Pagina 16 van 17
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 18.11.2022 - 09:48
door Hans oet Twent
Bover schreef: ↑18.11.2022 - 09:00Raadsels…..,:)
Zonder er een oordeel over te gaan vellen,
ALLE medewerkers zijn daar TOPPERS! Hebben kennis, weten wat ze doen, zeggen wat ze doen.
Er is er één die buiten de boot valt.... en laat hij nu degene zijn die.......
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 18.11.2022 - 12:22
door WillyWortel2
Nog meer raadsels, houdt het wel spannend.
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 18.11.2022 - 13:43
door Bover
De ene is geen topper…. Die is EXPERT..

De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 18.11.2022 - 15:34
door Hans oet Twent
Bover schreef: ↑18.11.2022 - 13:43
De ene is geen topper…. Die is EXPERT..
Nou dat zou kunnen maar geloof het (nog)niet...... Ik denk dat er sowieso 1 expert is.... En ook dat zonder oordeel, immers kan het niet bevestigen nog ontkennen. Hij is wel 100% een 'vreemdganger'.
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 18.11.2022 - 15:37
door Bover
Han? ......"heb je er wel een actieve herinnering aan?"

De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 18.11.2022 - 17:03
door DB200
Okay dan. Van Stefan begreep ik dat deze monteur juist naar de Volvo-opleidingen specifiek voor stekkerauto's gaat. En het doen van een ERAD vervanging is zijn favoriete onderhoudsklus.
Vandaar.
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 18.11.2022 - 20:43
door Msuidgeest
Blijkbaar wordt het weer een nadenkweekend ...
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 22.11.2022 - 15:07
door Hans oet Twent
DB200 schreef: ↑18.11.2022 - 17:03
Okay dan. Van Stefan begreep ik dat deze monteur juist naar de Volvo-opleidingen specifiek voor stekkerauto's gaat. En het doen van een ERAD vervanging is zijn favoriete onderhoudsklus.
Vandaar.
Als dat zo is dan heb jij gelijk. Is het de jongste of is het de oudste? Of zit hij er net tussen in?
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 22.01.2023 - 20:28
door Hans oet Twent
Afgelopen week moest ik plotseling in issue oplossen in een niet aangrenzend land van Nederland maar diep Europa in. Kon niet met de vlieger zullen we maar zeggen. Voor het eerst met de V60 een mooie business trip gemaakt. Donders wat stuurt dat ding goed. In Deutschland lekker de spiegel tegen de vangrail aan en gas er op. Gruwelijk wat kan dat ding tekeer gaan zeg. Stel je voor een LKW op het linker spur, zeg maar 90 km/h, een Deutsches Fahrzeug achter mij. LKW naar rechts en dan ik het gas vol onderin. Man man man wat een geweld...... tot 180.... Daarna is hij klaar. (En er zit nog veeeeeel meer in) Echt keerls dat is op zulke business trips zonder sprekende navigatie naast je echt frustrerend. De Bulli bussen van VW & de Vito's knallen je voorbij. De Golfjes met een 1.2 motor rijden je zoek. Het is de mindset die even om moet. Dat lukt wel maar op sommige momenten is de acceptatie wel een dingetje. Wetende dat ik met de V70/V90 D4 auto's behoorlijk wat km op de Autobahn heb gereden waarbij de Tago regelmatig 200++ aan gaf.
Neemt niet weg dat de auto een aangename wagen is. In een land waar je niet harder mag dan 130 de cruise daar op gezet en hem maar laten lopen. In een land waar 110 de max is dito. Ook dan loopt hij mooi en en heb je nog genoeg vermogen over. Op de Heimfahrt kreeg ik aan het begin van de avond Schnee und meer ellende over me heen. De auto in de AWD gezet en uit de Stau op zoek via de Landstrassen naar een Hotel. Uiteraard gevonden en de weg door bergachtig gebied er naar toe was Wunderbar. Zal wel aan mij liggen maar had echt de indruk dat de grip fenomenaal was. De volgende ochtend op de besneeuwde parkeerplaats ff gas er op omhoog gegeven. Geen enkel wiel sloeg volgens mij door. Echt een top ervaring.
Vergelijk ik de V60 met de V90, dan is de Hybride techniek in de V90(CC) voor mij het absolute Summum.
Let wel ben echt blij met de V60 T6 en het is een echte kilometer vreter. Tot 180 km/h is het een een echte Autobahn killer.
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 22.01.2023 - 21:24
door lint
Mooi verhaal Han.
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 22.01.2023 - 23:05
door Philken
Hans oet Twent schreef: ↑22.01.2023 - 20:28
Afgelopen week moest ik plotseling in issue oplossen in een niet aangrenzend land van Nederland maar diep Europa in. Kon niet met de vlieger zullen we maar zeggen. Voor het eerst met de V60 een mooie business trip gemaakt. Donders wat stuurt dat ding goed. In Deutschland lekker de spiegel tegen de vangrail aan en gas er op. Gruwelijk wat kan dat ding tekeer gaan zeg. Stel je voor een LKW op het linker spur, zeg maar 90 km/h, een Deutsches Fahrzeug achter mij. LKW naar rechts en dan ik het gas vol onderin. Man man man wat een geweld...... tot 180.... Daarna is hij klaar. (En er zit nog veeeeeel meer in) Echt keerls dat is op zulke business trips zonder sprekende navigatie naast je echt frustrerend. De Bulli bussen van VW & de Vito's knallen je voorbij. De Golfjes met een 1.2 motor rijden je zoek. Het is de mindset die even om moet. Dat lukt wel maar op sommige momenten is de acceptatie wel een dingetje. Wetende dat ik met de V70/V90 D4 auto's behoorlijk wat km op de Autobahn heb gereden waarbij de Tago regelmatig 200++ aan gaf.
Neemt niet weg dat de auto een aangename wagen is. In een land waar je niet harder mag dan 130 de cruise daar op gezet en hem maar laten lopen. In een land waar 110 de max is dito. Ook dan loopt hij mooi en en heb je nog genoeg vermogen over. Op de Heimfahrt kreeg ik aan het begin van de avond Schnee und meer ellende over me heen. De auto in de AWD gezet en uit de Stau op zoek via de Landstrassen naar een Hotel. Uiteraard gevonden en de weg door bergachtig gebied er naar toe was Wunderbar. Zal wel aan mij liggen maar had echt de indruk dat de grip fenomenaal was. De volgende ochtend op de besneeuwde parkeerplaats ff gas er op omhoog gegeven. Geen enkel wiel sloeg volgens mij door. Echt een top ervaring.
Vergelijk ik de V60 met de V90, dan is de Hybride techniek in de V90(CC) voor mij het absolute Summum.
Let wel ben echt blij met de V60 T6 en het is een echte kilometer vreter. Tot 180 km/h is het een een echte Autobahn killer.
dat wordt een ritje naar Obbe zo te lezen(hij kan blijkbaar de 180max eraf halen)
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 22.01.2023 - 23:09
door Rolandk
Mooi omschreven en 100% herkenbaar!
En die begrenzer is inderdaad jammer omdat er zoveel meer in zit…
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 23.01.2023 - 07:03
door mees
....zo leuk, om jouw verhaal te lezen....
Het is net alsof ik, als klein ventje nog, op de achterbank mee reed.
![:]](./images/smilies/w00t.png)
Overigens hield het toen bij 120 km/u op. Ma zat er naast, als 'begrenzer'.
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 23.01.2023 - 07:34
door NielsPHEV
Leuk om te lezen en ik deel met je dat deze aandrijflijn in de V90 nog beter tot zijn recht komt. Mocht het overigens in een cc leverbaar zijn geweest dat was dat maar zo een veel cerkochte auto geweest zijn.
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 23.01.2023 - 07:39
door V480-S60
@Philken, dat zal met een bedrijfsauto niet mogen.
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 23.01.2023 - 07:40
door V480-S60
NielsPHEV schreef: ↑23.01.2023 - 07:34
Leuk om te lezen en ik deel met je dat deze aandrijflijn in de V90 nog beter tot zijn recht komt. Mocht het overigens in een cc leverbaar zijn geweest dat was dat maar zo een veel cerkochte auto geweest zijn.
Helemaal waar. Zo ontiegelijk jammer dat een 60 of 90 niet als T6/T8 CC is te krijgen.
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 23.01.2023 - 09:10
door Bover
Tja die 90 serie is ook wel een maatje anders, maar ok de teller begrensd op 180 is een minpuntje voor je, maar voor de rest is de 60 T6 een uitstekende performer in alle omstandigheden voor je gebleken tot nu toe...

De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 23.01.2023 - 09:11
door Philken
V480-S60 schreef: ↑23.01.2023 - 07:39
@Philken, dat zal met een bedrijfsauto niet mogen.
idd, heb hetzelfde probleem(al is de versnelling tot 180 met een d3 "ietsje" minder spectaculair...
De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 23.01.2023 - 09:45
door raspaardje
Leuk verhaal en top dat de V60 zich zo op de lange afstand bewezen heeft.
Bekend verhaal verder.
Een V90 zal comfortabeler (of het nu een hybride of een ICE versie is) zijn dan een V60; voor lange afstanden nog lekkerder idd, op stuurmanswegen lijkt me dat een V60 in het voordeel is. Ik denk ook dat een V60 in gelijke motorisering sneller is dan een V90. Kom je bij 180 km/ nog harder in de gordels terecht...

De V60-T6 oet Twente
Geplaatst: 23.01.2023 - 09:52
door jalex_h
mees schreef: ↑23.01.2023 - 07:03
Overigens hield het toen bij 120 km/u op. Ma zat er naast, als 'begrenzer'.
Mijn moeder kon dat altijd 1 keer per eis zeggen. Dan riepen mijn broer en ik in koor vanaf de achterbank dat ze weer snel moest gaan slapen
