Ik zie die foto's niet snel op autoblog.nl komen namelijk.
Geplaatst: 21.08.2013 - 21:03
door Magliaveli
Leuk, ik wordt meestal vanaf de wegkant op de foto gezet (die krijg je dan later weer wel thuisgestuurd als je er om verzoekt......)
Geplaatst: 21.08.2013 - 23:04
door alexmem
Gisteren ook nog eentje gespot op de A1 richting Muiden. Geen goeie foto kunnen maken. Volgens mij zat er 48 in het kenteken.
Geplaatst: 21.08.2013 - 23:58
door kissyfur
Magliaveli schreef:Leuk, ik wordt meestal vanaf de wegkant op de foto gezet (die krijg je dan later weer wel thuisgestuurd als je er om verzoekt......)
Geplaatst: 22.08.2013 - 19:28
door Paul
Zo de buurman heeft ook zijn PIH, wel behelpen hier nu in garage met twee van die groene auto's.
Geplaatst: 28.08.2013 - 20:25
door rsnhakan
Wat is die Hybride snel zeg:
Geplaatst: 28.08.2013 - 22:05
door Bogiebiker
rsnhakan schreef:Wat is die Hybride snel zeg:
Ik kan je verzekeren in het echt is het nog leuker
Geplaatst: 29.08.2013 - 00:59
door Fazioli
En als ik dit filmpje mag geloven is de Outlander exact even snel.
Wanneer je midden in de stad een openbare laadpaal ziet. Moet je alsnog een parkeerkaart hebben of is het parkeren dan gratis (of betaal je dan duurder voor het stroom op deze A-locaties? De parkeerkosten zijn dan indirect in de prijs verwerkt.)
Geplaatst: 29.08.2013 - 15:40
door RichieB
Dat hangt helemaal van de laadplek af. De ene keer dat ik openbaar heb geladen was in een niet-betaal zone, dus dat was duidelijk. Ik neem aan dat je in een betaald parkeren zone je gewoon een kaartje moet kopen tenzij er bij de paal staat dat daar vrij geparkeerd mag worden als je aan het laden bent.
Geplaatst: 29.08.2013 - 17:45
door RoaldH
RichieB schreef:Dat hangt helemaal van de laadplek af. De ene keer dat ik openbaar heb geladen was in een niet-betaal zone, dus dat was duidelijk. Ik neem aan dat je in een betaald parkeren zone je gewoon een kaartje moet kopen tenzij er bij de paal staat dat daar vrij geparkeerd mag worden als je aan het laden bent.
Ja dat lijkt me ook. Volgens mij betaal je hier in de stad (net zoals in de parkeergarage) zowel voor het parkeren als voor je stroomverbruik.
Geplaatst: 29.08.2013 - 17:49
door Paul
Ja je betaalt beide, tenzij anders staat
Ik stond vandaag bij McDonalds in Lelystad, geweldig, oplaadplek, gaat er geen enkel lampje branden op die paal. Pas ervoor, niks....
Weet niet wat ze daar hebben gedaan maar niks aan stroom
Toen op kantoor, ook pech want blijkbaar was die ook op ROOD gesprongen, wat het ook betekenen mag, maar lege accu toen ik weg wilde rijden...
Geplaatst: 29.08.2013 - 20:51
door pih60
Paul schreef:Ja je betaalt beide, tenzij anders staat
Ik stond vandaag bij McDonalds in Lelystad, geweldig, oplaadplek, gaat er geen enkel lampje branden op die paal. Pas ervoor, niks....
Weet niet wat ze daar hebben gedaan maar niks aan stroom
Toen op kantoor, ook pech want blijkbaar was die ook op ROOD gesprongen, wat het ook betekenen mag, maar lege accu toen ik weg wilde rijden...
Sowieso vind ik het wat pielen om het laadproces op gang te krijgen. Afgelopen week laadde ik in Middelbrug. De ene kant van de paal gaf geen sjoege. Toen de andere kant gedaan en dat ging goed. Na een uur kreeg ik in de stad een melding dat het laadproces onderbroken was. Ik terug, maar alles klopte. Voor alles zekerheid het hele proces nog maar gedaan maar toen weer de kant die eerst geen sjoege gaf en die deed het blijkbaar toch wel.
In Haamstede dacht ik ook alles goed aangesloten te hebben, maar bij terugkomst was er niets bijgeladen.
In Doetinchem ging mijn kant op rood nadat een Ampera de andere aansluiting nam.
Na nu zo'n30 verschillende palen gehad te hebben is mijn advies dan ook: eerst auto helemaal afsluiten, dan pas de kabel aansluiten en aanmelden. Daarna verzeker je via VOC dat het proces loopt...en...vingers gekruist dan hij vol komt...of bidden...of hopen....
Geplaatst: 31.08.2013 - 10:22
door fdr
Al bijna 2 weken in het bezit van mijn rode bolide. De eerste ervaringen zijn goed.
Ik probeer regelmatig een afstand van 40 km in de pure stand te rijden. Hiervan is 30 km snelweg. Naarmate de accu leger wordt heeft de auto de neiging de diesel steeds eerder in te schakelen, waaronder bij viaducten die iets omhoog gaan. Het traject volledig electrisch te rijden is wel haalbaar, maar wel met consessies door langzamer dan 120 km te rijden en nog mee te anticperen op wegcondities en verkeer. Iemand ander al ervaring hiermee?
Gisteren was de hybridemodes tijdelijk niet beschikbaar. Echter ik vond het ook een genot om met de diesel te rijden. De auto is een stuk sneller dan de V70 2.4d die ik hiervoor had.
Geplaatst: 31.08.2013 - 11:33
door pih60
Dat was me ook opgevallen. Dat was in de eerste softwareversie niet zo, toen was het punt fixed. Ik begrijp de bedoeling niet van de aanpassing, maar baal er wel van. IK heb geen handigheidje gevonden om het te omzeilen....
Geplaatst: 31.08.2013 - 13:45
door Paul
Ik kan gewoon pure rijden tot 45km, daarna gaat hij wel op hybrid staan, maar accu was toen helemaal leeg.
Met volle accu vind ik het overschakelen van elektro naar diesel veel soepeler gaan, nu doel ik dan meer op start/stop systeem met lege accu in de stad., dan baal ik dat ik geen stroom meer heb...