Pagina 16 van 19
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 23.11.2020 - 16:44
door J33Bee
teebee schreef: ↑23.11.2020 - 16:42
Zijpaneel van de tunnel (bv aan passagierszijde waar het netje op zit bevestigd) zit vastgeklikt. Kwestie van even met wat beleid loshalen en wellicht dat je dan al mogelijkheden hebt/ziet.
Oke dus die kun je er gewoon afklikken? Moet wel haast inderdaad maar gepaste kracht gaat vaak gepaard met "oh ja" momentje haha!
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 23.11.2020 - 17:19
door teebee
Yep...
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 19.06.2021 - 11:22
door razorclaw
Roadrunner79 schreef: ↑28.08.2020 - 07:45
Zou je me kunnen helpen waar ik dat kan vinden?
Het is met een software update recentelijk als "feature" erbij gekomen, ansich mooi, alleen het is iets te ijverig.
Ik kan de instelling ook nergens vinden (Harman Kardon systeem) maar lees wel net dat ze 'm
in de update van maart iets minder ijverig hebben gemaakt.
Zou toch fijn zijn als ze het gewoon door de gebruiker instelbaar maken.
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 19.06.2021 - 15:43
door Roadrunner79
Ik was dat ook gewend van mijn vorige auto’s: Passat / Mondeo. Misschien niet zo geavanceerd, als Volvo maar ik hoefde het geluidsniveau nooit bij te regelen, zelfs niet op een betonnen Duitse autobahn.
razorclaw schreef: ↑19.06.2021 - 11:22
Roadrunner79 schreef: ↑28.08.2020 - 07:45
Zou je me kunnen helpen waar ik dat kan vinden?
Het is met een software update recentelijk als "feature" erbij gekomen, ansich mooi, alleen het is iets te ijverig.
Ik kan de instelling ook nergens vinden (Harman Kardon systeem) maar lees wel net dat ze 'm
in de update van maart iets minder ijverig hebben gemaakt.
Zou toch fijn zijn als ze het gewoon door de gebruiker instelbaar maken.
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 19.06.2021 - 19:57
door razorclaw
Bij de
update van juni staat ook: "Ander waarschuwingsgeluid voor veiligheidsgordel".
Nou, ik ben benieuwd!
Ik hoop op de
Wilhelm Scream
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 20.06.2021 - 12:41
door StevenV60
Hallo iedereen,
ik ben nieuw hier en ik weet niet als ik het juiste doe.
Ik heb sinds een 4tal weken een V60 D3 (mijn 2e al trouwens). Nu vroeg ik mij af, kan ik op één of andere manier ergens de datum terug vinden? Bij mijn vorige stond dat bij "my volvo of my car" of zoiets.
En ten tweede: deze versie heeft een dubbele snelheidsmeter (wijzer + digitaal). Kan ik de digitale uitschakelen of iets anders in de plaats zetten?
Steven.
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 20.06.2021 - 15:16
door teebee
Wat zegt je manual er over?
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 20.06.2021 - 23:54
door Mickyman
teebee schreef: ↑20.06.2021 - 15:16
Wat zegt je manual er over?
nette vraag van je, ik zelf zou dus echt zeggen Read The Fucking Manual voor de kenner afgekort als "RTFM" dit soort vragen irriteren mij gewoon, het is immers geen zakje met bakkersbollen die je bij de bakker koopt......
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 06.10.2021 - 11:40
door J33Bee
Ik kan maar niet wennen aan de ACC. Het werkt mooi als je achter iemand aan tuft, zoals in NL met de treintjes 100 km/h, maar met snelheidsverschillen is de ACC toch echt een "dom" mechanisme;
- snelheid; gewoon inhouden/afremmen bij scherpere bochten* op de autobahn (je schrikt je de tering want de auto houdt opeens in terwijl je door een bocht gaat, met andere weggebruikers achter je)
- tegelijk met je voorligger van rechts naar links invoegen (accelereren want de ACC is de voorganger kwijt? en vervolgens weer op de rem want "heej, de voorganger is er nog steeds")
- regelmatig false/positives met zogenaamde auto's (die er dus niet zijn) die voor de V60 gedetecteerd worden, waardoor ie onnodig gaat afremmen/inhouden om vervolgens weer te accelereren
Er zit geen "vooruitkijk/3D surrounding mechanisme" in, wat de oplossing echt voor verbetering vatbaar maakt icm onnodig acceleren/remmen wat schrikreacties oplevert bij zowel de berijder alsmede andere weggebruikers.
*dit is op stukken waar een adviessnelheid 130 km/h geldt, dus niet aankomen met Volvo, veilig, je rijd te hard etc.
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 06.10.2021 - 11:55
door raspaardje
Mee eens hoor.
ACC en PA alleen zeer rustgevend bij een erg druk verkeersbeeld om lekker erachter aan te tuffen.
Of bij een zeer rustig verkeersbeeld waar je alle ruimte hebt om te anticiperen op van rijstrook wisselende auto's.
Alles daar tussenin zet ik liever de SL of CC aan.
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 06.10.2021 - 11:58
door J33Bee
raspaardje schreef: ↑06.10.2021 - 11:55
Mee eens hoor.
ACC en PA alleen zeer rustgevend bij een erg druk verkeersbeeld om lekker erachter aan te tuffen.
Of bij een zeer rustig verkeersbeeld waar je alle ruimte hebt om te anticiperen op van rijstrook wisselende auto's.
Alles daar tussenin zet ik liever de SL of CC aan.
Inderdaad. Ik vind het alleen (wederom) jammer dat de normale CC niet ook gewoon via het stuur gekozen kan worden, net zoals het omschakelen van ACC > PA. Waarom niet CC > ACC > PA?
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 06.10.2021 - 12:03
door raspaardje
Eenmalig tijdens iedere rit omschakelen van ACC naar CC via het scherm, daarna is het SL > CC > PA.
Voor mij oké aangezien ik ACC en PA ongeveer hetzelfde vind.
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 06.10.2021 - 12:10
door J33Bee
raspaardje schreef: ↑06.10.2021 - 12:03
Eenmalig tijdens iedere rit omschakelen van ACC naar CC via het scherm, daarna is het SL > CC > PA.
Voor mij oké aangezien ik ACC en PA ongeveer hetzelfde vind.
De combi CC, ACC vind ik prettig omdat ik PA zelden gebruik. Niet echt veilig om dat onder het rijden allemaal aan te moeten passen op de middenconsole. Zeker in Duitsland gebruik ik (bijna) geen PA omdat het vanaf 140 km/h niets meer doet. Zal nog eens proberen met de CC > PA combi.
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 06.10.2021 - 15:29
door Mickyman
J33Bee schreef: ↑06.10.2021 - 11:40
Ik kan maar niet wennen aan de ACC. Het werkt mooi als je achter iemand aan tuft, zoals in NL met de treintjes 100 km/h, maar met snelheidsverschillen is de ACC toch echt een "dom" mechanisme;
- snelheid; gewoon inhouden/afremmen bij scherpere bochten* op de autobahn (je schrikt je de tering want de auto houdt opeens in terwijl je door een bocht gaat, met andere weggebruikers achter je)
- tegelijk met je voorligger van rechts naar links invoegen (accelereren want de ACC is de voorganger kwijt? en vervolgens weer op de rem want "heej, de voorganger is er nog steeds")
- regelmatig false/positives met zogenaamde auto's (die er dus niet zijn) die voor de V60 gedetecteerd worden, waardoor ie onnodig gaat afremmen/inhouden om vervolgens weer te accelereren
Er zit geen "vooruitkijk/3D surrounding mechanisme" in, wat de oplossing echt voor verbetering vatbaar maakt icm onnodig acceleren/remmen wat schrikreacties oplevert bij zowel de berijder alsmede andere weggebruikers.
*dit is op stukken waar een adviessnelheid 130 km/h geldt, dus niet aankomen met Volvo, veilig, je rijd te hard etc.
exact dit dus, of je rijdt links, je auto heeft afgeremd ivm een voorganger, deze gaat in een bocht naar de rechter rijbaan en remt dan wat af, de V60 denkt dat hij nog voor je zit en remt met hem mee terwijl jij links rijdt zonder verkeer voor je....... Ik kan niet anders concluderen dat deze systemen ver onder de maat presteren in vergelijking met bepaalde concurrenten...
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 08.10.2021 - 10:24
door raspaardje
Zal het in deze omschreven situatie nog uitmaken wat de positie van je auto in de rijstrook is?
Dus zoveel mogelijk links zitten om de auto niet te laten denken dat hij nog een voorganger heeft?
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 08.10.2021 - 10:34
door J33Bee
raspaardje schreef: ↑08.10.2021 - 10:24
Zal het in deze omschreven situatie nog uitmaken wat de positie van je auto in de rijstrook is?
Dus zoveel mogelijk links zitten om de auto niet te laten denken dat hij nog een voorganger heeft?
Nope volgens mij niet. Ik heb synchroon geprobeerd, of juist niet enz. Ik verwacht dat het systeem letterlijk binnen de lijntjes kleurt, dus zodra je met de RAW van baan gaat wisselen, gaat het A systeem "eraf" en wil ie versnellen want CC staat op vMax oid. Daarna weer op de linkerbaan "tussen de lijntjes" en het A stukje van de ACC is ook weer actief.
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 08.10.2021 - 11:05
door raspaardje
Ik snap niet wat je bedoelt?
Wat is RAW?
Ik bedoel, waarom zit er vertraging in de reactie van de auto (eerst nog even afremmen en pas daarna gasgeven terwijl de baan toch echt vrij is) wanneer de auto voor je naar rechts gaat?
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 08.10.2021 - 11:18
door J33Bee
Richting AanWijzer.
In jouw specifieke geval geldt hetzelfde denk ik. Het adaptieve (A) kijkt gewoonweg dom tussen de lijnen. Als er volgens het systeem dus nog iets in dat "gezichtsveld" zit, houdt ie in. De zogenaamde false/positives.
V60 problemen en vragen
Geplaatst: 08.10.2021 - 11:31
door raspaardje
Dank je.
Mijn vraag was bedoelt voor deze situatie:
Mickyman schreef: ↑06.10.2021 - 15:29
f je rijdt links, je auto heeft afgeremd ivm een voorganger, deze gaat in een bocht naar de rechter rijbaan en remt dan wat af, de V60 denkt dat hij nog voor je zit en remt met hem mee terwijl jij links rijdt zonder verkeer voor je.
Dat meeremmen zal dus niet gebeuren als de auto die naar rechts gaat sneller van rijstrook wisselt? Zodat de auto snel "tussen de lijntjes" op de naastgelegen rijstrook rijdt?
Om toch meeremmen te voorkomen (je weet immers niet hoe snel je voorligger van rijstrook zal wisseleen) je linker RAW inschakelen om het A systeem even uit te schakelen...?

V60 problemen en vragen
Geplaatst: 08.10.2021 - 11:36
door J33Bee
Geen idee maar een hulpmiddel voor de gek moeten houden, is ook weer zoiets
