEV schreef:
Paul schreef: Standkachel inderdaad, heb ik uit gezet. Rij teveel op PURE
als de diesel dan een keer bijkomt is ie wel kkkkoud en loopt ie rauwer. Ik gebruikt precon en standkachel, vebruik diesel is laag en het is naar mijn overtuiging echt beter voor de auto
Het zijn vooral de stukjes hier in de stad die inderdaad kort zijn, waarna de auto een brand lucht gaf als ik weer in de garage kwam te staan. Na 3 keer brandalarm hier te hebben veroorzaakt doe ik dat zo.
Verder met de koud hem ik hem op stroom voor laten verwarmen. Nu rij ik al weken weg in PURE en gebruik ik geen diesel. Weet ik dat ik een afstandje ga rijden, dan zet ik hem in Hybrid, dan loopt het motorblok gewoon op diesel ook als ik in de stad rij tot dat hij warm is. Dat gaat prima.
Vanaf PURE dan op zijn staart trappen... nee dat lijkt me inderdaad slecht. Rest zal ik vragen op de meeting in Beesd.

EN Ventilator staat op NUL, dus AC Uit. Zet je AC aan namelijk gaat automatisch motorblok draaien.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 22:32
door DanielV
RichieB schreef: En hoe zet je de ACC dan op "hold"?
Als je tot stilstand bent gekomen voor bijvoorbeeld een verkeerslicht en daarvoor op de cruise control hebt gereden (dus nu standby staat, je hebt immers de rem gebruikt), druk je de cruise control weer aan op het knopje waarmee je hem activeert in de standby snelheid (return to speed knop?). Ondertussen houd je nog wel je rem ingedrukt.

Zodra dit is gedaan, kun je de rem los laten en zal de auto stil blijven staan. In je display verschijnt het detectie signaal "auto", welke ook verschijnt als de ACC een voorgang detecteert.

Dit werkt overigens in alle rijmodi, behalve bij het uitschakelen van de DSTC (dan werkt de ACC / CC namelijk niet meer).

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 22:55
door RichieB
Dat gebruik ik in de file, maar dat kan dus ook bij een stoplicht, zonder dat er iemand voor je staat? En hoe vertel je de auto daarna dat hij weer moet gaan rijden? Gaspedaal lijkt me vreemd in de ACC "auto" stand.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 18.04.2014 - 23:39
door DanielV
Yep, in de file werkt het inderdaad ook. Maar het werkt dus ook zonder voorligger.
Je vertelt de auto om te gaan rijden door:
1) Gaspedaal
2) Activering ACC door op diezelfde knop te drukken (ACC indicator licht groen op in het display)


Nb. Als je stil staat en de ACC activeert met de rem ingedrukt, zodat deze blijft staan, licht het ACC indicator lichtje niet groen op -> deze blijft wit).

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 19.04.2014 - 01:44
door rsnhakan
Dat wist ik al maar ik krijg de melding dat er onder de 30 km/h een voorligger moet zijn om de cruise control weer te hervatten.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 19.04.2014 - 14:00
door sergestoord
DanielV schreef: Yep, in de file werkt het inderdaad ook. Maar het werkt dus ook zonder voorligger.
Is dat niet omdat hij kruisend verkeer 'ziet' als voorganger en dus blijft staan terwijl hij toch ACC activeert?